Gå til innhold

hjelp, har noen andre bivirkninger


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei.

Nå trenger jeg og høre om andre har fått veldige bivirkninger på pergotime. Jeg har gått på dem i over 1 år, og hatt litt bivirkninger.

Denne gangen er helt spesiell, tok siste pille for 3 dager siden, jeg er veldig kvalm, mage smerter. diare, deprimert gråter mye o.l.

Har noen opplevd noe lignende, nå skal jeg ha en lang pause fra piller og annet styr, for dette orker jeg ikke.

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du gått på Pergotime ett helt år??

Ikke rart at du begynner å få litt bivirkninger..

Jeg jobber som refleksolog med spesialfelt barnløshet, og synes det er mer vanlig at jentene reagerer på Pergotime enn andre hormoner i forbindelse med barnløshet.

Kvalme, depresjoner og sinne er svært vanlige bivirkninger.

Lurt å ta en pause iallefall.

Klem fra Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for svar, Hanne.

Jeg hadde en kikkhull operasjon i midten av desember, da fikk jeg beskjed om at eggløsning kunne bli sterkere etter dette. Kanskje det er derfor at jeg reagerte så veldig denne gangen på pergo, eller at jeg har gått på dem så lenge.

Nå er det iallefall slutt for en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lenge, ja!

Min gynekolog ville ikke at jeg skulle gå på dem i mer enn 3 mnd. sammenhengende, så med en "god" pause imellom.

Har ikke brukt etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen sa til meg at behandlingen fortrinnsvis skal være av kort varighet, og ikke mer en 3 mnd. sammenhengende. Som My sa så skal en da ha en pause før videre behandling kan foretas.

Grunnen til at du ikke skal bruke Pergotime lenger enn dette er jo at det øker risikoen for bivirkninger, og at når du ikke har hatt effekt av den behandlingsrunden bør du grundig undersøkes før ny behandling oppstartes. Som kjent er det mange bivirkninger knyttet til preparatet og studier har vist at disse forsterkes i alvorlighetsgrad ved "overforbruk". Du bør snarest ta en samtale med legen din for å få avklart problemet!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Takk for svar. Leger sier mye forskjellig tydligvis, jeg har snakket med legen min og han mente det ikke hadde noe å si at jeg har gått på pergotime nå i 1 1/2 år. Jeg prøvde å høre med en annen lege på ullvål, men hun ville ikke svare forde hun ikke var min faste lege (noe jeg syntes var litt rart, ettersom jeg spurte om hun kunne snakke på generelt grunnlag). Men jeg har lest svarene jeg har fått her, og skal ikke begynne på pergotime igjen.

Jeg har iallefall lært at det er lurt og skjekke opp litt selv og ikke bare stole fult og helt på en lege.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...