Gå til innhold

Bytte fronter på kjøkken


christinea

Anbefalte innlegg

Jeg vil pusse opp kjøkkenet billig og enkelt, og tenker å bytte fronter da det egentlig kun er de jeg ikke er så glad i ;-) Men, kjøkkenet vi har nå er fra Sivesind og jeg vil gjerne ikke bruke så altfor mye penger på dette og tenkte på å kjøpe fronter fra IKEA.

Går dette? Noen som har noe erfaring med å "blande" merker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, det er bare å kjøpe en front eller to på ikea og se om det passer. Hvis ikke er det bare å returnere varene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målene på fronter og skrog bør være like, og så er det en fordel at innfestingen til skuffefronter og dørhengsler er like. Hvis ikea-frontene er forboret for hengler/skuffer, må det stemme med det du har fra før hvis du ikke har lyst på masse ekstra jobb. Hengslene er oftest greie å bytte, men skuffeskinner tar lengre tid og vil koste mye mer enn å bare skifte fronter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

Vi ente med å bare skru ned frontene å levere de til lakkering, nå har vi et solid kjøkken i furu, så trengte bare å endre fargen egentlig for å bli fornøyd. Det var det rimeligste og letteste alternativet vi fant, vi fant ikke fronter i akkurat samme str som det vi måtte ha, kjøkkenfornying ble like dyrt som et helt nytt gjør-det-selv køkken, og lakkering kom på 6000,- og det andre oppmot 60.000,-

Så om dere bare trenger å bytte farge ville jeg sjekket ut det :)

Edit:vi kjøpte nye benkeplater via hth og monterte disse selv, samta ny vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ente med å bare skru ned frontene å levere de til lakkering, nå har vi et solid kjøkken i furu, så trengte bare å endre fargen egentlig for å bli fornøyd. Det var det rimeligste og letteste alternativet vi fant, vi fant ikke fronter i akkurat samme str som det vi måtte ha, kjøkkenfornying ble like dyrt som et helt nytt gjør-det-selv køkken, og lakkering kom på 6000,- og det andre oppmot 60.000,-

Så om dere bare trenger å bytte farge ville jeg sjekket ut det :)

Edit:vi kjøpte nye benkeplater via hth og monterte disse selv, samta ny vask.

Ja, det er det vi har fundert litt på også. Eneste er at det "mønster" i skapene, og vi ønsker helst helt glatte i høyglans. Men absolutt et godt alternativ :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cupcakes: jeg har lyst å gjøre det samme med mine skapdører, men hvordan fant du noen som påtok se oppgaven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Gjest Cupcakes

Ja, det er det vi har fundert litt på også. Eneste er at det "mønster" i skapene, og vi ønsker helst helt glatte i høyglans. Men absolutt et godt alternativ :jepp:

Vi ville også helst ha helt glatte, er profiler på vårt også.. Men kostnadsmessig fant vi ut at vi godt kunne ha profiler, bare døreneble hvite ;) da tok vi oss råd tul nye benkeplater, vask og komfyr og platetopp :)

Cupcakes: jeg har lyst å gjøre det samme med mine skapdører, men hvordan fant du noen som påtok se oppgaven?

Litt sent svar.. Men her vi bor er det en billakkerings mann (firma) som også lakkerer andre ting, og ganske rimelig også :) så lurt å høre med firmaer som driver med lakkeringer :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...