Gå til innhold

T-skjortemotiv: Che Guevara vs. ABB


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spørsmålet var forøvrig om det er okei å gå med t- skjorte med che på. Selvfølgelig er det det. Dersom en ønsker kan en og gå med bilde av breivik på magen. Jeg vil tro en får flere reaksjoner. Fordi det skjedde her og det er nytt. Che har blitt et sosialistisk ikon og det legges ikke lenger så stor vekt på hans handlinger. Det betyr ikke at de ikke var horrible.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan drite i å tilegge meg meninger du synes jeg burde ha pga dine fordommer.

Du mener at ditt politiske standpunkt, som du ikke nøler med å flagge i andre sammenhenger, er likegyldig her? Jeg tror ikke det er noen fordom å si at FrP-ere er antikommunister av prinsipp, og at de er like prinsipielle motstandere av sosial revolusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at ditt politiske standpunkt, som du ikke nøler med å flagge i andre sammenhenger, er likegyldig her? Jeg tror ikke det er noen fordom å si at FrP-ere er antikommunister av prinsipp, og at de er like prinsipielle motstandere av sosial revolusjon.

Det eneste partiet i norge som støtter revolusjon er rødt. Når det passer dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet var forøvrig om det er okei å gå med t- skjorte med che på. Selvfølgelig er det det. Dersom en ønsker kan en og gå med bilde av breivik på magen. Jeg vil tro en får flere reaksjoner. Fordi det skjedde her og det er nytt. Che har blitt et sosialistisk ikon og det legges ikke lenger så stor vekt på hans handlinger. Det betyr ikke at de ikke var horrible.

Tja, det fantes steder der man var garantert å få en på trynet om man viste seg med en Che-skjorte. Jeg tenker at en Breivik-skjorte mange steder vil være en sterk søknad om det samme.

Mange ganger er "hvorfor" forøvrig minst like interessant som "hva" eller "hvordan" når man skal vurdere grusomheten i en handling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste partiet i norge som støtter revolusjon er rødt. Når det passer dem.

Det er ikke helt sant. Norge har støttet mange revolusjonære bevegelser opp gjennom åra. Rødt er det eneste partiet som vil ha en revolusjon HER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det fantes steder der man var garantert å få en på trynet om man viste seg med en Che-skjorte. Jeg tenker at en Breivik-skjorte mange steder vil være en sterk søknad om det samme.

Mange ganger er "hvorfor" forøvrig minst like interessant som "hva" eller "hvordan" når man skal vurdere grusomheten i en handling.

Hvorfor er aldri et fakta. Det kommer ann på hvem som vinner. Jeg har ingen tro på at Che var et uselvisk menneske som bare ville det beste for menneskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er aldri et fakta. Det kommer ann på hvem som vinner. Jeg har ingen tro på at Che var et uselvisk menneske som bare ville det beste for menneskene.

Hvorfor får vi revolusjoner, tenker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Rødt er det eneste partiet som vil ha en revolusjon HER.

Ja, da er det Rødt og Breivik som vil ha en revolusjon her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snarere enn paranoia er problemet at rasehatere som deg er virkelig.

Jøss, det snakket igjen! Hei, lille venn. Så mange store ord du får plass til i en setning! Vet du hva de betyr? Eller syns du bare de høres fine ut?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvorfor får vi revolusjoner, tenker du?

Blant annet fordi undertrykkende rasehatere, som nå alle vet hvem er, bruker udemokratiske midler for å fortrenge en spesifikk rase fra alle sine områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant annet fordi undertrykkende rasehatere, som nå alle vet hvem er, bruker udemokratiske midler for å fortrenge en spesifikk rase fra alle sine områder.

Der var det igjen! Enda flere ord! Det er på en måte bra at du fatter deg i korthet, men når du gjentar deg så mye som du gjør, så blir det fort kjedelig.

Tenker du på noen bestemte revolusjoner da, eller? Vi hadde jo en del sosiale omveltninger i Afrika rettet mot de tidligere kolonimaktene. Men der var det ikke så mye snakk om reell fortrenging av de opprinnelige innbyggerne, som tyveri av ressursene deres.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er på en måte bra at du fatter deg i korthet,

Jeg ser ikke helt poenget med å kaste bort mer tid på rasehatende klovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, her har du en liste over che's ofre. Mennesker alle sammen. Han var fanatiker og synes drap var et okei virkemiddel. Hva er forskjellen på ham og Breivik?

Annet enn at de trodde på forskjellige ideologier? Eller kanskje ikke så forskjellige, de var begge facister.

http://www.cubaarchive.org/downloads/CA08.pdf

Jeg stiller meg tvilende til "faktakildene" om Che Guevara. Det er mange som har stor interesse av å demonisere en såkalt revolusjonshelt, og ingen jeg har snakket med på Cuba de gangene jeg har vært der siden -84 har nevnt noe om dette selv om de er antikommunister. Ei eldre dame som så FrPs helt Batistas USA trente og utstyrte soldater massakrere studenter på trappene opp mot universitetet ved Hotel Colina, fortalte dette når vi så et folkemøte på det samme stedet som massakren fant sted. I El Salvador jeg var i våren 85 slaktet USA finansierte dødsskvadroner og Nasjonalgarden nærmere 100 000 mennesker på 80-tallet, støttet av FrP som hadde delegasjon der til støtte for Arena partiet og Roberto dAubisson som stod bak mordet på erkebiskop Romero som støttet de fattige og de som ville frigjøre landet fra et USA-finansiert regime av forskjellige dødsskvadroner. Jeg har sett bilder fra USAs treningsleirer der folk ble trent til å få ut informasjon fra folk frafrigjøringsbevegelsen, ufattelig tortur som endte med at den kjekke amerikanske instruktøren helte bensin over offeret og satt fyr på han. Heia USA og FrP!

I nabolandet Guatemala styrtet USA den venstreorienterte Jacobo Arbenz fordi han ga noe av United Fruits okkuperte jord til fattigbønder. Militærstyre innsatt av USA støttet av, naturligvs, Israel som også leverte napalm til terroristene i El Salvador. 250 000 drepte i Guatemala av det fascistiske marionetteregimet. i Chile.... Jeg stopper der.

FrP har medlidenhet noe voldsomt later de som av ofre for Che Guevara som de påstår. Veldig overbevisende hykleri i fascismens tjeneste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På den annen side var Quisling en forræder.

Ja, som Batista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller meg tvilende til "faktakildene" om Che Guevara. Det er mange som har stor interesse av å demonisere en såkalt revolusjonshelt, og ingen jeg har snakket med på Cuba de gangene jeg har vært der siden -84 har nevnt noe om dette selv om de er antikommunister. Ei eldre dame som så FrPs helt Batistas USA trente og utstyrte soldater massakrere studenter på trappene opp mot universitetet ved Hotel Colina, fortalte dette når vi så et folkemøte på det samme stedet som massakren fant sted. I El Salvador jeg var i våren 85 slaktet USA finansierte dødsskvadroner og Nasjonalgarden nærmere 100 000 mennesker på 80-tallet, støttet av FrP som hadde delegasjon der til støtte for Arena partiet og Roberto dAubisson som stod bak mordet på erkebiskop Romero som støttet de fattige og de som ville frigjøre landet fra et USA-finansiert regime av forskjellige dødsskvadroner. Jeg har sett bilder fra USAs treningsleirer der folk ble trent til å få ut informasjon fra folk frafrigjøringsbevegelsen, ufattelig tortur som endte med at den kjekke amerikanske instruktøren helte bensin over offeret og satt fyr på han. Heia USA og FrP!

I nabolandet Guatemala styrtet USA den venstreorienterte Jacobo Arbenz fordi han ga noe av United Fruits okkuperte jord til fattigbønder. Militærstyre innsatt av USA støttet av, naturligvs, Israel som også leverte napalm til terroristene i El Salvador. 250 000 drepte i Guatemala av det fascistiske marionetteregimet. i Chile.... Jeg stopper der.

FrP har medlidenhet noe voldsomt later de som av ofre for Che Guevara som de påstår. Veldig overbevisende hykleri i fascismens tjeneste.

Du tillegger FrP en voldsom innflytelse.... Så mye har vi ikke. Dette høres bare åndsvakt ut. Du kunne da fått frem meningene dine uten å virke så fanatisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du tillegger FrP en voldsom innflytelse.... Så mye har vi ikke. Dette høres bare åndsvakt ut. Du kunne da fått frem meningene dine uten å virke så fanatisk?

Jeg beskriver litt av FrPs rolle og hva de står for. Det er selvsagt bra at dere ikke har mer innflydelse, men det er neppe det dere ønsker.

Åndsvakt... Jeg har det med å si ting som de er uten å legge for mye imellom, det er ikke nødvendigvis en smart måte å legge ting frem på, men jeg er ingen diplomat men heller ikke fanatisk, jeg uttaler meg ofte på en måte som kan virke unyansert vedrørende tema som opptar meg, tar selvkritikk på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, som Batista.

Og ikke minst som dem kvinneveiviseren ikke tillater at blir kalt for det de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du tillegger FrP en voldsom innflytelse.... Så mye har vi ikke. Dette høres bare åndsvakt ut. Du kunne da fått frem meningene dine uten å virke så fanatisk?

Man trenger ikke ha innflytelse for å gi sin støtte, og det er velkjent hvilken side Fremskrittspartiet støttet/støtter i denne typen ideologi- og klassekonflikter opp gjennom nyere historie.

Den virkelighetsfjerne virkelighetsbenektelsen din er ikke noe mindre åndssvak enn den kulturmarxistiske varianten - som benekter at det norske folk er i ferd med å fortrenges som følge av kulturmarxistisk og liberalistisk innvandringspolitikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du sammenligne Che med ABB så må du også sette deg inn i historie og ikke minst hvilket samfunn som var i denne perioden. Che er for noen massemorder for andre enn helt, det samme kan du si om Pinochet i Chile helt eller massemorder? Poenget er at de har alle drept, likevel kan det ikke sammenlignes litt med ABB ikke i nærheten en gang.

Jeg bærer en Che t skjorte, jeg er selv student av Latin Amerika, jeg har selv vært og sett, hørt, opplevd mye av det som er skjedd. Og alt i alt, grusomheter skjedde, på begge sider B. var ikke noe bedre hvis det er det du prøver å få frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...