Gå til innhold

Alene på 17. mai


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde planer, men nå sitter jeg her med feber og rennende nese. Kjempegøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som det er mange som glemmer at:

Det blir ikke bedre enn hva du gjør det til selv, og på enkelte høres det jo ut som om de ligger på dødsleiet bare fordi de tilbringer 17 mai aleine.

Er det andre mennesker som skal sørge for at dere ikke sturer på en slik dag?

Jeg har også vært alene i dag, i og med at samboeren er vekkreist på dagen. Det er en fridag, jeg kan bruke den til nett hva jeg vil noe jeg og har gjort. Og det å pine meg igjennom 17 mai sendingen på nrk er noe jeg ikke er inntresert i.

Jeg har godt en fantastisk god tur på fjellet, latt all by stresset og maset være. Jeg har danset i pysjbuksen samtidig som jeg har vasket badet og har en liten film maraton gående med meg selv. Senere blir det grillings, pils og chill musikk med venner og kjæreste men hadde det ikke vært en plan så hadde det ikke vært krise å godt et døgn uten sosialisering.

Stor koser meg enda jeg er alene, og tar det hele med stor ro og er glad til for at jeg ikke må tre på meg bondestakken (bunaden) og kave rundt.

:bolledeig:

Det er en dag som alle andre, på enkelte skulle man jo tro at det ikke kom en morendag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også alene i dag, eller jeg har katten med meg da. Jeg har de siste ni årene tilbrakt hver 17. mai med mine barn, venner og deres barn.

Det er første år jeg sitter hjemme på 17. mai. Det er uvant. Syntes det var litt trist at ingen av mine venner har invitert meg ut for å fiere dagen sammen tross for at det har vært meg som tok initiativet hvert år! Jeg var litt små deppa tidligere i dag, men kom meg gjennom dagen ved å se på Covert Affairs, rydde i leiligheten, se mer av Covert Affairs lage meg mat, mate og leke med katten, osv. Nå er jeg ikke ensom lenger :)

Så ja, det er hva en gjør det til sier jeg også :) God 17. mai, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagdrømmer

Det er lov å invitere seg selv med. Ikke alle som klarer å tenke lenger enn sin egen nese, og da må man ta ansvar selv.

Det er sant, men det var kanskje like greit at jeg gikk hjem for de overså meg nesten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun har jobbet 17.mai? :klo:

Ikke hørt om f.eks helsevesenet før du da? :klo:

Nei, fordi hun har en jobb der hun kan gå naken i stua :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at alt blir hva man gjør det til selv, men jeg synes ikke noen har klaget overdrevent i denne tråden. Det må være lov til å sutre litt når man føler dette er en dag "alle" har det gøy med venner og familie og så blir det ikke sånn for en selv. Fint for dere som klarer å tenke "whatever" og ha det gøy allikevel, for noen så er det ikke et alternativ å ta kontakt selv, siden det ikke er noen å ta kontakt med eller ta en øl med. Hvis alle hadde sett det positive i alt hadde det ikke vært mange tråder på dette forumet.

Nåja. Min redning for dagen ble en halvfull kartong rødvin og siste episode game of thrones. Skål, alle som sitter hjemme alene, frivillig eller ei! :skaal:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som det er mange som glemmer at:

Det blir ikke bedre enn hva du gjør det til selv, og på enkelte høres det jo ut som om de ligger på dødsleiet bare fordi de tilbringer 17 mai aleine.

Er det andre mennesker som skal sørge for at dere ikke sturer på en slik dag?

Jeg har også vært alene i dag, i og med at samboeren er vekkreist på dagen. Det er en fridag, jeg kan bruke den til nett hva jeg vil noe jeg og har gjort. Og det å pine meg igjennom 17 mai sendingen på nrk er noe jeg ikke er inntresert i.

Jeg har godt en fantastisk god tur på fjellet, latt all by stresset og maset være. Jeg har danset i pysjbuksen samtidig som jeg har vasket badet og har en liten film maraton gående med meg selv. Senere blir det grillings, pils og chill musikk med venner og kjæreste men hadde det ikke vært en plan så hadde det ikke vært krise å godt et døgn uten sosialisering.

Stor koser meg enda jeg er alene, og tar det hele med stor ro og er glad til for at jeg ikke må tre på meg bondestakken (bunaden) og kave rundt.

:bolledeig:

Det er en dag som alle andre, på enkelte skulle man jo tro at det ikke kom en morendag.

Det er greit at det blir hva man gjør det til selv, men du har tross alt kjæreste og venner å være sammen med etterpå. De som klager her har ikke det. Se litt lenger enn din egen nesetipp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit at det blir hva man gjør det til selv, men du har tross alt kjæreste og venner å være sammen med etterpå. De som klager her har ikke det. Se litt lenger enn din egen nesetipp.

Hva var det jeg skrev sa du? kanskje du burde lese litt bedre eller hva, (alltid noen som ikke klarer det av en eller annen grunn) For meg hadde det IKKE vært krise om jeg ikke skulle sosialisere meg etterpå. Og alt oppstyret skjer jo på dagen ikke på kvelden, 17 mai dagen har jeg vært alene og kost meg! Jeg klarer å være alene uten å få åndenød. I fjor og året før var jeg syk og lå med feber i sengen uten folk rundt meg til å leie meg i hånden, så jeg har vært alene på dagen før.. Som sagt gjør noe du liker, man trenger ikke lage så stort ramaskrik ut av dagen og gjøre ting så komplisert med mindre man vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det jeg skrev sa du? kanskje du burde lese litt bedre eller hva, (alltid noen som ikke klarer det av en eller annen grunn) For meg hadde det IKKE vært krise om jeg ikke skulle sosialisere meg etterpå. Og alt oppstyret skjer jo på dagen ikke på kvelden, 17 mai dagen har jeg vært alene og kost meg! Jeg klarer å være alene uten å få åndenød. I fjor og året før var jeg syk og lå med feber i sengen uten folk rundt meg til å leie meg i hånden, så jeg har vært alene på dagen før.. Som sagt gjør noe du liker, man trenger ikke lage så stort ramaskrik ut av dagen og gjøre ting så komplisert med mindre man vil!

Jeg tror heller greia er at 17. mai for ensomme er en av MANGE dager de føler seg bortglemte i samfunnet. Det er da mye verre å være alene på en slik "spesiell" dag siden det er blitt et symbol for sosialt samhold og kvalitetstid sammen med sine nære og kjære.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vinga

Jeg har alltid elsket 17 mai og gledet meg til denne dagen i lang tid før den kom, men nå synes jeg det er en trist og ensom dag. De siste årene har jeg ikke blitt inkludert hos verken venner eller familie på denne dagen og har blitt sittende alene. Trist... I år hadde jeg ihvertfall katten min, men en inkluderende omgangskrets er noe jeg savner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som er veldig glad for å kunne slappe av i fred og ro fra alt det ståket det er, når det er 17. mai? Heldigvis er det bare snakk om en dag i året.

Jeg syns faktisk litt synd på foreldre som MÅ være med på feiringen, på grunn av barna. Jeg vet det er mange som ikke kan fordra det stresset, men som ikke har noe valg.

Alt er stengt, på tv er det unntakstilstand.

I morgen er det hverdag, og alt normaliserer seg.

*Gleder seg*

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller greia er at 17. mai for ensomme er en av MANGE dager de føler seg bortglemte i samfunnet. Det er da mye verre å være alene på en slik "spesiell" dag siden det er blitt et symbol for sosialt samhold og kvalitetstid sammen med sine nære og kjære.

Jo da og poenget mitt med mange i denne tråden er at dess mer opphausing du selv gjør av dagen dess verre. Du kan ikke forvente at verken familie eller venner skal stille opp, for selv om det høres kynisk ut kanskje så er en ens egen lykkesmed, og om folk har andre planer enn å henge med deg den 17 mai så gjels det å akseptere det og finne på noe med seg selv, i stede for å nermest være redd sitt eget selskap, være sint fordi butikker er stengt, være på tå hev pga litt stillhet og ro i eget liv uten andre mennesker.

Jeg f.eks kan ikke fordra 24 desember, (og ja jeg har vært alene den 24 desember) og alle vet at jul her i landet varer i 3 måneder, men jeg har begynt å feire mindre og mindre jul og tar det som i dag, en fri periode.

Det er mulig å ta seg et langt bad, ta selvpleie, kose seg med vin eller dytte inn på med bamsemums, se film whatever. Det er snakk om en dag, jeg vet at det er mange som er ensomme her i landet, det er faktisk den største folkesykdommen, og klart det merkes på dager som dette. Kanskje fordi det ellers er så mye støy rundt oss i hverdagen at når vi blir aleine så blir inntrykket så ekstra sterkt. Men det nytter lite å grave seg ned i tide i denne problemstillingen. Som sagt, jeg og var aleine i dag men jeg har gravd meg ned, det nytter lite.

I måren er det jobb og tilbake til normalen igjen, en liten trøst for folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det jeg skrev sa du? kanskje du burde lese litt bedre eller hva, (alltid noen som ikke klarer det av en eller annen grunn) For meg hadde det IKKE vært krise om jeg ikke skulle sosialisere meg etterpå. Og alt oppstyret skjer jo på dagen ikke på kvelden, 17 mai dagen har jeg vært alene og kost meg! Jeg klarer å være alene uten å få åndenød. I fjor og året før var jeg syk og lå med feber i sengen uten folk rundt meg til å leie meg i hånden, så jeg har vært alene på dagen før.. Som sagt gjør noe du liker, man trenger ikke lage så stort ramaskrik ut av dagen og gjøre ting så komplisert med mindre man vil!

Les hva jeg skrev en gang til du, for det har du tydeligvis ikke fått med deg. Jeg snakker om de som ikke har hverken kjæreste, venner eller andre nære rundt seg, og som selv ikke velger å være alene. Klarer du ikke å se hvordan en dag som 17. mai er vanskelig for mange ensomme, så synes jeg virkelig synd på deg som ikke eier empati.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les hva jeg skrev en gang til du, for det har du tydeligvis ikke fått med deg. Jeg snakker om de som ikke har hverken kjæreste, venner eller andre nære rundt seg, og som selv ikke velger å være alene. Klarer du ikke å se hvordan en dag som 17. mai er vanskelig for mange ensomme, så synes jeg virkelig synd på deg som ikke eier empati.

Ok, nytter lite å snakke til folk som har rullegardinen nede…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiolett

Alene og ulykkelig forelska - i øsende regnvær. Men jeg holder motet oppe og ser frem til sommeren! :danse:

Edit: Ikke misforstå min elendige formulering. Jeg er forelska i en mann, ikke i regnet. Men det regner, altså.

Endret av Fiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en lang powerwalk i regnet, en dusj, og så sprettet jeg proseccoen.

Har fått sms fra slitne venner og bekjente som forteller om en stressende dag med bytur i regnet med påfølgende familieselskap.

Så akkurat nå er jeg helt fornøyd med å slippe unna maset. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...