Gå til innhold

Har du lyst å forby noe?

Fremhevede innlegg

Skrevet

- Flexibånd til hund

- Røyk

- Syklister midt i veibanen, spesielt de som tror de er Tour de France-kandidater men som bare såvidt klarer å lirke seg bortover :kjefte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pelsdyroppdrett

Sykling i veibanen

• Liker 2
Skrevet

Pelsdyroppdrett

Sykling i veibanen

Jaaa, det også!

• Liker 1
Skrevet

1: tigging

2: Røyking utenfor cafeer etc det er en pest og plage

3: Tjen folket (kommunist pakk og pk pissemaurer)

4: Pelsdyroppdrett

• Liker 2
Gjest sardintroll
Skrevet

Orka ikke lese gjennom alt, så er ikke sikker på om noen har nevnt det allerede, men mobil-roping på offentlig transport burde straffes med beslag og bøter!!! :kjempesinna:

• Liker 1
Skrevet

- Flexibånd til hund

- Røyk

- Syklister midt i veibanen, spesielt de som tror de er Tour de France-kandidater men som bare såvidt klarer å lirke seg bortover :kjefte:

Hva er det med flexibånd ? :klo:

Skrevet

Pelsdyroppdrett

• Liker 2
Skrevet

Finnes det noe som er lovlig nå, men som du ønsker å forby? Hva da og hvorfor?

Jeg forbyr sirkus som bruker dyr i sine opptredener, da særlig Merano og Arnardo. Dette er en av mine store hjertesaker som jeg kjemper aktivt i mot gjennom hele året.

Pelsoppdrett er også noe jeg ønsker skal bli forbudt. Det ser dog ut som det ikke er så lett å få til. Frustrerende og trist.

• Liker 5
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Sykling i veibanen

Jeg er syklist men jeg sier meg enig i den. Jeg har full forståelse for at bilister blir irriterte over syklister som sykler i veibanen.

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hva er det med flexibånd ? :klo:

Lenge siden jeg har kikket på denne tråden nå, men jeg skal gi deg en forklaring likevel.

Det jeg har sett av bruk av flexibånd er ren og skjær idioti. Jeg skal gi deg et par eksempler.

1)

Det kom et par med store hunder i flexibånd. Dette hadde de helt ute og hadde null kontroll på hundene sine som kom og knurret, glefset, og var på vei til å angripe mindre hunder. Eierne ble sure fordi den som gikk med de små hundene jagde dem bort fra sine hunder :roll:

2)

Jeg holdt på å få en bichon frisè under bilen på en parkeringsplass når eierne av denne bichonen ikke fulgte med, men stod og snakket med noen ved siden av bilen sin og slapp lina helt ut. Det var ren flaks at den stakkars hunden ikke ble påkjørt.

3)

En kamerat av meg måtte avlive tibben sin pga en idiot med en hissig labrador i flexibånd ikke hadde kontroll. Labradoren skambeit tibben og skadene var for store.

Og dette er bare noe få eksempler på hva jeg og mange andre har sett av bruk av den type bånd.

Greit nok det at det ikke er alle som bruker det uvettig, men med tanke på alt det idioter som kjøper slikt fremfor å lære hundene å gå fint eller generelt driter i å gi dem oppdragelse så bør det være forbudt.

Og for å si det sånn: Kommer det en svær hund i flexi og angriper min hund, så kan jeg love at da angriper jeg også.

(nei, jeg er ikke sint, bare en smule engasjert :fnise: )

Skrevet

Idioter.

-Folk som er dumme nok til å gå på Nigeriasvindler og sånt noe.

-Homeopati (det er bare vann!)

-Folk som bruker masse energi på å bli driiit forbanna på at det står en pris på hylla og det kommer opp en annen pris på kassa, når de til og med går til kassa med varen i ens ærend for å sjekke prisen.

Hva faen?!

-Parfymetanter som drukner seg i parfyme før de går på bussen (gjelder også møkkamenn som drunker seg i aftershave eller Axe)

-Syrintrær. Spesielt i eller rundt hagen min.

• Liker 1
Gjest _La Femme
Skrevet

Lenge siden jeg har kikket på denne tråden nå, men jeg skal gi deg en forklaring likevel.

Det jeg har sett av bruk av flexibånd er ren og skjær idioti. Jeg skal gi deg et par eksempler.

Jeg ser en klar sammenheng her, og en helt tydelig feil i alle situasjonene, og det er ikke flexibåndet. Gjett hva det er? Ja, du gjettet riktig. Det er EIEREN som er feil. Hadde eieren i alle disse situasjonene passet på, hadde det ikke vært noe problem. Et flexibånd som brukes på riktig måte er ikke til fare for noen.

Gjest mari kontrari
Skrevet

I dag har jeg lyst å forby tyggegummi, fordi jeg har sett det overalt på gaten, på bussen og nå er det sannelig en under de pene jobbintervju-skoene mine som jeg ikke får skrapt av. :rasende:

Sånn ellers har jeg litt lyst å forby at noen kjøper opp alle leilighetene i bygård og gjør de om fra normal leilighet med et par rom til "åtte-små-rom for studenter til blodpris"-leiligheter. Jeg er for leiligheter til studenter, men det hadde vært fint om små familier eller bare folk som vil bo en eller to sammen med ordentlig stue og kjøkken kunne få leid eller kjøpt til skapelig pris også.

Skrevet

Jeg ser en klar sammenheng her, og en helt tydelig feil i alle situasjonene, og det er ikke flexibåndet. Gjett hva det er? Ja, du gjettet riktig. Det er EIEREN som er feil. Hadde eieren i alle disse situasjonene passet på, hadde det ikke vært noe problem. Et flexibånd som brukes på riktig måte er ikke til fare for noen.

Ja det er jeg fullt klar over. Det er eiern som er uansvarlig. Jeg har aldri påstått noe annet.

Men som kjent så kan idioter også få hund, og så lenge det finnes idioter med hund, så bør slike ting som skaper utrygge og farlige situasjoner ikke være tilgjengelig.

Skrevet

stenge kaffeshappene før klokken 23.00 skulle ikke vært lov. Jeg vil ha mocca etter klokken 19.00 i Oslo Sentrum.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde forbydd duckface bilder av jenter, og bloggere.

AnonymBruker
Skrevet

paradise hotel!

Skrevet

Ja enig med deg kim. Mange her vil jo forby tobakk selv om de vet at tobakksavgifter er 7.9 milliarder kroner i året, - ønsker man virkelig som ikkerøyker og finansiere og de 7.9 milliardene selv?

Jeg er så glad at det er røykerne som betaler tobakksavgiftene, - jeg vil ikke øke skatten bare fordi at nordmenn blir røykfrie, slik de fleste andre drømmer om her...

Men kostnadene for samfunnet pga tobakk vil da også gå betraktelig ned. Er for øvrig ikke enig i å forby tobakk (snus har jo ingen helt beviste helseskader), men absolutt for å forby det der hvor det sjenerer andre. Mener også at det burde være forbudt å røyke hjemme/i bilen om man har barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...