Gå til innhold

Bunadsbukse som klør noe sinnsykt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter at jeg for noen år siden hadde bunad på meg på 17. mai ble det full stopp. Bunadsbuksa og strømpene klødde og stakk og jeg måtte hjem for å skifte til dress før barnetoget begynte. Siden har bunaden hengt bakerst i skapet. Egentlig vil jeg bruke den og lurer på hva folk gjør for å holde ut i bunaden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har ikke jeg MANNSBUNAD, men bruker strømpebukse under stakken, ellers hadde jeg ikke holdt ut ettersom jeg hater ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nylonknestrømper under strømpene, og under buksa tar du en lang bomullsmakko/silkestilongs eller lignende passende i størrelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg MANNSBUNAD, men bruker strømpebukse under stakken, ellers hadde jeg ikke holdt ut ettersom jeg hater ull.

Takk for svar. Jeg får stikke en tur på butikken i morgen og handle inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en eller annen type longs bør du nok ha.

Jeg har langt underskjørt og lange strømper under bunadsstakk, av sammen grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker underskjørt under.

Prøvd med en tynn stilongs eller no under buksa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker underskjørt under.

Prøvd med en tynn stilongs eller no under buksa?

Nei, men jeg får prøve å finne en i morgen. Men jeg vet ikke helt vilken butikk jeg oppsøke. Stillongs er jo laget for å holde varmen og bunaden er varm nok fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportsbutikker? De skal jo være laget for å puste.. Noen av dem hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg får prøve å finne en i morgen. Men jeg vet ikke helt vilken butikk jeg oppsøke. Stillongs er jo laget for å holde varmen og bunaden er varm nok fra før.

Hvis ikke du har helt fobi mot dametøy, er det jo ikke noe i veien for at du kjøper en helt enkel litt tykk Pierre Robert strømpebukse på dagligvaren. Hvis du kjøper en uten ull, blir det ikke så ille varm.

Det er jo ingen som skal se deg uten bukse allikevel. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du har helt fobi mot dametøy, er det jo ikke noe i veien for at du kjøper en helt enkel litt tykk Pierre Robert strømpebukse på dagligvaren. Hvis du kjøper en uten ull, blir det ikke så ille varm.

Det er jo ingen som skal se deg uten bukse allikevel. :jepp:

Takk for svar. Jeg tror jeg går for strømpebukseforslaget ditt siden jeg ikke har tid til å fly rundt i sportsbutikker for å lete etter alternativer i morgen. Og som du sier, det er jo ingen som ser hva jeg har under bunaden likevel.Veldig hyggelig at så mange har engasjert seg i spørsmålet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal ha et par sykkelbukser eller lignende under? Selv har hun som laget bunaden til meg sydd silkefor på innsiden av bunaden nettopp for å unngå dette problemet. Kanskje du skal få sydd på din der det klør mest?

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du har helt fobi mot dametøy, er det jo ikke noe i veien for at du kjøper en helt enkel litt tykk Pierre Robert strømpebukse på dagligvaren. Hvis du kjøper en uten ull, blir det ikke så ille varm.

Det er jo ingen som skal se deg uten bukse allikevel. :jepp:

Jeg tor at han vil komme til å finne ut at han vil få problemer med å få plass til utstyret sitt i en sånn, pluss at de ikke vil passe hvreken rundt livet eller på lengden i beina...

Nylonstømper er nemlig lagd for å passe til kvinner...

Så med den løsningen der går han mot å gi opp bunad fullstendig.

Bomullsmakko var det han skulle skaffet seg, for det er det undertøyet som mannfolka brukte den gangen de gikk med vadmel.

Hvis ullstrømpene hans klør, så kan han ha strømper i bomull under, fordi det er faktisk sånn at ull klør gjennom nylonstømper.

Det fins fotballsokker som er lange nok.

Dessuten så kommer 17 mai til å bli kald.

Lykke til, TS, og glem å skaffe damestrømpebukser dersom du ikke vil behøve å klippe hull til utsyret ditt og gå og dra i dem hele 17 mai fordi de glir laangsomt neddover til du begynner å sægge.

Bunadsbukser skal ikke sægge...

Hilsen en annen mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du skal ha et par sykkelbukser eller lignende under? Selv har hun som laget bunaden til meg sydd silkefor på innsiden av bunaden nettopp for å unngå dette problemet. Kanskje du skal få sydd på din der det klør mest?

Mvh Yvonne :heiajente:

Å få dem foret med slike var faktisk det beste forslaget jeg har lest, og jeg skal få ordnet meg med det til neste år.

Takker. :takke:

Hilsen samme som over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke strømpebukser veldig stramme ?

Jo, og de klemmer bjellene dine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tor at han vil komme til å finne ut at han vil få problemer med å få plass til utstyret sitt i en sånn, pluss at de ikke vil passe hvreken rundt livet eller på lengden i beina...

Nylonstømper er nemlig lagd for å passe til kvinner...

Så med den løsningen der går han mot å gi opp bunad fullstendig.

Bomullsmakko var det han skulle skaffet seg, for det er det undertøyet som mannfolka brukte den gangen de gikk med vadmel.

Hvis ullstrømpene hans klør, så kan han ha strømper i bomull under, fordi det er faktisk sånn at ull klør gjennom nylonstømper.

Det fins fotballsokker som er lange nok.

Dessuten så kommer 17 mai til å bli kald.

Lykke til, TS, og glem å skaffe damestrømpebukser dersom du ikke vil behøve å klippe hull til utsyret ditt og gå og dra i dem hele 17 mai fordi de glir laangsomt neddover til du begynner å sægge.

Bunadsbukser skal ikke sægge...

Hilsen en annen mann.

Har du prøvd en slik strømpebukse jeg foreslo? Ikke en nylonstrømpebukse, men en tykk Pierre Robert longs.

Med mindre han har et utstyr av utenomjordisk størrelse, skal han nok fint få plass. Og strømpebukser kommer i forskjellige størrelser, så jeg regner jo nesten med at han tar en av de større og ikke en størrelse 36. :fnise:

Dette er jo et kriseforslag slik at han faktisk får bruke bunaden. Så kan han kjøpe bomullsmakko etter den 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har prøvd bomullsmakko og problemet med de er at de hekter seg fast i vademelsbuksa og i tillegg kan bli vel varme. Ikke noe for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Det var jeg som stilte spørsmålet i denne tråden og nå tenkte jeg å si hvordan det gikk på 17. mai og dele mine erfaringer med andre som ikke bruker bunaden av nevnte grunn. Aller først vil jeg takke for alle innspill og jeg ser at det også har kommet endel kommentarer etter at jeg hadde avsluttet diskusjonen for min egen del.

Jo, jeg ble litt bekymret for at strømpebukser ville stramme og tenkte jeg fikk oppsøke ekspertisen for å få rett størrelse. Jeg gikk derfor i en spesialforretning for dameundertøy og presenterte situasjonen. Damen bak disken fortalte at jeg ikke var førstemann som var innom i samme ærend og at også mannen hennes hadde løst problemet ved å bruke strømpebukse under bunadsnikkersen. Hun anbefalte ikke tykke strømpebukser fordi disse strammer mer enn tynne og mente at det ikke skulle klø gjennom en vanlig tynn strømpebukse. Hun anbefalte en strømpebukse ved navn vogue 20 og at jeg burde ta to i tilfelle det likevel skulle klø gjennom den ene. Vel hjemme prøvde jeg den på og den satt bra. Men hvordan ville det gå etter en hel dag? Da jeg tok på meg bunaden 17. mai følte jeg ikke at det klødde gjennom den ene strømpebuksa og besluttet derfor å droppe nr. 2. Deretter var det å komme seg til byen. Enden på visa var at når dagen var over hadde jeg helt glemt strømpebuksa og ikke merket noe kløing i det hele tatt. Derfor er jeg uenig i alle motforestillingene mot å bruke strømpebukse under og vil heller anbefale det. Billig var det og ingen så noe som som helst til min lille hemmelighet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, og de klemmer bjellene dine..

Stakkars bjeller... :)

Hva med stay-ups? De skader ikke utstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...