Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Twinklefart
Skrevet (endret)
Mynona-83

Påbesøk, mlilja, Fasting Drue, NozMonster, Arabella, Twinkelfart, HunterLady, Flair, SemperFi, Bud, Badabing Giacamo_P, Tekola, Juppsi:

I dag er den internationale blodgiverdagen. I den anledning: Gir du blod?

(norge mangler donorer: http://www.dagbladet...oring/22098237/ )

Jeg har tilbudt dem blod, men de vil ikke ha meg. :tristbla:

Fasting Drue

Twinklefart: Aldri mer speile deg, eller aldri mer bruke sminke/krem/etc.? Begrunn svaret.

Hmm, jeg ville nok heller valgt å aldri speile meg. Jeg blir solbrent bare av å se sol på væremeldingen, så jeg er avhengig av solkrem!

HunterLady

Til: Mynona, Nos, Yme, Arabella, Fasting Drue, Bud, BM2,Bandit, Kråkefjas og Twinklefart.

Er dere organdonorer?? Og ville dere gitt barnet deres sine organer bort dersom det døde? Dersom dere ikke har barn, tenk dere til at dere har det.

Jeg har ikke barn, men om et sykt barn kunne overlevd ved å få mitt døde barns organer, så er det jo klart de skal få dem. Døde folk trenger ikke akkurat organene selv.

Når det kommer til mine organer så skal man være rimelig desperat for å ville ha dem. Tror de surkler i vin, tjære og gørr. Men vil de ha dem, så skal de få dem. Jeg er organdonor.

Endret av Twinklefart
Videoannonse
Annonse
Gjest HunterLady
Skrevet

Hehe jeg er lik. Jeg blir kjempe dårlig. Men jeg kan uansett ikke gi blod da.

Hunterlady, hvordan takler du blod å sånt på jobb? Jeg vet du og er sykepleier student. :)

Jeg takler blod veldig greit, så lenge det ikke er mitt ;) Jeg har null problemer med å se på operasjoner eller stelle sår. Stikker også folk med sprøyter. No prob. :)

Flair, Hunter, Xaphan:

Hva er det siste du kjøpte som kostet over kr. 1000,-?

En bil :)

Skrevet

Flair, Hunter, Xaphan:

Hva er det siste du kjøpte som kostet over kr. 1000,-?

Ny PC da den gamle gikk i stykker.

Gjest SnowLeopard
Skrevet

HunterLady: Er du blond? Aner ikke hvorfor jeg lurer, men har alltid lurt på det :fnise:

Gjest Fasting Drue
Skrevet

En oppblåsbar barbara til Fasting Drue ;)

Haha, når jeg får den?

Gjest padawan
Skrevet

jeg har gitt blod cirka 50 ganger men får ikke lov lenger. jeg vil absolutt ikke donere kroppsdeler.

Gjest HunterLady
Skrevet

HunterLady: Er du blond? Aner ikke hvorfor jeg lurer, men har alltid lurt på det :fnise:

Nei, absolutt ikke! :)

Skrevet

Jeg takler blod veldig greit, så lenge det ikke er mitt ;) Jeg har null problemer med å se på operasjoner eller stelle sår. Stikker også folk med sprøyter. No prob. :)

Haha da er vi visst veldig like der! Jeg takler andres blod veldig fint, men mitt eget utenfor min kropp :overrasket:

Gjest juppsi
Skrevet (endret)

Påbesøk, mlilja, Fasting Drue, NozMonster, Arabella, Twinkelfart, HunterLady, Flair, SemperFi, Bud, Badabing Giacamo_P, Tekola, Juppsi:

I dag er den internationale blodgiverdagen. I den anledning: Gir du blod?

(norge mangler donorer: http://www.dagbladet.no/2012/06/14/nyheter/blodgiver/blodbanken/blodtapping/blodoverforing/22098237/ )

Er det en måte å gi meg dårlig samvittighet på? hæ hæ :lur::lur:

Jeg oppfyller ikke kravene. Ser nå at de har endret reglene

Endret av juppsi
Skrevet

Er det en måte å gi meg dårlig samvittighet på? hæ hæ :lur::lur:

:jepp: Gjør mitt beste :gjeiper:

Så mange som ikke oppfyller kravene. :klo: Det er jo strengt da. Og godt er det!

Gjest Twinklefart
Skrevet

:jepp: Gjør mitt beste :gjeiper:

Så mange som ikke oppfyller kravene. :klo: Det er jo strengt da. Og godt er det!

Hadde de ikke vært så strenge på reglene så hadde det ikke vært manko på blod i det hele tatt. Men det er jo kjekt med helt friskt blod da om man først trenger det :fnise:

Gjest padawan
Skrevet

Spørsmål til alle: noen som gir blodplater da? gjort det også og er vel så viktig som å gi blod, kanskje viktigere.

Skrevet

Jeg gir vel fra meg blodplater når jeg gir blod? Men det er kanskje de de bruker til forskning? Det de tar hvis man har tatt paracet eller noe sånt?

Skrevet

Blir nesten litt svimmel av all denne blod snakken jeg ! :eeeh:

Skrevet

Karpuzi, Xaphan, NozMonster, Arabella, Twinkelfart, HunterLady, Flair, SemperFi, Rofl, Bud:

Sett på random på bibilioteket i iTunes/Wimp/Spotify. Trykk på skip 4 ganger. Hvilken sang spiller da?

Gjest padawan
Skrevet

Jeg gir vel fra meg blodplater når jeg gir blod? Men det er kanskje de de bruker til forskning? Det de tar hvis man har tatt paracet eller noe sånt?

nja, egentlig ikke. det stemmer at det er blodplater i blod men det går ann å gi ved siden av også. en er koblet til en maskin i halvannen times tid hvis jeg ikke husker helt feil og det tappes blod i 3 eller fire omganger (er en stund siden jeg gjorde det sist så husker ikke korrekt antall). blodplatene filtreres ut av blodet før du får det tilbake. blodplatene brukes blant annet til å behandle visse typer kreft.

les mer her.

Skrevet

Spørsmål til Padawan: Gjør det vondt å gi blodplater? Har gitt blod en 10 ganger før jeg flyttet til utlandet så burde vel kanskje begynne med det igjen :sjenert:

Gjest padawan
Skrevet (endret)

Sett på random på bibilioteket i iTunes/Wimp/Spotify. Trykk på skip 4 ganger. Hvilken sang spiller da?

David Guetta - Love dont let me go.

Spørsmål til Padawan: Gjør det vondt å gi blodplater? Har gitt blod en 10 ganger før jeg flyttet til utlandet så burde vel kanskje begynne med det igjen

det er ikke forskjell på å gi blodplater og å gi blod. kanylen er den samme. eneste forskjellen er tiden det tar og siden en får tilbakeført blod som har vært behandlet i en maskin synker kroppstemperaturen litt. de har masse puter og tepper og slikt og tar skikkelig godt vare på deg mens du gir plater.

Endret av padawan
Skrevet

Karpuzi, Xaphan, NozMonster, Arabella, Twinkelfart, HunterLady, Flair, SemperFi, Rofl, Bud:

Røyksopp - The girl and the robot

Skrevet

Hva er iTunes/Wimp/Spotify?

Har P1,P2,P3,P4, Radio Norge, Exact og Metro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...