Gå til innhold

54 stemmer

1. 1. hvilket bleiemerke sverger du til?

• pampers
      20
    • libero
      10
    • coop
      7
    • x-tra
      0
    • first price
      0
    • landlord
      3
    • har ingen, bruker alle typer
      4
    • andre merker
      1
    • tøybleier
      9

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

tittelen sier seg selv :)

selv bruker vi bare pampers da jeg synes de ikke er like harde og papiraktige som libero. jeg er veldig fornøyd med pampers :)

hvilket merke bruker dere?

Endret av ^me^
Videoannonse
Annonse
Skrevet

pampers. av samme grunn som ts.

de er tynnere og mykere enn de andre bleiene.

Skrevet

slenger meg på denne! :) Pampers active fit.

Skrevet

pampers baby dry om natten og active fit om dagen :) fordi den er mykest.

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Pampers,fordi hun blir lett sår av alle de andre bleiene jeg har prøvd på henne(libero,coop,first price og landlord)

Skrevet

Jeg foretrekker Libero :jepp:

Varierer mellom vanlige og up&go.

Sønnen min har vært sår på rompa en gang og det var når jeg prøvde en pampers bleie. Følte bæsjen klistra bleia inntil rompa.

Ellers har jeg prøvd coop sine og de er et greit alternativ til libero faktisk.

AnonymBruker
Skrevet

Pampers nr 1 og 2, med 3`er bleiene så ble det bare lekasjer med både pampers og libero, så da byttet jeg til coop. Har brukt de over et år nå og er strålende fornøyd. Har også testet ut rema1000 sine bleier og er godt fornøyd med de.

Skrevet

Libero. Med pampers blir det lekkasje hele tiden.

Skrevet

Her gikk det kun i Libero da det var bleiebarn i hus! Har prøvd Pampers, da også jeg syns de kjentes tynnere og mer behagelige ut, men endte med blødende sår på et barn som ellers aldri hadde bleieutslett. Tenkte det var tilfeldig, men det samme skjedde da vi noen måneder senere fikk en prøvepakke og testet igjen, så det var tydeligvis noe barnet her reagerte på i Pampers-bleia.

AnonymBruker
Skrevet

Tøybleier :tommel:

• Liker 1
Skrevet

Akkurat nå sverger jeg ikke til noe som helst. Hun tisser veldig masse og i natt måtte jeg bytte bleie to ganger. De siste par ukene har hun tisset i senga både dag og natt. Har vært libero-tilhenger av den grunn at jeg ikke takler stanken av pampers.

Nå har jeg prøvd de oppskrytte coop-bleiene, og der tyter geleen ut og legger seg i rumpa.

Har også prøvd rema sine. Helt ok, ingen favoritt.

Så nå har hun en for stor libro-bleie, body og strømpebukse for å holde den på plass. Og jeg er nervøs for at det skal bli for varmt..

AnonymBruker
Skrevet

Favoritten er Sticky peas og bumstoppers til den nyfødte. Gårover på storebrors bumgeniuser og itti bittier senere. BBH night til nattbruk.

Vi bruker altså tøy. Noe annet har aldri vært aktuelt for oss.

• Liker 2
Skrevet

har nå endret litt på valgene og lagt på tøybleier :)

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå sverger jeg ikke til noe som helst. Hun tisser veldig masse og i natt måtte jeg bytte bleie to ganger. De siste par ukene har hun tisset i senga både dag og natt. Har vært libero-tilhenger av den grunn at jeg ikke takler stanken av pampers.

Nå har jeg prøvd de oppskrytte coop-bleiene, og der tyter geleen ut og legger seg i rumpa.

Har også prøvd rema sine. Helt ok, ingen favoritt.

Så nå har hun en for stor libro-bleie, body og strømpebukse for å holde den på plass. Og jeg er nervøs for at det skal bli for varmt..

Hvor ifte bytter du bleier da?

Skrevet

Vi har hele tiden kommet tilbake til Pampers. Brukte bare dem frem til nr. 4, før vi prøvde oss litt frem med ulike merker.

For oss er Libero altfor stive og tykke, Coop lekker geleklumper (hadde så veldig lyst til å like disse - de er jo dødsbillige!) og Rema 1000 ''up&go'' er helt greie, men litt stive og papiraktige. Det samme med Mummibleier fra Rema 1000.

Så nå har vi kuttet ut bleiejakten og landet på Pampers igjen. Nr. 5 på natten og nr. 4 på dagen.

Skrevet

Hadde planer om tøybleier, men bleiekrigen ødela litt for det.

Så vi sverger til Coop. Pampers har ikke mine unger tålt.

Skrevet

Jeg brukte pampers da hun var nyfødt, men gikk etterhvert over til tøybleier etter å ha prøvd noen som min bestemor sydde for årevis siden. Foretrakk etter det å bestille lommebleier, men hadde ofte pampers liggende, da det var enklere å kaste dem etter bruk om vi skulle ut osv. I tillegg var det ikke noe særlig norsk marked for tøybleier på det tidspunktet, så var ikke alltid jeg rakk å bestille neste størrelse over nett.

Men hun sluttet omtrent helt med bleie da hun var 20 måneder, så vet ikke hva vi hadde fortsatt å bruke hvis ikke. Mot slutten hadde hun en del lekkasjer med pampers.

Skrevet

Tøybleier! Men eldste bruker fremdeles nattbleie, og siden jeg ikke gadd å kjøpe nye da hun vokste ut av de vi hadde i fjor, så bruker hun Libero.

Skrevet

Har brukt litt forskjellig.. Synes Pampers sine ble for smale for min gutt som var ganske kraftig. Ble endel lekkasjer av det. Men samtidig er det de som sitter best og er mykest.. Håper de passer til kommende baby! Har ellers vekslet litt mellom Libero og First Price.

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker bare Rema 1000 sine. De het Landlord før, men heter bare Rema 1000 nå. De har blitt tynnere etter navnebyttet også. Vi har bare hatt 2 uhell med dem, og de gangene tror jeg ikke en eneste bleie kunne holdt på innholdet uansett. ;) Har ikke merket noe lukt, annet enn om de er helt stappfulle, da kan det lukte litt tiss. Men ikke gjennom klærne, bare av bleien - ikke helt uventet da. Og det er ytterst sjelden det blir så fullt før vi skifter. Sjelden hatt problemer med sår stump, kun når hun har hatt løs mage, og da er det ikke bleia. Og nå koster den størrelsen jeg bruker (7-16 kg) bare 15 kr for 50 bleier her, så det er ingen tvil.

Jeg har prøvd Libero, Pampers, Coop og First Price, og syns ingen av de kan måle seg med Rema 1000. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...