Gå til innhold

jente alene hjemme, mor på byen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oi, drakk hun flere øl, og tok shotter?!!!!

Hehe, jeg synes ikke dette høres spesielt forkastelig ut, altså, når man er ute med venninnene en kveld. Det er vel de færreste som går på byen for å drikke seg fulle, det høres heller ut som kritikk fra en som ønsker å sverte en annen.

Hvis barnet på ti-elleve er ansvarsbevisst og ikke har noe imot å være alene hjemme en sjelden gang, ser jeg ikke noe galt i at mor går på byen. En sjelden gang. Og forutsett at mor kan oppføre seg -ikke havner i fyllearresten, har med seg et høylytt nachspiel hjem, eller kaster opp i trappeoppgangen :)

Ts, her. Ikke lenger så anonym

hvis jeg hadde villet sverte en annen person, så hadde jeg vel ikke tatt det opp anonymt her på Kvinneguiden?? Jeez.... Jeg spurte om hva leserne her syntes om denne saken, siden jeg selv ikke vet om jeg bør gjøre noe.

Det skal også sies at barnet ikke bor fast hos moren, mest hos faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg synes ikke det er greit sånn hun holder på.jeg synes hun virker som en dårlig mamma.

jeg sitter MYE barnevakt.jeg har sittet "barnevakt" for barn som er eldre enn det.Kun for at foreldrene vet at ungene er i trygge hender om det skulle skje noe. pluss de får selvfølgelig mat og får lagt seg til riktig tid(spesielt om det er en skoledag) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at det kan ha noe å si hva moren driver med ute. Dvs om hun er på jobbmiddag eller ute med venninner. Resultatet er jo akkurat det samme, sett fra barnets side. Jeg blir så sint på dem som lar barn gå for lut og kaldt vann med god samvittighet fordi de har viktige business-middager el.l.

Når det gjelder å la 10-åringen være alene hjemme om kvelden, synes jeg i utgangspunktet ikke det er greit. Men nå vet vi jo ikke hvor mye ansvar denne naboen tar. Hvis de bor vegg i vegg og naboen stikker innom med jevne mellomrom, så er jo det noe helt annet enn å la barnet være alene en hel kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg syns det er uhørt. Hva om det skjer noe med barnet mens moren er ute og drikker? Man vet aldri hva som kan skje! Huset kan starte å brenne, en kriminell kan bryte seg inn i huset, barnet kan skade seg på en eller annen måte (falle ned en trapp, kutte seg med kniv)etc. etc. Det er mye uventet som kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noe som ikke er helt greit med denne moren syns jeg. Hadde hun skaffet barnevakt og dratt på byen så er det fint at hun tar seg en tur ut.

Syns også det er bedre, hvis hun drikker, at hun heller går på byen enn å sitte hjemme og drikke. Alkohol får henne til å prate og hva må dattera da sitte å høre på.

Det er vel en grunn til at datteren er mer hos faren enn hos moren og det hørest ikke ut som om moren klarer seg i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt barnevernet. Drikke seg full hjemme regelmessig eller å gå ut og drikke og la tiåringen være alene - jeg synes det er omsorgssvikt.

Signerer denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I utgangspunktet mener jeg dette er helt greit. Vil tro at i de fleste slike situasjoner så er det et barn som har vist over tid at det kan klare seg en kveld alene.

Der i mot så beskriver jo du en dyster tilværelse både for mor og barnet!

Kanskje en bekymrings melding til barnevernet? Da kan både mor og barn få hjelpen de trenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...