Gå til innhold

anklage noen for å være en dårlig mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen jeg omtrent ikke kjenner sa nettopp til meg at h*n trodde at trassen til 3 åringen min hadde å si med at jeg var en fraværende mor.

Jeg syntes den svei, selvom jeg vet vi er flinke foreldre som har barn som riktignok er trassige, men som regnes for både robuste, sikre og trygge barn som er svært godt likt av både andre barn og voksne.

Jeg har imidlertid vært noe fraværende de siste ukene pga at jeg har eksamen snart og barna har vært mest sammen med faren sin på kveldene.

Nå tror jeg kanskje ikke han har rett i anklagelsen sin siden 3 åringen har hatt veldig sterk vilje i flere år nå så det er egentlig ikke det jeg lurer på , men syntes dere en sånn kommentar er på grensa til frekkhet? er det sånn de fleste egentlig burde vite at de ikke skal si til andre foreldre? Jeg er skikkelig sint på han som sa det nå og vet ikke om jeg orker å snakke til han særlig mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La den personen seile sin egen sjø, han vet sannsynligvis veldig lite om barn siden han ikke har hørt om treårstrassen. Kan tenke meg til hvordan den slår ut når du har eksamen på toppen av det.

Jeg har selv eksamen nå og det merkes på ungene, de blir ikke lette å ha med å gjøre nå når jeg trenger ro til å lese. Har de mest vondt av at mor må prioritere eksamener eller at mor dropper eksamen og står uten papirer når hun skal ut i jobb?

Edit: Lykke til med lesing og eksamen ;)

Endret av Sulosi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel det finnes dårlige mødre og fedre. så hvorfor skal jeg ikke ha lov til å si det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel det finnes dårlige mødre og fedre. så hvorfor skal jeg ikke ha lov til å si det...

ts her.

For ordens skyld, dette er ikke noe som har skjedd på KG altså..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke akkurat hvordan stemmmningen var,og hvor "nær" dere er, men jeg syns at det var en fryktelig unødvendig kommentar.

Alle treåringer er gærne etter min oppfatning.

Hilsen en som ikke har barn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt veldig fornærmet. Og jeg hadde sagt i fra til vedkommende at det var frekt :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann,

Det svir nok alltid når noen peker ut at man har vært fraværende med tanke på barna. Man elsker barna, og klart så må du studere. Kanskje du kan få noen inn som kan hjelpe med ungene?

Det er umulig å si at trassen er et resultat av at du har hatt mye å gjøre, men det kan jo være at barnet savner deg og gjør mer leven ut av seg for å få din oppmerksomhet - men trassen i seg selv er noe alle barn går igjennom når de får en sans for at de er en egen person. Det er bare helt sunt. Og barnet trasser ovenfor de som barnet er 100% trygg på. :)

Jeg kjenner noen med et lite barn på ett som trasser litt ovenfor far som er mye borte på jobb. Far får ikke ta kveldsvasken og legge og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Det svir nok alltid når noen peker ut at man har vært fraværende med tanke på barna. Man elsker barna, og klart så må du studere. Kanskje du kan få noen inn som kan hjelpe med ungene?

Det er umulig å si at trassen er et resultat av at du har hatt mye å gjøre, men det kan jo være at barnet savner deg og gjør mer leven ut av seg for å få din oppmerksomhet - men trassen i seg selv er noe alle barn går igjennom når de får en sans for at de er en egen person. Det er bare helt sunt. Og barnet trasser ovenfor de som barnet er 100% trygg på. :)

Jeg kjenner noen med et lite barn på ett som trasser litt ovenfor far som er mye borte på jobb. Far får ikke ta kveldsvasken og legge og sånt.

Men faren er jo der? Ellers er jeg enig i at det godt kan være at såkalt trass blir verre hvis barnet ikke får like mye oppmerksomhet fra mor som det pleier, men det har ikke barnet vondt av hvis far eller en annen omsorgsperson er der. Eksamen varer jo ikke for alltid!

Uansett, TS, håper jeg du klarer å sette vedkommende på plass. Høres ut som de ikke vet noe særlig om barn og oppdragelse ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen jeg omtrent ikke kjenner sa nettopp til meg at h*n trodde at trassen til 3 åringen min hadde å si med at jeg var en fraværende mor.

Jeg syntes den svei, selvom jeg vet vi er flinke foreldre som har barn som riktignok er trassige, men som regnes for både robuste, sikre og trygge barn som er svært godt likt av både andre barn og voksne.

Jeg har imidlertid vært noe fraværende de siste ukene pga at jeg har eksamen snart og barna har vært mest sammen med faren sin på kveldene.

Nå tror jeg kanskje ikke han har rett i anklagelsen sin siden 3 åringen har hatt veldig sterk vilje i flere år nå så det er egentlig ikke det jeg lurer på , men syntes dere en sånn kommentar er på grensa til frekkhet? er det sånn de fleste egentlig burde vite at de ikke skal si til andre foreldre? Jeg er skikkelig sint på han som sa det nå og vet ikke om jeg orker å snakke til han særlig mer.

Jeg tror han kan ha rett, i og med at du sier du har vært fraværende. Det er jo helt naturlig at barnet da prøver å få mer oppmerksomhet. Men det trenger ikke bety at du er en dårlig mor, denne tolkningen er det du selv som står for.

At barnet blir litt mer trassig fordi du er mindre tilgjengelig, er en naturlig reaksjon. Men det betyr ikke at det er skadelig. Og det er jo kun for en kort periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han kan ha rett, i og med at du sier du har vært fraværende. Det er jo helt naturlig at barnet da prøver å få mer oppmerksomhet. Men det trenger ikke bety at du er en dårlig mor, denne tolkningen er det du selv som står for.

At barnet blir litt mer trassig fordi du er mindre tilgjengelig, er en naturlig reaksjon. Men det betyr ikke at det er skadelig. Og det er jo kun for en kort periode.

MEd så lite informasjon som er gitt om hvordan barna oppfører seg nå og hvordan de har oppført seg tidligere, har du ingen mulighet til å si noe vettugt om dette og det håper jeg både du og andre som skal mene noe om akkurat dette i denne tråden skjønner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEd så lite informasjon som er gitt om hvordan barna oppfører seg nå og hvordan de har oppført seg tidligere, har du ingen mulighet til å si noe vettugt om dette og det håper jeg både du og andre som skal mene noe om akkurat dette i denne tråden skjønner....

Vel, jeg forholder meg til de opplysningene du har gitt, og svarte på generelt grunnlag at dette ikke er unormalt. Men jeg skjønner jo at jeg tråkker på noen tær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men faren er jo der? Ellers er jeg enig i at det godt kan være at såkalt trass blir verre hvis barnet ikke får like mye oppmerksomhet fra mor som det pleier, men det har ikke barnet vondt av hvis far eller en annen omsorgsperson er der. Eksamen varer jo ikke for alltid!

Uansett, TS, håper jeg du klarer å sette vedkommende på plass. Høres ut som de ikke vet noe særlig om barn og oppdragelse ...

Ja, det er sant men jeg tenkte at det kunne være spennende for ungen å treffe noen som ikke er pappa eller mamma - Trass gjør man vel forran de man stoler 100% på, men gutten blir kansje litt stressa seg av å trasse sånn også.

Kansje gutten ikke har lyst å trasse sånn forran en barnevakt? Bare en tanke, vet ikke om det er noe aktuelt, men kansje det er fint for faren også å få litt avbrekk i trasset. Kan være at det er fordi han er sliten at han kom med den kommentaren.

Det er forresten ingen som har sagt at barnet har vondt av at mor er opptatt med studeringen? Hvor tar du det ifra?

Det dårlig mor greiene, er vel ikke noe som ble sagt TS, men heller noe du føler var meningen bak kommentaren fordi det er litt sårt. Men mannen din mente nødvendig ikke at du er en dårlig mor selv om han sier at gutten trasser mer fordi du er veldig opptatt.

Det høres jo normalt ut for unger å trasse fordi de får mindre oppmerksomhet enn det de er vant med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest barnelykke

3-åringer er gjerne litt trassige, alle mine har hatt en periode hvor de har vært trassige. De har gjerne vært ekstra masete de periodene hvor jeg har vært mest sliten, når jeg har hatt minst ork av forskjellige grunner. Tror det er en måte å få bekreftelse på at de fortsatt betyr noe, uten at de selv tenker at det er sånn. Det betyr ikke at du er en dårlig forelder, og det er alltid noen som skal trigge det dårlige samvittighetspunktet vårt - akkurat som om det ikke er stort nok fra før. Det er heller ikke så lett å forklare en 3-åring hvorfor mamma er opptatt akkurat nå, de skjønner det ikke og det hjelper gjerne ikke at pappa er der bestandig. Dessuten er det en periode hvor kanskje 3-åringen hadde trasset uansett hvor god tid du hadde. Et av mine barn var veldig lenge i trassalderen, skulle man bare bedømt meg ut fra det barnet så hadde jeg nok stått til stryk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her...

Jeg lurer på om slike kommentarer er normale å si til andre mennesker?

Jeg pleier feks selv å være forsiktig med å komme med sånne konklusjoner når det gjelder foreldrerollen til andre mennesker fordi jeg vet at det normalt aldri faller i god jord, såfremt de har lagt fram forholdet som et problem de ønsker innspill på.

Men er det egentlig greit å si sånt eller ser dere på det som ganske frekt?

jeg opplevde det som en klar fornærmelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever også slike kommentarer som frekke, men det er dessverre slik at mange mennesker ikke har de rette filterene innstallert... ;/ Derfor ville jeg bare tenkt at dette bare er tull, og at du ikke skal bry deg om hva han sa. Det er nok litt for sent å "oppdra" han, så da får du bare slutte å snakke med han. for han var virkelig ikke noe hyggelig mot deg. Jeg er selv student og mor, og har ikke vært mye hjemme den siste tiden pga eksamener. Det har jeg selvfølgelig kjempedårlig samvittighet for, så hvis noen hadde sagt noe sånt til meg nå tror jeg at jeg hadde begynt å gråte... Hasr dessverre erfaring med at folk tror de kan si hva som helst til deg som mor så lenge de mener det er til det beste for barna dine...! Mitt råd: Blås i hva han sier! Snart er du ferdig med eksamen og har masse tid til å ta deg av barnet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er nok litt frekt ja, men det er ikke sikkert at han mente det vondt?

Kritikk og kommentarer rundt ens egne barn og ens egen rolle ovenfor sine barn er alltid sårt å få, men i dette tilfellet så ligger det kanskje noe i det da det ikke er uvanlig at barn protesterer når mor eller far ikke er like mye rundt dem som før. De virker jo ganske naturlig egentlig?

Ufølsomt sagt derimot? JA. Du må jo studere! Så studer! Og vær sammen med barna etterpå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...