Gå til innhold

Spesiell svigerfar


Gjest Starlit

Anbefalte innlegg

Får 1.500 pr. mnd, og det går til egne regninger, skolemat samt sparing;)

Greier vertfall å forsørge meg selv i matveien.

Du betaler ingenting mao, du bor gratis, skjønner godt svigerfar/mor irriterer seg over dette, alle studenter jeg kjenner og det er mange, jobber feks lørdager på butikk..det er noe alle kan gjøre..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har egentlig aldri hatt interesse for å rakke ned på noen :) Og det må andre bare respektere..

Utenfor KG verden, blir jeg omtalt som hyggelig, pertentlig, utadvendt og snill.

Jeg er også flink å riste av meg personer som ikke gidder å oppføre seg (da jeg av full respekt ønsker å skåne andre rundt oss, i omgivelsene).

Hva så at jeg ikke ønsker å lage noe leven?

Er konfliktsky jeg, nøyaktig slik jeg ble oppdratt til:) Noe jeg mener er det rette.

Da jeg kanskje har planer om å gifte meg i min bunad, kom samboeren min på tanken om en herrebunad.

Og da han fikk se hvilke herrebunader hans fylke hadde å tilby, syntes han ikke dette var pent..

Det var da jeg funderte på om det var lov å ta en spansk en, siden han syntes herrebunaden fra mitt fylke var penere.. Er fargene min samboer er opptatt av, samt mønster..

Og nei, herrebunaden i hans fylke koster omlag 14.000 :)

Men jeg er også ekstremt konfliktsky. Har også blitt oppdratt til at det kan ofte være greit å svelge et par kameler for å beholde husfreden (men man skal så klart ikke finne seg i alt). Jeg blir også omtalt som hyggelig, pertentlig, utadvendt og snill, og klarer også å riste av meg de som ønsker å lage kvalme. Men i motsetning til deg så gjør disse kvalitetene til at jeg blir veldig godt likt, både på skole, av svigerforeldre, på bussen osv. Og selvfølgelig av mine venner og familie.

Så noe må det jo være?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller aldri søkt meg på legejobber o.l, om det er det du trodde:)

Går derigmot på frisørlinje nå, og er ferdig med skoleåret i juni.

Jeg kan derfor søke meg på salonger for å jobbe som lærling. Jeg får da bruke saks og kam :)

Noe annet som er uklart rundt skolegangen min?

Men du har jo fortsatt ingen utdannelse, det var det jeg ville frem til. Du er 24 år uten en eneste ordentlig utdannelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Og du skjønner tydligvis ikke at studiekompetanse ikke er en utdanning :fnise:

Er jo en form for vanlig utdanning da, om det er bestått:)

Og når jeg søker på høgskole, går jeg mot et høyere utdanningsprogram;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du skjønner tydligvis ikke at studiekompetanse ikke er en utdanning :fnise:

Joda, generell studiekompentanse er utdanning. Er jo derfor jeg søker på igeniørjobben hos Statoil. Har jo generell studiekompentanse, må vite!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller aldri søkt meg på legejobber o.l, om det er det du trodde:)

Går derigmot på frisørlinje nå, og er ferdig med skoleåret i juni.

Jeg kan derfor søke meg på salonger for å jobbe som lærling. Jeg får da bruke saks og kam :)

Noe annet som er uklart rundt skolegangen min?

Dette har jo ikke noe med saken å gjøre, men er det ikke smartere å gå lærling når som du nettopp er ferdig utdannet? Da husker du bedre det du har lært og får utøvd det i praksis, samtidig er du vant til å ikke ha så mye penger (med tanke på at lærling ofte ikke er så godt betalt). Ellers blir det for slik at du gror fast i butikkjobben..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo en form for vanlig utdanning da, om det er bestått:)

Og når jeg søker på høgskole, går jeg mot et høyere utdanningsprogram;)

Og hvilket yrke som krever utdanning kan man søke på med generell studiekompetanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jo ikke noe med saken å gjøre, men er det ikke smartere å gå lærling når som du nettopp er ferdig utdannet? Da husker du bedre det du har lært og får utøvd det i praksis, samtidig er du vant til å ikke ha så mye penger (med tanke på at lærling ofte ikke er så godt betalt). Ellers blir det for slik at du gror fast i butikkjobben..

Hun er jo ikke ferdig utdannet. For å være frisør må man også ha lærligtiden og bestått fagprøve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Er jo en form for vanlig utdanning da, om det er bestått:)

Og når jeg søker på høgskole, går jeg mot et høyere utdanningsprogram;)

Du vil jo ha barn. Hvordan skal du få det til å passe inn i utdannelsesplanene dine?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil jo ha barn. Hvordan skal du få det til å passe inn i utdannelsesplanene dine?

Hun har fått seg en butikkjobb istede for å fullføre frisør utdannelsen sin med å ta lærligtiden. Tipper at TS ikke har særlig planer om noen spesiell utdannelse. Hun er visst fornøyd med å ha generell studiekompetanse ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Men du har jo fortsatt ingen utdannelse, det var det jeg ville frem til. Du er 24 år uten en eneste ordentlig utdannelse.

Det får så være, men jeg er likevel stolt over det jeg har bestått, i tillegg til alt annet jeg har lært i ulike jobbsammenhenger ^^

Livets skole er undervurdert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må sies at jeg ikke har lest TS sine andre tråder, men hva i all verden??

Tråden handler da vitterlig om svigerfaren til TS, hvorfor ble det snakk om utdanningen til ts da? Og så mye nedlatende snakk vedrørende Ts som person? Denne tråden må da være et strålende eksempel på at folk trekker frem ting fra andre tråder, i nye tråder.

TS: Tror ikke det er så normalt at svigers gratulerer på kjærestedager. Det med jobben hadde vært mer naturlig ja, men tror ikke jeg personlig hadde reagert om min svigerfar ikke hadde gratulert meg.

Men i det store og det hele virker det ikke som om svigerforeldrene dine liker deg. Trist, men sant. Vet ikke helt hva du kan gjøre for å endre inntrykket? Fortsett å vær hyggelig mot dem, og hvis ikke det hjelper får du tenke at det er deres tap :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Men jeg er også ekstremt konfliktsky. Har også blitt oppdratt til at det kan ofte være greit å svelge et par kameler for å beholde husfreden (men man skal så klart ikke finne seg i alt). Jeg blir også omtalt som hyggelig, pertentlig, utadvendt og snill, og klarer også å riste av meg de som ønsker å lage kvalme. Men i motsetning til deg så gjør disse kvalitetene til at jeg blir veldig godt likt, både på skole, av svigerforeldre, på bussen osv. Og selvfølgelig av mine venner og familie.

Så noe må det jo være?

Jaja, nei da er det sikkert bare misunnelse som rår :) Jeg har desverre ikke sinne i meg, som gir behov for å jakte etter feil hos andre..

I den virkelige verden nå, kommer jeg bedre overens med folk som gjerne er eldre enn meg. (30+ osv). Tar det uansett som et kompliment at jeg er mer på deres mentale nivå, enn de under meg.. :)

Verken jeg eller mine venner er kranglevorne av oss:) Hvorfor kan ikke alle bare være venner?

Synes bare det er krangling overalt i hele verden, så da må det jo være godt at noen nøytraliserer den dårlige stemningen.

Folk bruker for mye tid på å krangle rundt livene til andre mennesker:) Noe de på sett og vis ikke har noe med. Ikke engang jeg gidder å bry meg over hva andre gjør og ikke..

Jeg støtter de fleste i de valgene de tar, da det alltids finnes løsninger for enhver.

Hvordan greier dere å trives med å være så negative, kjære dere... ?

Ingen er på sett og vis perfekte, og det vil for slike som dere bare føre til enda mer irritasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Starlit

Fortsatt ikke så mye verdt i det virkelige liv som jobbsøker.

Jeg er like gammel som deg men har fullført utdannelse og fortsatt jobbet i butikk og flere steder i helsevesenet. Og rukket enda mer enn deg.

Har da vel jobbet i helsevesenet jeg og:)

Så har jeg nå også fått tilbud om fast jobb i butikk :)

Arbeidsgiveren visste om meg, og sa jeg var en person hun kunne tenke seg til å ansette hos seg;)

Å fullføre vgs er bra, i motsetning til de som ikke gjør det.

Men det betyr ikke at de som ikke fullfører er dumme mennesker.

Er ikke alle som er skapt til å gå skole, og det må en bare respektere..

Begge foreldrene til min samboer har heller ingen utdannelse (ikke engang vgs), men det har likevel ikke hindret dem i å få jobb :) Svigermor har jobbet som sjef, og svigerfar jobber på båt på nordssjøen..

Det blir folk av oss alle, enten du tror det eller ei:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, nei da er det sikkert bare misunnelse som rår :) Jeg har desverre ikke sinne i meg, som gir behov for å jakte etter feil hos andre..

I den virkelige verden nå, kommer jeg bedre overens med folk som gjerne er eldre enn meg. (30+ osv). Tar det uansett som et kompliment at jeg er mer på deres mentale nivå, enn de under meg.. :)

Verken jeg eller mine venner er kranglevorne av oss:) Hvorfor kan ikke alle bare være venner?

Synes bare det er krangling overalt i hele verden, så da må det jo være godt at noen nøytraliserer den dårlige stemningen.

Folk bruker for mye tid på å krangle rundt livene til andre mennesker:) Noe de på sett og vis ikke har noe med. Ikke engang jeg gidder å bry meg over hva andre gjør og ikke..

Jeg støtter de fleste i de valgene de tar, da det alltids finnes løsninger for enhver.

Hvordan greier dere å trives med å være så negative, kjære dere... ?

Ingen er på sett og vis perfekte, og det vil for slike som dere bare føre til enda mer irritasjon..

Det er heller ikke misunnelse. En hel klasse inkludert lærere og svigerforeldre blir ikke misunnelig på deg. Du må slutte med alle unnskyldningene.

Om du leser alle andre innlegg her der folk skriver at de har problemer i en eller annen sosial sammenheng, så lurer de alltid på hva det er de selv gjør galt, og hva de kan gjøre for å bli bedre likt. Mens du mener det er alle andre som gjør noe galt og at du ikke kan gjøre noe annet for å bli likt. For meg utviser du absolutt ikke noen normal virkelighetsoppfatning, og det virker som om du har særdeles manglende selvinnsikt.

Som jeg skrev i et tidligere innlegg så mener jeg ikke at du bare er dum og teit og alt er din feil, men jeg mener at et naturlig utgangspunkt når man er i konflikt med så mange forskjellige mennesker, vil være å først se på seg selv. Og siden du absolutt ikke eiger selvinnsikt så vil jeg tørre å påstå at dette er noe av grunnen til at mennesker ikke liker deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Det må sies at jeg ikke har lest TS sine andre tråder, men hva i all verden??

Tråden handler da vitterlig om svigerfaren til TS, hvorfor ble det snakk om utdanningen til ts da? Og så mye nedlatende snakk vedrørende Ts som person? Denne tråden må da være et strålende eksempel på at folk trekker frem ting fra andre tråder, i nye tråder.

TS: Tror ikke det er så normalt at svigers gratulerer på kjærestedager. Det med jobben hadde vært mer naturlig ja, men tror ikke jeg personlig hadde reagert om min svigerfar ikke hadde gratulert meg.

Men i det store og det hele virker det ikke som om svigerforeldrene dine liker deg. Trist, men sant. Vet ikke helt hva du kan gjøre for å endre inntrykket? Fortsett å vær hyggelig mot dem, og hvis ikke det hjelper får du tenke at det er deres tap :)

Er vel en intelligenskamp de ønsker å føre :gjeiper:

Har merket at kjendiser blir kjørt på omtrent samme måten.. Er jo bare dumme folk i deres øyne, da vettu..

Nei når det kommer til jubileumet og jobben så kunne det bare vært det samme for meg, men jeg fikk en ekkel følelse av at han faktisk har noe i mot forholdet til meg og samboer :gjeiper:

Det er liksom alt i sum at jeg tenker slik.. det være seg personlighet, handlinger, meninger osv..

Jeg tenker også på de gangene de kom med enkelte snåle kommentarer som bar snev av sarkasme :gjeiper:

Det har på en måte fått meg til å tenke i ettertid..

Jeg vet svigermor har et brennende ønske om å bli bestemor, men jeg håper da ikke at hun velger å se verdi i meg først når jeg blir gravid :gjeiper: Bare forde jeg bærer på barnet til sønnen hennes.. Du skjønner takegangen?

Er jo kjedelig om de bare setter pris på barnet, og ikke meg :gjeiper:

Jeg har gjort forsøk flere ganger på å bryte isen til svigerforeldrene, men jeg greier ikke å glemme de vonde kommentarene de har liret av seg til meg :gjeiper:

Kanskje jeg bare må bry meg mindre..

Når vi er flere sammen til middag, så blir stemningen ofte fantastisk.

Jeg både ler og koser meg, samtidig som jeg er mindre anspent(som jeg generellt blir når stemningen er kunstig med svigerforeldrene alene).

Om det er noe galt med meg som forsvarer deres misnøye til meg, så må det være penger.

Men jeg trodde helt ærlig at det viktigste for dem, var at sønnen var lykkelig i forholdet.

Jeg mener jeg har vært tapper, og kjempet meg opp:) Jeg har endelig fått meg en god jobb, slik at de ikke kan finne på flere grunner til ikke å like meg!

Jeg er lykkelig nå, og føler meg utrolig heldig^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men du, hvorfor prioriterer du å ta en jobb i en butikk fremfor å skaffe deg læreplass og gjøre ferdig den frisørutdannelsen du tydeligvis brenner for?

Vær så snill og ikke si at du gjør det fordi du vil bli gravid. Det ender bare med at du aldri får tatt læretiden, og blir stuck i butikkjobben i årevis selv om du egentlig var i gang med noe helt annet som du faktisk ønsket deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Hun har fått seg en butikkjobb istede for å fullføre frisør utdannelsen sin med å ta lærligtiden. Tipper at TS ikke har særlig planer om noen spesiell utdannelse. Hun er visst fornøyd med å ha generell studiekompetanse ;)

Ja, jeg er egentlig veldig fotrolig med det livet jeg nå har :)

Å ta lærlingutdannelsen nå, passer ikke økonomisk..

Men om jeg i senere tid ønsker å fullføre utdannelsen, har jeg jo noe å falle tilbake på;)

Og om jeg nå ikke skulle lykkes med å få en komplett utdannelse, har jeg i det minste gjort et ærlig forsøk og prøvd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en intelligenskamp de ønsker å føre :gjeiper:

Har merket at kjendiser blir kjørt på omtrent samme måten.. Er jo bare dumme folk i deres øyne, da vettu..

Nei når det kommer til jubileumet og jobben så kunne det bare vært det samme for meg, men jeg fikk en ekkel følelse av at han faktisk har noe i mot forholdet til meg og samboer :gjeiper:

Det er liksom alt i sum at jeg tenker slik.. det være seg personlighet, handlinger, meninger osv..

Jeg tenker også på de gangene de kom med enkelte snåle kommentarer som bar snev av sarkasme :gjeiper:

Det har på en måte fått meg til å tenke i ettertid..

Jeg vet svigermor har et brennende ønske om å bli bestemor, men jeg håper da ikke at hun velger å se verdi i meg først når jeg blir gravid :gjeiper: Bare forde jeg bærer på barnet til sønnen hennes.. Du skjønner takegangen?

Er jo kjedelig om de bare setter pris på barnet, og ikke meg :gjeiper:

Jeg har gjort forsøk flere ganger på å bryte isen til svigerforeldrene, men jeg greier ikke å glemme de vonde kommentarene de har liret av seg til meg :gjeiper:

Kanskje jeg bare må bry meg mindre..

Når vi er flere sammen til middag, så blir stemningen ofte fantastisk.

Jeg både ler og koser meg, samtidig som jeg er mindre anspent(som jeg generellt blir når stemningen er kunstig med svigerforeldrene alene).

Om det er noe galt med meg som forsvarer deres misnøye til meg, så må det være penger.

Men jeg trodde helt ærlig at det viktigste for dem, var at sønnen var lykkelig i forholdet.

Jeg mener jeg har vært tapper, og kjempet meg opp:) Jeg har endelig fått meg en god jobb, slik at de ikke kan finne på flere grunner til ikke å like meg!

Jeg er lykkelig nå, og føler meg utrolig heldig^^

Og nå har du jamment klart å sammenligne deg med en kjendis, det var virkelig krona på verket..

Og for å ha det klart, tviler på at noen er missunelige og sjalu på deg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en intelligenskamp de ønsker å føre :gjeiper:

Har merket at kjendiser blir kjørt på omtrent samme måten.. Er jo bare dumme folk i deres øyne, da vettu..

Nei når det kommer til jubileumet og jobben så kunne det bare vært det samme for meg, men jeg fikk en ekkel følelse av at han faktisk har noe i mot forholdet til meg og samboer :gjeiper:

Det er liksom alt i sum at jeg tenker slik.. det være seg personlighet, handlinger, meninger osv..

Jeg tenker også på de gangene de kom med enkelte snåle kommentarer som bar snev av sarkasme :gjeiper:

Det har på en måte fått meg til å tenke i ettertid..

Jeg vet svigermor har et brennende ønske om å bli bestemor, men jeg håper da ikke at hun velger å se verdi i meg først når jeg blir gravid :gjeiper: Bare forde jeg bærer på barnet til sønnen hennes.. Du skjønner takegangen?

Er jo kjedelig om de bare setter pris på barnet, og ikke meg :gjeiper:

Jeg har gjort forsøk flere ganger på å bryte isen til svigerforeldrene, men jeg greier ikke å glemme de vonde kommentarene de har liret av seg til meg :gjeiper:

Kanskje jeg bare må bry meg mindre..

Når vi er flere sammen til middag, så blir stemningen ofte fantastisk.

Jeg både ler og koser meg, samtidig som jeg er mindre anspent(som jeg generellt blir når stemningen er kunstig med svigerforeldrene alene).

Om det er noe galt med meg som forsvarer deres misnøye til meg, så må det være penger.

Men jeg trodde helt ærlig at det viktigste for dem, var at sønnen var lykkelig i forholdet.

Jeg mener jeg har vært tapper, og kjempet meg opp:) Jeg har endelig fått meg en god jobb, slik at de ikke kan finne på flere grunner til ikke å like meg!

Jeg er lykkelig nå, og føler meg utrolig heldig^^

Tror nok det er en ide å bry seg litt mindre ja :) Skjønner at det ikke er noe særlig å føle at svigers ikke liker deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...