Gå til innhold

Spesiell svigerfar


Gjest Starlit

Anbefalte innlegg

Gjest Starlit

Gratulerer med ny jobb og at du og kjæresten har vært sammen i 2 år. Hvis dette med svigerfar plager deg veldig, så burde du eller kjæresten din konfrontere ham. Jeg syntes kjæresten din burde ta spesielt ansvar her. Utover det så vil jeg råde deg til å ignorere endel av de anonyme brukerne som hakker på deg, Starlit. De bidrar ikke med noe positivt.

Takk takk :) :)

Ja, vi har hatt en samtale om det i går..

Er på sin plass at det blir ryddet opp i dette før vi bestemmer oss for å sette et barn til verden.

Selv kommer jeg fra et hjem fyllt av kjærlighet, noe min samboer mener ikke finnes i like stor grad i hans familie..

Vi er vel alle forskjellige, men jeg kjenner værtfall et stort savn nå når jeg bor på deres hjemplass..

Enig. Jeg tror AB brukerne kjeder seg, og er ute etter å teste grensene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitat fra deg: Og nå et realt personangrep: AB, du framstår som en "missunelig" kretiner uten "utdanellse" (iallfall uten normal dannelse), og ofte er din tale (eller skrift, for å være helt presis) fullstendig mateologisk.

Når du skriver du og ikke dere virker det ikke som du tror det er fler av oss nei.

:ironi:

Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Jeg er ikke utlending, så jeg tok ikke det personlig, om du tror det. Grunnen til jeg reagerte på begrepet, er fordi du har omtalt omtrent alle i nedlatende ordvendinger. Å si at den nye dama til faren til samboeren din er thaidame, er ikke forklaring på noe som helst. Nå skriver du at hun ikke viser interesse for deg/dere, men det første du skrev var ikke saklig. Det eneste det sa om dama var at hun var thailandsk.

Poenget mitt er og blir det samme. Det ser ut til at du finner feil på de fleste rundt deg, men ikke en eneste gang i denne tråden virker det som om du er interessert i å se på ditt eget atferdsmønster.

Siden du skriver at mange misliker deg, og du finner feil ved de fleste, kan det være at du fremstår som arrogant. Kanskje er du negativ mot andre? Ikke vet jeg, jeg kjenner deg ikke, men om jeg hadde vært i din situasjon hadde jeg ønsket å finne ut av det.

Jeg synes det er trist at du er mer opptatt av å forsvare deg selv, men det får være ditt eget valg.

For øvrig kan det jo være at den anspente situasjonen mellom deg og svigerfar har smittet over på dama hans. Jeg må også si at siden du tydeligvis er 24, er jeg enig med de fleste i at å bare gå hjemme kan virke tafatt for svigerforeldre flest.

Det slår meg også at mye av det du anser som fakta i de flestes øyne fremstår som dine tolkninger av situasjonen. Du sier at jentene i klassen din er hormonelle uten å forklare hvorfor. På samme måte angriper du moren og stemoren til samboeren din. Sitat "hun virker litt bitter" - skriver du om moren til samboeren din. Dette er i beste fall en antakelse. De fleste mødre ønsker det beste for sine barn, og hun ønsker helt sikkert at sønnen skal være lykkelig. Dersom du ønsker å finne ut hva hun har imot forholdet deres, ville jeg bedt samboeren din om å spørre henne saklig. Mest sannsynlig er det en grunn til det. Kanskje er det en fordom dere kan ende raskt, eller kanskje er det en tvil som ikke er urimelig som dere bør jobbe med.

Når jeg verken har sagt eller gjort noe som skulle tilstøte meg ute, så forbeholder jeg meg retten til å føle meg urettferdig behandlet.

Ekteskapsbruddet mellom svigerforeldrene mine forblir en hemmelighet :)

Men enkelte ting peker faktisk mot utroskap, da det er tegn til at svigermor har slitt i etterkant..

Å dra til utlandet for å finne seg kone kjapt, er ikke en utfordring i seg selv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg verken har sagt eller gjort noe som skulle tilstøte meg ute, så forbeholder jeg meg retten til å føle meg urettferdig behandlet.

Ekteskapsbruddet mellom svigerforeldrene mine forblir en hemmelighet :)

Men enkelte ting peker faktisk mot utroskap, da det er tegn til at svigermor har slitt i etterkant..

Å dra til utlandet for å finne seg kone kjapt, er ikke en utfordring i seg selv..

Jeg skjønner at -du- mener at du ikke har gjort noe galt. Kanskje har du ikke sagt noe feil, eller vært vanskelig mot noen, men det er en grunn til at man får tilbakemeldinger på oppførselen sin - positive såvel som negative.

Det kan være alt fra nonverbal kommunikasjon til holdninger, eller at du gjør ting som irriterer dem. For eksempel kan det virke som om svigerforeldrene dine synes du har snyltet på samboeren din, at du gjør lite, og at de ikke har tro på forholdet deres. Jeg har full forståelse for at det kan føles urettferdig, og du må gjerne mene det, men om du skal forandre dette, må du prøve å sette deg inn i deres ståsted. Få samboeren din til å snakke med dem, og prøv å reflektere over hva som er grunnen til at de ikke liker deg.

Du har nå fått deg jobb - bra! Da har svigerfar mindre å irritere seg over. Jeg mener ikke at du skal la dem tråkke på deg, og å ikke bli behandlet bra, men som regel er det en grunn til at man ikke blir likt, og det kan være smart å sette seg inn i andres ståsted og prøve å forstå hvorfor. Om svigerforeldrene dine er så overfladiske at de kun misliker deg fordi du ikke har jobbet i perioder, er det deres tap. Det finner du jo snart ut.

Men ettersom du tydeligvis har problemer med en del mennesker, og omtaler mange i negative ordlag, ville jeg vurdert å se på holdningene mine, og tenke over atferdsmønsteret mitt.

Hva har "å dra til utlandet å finne seg kone" med noe som helst i svaret mitt å gjøre? Og hva har det med svigerfar eller konen hans å gjøre?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg verken har sagt eller gjort noe som skulle tilstøte meg ute, så forbeholder jeg meg retten til å føle meg urettferdig behandlet.

Ekteskapsbruddet mellom svigerforeldrene mine forblir en hemmelighet :)

Men enkelte ting peker faktisk mot utroskap, da det er tegn til at svigermor har slitt i etterkant..

Å dra til utlandet for å finne seg kone kjapt, er ikke en utfordring i seg selv..

Når du ikke engang å villig til å vurdere muligheten for at det er du som blir oppfattet på en annen måte enn du selv tror, så kommer du ingen vei. Jeg spør deg igjen: Du kommer i konflikt med mange forskjellige mennesker, hva er den eneste felles faktoren her? Det har du fortsatt ikke svart på.

Den siste kommentaren din sier egentlig alt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Og den som virkelig er realistisk vet at ikke alltid det stemmer. Du kan f.eks. ikke bli gravid NÅ selvom du vil det. Du kan ikke bestemme at du skal elske kjæresten din hvis du engang opplever at følelsene forsvinner.

Det der med at ting varer evig uansett er noe små barn tror.

Får en følese av at du vil bli skuffet, om ingenting av profetiene dine går i oppfyllelse :)

Forresten vokse følelsene mine for kjæresten min, desto mer vi realiserer framtiden vår^^

Vi har nå gått fra å være kjærester, til forlovet :hjertesmil:

Blir bryllup next up;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS: Litt morsomt at du fordømmer svigerfar og hans nye kone, samt svigerforeldrene dine sitt samlivsbrudd, også klager du over at de fordømmer deg. Ser du virkelig ikke at du kaster stein i glasshus? Du oppnår ikke mye sympati ved å klage over andres fordommer når du er minst like fordomsfull selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Hva f*** feiler det folk her inne?! Mobbing satt i system, rett og slett. At ikke denne tråden er moderert for lenge siden, er meg en gåte. Enkelte AB her inne burde skamme seg for måten de skriver til TS på. Ikke svarer de på spørsmålene, men bare latterliggjør og håner TS. Ærlig talt, ta dere sammen!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Når du ikke engang å villig til å vurdere muligheten for at det er du som blir oppfattet på en annen måte enn du selv tror, så kommer du ingen vei. Jeg spør deg igjen: Du kommer i konflikt med mange forskjellige mennesker, hva er den eneste felles faktoren her? Det har du fortsatt ikke svart på.

Den siste kommentaren din sier egentlig alt.

Alle vet jo hvem svigerfaren min er der vi bor :)

Derfor var det lettere for han å skifte beite hvor ingen kjente han..

Ok, så om jeg ikke oppfører meg dårlig på skolen, er flittig med oppgavene på skolen, er høflig med lærerne, tålmodig og blid mot de yngre elevene, og blid og utadvendt i sosiale settinger, hvilke feil kan en da ha? :)

Dette er latterlig, men kommer ikke på andre ting enn at de må synes jeg har en rar dialekt, og eller at de synes jeg ser stygg ut.

Men dette plager ikke meg, da jeg har nok selvtillit til å fortsjatt ha troen på meg selv.

Endret av Starlit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

TS: Litt morsomt at du fordømmer svigerfar og hans nye kone, samt svigerforeldrene dine sitt samlivsbrudd, også klager du over at de fordømmer deg. Ser du virkelig ikke at du kaster stein i glasshus? Du oppnår ikke mye sympati ved å klage over andres fordommer når du er minst like fordomsfull selv.

Er ikke på grunnlag av svigerfars kone at jeg laget tråden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har jo skjønt det. Det er noe feil med alle andre, men du gjør aldri feil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva f*** feiler det folk her inne?! Mobbing satt i system, rett og slett. At ikke denne tråden er moderert for lenge siden, er meg en gåte. Enkelte AB her inne burde skamme seg for måten de skriver til TS på. Ikke svarer de på spørsmålene, men bare latterliggjør og håner TS. Ærlig talt, ta dere sammen!

Har du lest hva TS skriver om menneskene rundt seg? Med så nedlatende holdninger til andre, så er det vel rimelig klart at dette skinner tydelig igjennom. Det er det som gjennomgående blir påpekt i denne tråden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Hva f*** feiler det folk her inne?! Mobbing satt i system, rett og slett. At ikke denne tråden er moderert for lenge siden, er meg en gåte. Enkelte AB her inne burde skamme seg for måten de skriver til TS på. Ikke svarer de på spørsmålene, men bare latterliggjør og håner TS. Ærlig talt, ta dere sammen!

Er umulig for meg å starte tråder, uten at helvettet bryter løs :) Jeg har jo tydeligvis ikke lov til å be om råd om de samme problemer som også andre måtte slite med..

Når jeg er anonym derigmot, går ting normalt for seg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Starlit

Har du lest hva TS skriver om menneskene rundt seg? Med så nedlatende holdninger til andre, så er det vel rimelig klart at dette skinner tydelig igjennom. Det er det som gjennomgående blir påpekt i denne tråden.

Ja vel, så når jeg nevner hvem jeg har problemer med, så skal jeg få pryl for det? Selv når det ikke er min skyld? For et bakvendtland dere lever i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Nei, vi har jo skjønt det. Det er noe feil med alle andre, men du gjør aldri feil.

Nå har jeg vel stort sett laget denne tråden som omhandler svigerfar.

Om du har problemer med temaet her, kan du jo bare snu deg vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke på grunnlag av svigerfars kone at jeg laget tråden..

Det er det som er poenget mitt. Du evner ikke å se at du selv dømmer andres forhold på samme måte som andre dømmer ditt. Og selv om du ikke sier det åpenlyst, kan jeg love deg at slike holdninger vises på andre måter - som det f.eks gjør hos svigerfaren din.

Det er mulig at svigerforeldrene dine er urettferdige mot deg, men jeg må si at jeg synes holdningene dine overfor skilte mennesker, og par fra ulike kulturer er svært fordomsfulle.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sobril

Det er det som er poenget mitt. Du evner ikke å se at du selv dømmer andres forhold på samme måte som andre dømmer ditt. Og selv om du ikke sier det åpenlyst, kan jeg love deg at slike holdninger vises på andre måter - som det f.eks gjør hos svigerfaren din.

Det er mulig at svigerforeldrene dine er urettferdige mot deg, men jeg må si at jeg synes holdningene dine overfor skilte mennesker, og par fra ulike kulturer er svært fordomsfulle.

Enig med den. For øvrig må jeg bare få gjenta hvor latterlig hets er som ab .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vel, så når jeg nevner hvem jeg har problemer med, så skal jeg få pryl for det? Selv når det ikke er min skyld? For et bakvendtland dere lever i..

Seriøst...

Du har problemer med alle rundt deg, og når enkelte ABer stiller deg saklige spørsmål, eller Estella prøver å hjelpe deg å reflektere over ting, så bare avfeier du dem.

Ikke rart du blir mislikt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Har du lest hva TS skriver om menneskene rundt seg? Med så nedlatende holdninger til andre, så er det vel rimelig klart at dette skinner tydelig igjennom. Det er det som gjennomgående blir påpekt i denne tråden.

Påpekt? Det er stor forskjell på å påpeke noe, og å gå til frontalangrep på TS for helt andre ting enn det tråden handler om. Og å trekke inn hva TS skriver i andre tråder er lavmål og dårlig nettikette.

Denne tråden har jo blitt fullstendig usaklig og usmakelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påpekt? Det er stor forskjell på å påpeke noe, og å gå til frontalangrep på TS for helt andre ting enn det tråden handler om. Og å trekke inn hva TS skriver i andre tråder er lavmål og dårlig nettikette.

Denne tråden har jo blitt fullstendig usaklig og usmakelig.

Unnskyld meg, men det er flere brukere som har svart TS SAKLIG på de siste sidene. Det ENESTE hun gjør er å påpeke hvor forferdelig det er at svigerforeldrene hennes er skilt, for det skal hun aldri bli, og at de må være skikkelig bitre og derfor ikke liker henne. Jeg har ikke personangrepet som AB, men jeg kan skjønne at folk sliter med å ta TS seriøst. Hvorfor opprette en tråd når det eneste en kommer med er frontangrep hver gang noen PRØVER å hjelpe enn med å sette ting i perspektiv?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...