Gå til innhold

T-skjortemotiv: Che Guevara vs. ABB


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Vel, her i Norge gir vi terrorister og mordere som Krekar dagpenger og behandler ham med respekt. Ingen hånende utrykk om hans utseende eller politiserte galskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Hvor gammel er du, og har du lest din historie? Che Guevara var som TS sier, en massemorder med flere hundre drap bak seg. De han anså som "fienden" ble tatt av dage. Ser du likhetstrekkene? Breivik ser arbeiderpartiet og venstresiden som sine fiender.

Jeg er over 40, og har lest en del historie. Ja, Guevara var geriljakriger og utførte henrettelser blant annet. Men annet enn at begge har drept mange mennesker kan jeg ikke se de store likhetene, da kan man sammenligne ABB med en hvilken som helst person som har forårsaket mange menneskers død for så vidt, hvis det er alt som skal til.

Breiviks massedrap er grusomt og det verste Norge har opplevde siden kringen. Men rent historisk sett er dette på langt nær unikt, og det finnes hundrevis, kanskje tusenvis av verre massakrer gjennom historien.

Ja, jøss, mange mennesker er drept opp gjennom, kanskje særlig i krig og krigslignende situasjoner, og ikke minst av myndighetspersoner. Men jeg syns det blir svært underlig å sammenligne det han har gjort med krigsforbrytelser og andre overgrep gjort i krig/av soldater og politikere, jeg ser ingen paralleller der.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat en t-skjorte, men de har allerede begynt å lage syke grafiske hyllester til ham.

Advarsel: ikke klikk på bildet om du ikke vil se et forstyrrende bilde som hyller Breivik

Takk for advarselen, trodde jeg skulle takle det, men fy f**** så jævlig. Og btw, hva i alle dager gjøre giraffen og elefanten i det bildet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 40, og har lest en del historie. Ja, Guevara var geriljakriger og utførte henrettelser blant annet. Men annet enn at begge har drept mange mennesker kan jeg ikke se de store likhetene, da kan man sammenligne ABB med en hvilken som helst person som har forårsaket mange menneskers død for så vidt, hvis det er alt som skal til.

Ja, jøss, mange mennesker er drept opp gjennom, kanskje særlig i krig og krigslignende situasjoner, og ikke minst av myndighetspersoner. Men jeg syns det blir svært underlig å sammenligne det han har gjort med krigsforbrytelser og andre overgrep gjort i krig/av soldater og politikere, jeg ser ingen paralleller der.

Det er så absolutt sammenlignbart. Che Guevare brukte begrepet "krigsforbryter" for å rettferdiggjøre sine grusomheter og henrettelser uten lov og dom. I hans øyne utkjempet han en "krig" og da var alle som var i mot ham fiender, og legitime drapsmål.

Det er jo påfallende likt ABBs tankegang. Han snakker om venstresiden som "fiender" og hvem som er "legitime mål". I hans øyne utkjemper han en krig den dag i dag, og mener derfor sine handlinger er en krigshandling og dermed forsvarlig.

Hvis man virkelig setter seg inn i Che Guevaras groteske virke, kan man bli ganske opprørt.

For mitt vedkommende handler det om at uskyldige mennesker blir tatt av dage fordi en syk djevel har funnet ut at man ikke har livets rett fordi man ikke deler hans tanker. Akkurat som Che Guevara, som henrettet uskyldige som "krigsforbrytere", "desertører" og "spioner" uten noen form for rettsak og dom.

Og ikke minst er det mye som tyder på at Guevara hadde svært stor glede av å drepe uskyldige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elfrida

Det er så absolutt sammenlignbart. Che Guevare brukte begrepet "krigsforbryter" for å rettferdiggjøre sine grusomheter og henrettelser uten lov og dom. I hans øyne utkjempet han en "krig" og da var alle som var i mot ham fiender, og legitime drapsmål.

Jeg har intent behov for å forsvare Guevara, men det er forskjell på faktisk krig/geriljakrig hvor man er befal, og en "krig" med en imaginær hær da.
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har intent behov for å forsvare Guevara, men det er forskjell på faktisk krig/geriljakrig hvor man er befal, og en "krig" med en imaginær hær da.

Helt enig. Kontekstavhengig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

annet enn at begge har drept mange mennesker kan jeg ikke se de store likhetene

Men dette er ikke en helt irrelevant likhet, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er ikke en helt irrelevant likhet, eller hva?

Jo, faktisk. Det handler om om man faktisk har en reell fiende, eller en imaginær en.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til ABB, så nøt Che å drepe barna. ABB har i det minste baller til å si at handlingene var grusomme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jo, faktisk. Det handler om om man faktisk har en reell fiende, eller en imaginær en.

Jeg vil vel også hevde at det har litt å si om "fienden" er i en posisjon der de faktisk vet at de er fienden.

Jeg tviler på at 69 auf 'ere på sommerleir visste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, faktisk. Det handler om om man faktisk har en reell fiende, eller en imaginær en.

Multikulturalistene er reelle fiender. De er i ferd med å styre Norge til helvete. Men å tro at man kan velte denne fienden med våpen, er naivt.

Che sine fiender var derimot imaginære.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte på det en stund, og fant ut en advarsel burde holde for dem som ikke liker slikt, så kan resten se galskapen som er rundt Breivik.

Men hvor fant du dette bildet? Det var jo helt sprøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Multikulturalistene er reelle fiender. De er i ferd med å styre Norge til helvete. Men å tro at man kan velte denne fienden med våpen, er naivt.

Che sine fiender var derimot imaginære.

Du trenger en realitetssjekk OG en begrepssjekk. Innlegget ditt er uten mening.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det flere vesentlige forskjell mellom Che Guevara og ABB, utover politisk aktivisme og ståsted.

For det første har Che Guevara vært død i en årrekke, og det føles trygt selv for vestlige turister å bære T-shirts av dette ikonet, ikke minst også med en humoristisk undertone. (Jeg har selv hatt en for mange år siden.)

Men den viktigste grunnen hvorfor Che Guevara har blitt en poster boy, og ABB aldri blir det, er Ches vakre utseende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til ABB, så nøt Che å drepe barna. ABB har i det minste baller til å si at handlingene var grusomme.

:forvirret:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Gi det litt tid, så får vi nok ABB t-skjorter også.

Ja, Johann Georg Elser ble jo hedret ved å bli portrettert på et offisielt tysk frimerke i 2003 for å gjøre nøyaktig det samme som Breivik, så hvorfor ikke? Det er åpenbart bare politiske drap på dem selv kulturmarxistene har så mye i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...