Gå til innhold

Å snakke om å gifte seg


Gjest Lotte

Anbefalte innlegg

Gjest Lotte

Hei!

Har et lite, tåpelig "problem" som plager meg. Har vært kjæreste med en fantastisk gutt en stund nå. Fra vi begynte å date har han ofte, så og si hver eneste dag, snakket om at han vil fri til meg. Han vet godt at jeg virkelg vil dette, men jeg har aldri tatt opp temaet selv.

De siste månedene har jeg prøvd å gi han en liten dytt når han har tatt opp temaet. Når han betegner meg som kona si viser jeg han ringfingeren og sier at nei vennen min, det er fortsatt ikke noen ring på fingeren min. Jeg har sagt at når han tar det opp så ofte så får han gjennomføre det også, og vise at det ikke bare er ord. Når hans kompiser prater om dette sier jeg det samme.

Jeg må si jeg begynner å gå lei av temaet. Har sagt at det er virkelig dårlig gjort å ta opp dette temaet hele tiden, dersom han faktisk ikke har tenkt til å fri i nærmeste fremtid. Får ikke noe svar, og han fortsetter å snakke. Synes dette begynner å bli litt sårende da jeg har vanskelig for å tenke på annet når han konstant prater om dette... Enten får han slutte å prate eller så får han gjennomføre!

Vi har ikke barn, men han prater MYE om dette også og vi har satt en dato for når vi skal bli prøvere.

Noen tips? Er det vanlig at menn prater ofte om slikt, men kun får å bare prate?

Hilsen gifteklar jente 24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

si at praten hans gir deg forhåpninger, og om han ikke mener noe, ikke er klar osv. får han tenke seg om før han sier noe han ikke kan stå for.

Si at dere godt kan legge bort dette styret, da det fører til forventingspress og tomme løfter.

Det er fint om han frir, men til da er det ikke noe å diskutere mere. Ikke gled deg for mye, ts. Vær realist å ta ting som de kommer. Liker at du viser han din tomme finger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Er det viktig for deg at han frir til deg, eller er det nok om dere blir enige om en bryllupsdato?

Hvis du ikke ønsker deg et romatisk frieri, så kan du jo ta det opp neste gang dere snakker om barn? Da kan du f.eks. si at du gjerne vil at dere skal være gift før dere får barn, og så bli enige om en dato.

Hvis du ønsker deg et romantisk frieri, så må du kanskje si det så han er sikker på at det er den fremgangsmåten han skal velge?

Lykke til :) Alt tyder på at det blir bryllup på dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Hei,

Jeg har et lignende problem. Samboeren min prater om bryllupet vårt hele tiden. Hva slags mat vi kan ha, lokaler, og nå ikke så lenge siden snakket han om en venninne han har som er fotograf som kan ta bilder! Men..ingen frieri. Litt søtt at han tenker på sånt og at han er sikker på at jeg er jenta for han..men kjenner at nå begynner det bare å bli litt teit, og vil ha et ordentlig frieri. Da blir det mer naturlig å "planlegge" og diskutere sånne ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett ned foten, få slutt på slikt. Det er så sårt å gå rundt å "vente"

"åh nå skal vi på den fine ferien,

den fine restauranten,

det er nyttårsaften... Skal han fri???"

Tenk å gå hjem med hjerte i dine gyldne sko, skuffet... Grøss. Dette ville jeg aldri godtatt :kjefte:

Vil han dele livet, spør familien, sett på en ring, sett inn annonse om forlovelse i aftenposten, gjør det offisielt.

Eller smekk igjen brødhullet.

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her! Tusen takk for svar. Kjenner meg godt igjen i situasjonen din "gjest"... Går konstant rundt og tenker at "NÅ skjer det" men nei... Han har spurt om ringstørrelsen min, tittet på brudekjole sammen, sett på ringer sammen, spurt hvilke venninner som skal være mine forlovere.

hvem jeg vil invitere i bryllupet, maten, hvor vi skal gifte oss osv er allerede bestemt ...

Et romantisk tradisjonelt frieri er selvsagt det jeg ønsker mest, men det viktigste for meg er å bli gift med min kjære. Alt annet er uvesentlig. Han har gjort det veldig klart at han absolutt ikke vil at jeg skal fri da han vil gjøre det selv.. Blir litt paranoid, tenker han kanskje vil ha meg på "vent. Prøver å slå det fra meg og heller nyte at jeg har en som virkelig elsker meg..

Han vet barn er uaktuelt før forlovelse, men det er enda 2-3 år til vi får barn. Vi bestemte oss for å vente litt da vi begge er i startfasen på våre karrierer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

sett ned foten, få slutt på slikt. Det er så sårt å gå rundt å "vente"

"åh nå skal vi på den fine ferien,

den fine restauranten,

det er nyttårsaften... Skal han fri???"

Tenk å gå hjem med hjerte i dine gyldne sko, skuffet... Grøss. Dette ville jeg aldri godtatt :kjefte:

Vil han dele livet, spør familien, sett på en ring, sett inn annonse om forlovelse i aftenposten, gjør det offisielt.

Eller smekk igjen brødhullet.

[/quot

Enig.

Min samboer sier veldig ofte spøkefullt "konen min" i mange sammenhenger.

Vi forsøker å få barn også.

Synes ikke han bør tulle så lenge, det er bare å fri til meg!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min var litt slik han også, helt til jeg begynte å ta grep og både fortalte han ringstørrelsen min og hva slags ring jeg ønsker meg. Da vart det stilt!

Før sa han ofte at "En dag skal jeg gifte meg med deg", og "jeg skal ha på meg **** i bryllupet vårt, og du kan ha på deg ***". Han hadde for lengst funnet ut av hvor vi skulle gifte oss, og kjørte tilogmed en omvei en gang for å vise hvor han ville vi skulle ha festen. Nå er det bare jeg som "maser", og vifter den nakne fingeren min i fjeset hans. Han snakket mye om barn før, men etter at jeg også begynte å snakke om det har han mer eller mindre sluttet. Kanskje fordi han vet at jeg vil være gift, eller i det minste forlovet før vi begynner å prøve, og fingeren min er jo kronisk naken.

Han sier fremdeles at vi skal være sammen for alltid, og jeg tror han fremdeles vil gifte seg med meg, men han har ikke noe hastverk, og nå som jeg har begynt å hinte om at det bør skje noe snart, så begynner han nok å føle seg presset av "maset".

Jeg tror jeg bare skal slutte å si noe fra nå av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal mannen absolutt fri? Kan dere ikke bare sette der ned og snakke sammen om en dato?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne fridd jeg, men vi snakket om at vi begge aller helst vil at han skal gjøre det..

I går pratet han igjen om det. Mye! Han kalte meg kona si. Lekte med en ring jeg har på den andre ringfingeren mens han smilte for seg selv. Sa han har tenkt mye på dette osv. Men det skjer jo aldri!

fortalte han at jeg gleder meg veldig, men at jeg ikke ønsker å prate om det. Dette blir jo bare ignorert...

Skal prøve en ny taktikk nå! Presse han litt. Se om det stilner praten om temaet, eller om han faktisk får ut fingeren og frir! Eller er dette dumt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jo være at han faktisk har tenkt å fri til deg, men venter til en spesiell dag? Noen spesielle dager for dere i nærmeste fremtid? Bursdag, jubileum eller lignende? Kjenner en som fra dag en fortalte venninnen min at han IKKE ville gifte seg. Etter tre år fridde han på bursdagen hennes, noe hun aldri hadde tenkt kom til å skje. Så der er jo alltids håp :)

Ikke for å gi deg falske forhåpninger altså, men det kan jo være han har en liten plan om det, siden han snakker så mye om det? :)

Endret av Lilliani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har rett Lilliani :) om et par uker er det nok et halvt år vi har hatt sammen. Vi skal spise på restaurant denne dagen. Får selvsagt forhåpninger om at han frir da, men jeg tviler svært mye altså da det ikke er en "spesiell" restaurant. Han har sagt at skal han fri på restaurant blir det på en fancy en.

Jeg har nettopp hatt bursdag. Ellers er hans bursdag om kort tid.

Han har snakket mye om penger i det siste, at han må spare. Og han har kuttet ned MYE på utgiftene. Derimot, han har sagt at vi skal ha god økonomi når vi gifter oss. Dette vil vi ikke ha før om 2-3 år. Han vil heller ikke vente med bryllup mer enn 1 år etter forlovelse.

Sukk, jeg håper virkelig han kan fri snart, eller bare slutte å gi meg forhåpninger hele tiden. Jeg orker ikke tenke på dette hele tiden lenger og bare vente og vente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chillpill

Du sier at selv om du gjerne vil ha et romantisk frieri, så vil du helst bli gift. Vel, så hvorfor ikke fri selv? Det kan jo bli vel så romantisk, det. Ta saken i egne hender hvis det er viktig for deg - eller ta i det minste en alvorlig prat om det. Ikke gå rundt grøten, press og hint. Sett dere ned, forklar at du gjerne vil gifte deg (ev. før dere får barn?) og avtal en dato eller et tidsperspektiv.

Endret av Chillpill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har tenkt på det. Men han er svært tradisjonell og vil virkelig ikke at jenta skal gjøre det. Mulig jeg kommer til å si at hvis han ikle gjør det snart, så gjør jeg det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sagt rett ut hva du mener? og da mener jeg _rett ut_.

1. Jeg har lyst til å gifte meg.

2. Jeg har lyst til at det skal skje ganske snart.

3. Jeg liker tanken på at du skal fri veldig godt.

4. ...men jeg blir forvirra når du snakker om bryllup hele tiden, men aldri frir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært veldig direkte med hva jeg vil. Tok en prat med han i går kveld. Han sier han vil, og at det kommer. Men, han vil at alt skal være så bra som mulig. Det forutsetter at vi har bedre råd. Men det får vi ikke på lang tid. Så lenge klarer jeg ikke vente! Hvordan i alle dager skal jeg overbevise han om at vi ikke trenger bryllup og ringer for flere hundre tusen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingretten :-)

Fortell ham at du ønsker å gifte deg i Tingretten / hos byfogden. Eller at dere gjør det eksklusivt og "hemmelig" ved en ambassade i utlandet?

Det er mange som ønsker det på denne måten uavhengig av hvor formuende de er ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...