Gå til innhold

Spesiell svigerfar


Gjest Starlit

Anbefalte innlegg

Får en følese av at du vil bli skuffet, om ingenting av profetiene dine går i oppfyllelse :)

Forresten vokse følelsene mine for kjæresten min, desto mer vi realiserer framtiden vår^^

Vi har nå gått fra å være kjærester, til forlovet :hjertesmil:

Blir bryllup next up;)

Hva faen får deg til å tro at jeg blir skuffet om du gifter deg og blir gravid? Jeg er allerede begge deler så jeg blir langt ifra sjalu.

Jeg syns bare det er utrolig fjollete av deg å ikke kunne innrømme at du faktisk ikke vet hva som skjer om 5 år. Og du kan faktisk ikke bli gravid helt sikkert i dette sekund uansett hvor mye du vil det. Og det er bare et eksempel for å avfeie teorien din om at hvis man virkelig vil noe så får man det til. Alle vet at det ikke er sant i de fleste tilfeller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Unnskyld meg, men det er flere brukere som har svart TS SAKLIG på de siste sidene. Det ENESTE hun gjør er å påpeke hvor forferdelig det er at svigerforeldrene hennes er skilt, for det skal hun aldri bli, og at de må være skikkelig bitre og derfor ikke liker henne. Jeg har ikke personangrepet som AB, men jeg kan skjønne at folk sliter med å ta TS seriøst. Hvorfor opprette en tråd når det eneste en kommer med er frontangrep hver gang noen PRØVER å hjelpe enn med å sette ting i perspektiv?

På 12 sider skulle det bare mangle om det ikke dukket opp et og annet saklig svar.

Hvor saklig er det å grille og latterliggjøre TS om hennes utdanning og jobberfaring over flere sider, når dette ikke er tema i HI overhodet?

Men jeg skjønner at flere AB`er føler de må rettferdiggjøre svarene sine her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12 sider skulle det bare mangle om det ikke dukket opp et og annet saklig svar.

Hvor saklig er det å grille og latterliggjøre TS om hennes utdanning og jobberfaring over flere sider, når dette ikke er tema i HI overhodet?

Men jeg skjønner at flere AB`er føler de må rettferdiggjøre svarene sine her.

Jeg har prøvd å svare saklig, så jeg er ikke en av de du sikter til, men jeg kan skjønne at folk stiller spørsmål ved utdanning og jobb. TS sier helt klart i HI at: Svigerfaren liker henne ikke, og det er fordi hun ikke har jobbet på en stund. Nå kjenner jeg ikke veldig godt til TS fra før, men det er tydelig at noen gjør det, ettersom det visstnok skal være litt selvmotsigende svar ute og går... (synes selv det er ironisk at TS i dette sekund ble forlovet.)

Men altså, det er ikke essensen her. Essensen er at TS ber oss bedømme svigerfars holdninger, da må vi vite litt.

Enig i at usaklig hets er teit, men prøv å være mer nyansert enn å påpeke at alle vi AB som kritiserer TS bare forsvarer oss. Så enkelt er det ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg har prøvd å svare saklig, så jeg er ikke en av de du sikter til, men jeg kan skjønne at folk stiller spørsmål ved utdanning og jobb. TS sier helt klart i HI at: Svigerfaren liker henne ikke, og det er fordi hun ikke har jobbet på en stund. Nå kjenner jeg ikke veldig godt til TS fra før, men det er tydelig at noen gjør det, ettersom det visstnok skal være litt selvmotsigende svar ute og går... (synes selv det er ironisk at TS i dette sekund ble forlovet.)

Men altså, det er ikke essensen her. Essensen er at TS ber oss bedømme svigerfars holdninger, da må vi vite litt.

Enig i at usaklig hets er teit, men prøv å være mer nyansert enn å påpeke at alle vi AB som kritiserer TS bare forsvarer oss. Så enkelt er det ikke.

Hvis du leser innleggene mine, ser du at jeg sier flere AB, ikke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12 sider skulle det bare mangle om det ikke dukket opp et og annet saklig svar.

Hvor saklig er det å grille og latterliggjøre TS om hennes utdanning og jobberfaring over flere sider, når dette ikke er tema i HI overhodet?

Men jeg skjønner at flere AB`er føler de må rettferdiggjøre svarene sine her.

Jeg er enig i at mange ABer definitivt har gått langt over streken her, men jeg kan ikke si (etter å ha lest hele tråden) at jeg ikke skjønner hvorfor. Det rettferdiggjør ikke å personangripe noen, men jeg kan skjønne at folk blir irriterte når TS starter tråd etter tråd hvor hun angriper alt og alle, og ikke klarer å reflektere over noe som helst. Mange har først forsøkt å forklare henne saklig hva som er problemet, men det går tydeligvis ikke inn.

Jeg støtter på ingen måte mobbing, det har jeg sagt flere ganger, men jeg støtter heller ikke TS´ nedlatende holdninger til alle hun skriver om, inkludert folk som prøver å svare henne konstruktivt i denne tråden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg er enig i at mange ABer definitivt har gått langt over streken her, men jeg kan ikke si (etter å ha lest hele tråden) at jeg ikke skjønner hvorfor. Det rettferdiggjør ikke å personangripe noen, men jeg kan skjønne at folk blir irriterte når TS starter tråd etter tråd hvor hun angriper alt og alle, og ikke klarer å reflektere over noe som helst. Mange har først forsøkt å forklare henne saklig hva som er problemet, men det går tydeligvis ikke inn.

Jeg støtter på ingen måte mobbing, det har jeg sagt flere ganger, men jeg støtter heller ikke TS´ nedlatende holdninger til alle hun skriver om, inkludert folk som prøver å svare henne konstruktivt i denne tråden.

Enig med deg. Samtidig bør man holde seg for god til å trekke inn andre tråder når man skal diskutere en ny sak. Jeg har ikke lest noen andre tråder TS har startet, så jeg forholder meg kun til det jeg leser i denne tråden.

Her synes jeg TS har svart saklig og fint på alle ekle svar hun har fått. Hadde det vært meg som ble utsatt for samme behandling, hadde jeg eksplodert for lenge siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den med at du tror andre blir skuffet hvis du skulle bli gravid og gift osv har jeg sett deg si i en annen tråd også. Akkurat der tror jeg mye av problemet ditt ligger, du tror seriøst at folk bryr seg om alt mulig som omhandler deg. Du forventer at alle skal bry seg om alt som skjer med deg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Samtidig bør man holde seg for god til å trekke inn andre tråder når man skal diskutere en ny sak. Jeg har ikke lest noen andre tråder TS har startet, så jeg forholder meg kun til det jeg leser i denne tråden.

Her synes jeg TS har svart saklig og fint på alle ekle svar hun har fått. Hadde det vært meg som ble utsatt for samme behandling, hadde jeg eksplodert for lenge siden.

Det er mulig at vi har ulikt syn på saklighet, TS personangriper ikke, men flere av svarene hennes viser at hun kaster stein i glasshus, og argumentene hennes går på tomgang. Når noen så forsøker å fortelle henne at de f.eks synes hennes syn på romantikk er litt naivt, får de plutselig tilbake at de er misunnelige på henne. Dette er et eksempel TS har brukt flere steder i tråden - også om menneskene hun møter IRL.

Jeg synes ikke dette er spesielt saklig. Jeg synes heller ikke at det TS fremstiller som fakta kan sies å være fakta når det åpenlyst er hennes subjektive holdninger.

TS har fått mange gode svar, men når hun hele tiden skylder på andre, så, ja, kan jeg skjønne at ABer og andre blir irritert. Så, TS personangriper kanskje ikke - men hun kunne gjerne vært mer saklig selv også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Samtidig bør man holde seg for god til å trekke inn andre tråder når man skal diskutere en ny sak. Jeg har ikke lest noen andre tråder TS har startet, så jeg forholder meg kun til det jeg leser i denne tråden.

Her synes jeg TS har svart saklig og fint på alle ekle svar hun har fått. Hadde det vært meg som ble utsatt for samme behandling, hadde jeg eksplodert for lenge siden.

Ja akkurat. Men greia her er jo at TS tar ikke noe av kritikken til seg, sier ikke hun skal høre på alt men hun burde virkelig ta til seg noe. For mye av det som blir sagt her er faktisk konstruktiv kritikk som er sagt uten å pynte på sannheten. Men TS skjønner ikke at det som blir sagt faktisk er sant, derfor bryr hun seg ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Ja akkurat. Men greia her er jo at TS tar ikke noe av kritikken til seg, sier ikke hun skal høre på alt men hun burde virkelig ta til seg noe. For mye av det som blir sagt her er faktisk konstruktiv kritikk som er sagt uten å pynte på sannheten. Men TS skjønner ikke at det som blir sagt faktisk er sant, derfor bryr hun seg ikke.

Om hun tar kritikken til seg eller ikke, skal jeg ikke ta stilling til. Er du uenig i at enkelte har gått over streken i måten å svare henne på? Hvis ikke, foreslår jeg at du leser hele tråden.

Men nå er jeg way OT, så jeg skal gi meg. Klarte bare ikke la være, når jeg leste en del svar her inne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrystal

Svigerfaren til ts er ikke den eneste spesielle i den familien.

Tenk å fordømme folk pga samlivsbrudd. Håper for din skyld du er av de heldige 40 prosent som slipper det TS.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun tar kritikken til seg eller ikke, skal jeg ikke ta stilling til. Er du uenig i at enkelte har gått over streken i måten å svare henne på? Hvis ikke, foreslår jeg at du leser hele tråden.

Men nå er jeg way OT, så jeg skal gi meg. Klarte bare ikke la være, når jeg leste en del svar her inne.

Jeg har lest absolutt hele tråden og syns at 99% av det som er sagt har TS gjort seg fortjent til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrystal

Enig med deg. Samtidig bør man holde seg for god til å trekke inn andre tråder når man skal diskutere en ny sak. Jeg har ikke lest noen andre tråder TS har startet, så jeg forholder meg kun til det jeg leser i denne tråden.

Hvis du er kjent for å svare bitchy og usaklig i hver eneste tråd du lager, er det ikke rart at folk har negative assosiasjoner. Ts har klaget på denne svigerfaren tidligere også. Man velger selv hvordan man vil bli oppfattet og ts har tydeligvis terget på seg en del mennesker her inne.

Endret av Chrystal
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om hun tar kritikken til seg eller ikke, skal jeg ikke ta stilling til. Er du uenig i at enkelte har gått over streken i måten å svare henne på? Hvis ikke, foreslår jeg at du leser hele tråden.

Men nå er jeg way OT, så jeg skal gi meg. Klarte bare ikke la være, når jeg leste en del svar her inne.

Jeg tenker at når det eneste man klarer er å spy ut av seg usakligheter om hvor hormonelle folk er, at de ikke kan føle ekte kjærlighet fordi de har ulik kulturell bakgrunn, at de er skilt, at alle har fordommer mot folk fra Nord-Norge... ja, hvor slutter egentlig alle disse unnskyldningene, så har man et problem.

Ts svarer ikke på spørsmål, hun kommer med unnskyldning etter unnskyldning. Ja, folk kan gjerne være et hakk eller to mer saklige, men når ts selv ikke en gang orker å svare på kommentarene hun får, skjønner jeg at folk gir opp.

Denne tråden i seg selv er jo et godt eksempel på problemet til ts. Hun spør hvorfor hun ikke er likt. Hvis ts oppfører seg i nærheten av dette i virkeligheten synes jeg ikke det er rart at folk er skeptiske til henne. På samme måte synes jeg det er merkelig at hun fremstiller seg som konfliktsky når hun motiser, kverulerer og diskuterer hver eneste detalj som måtte være et fnugg negativt rettet mot henne.

Selvinnsikt er en fin ting. Iallfall om en vil bli tatt seriøst.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger og persondebatt.

MissStiles, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Starlit

Den med at du tror andre blir skuffet hvis du skulle bli gravid og gift osv har jeg sett deg si i en annen tråd også. Akkurat der tror jeg mye av problemet ditt ligger, du tror seriøst at folk bryr seg om alt mulig som omhandler deg. Du forventer at alle skal bry seg om alt som skjer med deg.

Den som retter kritikk til absolutt alt jeg foretar meg, er opptatt av alt som omhadler meg.

Og de som ikke gjør det, er sansynlivis ikke interessert :)

Å forfølge meg negativt i hver en tråd jeg lager, kalles å være besatt i tillegg til å være en stalker;)

Endret av Starlit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som retter kritikk til absolutt alt jeg foretar meg, er opptatt av alt som omhadler meg.

Og de som ikke gjør det, er sansynlivis ikke interessert :)

Å forfølge meg negativt i hver en tråd jeg lager, kalles å være besatt i tillegg til å være en stalker;)

Slutt å være så jævla innbilsk a... Du er ekstremt selvopptatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara

Er det bare meg eller er det noe veldig merkelig med innleggene fra bruker Starlit i denne tråden? Jeg har ikke lest andre tråder, men alle innleggene "hennes" er jo preget av en helt overdrevet bruk av fremmedord, og samtidig elementære språklige feil.. Mange uklarheter som plutselig blir klarnet opp i og en del logisk brister som forklares underveis. Får litt følesen av at dette enten er en smart person som gjør seg til eller motsatt.... Er kanskje ikke lov å spekulere "høyt", men la gå, da får innlegget mitt heller modereres bort. Mulig jeg tar feil, men det virker merkelig.

Får du noe ut av diskusjonen her "Starlit", eller liker du bare å koke opp en storm i nettverden? Jeg tenker nemlig at de fleste ville meldt seg ut av denne tråden for lenge siden.. Og dersom du er en reell person er du iallefall ikke spesielt god til å ta til deg råd, men kanskje mest opptatt av å sparre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...