Bjørn82 Skrevet 19. mai 2012 #61 Del Skrevet 19. mai 2012 Nå når jeg har vært så heldig å få napp i arb. markedet, har omlag alle mine venner og familie gratulert meg Svigerfaren min er pålogget facebook hver dag, og har garantert fått med seg begivennheten. MEN, han gratulerte meg aldri.. Fra tidligere av har han kalt meg for "en utgiftspost", i en telefonsamtale med min samboer (da han trodde sønnen var helt alene i bilen). Og dette såret meg utrolig mye! Men nå når jeg endelig har fått meg jobb, så kommer det ikke et pip ifra han :gjeiper: Takler han ikke at jeg nå går fra "taperrolle" til vinnerrolle? Han gratulerte heller ikke oss i går da jeg og samboer hadde 2 årsjubileum.. Det er jo ganske vanlig at man dramatiserer svigerforeldre til noe som kanskje ikke er positivt i TV-serier og i filmer. Vel.. Det er sikkert en grunn til at dette skjer.. Jeg tror det har fotfeste i virkeligheten.. Av og til kan man få svigerforeldrene fra HELVETE.. Da er det bare å markere seg, å vise dem at man ikke skal gå over streken for ofte.. Vær gjerne negativ og nedlatende når du snakker til han neste gang dere møtes. Hvorfor skal han få din respekt, når han bare er et rasshøl med deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 19. mai 2012 #62 Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) Ja det er virkelig to utfordrende yrker... man kan jo trossalt jobbe som ufaglært på begge plasser. Det er ikke bare bare med slike jobber. Både pasienter på sykehjem og kunder kan utvise en adferd og oppførsel som krever tålmod og forståelse, samt riktig handling fra den ansatte. Jeg har måttet holde meg rolig overfor narkomane, alkoholikere, berusede, medisinerte, ustabil, sinte, truende, triste og rolige personer.. Endret 19. mai 2012 av Starlit 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 19. mai 2012 #63 Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) Det er jo ganske vanlig at man dramatiserer svigerforeldre til noe som kanskje ikke er positivt i TV-serier og i filmer. Vel.. Det er sikkert en grunn til at dette skjer.. Jeg tror det har fotfeste i virkeligheten.. Av og til kan man få svigerforeldrene fra HELVETE.. Da er det bare å markere seg, å vise dem at man ikke skal gå over streken for ofte.. Vær gjerne negativ og nedlatende når du snakker til han neste gang dere møtes. Hvorfor skal han få din respekt, når han bare er et rasshøl med deg? Har diskutert med samboeren min om vi rett og slett skal begynne å svare tilbake :gjeiper: Er jo for min del ikke en ønskelig situasjon, men jeg får bare stille åpne spørsmål om hva de mener med de utsagnene de kommer med..osv Har lenge følt meg dum som bare har tatt i mot, som om svigerforeldrene forventer at jeg bare må finne meg i å høre dette. Har også sakt til samboeren min at det virker som at det er lite kjærlighet i hans foreldre..som foresten også er skilt. Endret 19. mai 2012 av Starlit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #64 Del Skrevet 19. mai 2012 Men hvorfor kan ikke kjæresten din ta seg en prat med foreldrene sine da? Hadde mine foreldre behandlet min samboer dårlig så hadde jeg tatt meg en skikkkelig alvorsprat med de, og jeg hadde forventet at han hadde gjort det samme om det var hans foreldre som behandlet meg dårlig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 19. mai 2012 #65 Del Skrevet 19. mai 2012 Men hvorfor kan ikke kjæresten din ta seg en prat med foreldrene sine da? Hadde mine foreldre behandlet min samboer dårlig så hadde jeg tatt meg en skikkkelig alvorsprat med de, og jeg hadde forventet at han hadde gjort det samme om det var hans foreldre som behandlet meg dårlig. Samboeren min tør ikke :gjeiper: Vet ikke hvorfor.. Men synes det er urettferdig ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #66 Del Skrevet 19. mai 2012 Samboeren min tør ikke :gjeiper: Vet ikke hvorfor.. Men synes det er urettferdig ja! Da er det der problemet ligger. Jeg føler meg rimelig sikker på at om du begynner å ta igjen, kommer de til å mislike deg enda mer. Husk på at dette vil bare blir mer vanskelig når dere får barn. Jeg syns du skal si til din samboer at han bør ta en prat med de. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 19. mai 2012 #67 Del Skrevet 19. mai 2012 Samboeren min tør ikke :gjeiper: Vet ikke hvorfor.. Men synes det er urettferdig ja! Tør han ikke? Vet ikke om du har nevnt hvor gammel han er er tidligere, så hvor gammel er han? Er han redd sine foreldre tror du? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 19. mai 2012 #68 Del Skrevet 19. mai 2012 Tør han ikke? Vet ikke om du har nevnt hvor gammel han er er tidligere, så hvor gammel er han? Er han redd sine foreldre tror du? Han er 27, men tror nok han er seg selv lik om han var eldre.. Ja, han er tydeligvis det;) Han er også sjenert av seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 19. mai 2012 #69 Del Skrevet 19. mai 2012 Han er 27, men tror nok han er seg selv lik om han var eldre.. Ja, han er tydeligvis det;) Han er også sjenert av seg.. 27. Ja da kan men vel si at han burde være voksen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 19. mai 2012 #70 Del Skrevet 19. mai 2012 Da er det der problemet ligger. Jeg føler meg rimelig sikker på at om du begynner å ta igjen, kommer de til å mislike deg enda mer. Husk på at dette vil bare blir mer vanskelig når dere får barn. Jeg syns du skal si til din samboer at han bør ta en prat med de. Misunner alle som har snille svigerforeldre :gjeiper: De fleste veninnene mine har telefonkontakt med svigermoren sin, i tillegg til å dra på shoppeturer..osv, med hverandre... Nei, svigermoren min er bare sær. Samboeren min sa at hun ikke liker å være ute på 17. mai dagen, da jeg spurte om ikke hans familie ikke brukte å samles på slike dager :gjeiper: Hun sitter bare alene inne, uten å invitere noen.. Huff, ser for meg den kalde kjernefamilien vi kommer til å bli med svigerforeldrene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 19. mai 2012 #71 Del Skrevet 19. mai 2012 27. Ja da kan men vel si at han burde være voksen. Skulle tro det, men dette er tydeligvis en medfødt personlighet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wgagw Skrevet 19. mai 2012 #72 Del Skrevet 19. mai 2012 De fleste veninnene mine har telefonkontakt med svigermoren sin, i tillegg til å dra på shoppeturer..osv, med hverandre... Når du sier det sånn så er vel kanskje ikke problemet svigermor, men at du er sjalu på hva venninene dine har med svigermor? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #73 Del Skrevet 19. mai 2012 Misunner alle som har snille svigerforeldre :gjeiper: De fleste veninnene mine har telefonkontakt med svigermoren sin, i tillegg til å dra på shoppeturer..osv, med hverandre... Nei, svigermoren min er bare sær. Samboeren min sa at hun ikke liker å være ute på 17. mai dagen, da jeg spurte om ikke hans familie ikke brukte å samles på slike dager :gjeiper: Hun sitter bare alene inne, uten å invitere noen.. Huff, ser for meg den kalde kjernefamilien vi kommer til å bli med svigerforeldrene.. Det har aldri jeg hatt med min svigermor, og jeg vet at hun liker meg likevel Ikke forvent at ditt forhold til din svigermor skal være likt som venninners forhold til sin, det er ingen mal for hvordan ting skal være. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 19. mai 2012 #74 Del Skrevet 19. mai 2012 Når du sier det sånn så er vel kanskje ikke problemet svigermor, men at du er sjalu på hva venninene dine har med svigermor? Jeg er vel heller glad på deres vegne at de tilsynelatende har et normalt forhold med svigerforeldrene. Men ja, skulle også ønske at også jeg var like heldig :gjeiper: Men alle har ulike personligheter.. Og svigermoren min er ingen sosial person. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 19. mai 2012 #75 Del Skrevet 19. mai 2012 Det har aldri jeg hatt med min svigermor, og jeg vet at hun liker meg likevel Ikke forvent at ditt forhold til din svigermor skal være likt som venninners forhold til sin, det er ingen mal for hvordan ting skal være. Nei, er sant det Føler bare at svigerforeldrene nærmest ikke eksisterer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 19. mai 2012 #76 Del Skrevet 19. mai 2012 Skulle tro det, men dette er tydeligvis en medfødt personlighet.. Vi er jo ikke alle like. Men det som slår meg er at dine svigerforeldre virker ganske dominante og at dette har påvirket samboeren din, slik at han har litt for mye (negativ) respekt for dem og ikke det tillitsforholdet som burde være til stede mellom foreldre og barn. Han tør rett og slett ikke stille opp mot dem. Dette kan også være årsaken til at de ikke helt kan godta deg inn i familien. Du virker, til tross for all mobbingen du har fått her inne i kveld, som en person som all negativ respons preller av som vann på gåsa. Sånt kan virke provoserende på mange - ja, til og med svigerforeldre. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 19. mai 2012 #77 Del Skrevet 19. mai 2012 Vi er jo ikke alle like. Men det som slår meg er at dine svigerforeldre virker ganske dominante og at dette har påvirket samboeren din, slik at han har litt for mye (negativ) respekt for dem og ikke det tillitsforholdet som burde være til stede mellom foreldre og barn. Han tør rett og slett ikke stille opp mot dem. Dette kan også være årsaken til at de ikke helt kan godta deg inn i familien. Du virker, til tross for all mobbingen du har fått her inne i kveld, som en person som all negativ respons preller av som vann på gåsa. Sånt kan virke provoserende på mange - ja, til og med svigerforeldre. Har fått høre at der jeg nå har flyttet, er folk veldig stolte personer av seg. Så mulig det er noe i det, at også svigerforeldrene mine har bestemte meninger som bare de selv ønsker å forstå seg på. Andres meninger og holdninger bryr de seg fint lite om.. Ja, jeg er en seig person må du vite, men også veldig snill Jeg finner det lite verdt å slenge dritt mot andre, da dette ikke er veien å gå.. Folk får bare velge å bli provoserte for at jeg velger å ikke ta igjenn med å være stygg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #78 Del Skrevet 19. mai 2012 Vi er jo ikke alle like. Men det som slår meg er at dine svigerforeldre virker ganske dominante og at dette har påvirket samboeren din, slik at han har litt for mye (negativ) respekt for dem og ikke det tillitsforholdet som burde være til stede mellom foreldre og barn. Han tør rett og slett ikke stille opp mot dem. Dette kan også være årsaken til at de ikke helt kan godta deg inn i familien. Du virker, til tross for all mobbingen du har fått her inne i kveld, som en person som all negativ respons preller av som vann på gåsa. Sånt kan virke provoserende på mange - ja, til og med svigerforeldre. Her har vi oppskriften på hvordan Starlit skal bli godtatt av svingers - begynne å ta seg innover negativ respons og underkaste seg svingerforeldrene. Det tror jeg er en god oppskrift, så prøv det, og se om du ikke blir litt mer godtatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #79 Del Skrevet 19. mai 2012 Her har vi oppskriften på hvordan Starlit skal bli godtatt av svingers - begynne å ta seg innover negativ respons og underkaste seg svingerforeldrene. Det tror jeg er en god oppskrift, så prøv det, og se om du ikke blir litt mer godtatt. Haha, svingers :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn82 Skrevet 19. mai 2012 #80 Del Skrevet 19. mai 2012 Har diskutert med samboeren min om vi rett og slett skal begynne å svare tilbake :gjeiper: Er jo for min del ikke en ønskelig situasjon, men jeg får bare stille åpne spørsmål om hva de mener med de utsagnene de kommer med..osv Har lenge følt meg dum som bare har tatt i mot, som om svigerforeldrene forventer at jeg bare må finne meg i å høre dette. Har også sakt til samboeren min at det virker som at det er lite kjærlighet i hans foreldre..som foresten også er skilt. Jeg hadde ikke orket å finne meg i det.. Jeg ville bare begynt å ta igjen med dem.. Det hadde nok overrasket dem litt og gjort dem svar skyldige.... Kanskje tilogmed innse sin urimelighet. Høres ut som en gammel grinebiter som bare er ute etter å lage "kvalme" sånn som han holder på... Lykk til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå