Gå til innhold

Forandringer!


Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

For fem måneder siden var jeg en stolt mann,god økonomi,trygge og gladebarn,en flott kone som jeg trodde elsket både meg og barna,jeg så veldig lyst på fremtiden.Men gleden skulle ikke vare

plutselig har min kone mistet følelsene for meg,grunn til å tro hun har funnet noen andre å bruke dem på?uansett er status nå ikke stolt.anstrengt økonomi,to barn som sliter veldig,har utviklet stress/angst symtomer å føler seg veldig sviktet av mor.Jeg ser overhodet ikke lyst på fremtiden finner ingen grunn til det,men tar meg sammen så godt jeg kan for barna.Er sykemeldt noe jeg allderi har vært før. Spør meg selv om jeg noengang ville utsatt mine barn å den jeg lovte å støtte i gode og onde dager for et sann helvette mitt svar vil alltid være NEI NEI NEI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig trist historie, ts. Jeg vil nok aldri forstå meg på dem som "mister følelser" helt plutselig... jeg tror ærlig talt ikke at det går ann. Det får en til å lure; var det noensinne genuine følelser der i utgangspunktet?

Dessuten, de som tror at følelser holder seg like sterke dag ut og dag inn et helt liv er naive mennesker. Det som er viktig er å opprettholde dem og å ikke ta hverandre for gitt. Alt for mange gir opp uten å sloss for ekteskapet, og det provoserer meg litt. Det gir også et dårlig inntrykk til den yngre generasjonen om at ekte og livslang kjærlighet ikke eksisterer og at skilsmisse er en helt naturlig del av livet. Jeg vokste selv om som skilsmissebarn og et inntrykk av at det ikke går ann å elske en og samme person resten av livet. Heldigvis endret dette synet seg for meg.

Hvorfor gi opp så lett? Uten å prate sammen eller gjøre alt for å ordne opp i problemene? Jeg regner med at du er såret over at hun skjulte følelsene som bygget seg opp i henne fra deg, det hadde jeg vært selv. Du har blitt holdt i skyggen.

Dersom hun faktisk har funnet seg en ny, og tror at gresset er så mye grønnere på den andre siden, så skal hun nok få seg en dårlig overraskelse den dagen nyforelskelsen på ny dabber av og det blir hverdagsliv igjen. Desverre lever vi i et samfunn der kun det beste av det beste er godt nok, og mange gir opp det de har fordi de tror at de kan få så mye bedre hele tiden og at de ikke skal være nødt til å nøye seg med mindre.

En kan si at forbrukersamfunnet har smittet over til partnere også, det er bruk og kast som gjelder. Med en gang gnisten er borte fra hverdagen så er det å hoppe over på neste kandidat. Man blir ikke lykkelig av dette.

Det jeg vil si til deg er at du virker som en real kjernekar, og jeg håper at du vil finne deg noen som setter pris på og verdsetter deg for dette. Husk at det de fleste damer leter etter i en mann er at han er trygg og trofast, og dette er kvaliteter som du innehar. :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Utrolig trist historie, ts. Jeg vil nok aldri forstå meg på dem som "mister følelser" helt plutselig... jeg tror ærlig talt ikke at det går ann. Det får en til å lure; var det noensinne genuine følelser der i utgangspunktet?

Dessuten, de som tror at følelser holder seg like sterke dag ut og dag inn et helt liv er naive mennesker. Det som er viktig er å opprettholde dem og å ikke ta hverandre for gitt. Alt for mange gir opp uten å sloss for ekteskapet, og det provoserer meg litt. Det gir også et dårlig inntrykk til den yngre generasjonen om at ekte og livslang kjærlighet ikke eksisterer og at skilsmisse er en helt naturlig del av livet. Jeg vokste selv om som skilsmissebarn og et inntrykk av at det ikke går ann å elske en og samme person resten av livet. Heldigvis endret dette synet seg for meg.

Hvorfor gi opp så lett? Uten å prate sammen eller gjøre alt for å ordne opp i problemene? Jeg regner med at du er såret over at hun skjulte følelsene som bygget seg opp i henne fra deg, det hadde jeg vært selv. Du har blitt holdt i skyggen.

Dersom hun faktisk har funnet seg en ny, og tror at gresset er så mye grønnere på den andre siden, så skal hun nok få seg en dårlig overraskelse den dagen nyforelskelsen på ny dabber av og det blir hverdagsliv igjen. Desverre lever vi i et samfunn der kun det beste av det beste er godt nok, og mange gir opp det de har fordi de tror at de kan få så mye bedre hele tiden og at de ikke skal være nødt til å nøye seg med mindre.

En kan si at forbrukersamfunnet har smittet over til partnere også, det er bruk og kast som gjelder. Med en gang gnisten er borte fra hverdagen så er det å hoppe over på neste kandidat. Man blir ikke lykkelig av dette.

Det jeg vil si til deg er at du virker som en real kjernekar, og jeg håper at du vil finne deg noen som setter pris på og verdsetter deg for dette. Husk at det de fleste damer leter etter i en mann er at han er trygg og trofast, og dette er kvaliteter som du innehar. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Takk for ditt svar!vi tenker veldig likt.Men for meg blir det vanskelig å få troen på kjærligheten igjen.Virker som skilsmisser er smittsomt blir ei venninde skilt så må det prøves selv også, selv hvor mye det ødelegger å grasset skjelden er mye grønnere på den andre siden.

Bare å se hvordan barna lider er grunn til å tenke seg veldig godt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist historie, og du er nok ikke den første som opplever dette.

Men mener du at hun ikke har gitt noen signaler tidligere - signaler om at hun ikke hadde det bra i forholdet og at dere ikke hadde det bra? Kom dette som et lynnedslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noe spurt min (x)mann i fjor på dette tidspunktet så hadde nok han sagt akkurat det samme som TS sier her. Men om noen hadde spurt meg så ville det vært en helt annen historie...

Jeg sier ikke at det er slik i dette tilfellet men en sak har ALLTID to sider.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym

Trist historie, og du er nok ikke den første som opplever dette.

Men mener du at hun ikke har gitt noen signaler tidligere - signaler om at hun ikke hadde det bra i forholdet og at dere ikke hadde det bra? Kom dette som et lynnedslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei nei jeg fattet ingen signaler!trodde at vi hadde lyktes med så mange av våre mål at alt lå til rette for å bli gammle sammen.Kun den siste måneden før hun flyttet merket jeg at hun virket veldig kald mot meg og barna, hadde ikke noe overskudd til oss overhodet.virket glad og fornøyd til andre men mutt og sur i hjemmet.Jeg har alltid hjulpet til i hjemmet men tenkte hun var sliten så jeg sto på alt jeg greide men desverre til ingen nytte.jeg har alldri sett et menneske som har forandret seg slik på kort tid.Hun hadde alle de kvaliteter en partner kunne ønske seg

empatisk snill,omsorgsfull å glad.Alle disse flotte egenskapene forsvant i løpet av noen uker for oss som sto henne nærmest.Alt jeg foreslo ble feil! middag ute sydentur o,s,v.tidligere i forholdet har vi

Selvfølgelig hatt noen uenigheter men kranglet lite å hadde stor respekt for hverandre.

At 18 år sammen skulle ende så trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hadde noe spurt min (x)mann i fjor på dette tidspunktet så hadde nok han sagt akkurat det samme som TS sier her. Men om noen hadde spurt meg så ville det vært en helt annen historie...

Jeg sier ikke at det er slik i dette tilfellet men en sak har ALLTID to sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Du har helt sikkert rett alle brudd har to sider også vårt.Jeg klarer ikke å se hva som gjorde at ingen ting var bra lenger. trygge jobber glade barn lite gjeld å et godt sosialt liv.kan også si at jeg alltid har vært 100%trofast, fordi jeg elsket henne og jentene våre så høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Hun er nok glad i deg enda. Vær du sikker! Men kjærligheten endres i løpet av et liv, så kanskje dere kan være livsvenner i steden for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har sett en radikal endring i løpet av siste måneden så kan det jo være at hun har truffet en annen. Jeg tror ikke man "mister følelser" sånn plutselig når man har levd så lenge sammen som dere har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med en følelse av at der er en annen mann inne i bildet for henne.

Så trist å lese om slikt, synes jeg.

Holder hun ikke døren litt på gløtt for familien sin?

I så fall så kan der jo være håp om at hun innser hva hun er i ferd med å gjøre mot barna sine og mannen sin. Begge må ønske at det skal gå bra ellers så er det jo nytteløst.

Realitetene kommer nok til å ramme henne kraftig på et tidspunkt når den verste rusen har lagt seg, og den nye hverdagen kommer. Problemet er at da er det som oftest for sent. Den verste følelsen for den som har brutt ut på denne måten må/bør være at man har satt sine egne barn til side for å prøve lykken et annet sted. En slik følelse må jo rive en i fillebiter!

Endret av Shinana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym

Sitter med en følelse av at der er en annen mann inne i bildet for henne.

Så trist å lese om slikt, synes jeg.

Holder hun ikke døren litt på gløtt for familien sin?

I så fall så kan der jo være håp om at hun innser hva hun er i ferd med å gjøre mot barna sine og mannen sin. Begge må ønske at det skal gå bra ellers så er det jo nytteløst.

Realitetene kommer nok til å ramme henne kraftig på et tidspunkt når den verste rusen har lagt seg, og den nye hverdagen kommer. Problemet er at da er det som oftest for sent. Den verste følelsen for den som har brutt ut på denne måten må/bør være at man har satt sine egne barn til side for å prøve lykken et annet sted. En slik følelse må jo rive en i fillebiter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Nei virker som døren er helt låst.Viser ingen omtanke for meg overhodet.Ikke mye for de to barna våre heller.Snakket med helsesøster i dag, veldig bekymret for yngstedattern sier hun kun vil dø!

hun greier ikke å snakke med venner om bruddet,hun har alltid vært veldig knyttet til mamman sin

å føler seg veldig sviktet.Elste jenta takler det bedre selv om hun også sliter med liten matlyst

noe vi alle gjør.Jeg ville ikke greid å leve med å gi mine barn så store belastninger i en sårbar alder.Hun var den personen jeg minst av alle kunne tro ville svikte oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tronder

Om sant skal sies, så tror jeg den beste medisinen for dere alle sammen er at du setter ned foten og får henne til å flytte på dagen.

Døtrene deres beholder du, da kanskje vil virkeligheten slå inn til konen din.

Dessuten skal det ikke gå utover deg og dine barn lengere enn nødvendig.

Ta vare på døtrene dine og prøv og se det positive i saken: Dere har hverandre, tak over hodet (noe din kone ikke har), og en sosial omkrets som stiller opp for deg og dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...