Gå til innhold

Spesiell svigerfar


Gjest Starlit

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Er 24 :) Har gått 3 år vgs, før jeg flyttet og gikk 1 år på høgskole.

Så søkte jeg på en annen linje og kom inn på vgs i det fylket jeg nå bor i.

Så, jo. Har fått tid til ganske mye på mine eldre dager ;) Jobbet jo tross alt, i tillegg til å gå skole;)

Enkel matte..

Ok, da husket jeg feil mht. alder. Frisørutdannelsen da, når tok du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Starlit

Hun er ikke utdannet frisør, hun går fortsatt på vgs.

Ergo så skjønner jeg ikke engang hvordan hun kan ha fått en jobb som frisør, det må være et passe shady sted som velger å ansette mennesker som ikke har frisør-utdannelse engang.. Får ikke helt alle historiene hennes her inne til å stemme, så tipper at hun i grunn bare er en med alt for mye fritid som troller buksene av oss her inne ;)

Har jobbet som en slags assistent i en del salonger ja, men har ikke dermed sagt at jeg nå jobber som frisør nei :) Jeg jobber kun som hobbyfrisør på fritiden, hvor jeg klipper venner av meg og sambo. Men dette skjer jo i eget hjem hvor de er på besøk og tar en kaffe.

Jeg har nå derigmot fått tilbud om full stilling i en butikk, hvor jeg også tjener like mye som en ferdigutdannet frisør :gjeiper: Som også muligens er grunnen til at jeg ikke velger å ta lærlingtiden nå..

Endret av Starlit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Ok, da husket jeg feil mht. alder. Frisørutdannelsen da, når tok du den?

Jeg er ferdig med frisørlinja nå til juni, og har lærlingtiden igjenn (som varer i to år).

Har nok aldri sagt at jeg er ferdigutdannet frisør nei :)

Endret av Starlit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge følt meg dum som bare har tatt i mot, som om svigerforeldrene forventer at jeg bare må finne meg i å høre dette.

Har også sakt til samboeren min at det virker som at det er lite kjærlighet i hans foreldre..som foresten også er skilt.

Hva i alle dager har det faktum at foreldrene hans er skilt noe med dette å gjøre?

Med den nedlatende holdingen du viser i denne tråden, så synes jeg ikke det er det minste rart at de misliker deg. Det skinner tydeligvis klart helt igjennom at du synes du er mye bedre enn dem. Hvorfor kan jeg ikke fatte og begripe. Når man er 24 og ikke har fullført VGS er man ikke i en posisjon der man kan se ned på andre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når alt kommer til alt har du surret bort mange år uten å i det hele tatt få fullført en VGS utdannelse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når alt kommer til alt har du surret bort mange år uten å i det hele tatt få fullført en VGS utdannelse?

Hun har da gått tre år på vgs, og ett år på høyskole. Regner ikke med at man kommer inn på noe høyskole uten å fullføre VGS?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Starlit

Hva i alle dager har det faktum at foreldrene hans er skilt noe med dette å gjøre?

Med den nedlatende holdingen du viser i denne tråden, så synes jeg ikke det er det minste rart at de misliker deg. Det skinner tydeligvis klart helt igjennom at du synes du er mye bedre enn dem. Hvorfor kan jeg ikke fatte og begripe. Når man er 24 og ikke har fullført VGS er man ikke i en posisjon der man kan se ned på andre.

Har fullført vgs jeg :) Ellers hadde jeg aldri kommet inn på høyskole;)

Har til og med kommet inn på en annen linje, selv om jeg er uten ungdomsrett i det fylket jeg nå bor i. Så har i alt mange mange skoleår på baken å skilte med :)

Jeg er forresten snille med svigerforeldrene mine, og blir derfor skuffet når de er harde som stein tilbake..

Mye tyder da på at de da sliter med egne problemer..

At svigermoren min frarådet samboeren min til å sy seg bunad som matchet min, på grunnlag av at hun mente forholdet sikkert ikke kommer til å vare; mener jeg bunner ut i hennes eget ulykkelige ekteskap som ble oppløst. Hun har derfor ikke troen på at ekteskap varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Hun har da gått tre år på vgs, og ett år på høyskole. Regner ikke med at man kommer inn på noe høyskole uten å fullføre VGS?

Er noen som ikke helt skjønner det med vgs og høyskole :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Så når alt kommer til alt har du surret bort mange år uten å i det hele tatt få fullført en VGS utdannelse?

Målet mitt med vgs, var hovedsakelig å få studiekompetanse (om du har hørt ordet før?), slik at jeg kunne søke om høyere utdanning på høyskole :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men helt ærlig Starlit. Burde du ikke tenke over det faktum at det kanskje er noe DU også gjør feil? I alle trådene du har laget her inne så er det ABSOLUTT alle andre det er noe feil med, og du er bare så hyggelig og snill og har respekt for andre.

Jeg mener ikke at du bare er dum og teit og alt er din feil og sånn, men jeg tenker at du kanskje burde jobbe med deg selv også. Forsøk å finne ut hva det er med deg som andre irriterer seg sånn over. Det jo være et eller annet når hele klassen OG lærerene OG svigerforeldrene OG alle på bussen irriterer seg over deg.

Og det med bunaden er jeg helt enig i, om min samboer igjennom 4 år nå ønsket å få sydd en bunad til 20-30.000, som har sitt opphav fra det stedet JEG kommer fra, så hadde jeg nektet han. Vi skulle vært gift bra lenge før han fikk gjøre noe slikt. En bunad betyr noe for mange, og det vil bli helt feil for han om det en dag skulle bli slutt. For det kan faktisk bli det. Det er lov å bruke sunn fornuft.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær høflig og blid når du er hos dem, ingen skarpe svar, hvis dette ikke bedrer seg innen kort tid, og du vet med deg selv at de ikke har noen "grunn" til å mislike deg, spør dem, på en rolig måte, hva det er de ikke liker ved deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg både jobber og studerer, men har slitt med å få noe fast :gjeiper:

Har uansett merket meg av svigerfar har tatt mer avstand til oss en før, så i og for seg er det ikke viktig at hele værden gratulerer meg..

Men han har jo lenge snakket om disse pengene og jobb..

Mens man er student, er det ikke alle arbeidsgivere som har de rette jobbene som passer en student, så da kunne ikke jeg ta hva som helst.. Skal jo tross alt opp 6 om morgenen for å ta buss til skolen.. I tillegg til at bor på landet uten sertifikat.

Synes uansett at svigerforeldrene mine burde vist forståelse for at det ikke er råd å få alt på en gang. Jobben jeg nå har fått, er ordnet via bekjentskaper, så derfor var det lettere å slippe unna konkurranse med 15 andre søkere osv..

Har snakket med samboeren min i kveld, og han sier at han ikke kjenner sine foreldre igjenn, de siste årene.. Mulig de forandret seg når de skilte seg :gjeiper:

Så har jo svigerfar vært å hentet seg ei thaidame, mens svigermor er singel..

Jeg mener derfor at det er sjangser for at det er noe de sliter med, som verken jeg eller sambo får klarhet i.

Du får jo både stipend og lån fra lånekassen så du bidrar vel økonomisk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke utdannet frisør, hun går fortsatt på vgs.

Ergo så skjønner jeg ikke engang hvordan hun kan ha fått en jobb som frisør, det må være et passe shady sted som velger å ansette mennesker som ikke har frisør-utdannelse engang.. Får ikke helt alle historiene hennes her inne til å stemme, så tipper at hun i grunn bare er en med alt for mye fritid som troller buksene av oss her inne ;)

Ah! Det forklarer hvorfor jeg ikke finner buksene mine i dag... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Starlit

Men helt ærlig Starlit. Burde du ikke tenke over det faktum at det kanskje er noe DU også gjør feil? I alle trådene du har laget her inne så er det ABSOLUTT alle andre det er noe feil med, og du er bare så hyggelig og snill og har respekt for andre.

Jeg mener ikke at du bare er dum og teit og alt er din feil og sånn, men jeg tenker at du kanskje burde jobbe med deg selv også. Forsøk å finne ut hva det er med deg som andre irriterer seg sånn over. Det jo være et eller annet når hele klassen OG lærerene OG svigerforeldrene OG alle på bussen irriterer seg over deg.

Og det med bunaden er jeg helt enig i, om min samboer igjennom 4 år nå ønsket å få sydd en bunad til 20-30.000, som har sitt opphav fra det stedet JEG kommer fra, så hadde jeg nektet han. Vi skulle vært gift bra lenge før han fikk gjøre noe slikt. En bunad betyr noe for mange, og det vil bli helt feil for han om det en dag skulle bli slutt. For det kan faktisk bli det. Det er lov å bruke sunn fornuft.

Har egentlig aldri hatt interesse for å rakke ned på noen :) Og det må andre bare respektere..

Utenfor KG verden, blir jeg omtalt som hyggelig, pertentlig, utadvendt og snill.

Jeg er også flink å riste av meg personer som ikke gidder å oppføre seg (da jeg av full respekt ønsker å skåne andre rundt oss, i omgivelsene).

Hva så at jeg ikke ønsker å lage noe leven?

Er konfliktsky jeg, nøyaktig slik jeg ble oppdratt til:) Noe jeg mener er det rette.

Da jeg kanskje har planer om å gifte meg i min bunad, kom samboeren min på tanken om en herrebunad.

Og da han fikk se hvilke herrebunader hans fylke hadde å tilby, syntes han ikke dette var pent..

Det var da jeg funderte på om det var lov å ta en spansk en, siden han syntes herrebunaden fra mitt fylke var penere.. Er fargene min samboer er opptatt av, samt mønster..

Og nei, herrebunaden i hans fylke koster omlag 14.000 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen som ikke helt skjønner det med vgs og høyskole :fnise:

Joda, men du har ikke en utdannelse du kan søke jobb på grunnlag av. Studiekompetanse er for dem som skal videre på skoler, og teller ikke som er utdannelse på den måten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har da gått tre år på vgs, og ett år på høyskole. Regner ikke med at man kommer inn på noe høyskole uten å fullføre VGS?

Men du skjønner vel at man ikke er utdannet når man har fått generell studiekompetanse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Starlit

Du får jo både stipend og lån fra lånekassen så du bidrar vel økonomisk?

Får 1.500 pr. mnd, og det går til egne regninger, skolemat samt sparing;)

Greier vertfall å forsørge meg selv i matveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen som ikke helt skjønner det med vgs og høyskole :fnise:

Og du skjønner tydligvis ikke at studiekompetanse ikke er en utdanning :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Joda, men du har ikke en utdannelse du kan søke jobb på grunnlag av. Studiekompetanse er for dem som skal videre på skoler, og teller ikke som er utdannelse på den måten.

Har heller aldri søkt meg på legejobber o.l, om det er det du trodde:)

Går derigmot på frisørlinje nå, og er ferdig med skoleåret i juni.

Jeg kan derfor søke meg på salonger for å jobbe som lærling. Jeg får da bruke saks og kam :)

Noe annet som er uklart rundt skolegangen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet mitt med vgs, var hovedsakelig å få studiekompetanse (om du har hørt ordet før?), slik at jeg kunne søke om høyere utdanning på høyskole :)

Du trenger ikke være så kjepphøy, hva er vitsen med generell studiekompetanse, et år på høyskole, 2 år på frisørlinja også ender du opp i butikk uten en ordentlig utdanellse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...