Gå til innhold

T-skjortemotiv: Che Guevara vs. ABB


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan har det seg at så mange på venstresiden stolt går rundt med T-skjorte med bilde at massemorderen Che Guevara, mens ingen på høyresiden går rundt med T-skjorte med bilde av ABB? Har folk på høyresiden rett og slett litt bedre sosiale antenner?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida

Jeg mistenker at svært få av de som smykker seg med diverse Che-effekter vet så mye om han. Når det er sagt skjønner jeg ikke sammenligningen ellers.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Akkurat som at man gir krigspresidenten OBama en fredpris, som så forsvarer sine kriger i takketalen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at svært få av de som smykker seg med diverse Che-effekter vet så mye om han. Når det er sagt skjønner jeg ikke sammenligningen ellers.

Ja, du har rett. Sosialister er kunnskapsløse.

Sammenligningen gjøres fordi både ABB og Che er massemordere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

Jeg synes ikke jeg ser så mange med Che t-shorter lenger heller jeg :klo:

Ikke vet jeg, men jeg mistenker som Elfrida at mange av de som går med dem ikke vet hva de egentlig har på seg. Litt på samme måte som alle motebertene som absolutt skulle gå med palestinaskjerf en periode!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiger

Jeg mistenker at svært få av de som smykker seg med diverse Che-effekter vet så mye om han. Når det er sagt skjønner jeg ikke sammenligningen ellers.

Skremmende. og kunnskapsløst....

Hvor gammel er du, og har du lest din historie? Che Guevara var som TS sier, en massemorder med flere hundre drap bak seg. De han anså som "fienden" ble tatt av dage. Ser du likhetstrekkene? Breivik ser arbeiderpartiet og venstresiden som sine fiender.

Det er ikke dokumentert hvor mange menneskeliv Guevara tok, men det er antatt han han har sendt nærmere 2000 personer i døden, hvorav veldig mange drap ble utført av han personlig. Folk som, i hans øyne, var forbrytere, men som i realiteten bare var motstandere av ham. Det var ikke uvanlig at tiervis av mennesker ble henrettet uten noen form for rettsak. De ble sett på som "krigsforbrytere".

Guevara hadde også stor glede i å drepe andre mennesker (Høres det kjent ut?)

Så, hvis du seriøst ikke skjønner denne sammenligningen, bør du lese deg litt opp..... Breiviks massedrap er grusomt og det verste Norge har opplevde siden kringen. Men rent historisk sett er dette på langt nær unikt, og det finnes hundrevis, kanskje tusenvis av verre massakrer gjennom historien.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hard Ride

Ikke akkurat en t-skjorte, men de har allerede begynt å lage syke grafiske hyllester til ham.

Advarsel: ikke klikk på bildet om du ikke vil se et forstyrrende bilde som hyller Breivik

Edit: Innlegget er redigert for å tydeliggjøre grovheten av bildet.

Iah, mod

post-36094-0-98756500-1337018944_thumb.j

Endret av Iah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat en t-skjorte, men de har allerede begynt å lage syke grafiske hyllester til ham.

Advarsel: ikke klikk på bildet om du ikke vil se et forstyrrende bilde som hyller Breivik

Hvorfor legger du ut sånne bilder??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplysning

Unnødvendig og tåpelig gjort av deg. Du legger ut et bilde du advarer mot. Kan være lurt å tenke seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hard Ride

Unnødvendig og tåpelig gjort av deg. Du legger ut et bilde du advarer mot. Kan være lurt å tenke seg om.

Jeg tenkte på det en stund, og fant ut en advarsel burde holde for dem som ikke liker slikt, så kan resten se galskapen som er rundt Breivik.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krabat

Che Guevara var som TS sier, en massemorder med flere hundre drap bak seg. De han anså som "fienden" ble tatt av dage. Ser du likhetstrekkene?

Men venstresiden mener at Che kjempet for en god sak, og derfor synes de ikke det er galt å gå rundt med t-skjorten hans selv om han har noen drap på samvittigheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat en t-skjorte, men de har allerede begynt å lage syke grafiske hyllester til ham.

Advarsel: ikke klikk på bildet om du ikke vil se et forstyrrende bilde som hyller Breivik

Hvem har laget den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Unnødvendig og tåpelig gjort av deg. Du legger ut et bilde du advarer mot. Kan være lurt å tenke seg om.

Det var vel ingen som tvang deg til å åpne det

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiger

Men venstresiden mener at Che kjempet for en god sak, og derfor synes de ikke det er galt å gå rundt med t-skjorten hans selv om han har noen drap på samvittigheten.

Ja, det er vel det de tenker... Men sammenligningen med Breivik er så absolutt på sin plass, da også han kjemper for en god sak. Faktisk den eneste saken som betyr noe som helst for ham.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnødvendig og tåpelig gjort av deg. Du legger ut et bilde du advarer mot. Kan være lurt å tenke seg om.

Han advarte.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat en t-skjorte, men de har allerede begynt å lage syke grafiske hyllester til ham.

Advarsel: ikke klikk på bildet om du ikke vil se et forstyrrende bilde som hyller Breivik

Noen ganger tar jeg meg selv i å lure på om ytringsfriheten virkelig bør forbeholdes alle, til eksemepel vedkommende som laget dette bildet. Det er i slike tilfeller det er (dessverre?) godt å vite at begrepet ytringsfrihet faller helt bort om den ikke gjelder alle, og det vil jeg tross alt ikke at skal skje.

Til TS: jeg går aldri med andre nasjoner sine krigshelter, forsåvidt aldri mine egne heller, og det være Che Guevara eller Nelson Mandela. De fredelige heltene er absolutt å beundre, men når det gjelder krig, støtter jeg kun opp om de folk som begikk vemmeligheter for å beskytte de og det som jeg selv har kjært av bekjente og nasjon. Det gjør det ikke mer greit enn at folk fra andre nasjoner fører krig, men jeg føler mer sympati med 'helten' dersom han gjorde det for en sak som beskytter mine generelle verdier. Slik tar jeg utgangspunkt i at andre kan tenke og, og dermed forstår jeg at folk fra krigsheltens nasjon kan støtte opp om sitt idol i ettertid, tross det faktum at vold mot uskyldige aldri bør hedres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...