Gå til innhold

Spesiell svigerfar


Gjest Starlit

Anbefalte innlegg

Leste nettopp åpningsinnlegget i "Irriterende svigerfar" hvor du friker ut fordi han besøker/kontakter dere for mye osv, og i denne tråden så er det galt fordi han har endt opp med å ikke like deg?

Mulig denne svigerfaren er spesiell men det virker for meg som at svigerdatteren er temmelig spesiell hun også...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Starlit

Du skrev ingenting om denne thaidama han var gift med i slutten av januar. He he. Bare det som er morsomt. :popcorn:

Og at historiene dine på ingen måte henger sammen.

Trenger jeg virkelig å brette ut mer detaljer for dere..?

Ja han er gift og har kone, men hun er importert også :) Noe som bare er sannheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Leste nettopp åpningsinnlegget i "Irriterende svigerfar" hvor du friker ut fordi han besøker/kontakter dere for mye osv, og i denne tråden så er det galt fordi han har endt opp med å ikke like deg?

Mulig denne svigerfaren er spesiell men det virker for meg som at svigerdatteren er temmelig spesiell hun også...

Han har ringt samboeren min omlag syv ganger pr. dag, for å få hjelp med ting som bare gagner han :)

Og ja! Dette syntes jeg var utrolig irriterende, da han sliter ut samboeren min som jobber hver bidige dag..

Hver gang svigerfar er hjemme en måned og har fri, starter maseriet hvor han forlanger at samboeren min stiller opp for å gjøre div. oppgaver for han.

Når sambo er sliten og ikke kan, så blir det bare sure miner fra farens side..

Så etter min mening er svigerfaren min både hjelpeløs og helt foruten venner..

Må jo være noe rart når han fremdeles bor med sin gamle mor på 80 år;)

Endret av Starlit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så etter min mening er svigerfaren min både hjelpeløs og helt foruten venner..

Må jo være noe rart når han fremdeles bor med sin gamle mor på 80 år;)

Ja ok, kan forstå at det blir mye mas hvis det er som du skrev hver dag.

Men, basert på de to siste setningene du skrev så syntes jeg ikke det er så rart at han er litt selskapssyk, og han behøver ikke å være rar av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hel haug av slekt og venner som sier ting rett ut, og som av mange kan oppfattes som frekke. Ingen av dem reagerer hvis jeg svarer med samme mynt. Da forstår de heller at dette ikke er jenta man kan herse med. Prøv det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lese før man uttaler seg så jævla bastant er en god ting.

Skaff deg kunnskap om tema før du kommer og mener ting du ikke har grunnlag for å mene noe om, det blir litt for dumt, synes du ikke?

Dette skjønte jeg ikke helt... Må man ha lest alt TS har skrevet tidligere, for å kunne mene noe om hvordan folk ter seg mot henne?

Jeg har lest litt her og der i TS' tidligere historie, men synes fortsatt ikke det hører hjemme noe sted å hakke på henne på den måten flere har gjort her.

Hvorfor er det for eksempel et problem at hun har full tro på at hun og samboeren hennes kommer til å holde sammen til de er gamle og grå, og døden skiller dem ad? Er det vondt for dere at hun føler seg så sikker?

Om hun og samboeren er enige om hvordan de skal løse sin økonomiske fremtid, har da svigerfar noen som helst rett til å blande seg, og attpåtil oppføre seg dårlig mot TS fordi han ikke er enig i hvordan de løser ting? Det er da virkelig ikke hans sak, det er ikke han som før på TS!

En ting er nå å ikke like sitt svigerbarn, men man oppfører seg da høflig? Og å gratulere med jobb er da normal høflighet. Spesielt når man har vært såpass frekk at man har stukket nesa si borti den tidligere jobbmangelen.

Og for all del, konstruktiv kritikk er bra, og sikkert greit for TS å få. Men å dra inn alt hun har sagt i andre tråder, for å kritisere dét, også, blir lavmål. Enkelte bruker hvordan TS fremstiller seg selv, som unnskyldning for sin egen oppførsel. Men selv om TS klager på svigerfar i et forum, er det ikke dermed sagt at hun er annet enn hyggelig og høflig mot ham i virkeligheten. For jeg antar dere ikke går i flokk for å verbalt angripe noen i virkeligheten? Så om dere fremstår annerledes på et forum enn i virkeligheten, kan sikkert TS det, også.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å lese før man uttaler seg så jævla bastant er en god ting.

Skaff deg kunnskap om tema før du kommer og mener ting du ikke har grunnlag for å mene noe om, det blir litt for dumt, synes du ikke?

Spar deg.

Det som er litt for dumt er å ta helt av med dritten mot ts. Noen av dere oppfører dere som om dere er 10 år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Ja ok, kan forstå at det blir mye mas hvis det er som du skrev hver dag.

Men, basert på de to siste setningene du skrev så syntes jeg ikke det er så rart at han er litt selskapssyk, og han behøver ikke å være rar av den grunn.

Jeg og sambo blir lei når hans far ringer han i arb.tiden, på handleturene, under middagen, og sent på kveld når vi skal legge oss..

Dette stjeler mye av tiden vår i en ellers så hektisk hverdag. Og det blir ikke bedre den dagen samboer skal ta seg av sin egen lille familie..

Svigerfar må forstå at han ikke bare kan forlange at sønnen skal stikke av til han, når det selv passer han i ny og ne..

Han er rar på den måten at han ikke helt forstår sosiale normer.

Var en periode før at han kom uanmeldt på besøk til leiligheten vår, uten å høre om vi var hjemme.. Svigermor var forsåvidt lik der hun også.

Selv om jeg ba samboer gi beskjed om at hans foreldre bør si ifra, fortsatte de med bomturene sine til oss. Vet ikke helt hva de tenker, men har aldri gjort forsøk på å finne det ut heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Dette skjønte jeg ikke helt... Må man ha lest alt TS har skrevet tidligere, for å kunne mene noe om hvordan folk ter seg mot henne?

Jeg har lest litt her og der i TS' tidligere historie, men synes fortsatt ikke det hører hjemme noe sted å hakke på henne på den måten flere har gjort her.

Hvorfor er det for eksempel et problem at hun har full tro på at hun og samboeren hennes kommer til å holde sammen til de er gamle og grå, og døden skiller dem ad? Er det vondt for dere at hun føler seg så sikker?

Om hun og samboeren er enige om hvordan de skal løse sin økonomiske fremtid, har da svigerfar noen som helst rett til å blande seg, og attpåtil oppføre seg dårlig mot TS fordi han ikke er enig i hvordan de løser ting? Det er da virkelig ikke hans sak, det er ikke han som før på TS!

En ting er nå å ikke like sitt svigerbarn, men man oppfører seg da høflig? Og å gratulere med jobb er da normal høflighet. Spesielt når man har vært såpass frekk at man har stukket nesa si borti den tidligere jobbmangelen.

Og for all del, konstruktiv kritikk er bra, og sikkert greit for TS å få. Men å dra inn alt hun har sagt i andre tråder, for å kritisere dét, også, blir lavmål. Enkelte bruker hvordan TS fremstiller seg selv, som unnskyldning for sin egen oppførsel. Men selv om TS klager på svigerfar i et forum, er det ikke dermed sagt at hun er annet enn hyggelig og høflig mot ham i virkeligheten. For jeg antar dere ikke går i flokk for å verbalt angripe noen i virkeligheten? Så om dere fremstår annerledes på et forum enn i virkeligheten, kan sikkert TS det, også.

Tusen takk :) Du er en engel <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er rar på den måten at han ikke helt forstår sosiale normer.

Var en periode før at han kom uanmeldt på besøk til leiligheten vår, uten å høre om vi var hjemme.. Svigermor var forsåvidt lik der hun også.

Selv om jeg ba samboer gi beskjed om at hans foreldre bør si ifra, fortsatte de med bomturene sine til oss. Vet ikke helt hva de tenker, men har aldri gjort forsøk på å finne det ut heller..

For meg er det normalt at man kan stikke innom barna sine (eller foreldrene sine) uten å ringe og høre om det passer først.

Og så er det normalt å kunne si fra at det ikke passer med besøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er rar på den måten at han ikke helt forstår sosiale normer.

Var en periode før at han kom uanmeldt på besøk til leiligheten vår, uten å høre om vi var hjemme.. Svigermor var forsåvidt lik der hun også.

Du som er nordfra bør jo ihvertfall være vant til at folk bare stikker innom. Der ringer jo ikke folk på en gang. Som flere har nevnt, det er helt sykt å skulle måtte avtale noe slikt med nærmeste familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er nordfra bør jo ihvertfall være vant til at folk bare stikker innom. Der ringer jo ikke folk på en gang. Som flere har nevnt, det er helt sykt å skulle måtte avtale noe slikt med nærmeste familie.

Helt sykt er å trekke det vel langt, men å bli sur for uanmeldte besøk av nærmeste familie er unødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Stor klem til deg TS. Syns du får unødvendig mye pes av folk her inne.

Føler med deg, mine svigerforeldre var et mareritt de 5 første årene vi var sammen. Til slutt fikk jeg og typen nok og tok en skikkelig alvorsprat med de. Ting har heldigvis bedret seg, men de kan fortsatte prestere å komme med de merkeligste utsagn :-/

Jeg og typen har forresten vært sammen i 7 år :-) Du får håpe ting bedrer seg med tiden.

Stor klem fra en som skjønner hvordan du har det.

Ja, jeg regner med at ikke alle er helt uten problemer :)

Tusen takk for støtten og medmenneskeligheten <3 Er ikke alle som har slike egenskaper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Starlit

Du som er nordfra bør jo ihvertfall være vant til at folk bare stikker innom. Der ringer jo ikke folk på en gang. Som flere har nevnt, det er helt sykt å skulle måtte avtale noe slikt med nærmeste familie.

Jo, men er jo utrolig kjedelig for dem når de kommer til ei låst dør :gjeiper:

Jeg og sambo jobber jo borte på hver vår kant..

Derfor ønsker vi at de sier ifra, slik at de kan vente til vi selv er hjemme.

Endret av Starlit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

For meg er det normalt at man kan stikke innom barna sine (eller foreldrene sine) uten å ringe og høre om det passer først.

Og så er det normalt å kunne si fra at det ikke passer med besøk.

Ja sant det, men vi blir nesten nødt til å få beskjed om ting (eventuelt avtale ting, slik at det er ok). :gjeiper:

I motsetning til svigerfar som har fri når han er hjemme, er samboer sliten etter jobb..

Er bare så vidt vi rekker å få i oss middagen før oppdragene fra svigerfar ruller på..

Han blir faktisk sur når samboeren min sier det ikke passer akkurat nå. Så det kan nesten virke som at forståelsen mangler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Jeg har en hel haug av slekt og venner som sier ting rett ut, og som av mange kan oppfattes som frekke. Ingen av dem reagerer hvis jeg svarer med samme mynt. Da forstår de heller at dette ikke er jenta man kan herse med. Prøv det ;)

Ja, tror faktisk jeg blir nødt til å bli litt mer tøffere i trynet ;)

Å være bløthjertet er vel ikke helt det svigerforeldrene mine foretrekker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MarteM

TS, hva er problemet nå? Jeg trodde tråden handlet om at svigerfaren din ikke likte og var fjern, jeg? Men nå er han plutselig der for mye og for ofte?

Kan du klargjøre hva problemet er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

TS, hva er problemet nå? Jeg trodde tråden handlet om at svigerfaren din ikke likte og var fjern, jeg? Men nå er han plutselig der for mye og for ofte?

Kan du klargjøre hva problemet er?

Har bare laget 2 tråder om han :) vær vennlig og les, så forstår du problemet mitt.

Trådene ble laget for at jeg ønsket å få gode råd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare laget 2 tråder om han :) vær vennlig og les, så forstår du problemet mitt.

Trådene ble laget for at jeg ønsket å få gode råd..

Ja, men i løpet av denne tråden (som er den jeg forholder meg til, i og med at dette er den nyeste) har du tatt opp en mengde sider ved ditt forhold til svigers, og jeg lurer på hva problemet egentlig er? Er det at han virker kald og fjern eller at han er påtrengende?

Det virker på meg som at du ikke liker svigers særlig godt, og selv om du skulle ha gode grunner til det, er det kanskje ikke så rart at de ikke liker deg da heller? Sånt skinner igjennom.

Kanskje de oppfatter deg som falsk? I og med at du sier du prøer å smile og være hyggelig, men basert på det du skriver i denne tråden, egentlig misliker dem ganske sterkt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Enig med den. For øvrig må jeg bare få gjenta hvor latterlig hets er som ab .

WTF? Hets er latterlig uansett. Det er ikke ok å hetse uten nick, men det er seff heller ikke ok å hetse noen med nick. Djeez Louise.

Til TS: jeg synes det virker som om du og forloveden din er enige om ting; det er det viktigste. At dere har funnet en felles plattform. Med det til grunn tror jeg dere finner en løsning på svigers, enten det blir lite kontakt eller en konfrontasjon.

En ting jeg tenker når du beskriver svigermor, altså at hun sitter for seg selv, snakker lite osv, hun høres ganske trist ut. Det er langt fra sikkert at hun er en negativ eller dårlig person, jeg vil tro den gladeste kan bli deppa av at ekteskapet ryker og mannen blir gift med en annen. Kanskje hjelper dette deg å forstå henne?

Og til sist: du trenger jo ikke å svare folk som er helt på viddene. Bare ignorer dem. Husker du ikke mobberen på barneskolen? Han/ hun stoppet når det ikke var noen reaksjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...