AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #81 Del Skrevet 19. mai 2012 Haha, svingers :gjeiper: Mente seff svigers... :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 19. mai 2012 #82 Del Skrevet 19. mai 2012 Her har vi oppskriften på hvordan Starlit skal bli godtatt av svingers - begynne å ta seg innover negativ respons og underkaste seg svingerforeldrene. Det tror jeg er en god oppskrift, så prøv det, og se om du ikke blir litt mer godtatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 19. mai 2012 #83 Del Skrevet 19. mai 2012 Jeg hadde ikke orket å finne meg i det.. Jeg ville bare begynt å ta igjen med dem.. Det hadde nok overrasket dem litt og gjort dem svar skyldige.... Kanskje tilogmed innse sin urimelighet. Høres ut som en gammel grinebiter som bare er ute etter å lage "kvalme" sånn som han holder på... Lykk til! Enig Arrangerte bursdagsfeiring i leiligheten min i fjor, og da ville jeg virkelig vise dem hvordan normale folk oppfører seg! Jeg invitterte nemlig familien min, samt gode venner som er utrolig hyggelige og inkluderende personer. Svigermoren min satt bare blandt dem og var helt mutt :gjeiper: Ikke pratet hun med noen før andre ville prate med henne.. Uff, denne stoltheten! Takk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Estelle* Skrevet 20. mai 2012 #84 Del Skrevet 20. mai 2012 Har også merket meg TS´ tråder, og svart henne før, under et annet nick. TS får mye pepper her, noe er fortjent, men jeg synes enkelte brukere bør moderere ordvalget. Å kalle noen "virkelighetsfjern" og å komme med personkarakteristikker hører ikke hjemme i en saklig debatt. Det er vanskelig å ta slike innlegg seriøst. Når det er sagt, forstår jeg at flere stiller spørsmål ved TS´"problemer." TS: Jeg synes absolutt ikke det er hyggelig av svigerfaren din å omtale deg som han gjorde til sønnen, men slik jeg forstår svarene i denne tråden, er det tydeligvis det du har vært? Når det gjelder at han ikke gratulerer deg, så er det vel fordi det forventes at mennesker over 18-19 år som ikke studerer, jobber. Forstår det sånn at du har vært syk, og det er greit, men det virker litt merkelig å forvente skryt fra svigerforeldrene dine fordi du har fått en jobb...? Kanskje vil de vente noen måneder for å se om du holder ut? Det er åpenbart at de ikke er dine største fans, men det kan virke som om det både er din og deres skyld at ting er blitt som de har blitt. I likhet med de fleste her vil jeg råde deg til å oppføre deg nøytralt, hyggelig og saklig. Folk får som regel ingenting å hakke på, om du ikke gir dem det. Hev deg over dem, og vis at iallfall du kan oppføre deg voksent. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 20. mai 2012 #85 Del Skrevet 20. mai 2012 Jeg både jobber og studerer, men har slitt med å få noe fast :gjeiper: Har uansett merket meg av svigerfar har tatt mer avstand til oss en før, så i og for seg er det ikke viktig at hele værden gratulerer meg.. Men han har jo lenge snakket om disse pengene og jobb.. Mens man er student, er det ikke alle arbeidsgivere som har de rette jobbene som passer en student, så da kunne ikke jeg ta hva som helst.. Skal jo tross alt opp 6 om morgenen for å ta buss til skolen.. I tillegg til at bor på landet uten sertifikat. Synes uansett at svigerforeldrene mine burde vist forståelse for at det ikke er råd å få alt på en gang. Jobben jeg nå har fått, er ordnet via bekjentskaper, så derfor var det lettere å slippe unna konkurranse med 15 andre søkere osv.. Har snakket med samboeren min i kveld, og han sier at han ikke kjenner sine foreldre igjenn, de siste årene.. Mulig de forandret seg når de skilte seg :gjeiper: Så har jo svigerfar vært å hentet seg ei thaidame, mens svigermor er singel.. Jeg mener derfor at det er sjangser for at det er noe de sliter med, som verken jeg eller sambo får klarhet i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #86 Del Skrevet 20. mai 2012 Jeg både jobber og studerer, men har slitt med å få noe fast :gjeiper: Har uansett merket meg av svigerfar har tatt mer avstand til oss en før, så i og for seg er det ikke viktig at hele værden gratulerer meg.. Men han har jo lenge snakket om disse pengene og jobb.. Mens man er student, er det ikke alle arbeidsgivere som har de rette jobbene som passer en student, så da kunne ikke jeg ta hva som helst.. Skal jo tross alt opp 6 om morgenen for å ta buss til skolen.. I tillegg til at bor på landet uten sertifikat. Synes uansett at svigerforeldrene mine burde vist forståelse for at det ikke er råd å få alt på en gang. Jobben jeg nå har fått, er ordnet via bekjentskaper, så derfor var det lettere å slippe unna konkurranse med 15 andre søkere osv.. Har snakket med samboeren min i kveld, og han sier at han ikke kjenner sine foreldre igjenn, de siste årene.. Mulig de forandret seg når de skilte seg :gjeiper: Så har jo svigerfar vært å hentet seg ei thaidame, mens svigermor er singel.. Jeg mener derfor at det er sjangser for at det er noe de sliter med, som verken jeg eller sambo får klarhet i. Tar ikke du skole på VGS nivå? Beklager, men da studerer du ikke. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starligt Skrevet 20. mai 2012 #87 Del Skrevet 20. mai 2012 Du må bare heve deg over han svigerfaren din Vær heller glad at mange andre har gratulert deg med jobben.Jeg og samboer har vært sammen i ni år straks og aldri fått gratulasjoner fra svigerforeldre om det.Og det forventer jeg heller ikke. Husk det er kjæresten du bor med og ikke svigerfar.Men ja er slitsomt om de tar avstand.Om du føler det er noe som ikke helt stemmer eller andre ting så ta det opp med han:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 20. mai 2012 #88 Del Skrevet 20. mai 2012 Skjønner ikke hvorfor man er selvsentrert fordi man lurer litt på hvorfor en svigerfar, som åpenbart har vært veldig opptatt av ens mangel på jobb, ikke gratulerer når man da får seg en jobb. Er ikke det et minimum av normal høflighet, særlig etter å ha beklaget seg over hvilken utgiftspost vedkommende har vært? Man er heller ikke selvsentrert fordi en synes det er rart at svigers ikke gratulerer med to-årsdagen for forholdet. Informasjon om hvorvidt slike gratulasjoner er vanlig eller ikke, er ikke noe en får inn med morsmelken. Nå har jeg ikke lest tidligere tråder/poster av TS, men kan ikke se det rettferdiggjør å prøve å latterliggjøre henne når hun legger frem et problem de fleste av oss ville følt vanskelig. Siden hun tror det vil gå fort å bli gravid fordi hun er ung, fortjener hun å få høre at det ikke er rart svigerfar ikke liker henne? Ja, la jenta få høre hva hun er verdt, for å gå rundt og tro på myter! Sånn kan vi ikke ha det, altså! Mulig hun ikke er spesielt smart, eller at det iallefall lyser godt gjennom at hun ikke har spesielt mye livserfaring. Men i denne tråden kommer hun iallefall mye bedre ut enn visse andre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Blomsten_ Skrevet 20. mai 2012 #89 Del Skrevet 20. mai 2012 Tror ydmykhet er det eneste man kommer noen vei med her. Hva med å invitere svigerfar og nye dama på middag for å feire at du har fått deg jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 20. mai 2012 #90 Del Skrevet 20. mai 2012 Tråden er ryddet for en rekke personangrep og persontrakkasering. Kosemode, mod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 20. mai 2012 #91 Del Skrevet 20. mai 2012 Tar ikke du skole på VGS nivå? Beklager, men da studerer du ikke. Skole er skole :gjeiper: Uansett hvordan du vender og vrir på det. Jeg er borte 35 timer i uken og jobber med fag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #92 Del Skrevet 20. mai 2012 Skole er skole :gjeiper: Uansett hvordan du vender og vrir på det. Jeg er borte 35 timer i uken og jobber med fag.. Det ER faktisk forskjell på å studere (student) og å være skoleelev. Som student har man mer ansvar, og større frihet. Mener dessuten å ha lest at du er frisør? Ikke at det er noe galt ved det, men det blir litt feil å påstå at en frisørelev har det like hardt som studenter på høyere utdanning. GIkk yrkesfag selv på vgs, og studerer nå, så dette vet jeg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 20. mai 2012 #93 Del Skrevet 20. mai 2012 (endret) Nå når jeg bestandig har giddet å arbeide, kan du se bortifra å putte meg i den båsen du så fint har diktert;) Jeg tror derigmot de irriterer seg over hvor god selvkontroll jeg har Har tross alt jobbet med vanskelige folk i alle kategorier. Dette forstår jeg ikke. Du er 20 år og frisør, har du fortalt. Det er 4 års utdannelse. Begynte du like etter ungdomsskolen da? Når har du fått tid til dette arbeidet med vanskelige mennesker i alle kategorier? Er det snakk om hjelpetrengende, handicappede, rusmisbrukere osv.? Da vil jeg si du må ha en enorm kapasitet og være svært moden, som greier alt dette. Endret 20. mai 2012 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #94 Del Skrevet 20. mai 2012 Dette forstår jeg ikke. Du er 20 år og frisør, har du fortalt. Det er 4 års utdannelse. Begynte du like etter ungdomsskolen da? Når har du fått tid til dette arbeidet med vanskelige mennesker i alle kategorier? Er det snakk om hjelpetrengende, handicappede, rusmisbrukere osv.? Da vil jeg si du må ha en enorm kapasitet, som greier alt dette. Hun er ikke utdannet frisør, hun går fortsatt på vgs. Ergo så skjønner jeg ikke engang hvordan hun kan ha fått en jobb som frisør, det må være et passe shady sted som velger å ansette mennesker som ikke har frisør-utdannelse engang.. Får ikke helt alle historiene hennes her inne til å stemme, så tipper at hun i grunn bare er en med alt for mye fritid som troller buksene av oss her inne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #95 Del Skrevet 20. mai 2012 Skole er skole :gjeiper: Uansett hvordan du vender og vrir på det. Jeg er borte 35 timer i uken og jobber med fag.. Tull, skole er ikke skole. Og du er ikke student! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #96 Del Skrevet 20. mai 2012 Dette forstår jeg ikke. Du er 20 år og frisør, har du fortalt. Det er 4 års utdannelse. Begynte du like etter ungdomsskolen da? Når har du fått tid til dette arbeidet med vanskelige mennesker i alle kategorier? Er det snakk om hjelpetrengende, handicappede, rusmisbrukere osv.? Da vil jeg si du må ha en enorm kapasitet og være svært moden, som greier alt dette. Jeg mener å ha lest i en annen tråd at hun er 24, men kan godt hende jeg husker feil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 20. mai 2012 #97 Del Skrevet 20. mai 2012 Dette forstår jeg ikke. Du er 20 år og frisør, har du fortalt. Det er 4 års utdannelse. Begynte du like etter ungdomsskolen da? Når har du fått tid til dette arbeidet med vanskelige mennesker i alle kategorier? Er det snakk om hjelpetrengende, handicappede, rusmisbrukere osv.? Da vil jeg si du må ha en enorm kapasitet og være svært moden, som greier alt dette. Er 24 Har gått 3 år vgs, før jeg flyttet og gikk 1 år på høgskole. Så søkte jeg på en annen linje og kom inn på vgs i det fylket jeg nå bor i. Så, jo. Har fått tid til ganske mye på mine eldre dager Jobbet jo tross alt, i tillegg til å gå skole;) Enkel matte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 20. mai 2012 #98 Del Skrevet 20. mai 2012 Tull, skole er ikke skole. Og du er ikke student! Neivel da Da gjør jeg vel tydeligvis ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 20. mai 2012 #99 Del Skrevet 20. mai 2012 Jeg mener å ha lest i en annen tråd at hun er 24, men kan godt hende jeg husker feil. Enkelte liker vel bare å tro det de vil tro ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #100 Del Skrevet 20. mai 2012 Skole er skole :gjeiper: Uansett hvordan du vender og vrir på det. Jeg er borte 35 timer i uken og jobber med fag.. Skole er skole, men når man går på skole er man elev, ikke student. Å være student innebærer at man er ferdig med VGS og at man studerer ved en institusjon for høyere utdanning (Les: universitet eller høyskole). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå