Gå til innhold

Alene på 17. mai


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så sitter jeg her alene i leiligheten min da, mens venner og familie tilbringer dagen sammen med andre. Ingen hadde tid til å være sammen med meg og venninnen jeg hadde avtalt å feire 17. mai med, avlyste plutselig i siste liten. Jeg hadde aldri trodd at jeg i en alder av knapt tyve år skulle bli så alene.

Så ubeskrivelig lei av at alle disse menneskene glemmer meg, enda jeg gjør alt i verden for at de skal ha det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes ikke bra ut. Kan du ikke dra til familien din da?

Trist at så mange sitter alene på en dag som 17 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også alene. Etter at venninner fikk seg kjæreste, så har de med stolthet inntatt rollen som husmor/familiemenneske, og da er ikke jeg invitert med mindre det er søndagsgrill/søndagsmiddag og da benytter de anledningen til å vise frem mann, hus, barn osv. Det er ikke alle som er slik, dessverre er min bestevenninne slik..

Så ja, her satt jeg da, med tv'n på og en god kopp te, mens alle samles sammen rundt jaja.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ikke bra ut. Kan du ikke dra til familien din da?

Trist at så mange sitter alene på en dag som 17 mai.

De er bortreiste dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alene i dag, jeg og. Har alltid hatt planer før...jeg elsker egentlig syttende mai... men dette er kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skal sitte her og underholde hverandre litt?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er alene i dag, jeg og. Har alltid hatt planer før...jeg elsker egentlig syttende mai... men dette er kjedelig!

Samme her, jeg har alltid likt å feire denne dagen og alltid vært kjempesosial med familie og venner. Men nå har alle vennene mine fått seg samboere og kjærester, og har rett og slett "glemt meg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grønnblomst

Jeg sitter også alene i dag. Hater 17. mai fordi alt er stengt, og jeg ikke kan gjøre noe. Sitter alene i leiligheten. Det regner ute, og jeg vet ikke hvor jeg gjør av meg. Kollektivtrafikken er kraftig innstilt, så jeg ser ikke synet på å reise hjem. Dyrt er det også. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av alt det maset om at man skal tilbringe tid med andre på alle slike "høytider" vi har her til lands :filer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir minnet på at det er 17. og festdag overalt Kjedelig for dem som føler seg alene på en slik dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter hjemme alene jeg også; furter og ser på nrk sin 17.mai-sending. Kleinere journalistikk skal man lete lenge etter, men litt koselig er det jo :) Familien min er i en annen by og feirer alle sammen, dette er min tredje 17.mai uten dem og så langt den kjipeste. Kjæresten har eksamen i morgen og sitter på lesesalen, og de få vennene jeg kunne tenkt meg å feire dagen med er enten med familie eller gidder ikke møtes. Tjohei.

Vi er ihvertfall ikke de eneste; ser det er mange tråder her nå med folk som er alene på nasjonaldagen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janus

Hva med å forlate fortet og sosialisere med andre mennesker ute i gatene?

Bare det å gå ut og spasere blant folk vil gjøre deg mindre ensom og hvem vet, kanskje kommer du i prat med noen også.

God 17. mai!

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagdrømmer

Hva med å forlate fortet og sosialisere med andre mennesker ute i gatene?

Bare det å gå ut og spasere blant folk vil gjøre deg mindre ensom og hvem vet, kanskje kommer du i prat med noen også.

God 17. mai!

:)

Tror ikke jeg orker å bli spurt "Hva skal du gjøre idag da?" x antall ganger når svaret er at jeg faktisk er veldig ensom og alene idag. Da blir det bare en pinlig stillhet og plutselig vet alle at jeg er så lite sosialt populær at ingen inviterer meg på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uAnonymBruker

Det er hva man gjør det til selv. Jeg feirer også alene, men velger heller å kose meg enn å sture over det. SPAdag og 17mai på skjermen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Opp med haken folkens :)

Her regner det kattunger i dag ! Det bøtter ned med vann (både vannrett og loddrett).

Nå er jo ikke jeg alene (har 3 pusekatter som deler hjemmet sitt med meg), men det er ingen andre mennesker her i dag.

Feirer dagen alikevel. Jeg synes det er viktig å feire det vi har her til lands.

Tok inn bjørkeløv i går. satte det i vase med Norske flagg og 17.mai bukett innkjøpt i går.

Ser så fint ut så :)

Det er egentlig ikke så vanskelig å ha en fin dag alene :)

Kan vi ikke rope 'Hurra !' sammen nå ? Vi som er alene i dag, men ikke er ensomme :)

Jeg kan starte; en...to...tre !

Hurra ! :flagg::danser:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg feirer ikke alene. Jeg feirer med Frk. Rødvin og Mr. Øl

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagdrømmer

Tror jeg rett og slett skal feire dagen med å lese til eksamen, lage meg god mat og se kvartfinalen i ishockey. Forhåpentligvis holder noen av vennene mine det de har lovt og kommer innom iløpet av dagen, men jeg har mine tvil siden de har "glemt" meg før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine er hos pappaen sin i år, og samboeren er sammen med sine barn, så da faller hele vitsen med 17.mai bort for meg.

Orker ikke å gå ut og se alle de lykkelige familiene, så jeg blir hjemme og pusler for meg selv. Har en prosecco i kjøleskapet som jeg kan kose meg med senere hvis jeg gidder.

Helst skulle jeg reist bort denne dagen, men siden det er arbeidsdager på begge sider av 17.mai så blir jeg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...