Gå til innhold

forslag til salmer?? (ikke av de vanligste, takk!)


'Lilly'

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på om noen har forslag til en salme som ikke er av de vanlige. Med vanlige mener jeg "Kjærlighet fra Gud" og "Å leva det er å elska" osv.

Har det meste av musikken i kirken klart allerede (over et år før.... oi oi) men vil gjerne ha en salme til som er vakker og ikke av de mest oppbrukte.

På forhånd takk til alle svar!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Amazing grace er en nydelig religiøs sang (ikke salme), som alle kjenner. Jeg vet det fins norsk tekst også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Skjønner hva du mener. Hva med den de sang i Prinsessebryllupet; "Å Gud velsigne dessa to"? Jeg har vært i en del bryllup og det er første gang jeg har hørt den. Den er ikke mere enn noen år gammel. Vi kommer til å bruke den i allefall. Et lite tips. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

"Guds godhet sang i sinnet" Vi synest teksten i den salmen var veldig fin.

Salme 2 97.98

Jeg tror ikke det er så mange som har denne!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten advarsel bare:

Ikke velg salmer som folk ikke KAN! Jeg var i et bryllup i fjor hvor de hadde valgt uvanlige salmer, bl.a en svensk en, og folk satt og mumlet i kirka.

Ikke spesielt vakkert.

(Så jeg safer med Kjærlighet fra Gud iallefall. Den husker tilogmed jeg fra barneskolen icon_smile.gif )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Du far og herre du som rår er salmebokens vakreste melodi icon_smile.gif. Nr. 415. I dine hender Fader blid er ikke så langt etter . Kjempeflott !! Nr. 596.

Lykke til med valget !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har fremdeles ikke valgt den siste salmen. Vi har til nå "Guds godhet sang i sinnet". Men vi har jo god tid, og siden organisten er en god venn av oss, får vi god hjelp av han. Han har jo oversikt!!

Skal komme tilbake å fortelle hva vi landet på.

Kunne jo godt fortelle hva de andre musikalske innlegga er, men det er nok veldig ukjent for de fleste siden det blir urpremiere for min kjæres komposisjoner.... Det gleder jeg meg veldig til, for de er så nyyyyyyyyydelige!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...