Giacomo_P Skrevet 14. juni 2012 #3301 Skrevet 14. juni 2012 Gia: Dine tankar om at staten og kyrkja er åtskilde no? Siden jeg er katolikk, så berører ikke dette meg direkte, men jeg kan si at jeg ikke synes det er naturlig at kirke og stat skal henge sammen, så i den forstand er det positivt. Historien har vist oss utallige eksempler på at religion brukt som et politisk instrument er ekstremt farlig. Jeg tror dessuden at det er positivt for kirken at den selv får udnevne sine embedsmenn, uden utidig indblanding fra statsråder med tvilsom kompetanse og intensjoner. På den anden side, er jeg lidt bekymret for hvilke rammebetingelser kirken vil få i tiden fremover, med tanke på den økte sekulariseringen i samfundet. Det handler ikke bare om religiøse og ceremonielle forhold, men også de kulturhistoriske, i forhold til å verne om kirkebygg og verneverdige prestegårder, samt at kirken som vertskab for kulturelle evenementer kanskje er nødt til å kommersialisere bruken av kirkerommet i forhold til konserter og lignende (det har allerede begyndt, med tanke på en del av de usmakelige julekonsertene en del artister driver med). Dette kan gå udover lokale kulturinstitusjoner, som kanskje må finde andre arenaer for sitt virke. Jeg mener kirken bør få lov til å være et rom for stillhed og kontemplasjon, og at man bør være forsiktig med å slippe til hva som helst i kirkerommet. Det er egentlig et meget vanskelig spørsmål du stiller. Kirken bør ikke være styrt av politiske krefter, men har samtidig nydt godt av denne relasjonen. Om dette vil styrke eller svekke den norske kirke er vanskelig å si. Min løsning er selvsagt at alle heller bør blive katolikker! 3
Gjest juppsi Skrevet 14. juni 2012 #3302 Skrevet 14. juni 2012 (endret) nå får du bestemme deg for hvem av dem du er, bud!!! Endret 14. juni 2012 av juppsi
Gjest Tekola Skrevet 14. juni 2012 #3303 Skrevet 14. juni 2012 Rumle: Du får bare lov til å ha tre typer blomster, trær og bærfrembringene planter i hagen, hvilke blir det (tre av hver, altså)?
Gjest Eurodice Skrevet 14. juni 2012 #3304 Skrevet 14. juni 2012 Arabella: Er du singel? Fasting Drue: Hvordan skal drømmedama være personlighetsmessig? Bud: Hvilken type mennesker misliker du mest, og hvorfor? Ja, jeg er singel.
Gjest Janus Skrevet 14. juni 2012 #3305 Skrevet 14. juni 2012 Ja, jeg er singel. Hvorfor er en kvinne av ditt kaliber singel?
Gjest Eurodice Skrevet 14. juni 2012 #3306 Skrevet 14. juni 2012 Hvorfor er en kvinne av ditt kaliber singel? Hva svarer man på et slikt spørsmål? Jeg tolker deg positivt i hvert fall .
Gjest Bandit Skrevet 14. juni 2012 #3307 Skrevet 14. juni 2012 Hva svarer man på et slikt spørsmål? Jeg tolker deg positivt i hvert fall . Det er nok definitivt positivt. Samt en fornærmelse mot oss andre single.
Gjest Eurodice Skrevet 14. juni 2012 #3308 Skrevet 14. juni 2012 Det er nok definitivt positivt. Samt en fornærmelse mot oss andre single. Du som er så sjarmerende!
Gjest Bud Skrevet 14. juni 2012 #3309 Skrevet 14. juni 2012 Jeg beklager om jeg har tatt feil. Jeg mente å huske at du har fortalt at du blant annet ofte ser film sammen med din sønn. Det var ikke meningen å sette ut rykter. Kanskje det er Bandit jeg tenker på da. Du får bare halshugge meg . Hvis du ikke bor langt unna Bustenskjold, bor vel du også på et sted som begynner på "G"? Du tenker på Bænditten ja! Du har helt rett i "G" Øksa er så skjem at du får beholde hodet denne gangen. nå får du bestemme deg for hvem av dem du er, bud!!! BamseB, til dere to drittsekkene som forfulgte meg sist - ligg unna.
Gjest Eurodice Skrevet 14. juni 2012 #3310 Skrevet 14. juni 2012 Du tenker på Bænditten ja! Du har helt rett i "G" Øksa er så skjem at du får beholde hodet denne gangen. BamseB, til dere to drittsekkene som forfulgte meg sist - ligg unna. Takk skal du ha! Du er da en goding, da .
Gjest Bandit Skrevet 14. juni 2012 #3311 Skrevet 14. juni 2012 Du som er så sjarmerende! Søtt av deg det, Arabella!
Gjest Fasting Drue Skrevet 14. juni 2012 #3312 Skrevet 14. juni 2012 (endret) - Endret 22. juni 2012 av Fasting Drue
Xaphan Skrevet 14. juni 2012 #3313 Skrevet 14. juni 2012 Har du noengang vært sammen med noen som levde opp til alle disse kravene?
Gjest Fasting Drue Skrevet 14. juni 2012 #3314 Skrevet 14. juni 2012 (endret) Ja, ikke langt unna, vil jeg si Virker det uoverkommelig? Og for all del: det er langt i fra KRAV! Det er bare en beskrivelse av drømmedama. Endret 14. juni 2012 av Fasting Drue
Gjest NozMonster Skrevet 14. juni 2012 #3315 Skrevet 14. juni 2012 Jaaaa!! :D Jeg skal til Nord-Norge, til familien min. Gleder meg ekstremt. Tusen ganger bedre enn sydenferie :D Enn du da, Noz? å bare være hjemme og ikke gjøre noenting er bedre enn en sydenferie skal jeg si deg! (nesten ihvertfall) skal kanskje en tur til London. Det blir nok en tur til Tromsø og Kr.Sand i det minste Fasting Drue: hvor lenge har du vært singel? 1
Gjest Twinklefart Skrevet 14. juni 2012 #3316 Skrevet 14. juni 2012 Nei NÅ skal jeg ha et spørsmål også! Jepp det skal jeg
Gjest Fasting Drue Skrevet 14. juni 2012 #3317 Skrevet 14. juni 2012 å bare være hjemme og ikke gjøre noenting er bedre enn en sydenferie skal jeg si deg! (nesten ihvertfall) skal kanskje en tur til London. Det blir nok en tur til Tromsø og Kr.Sand i det minste Fasting Drue: hvor lenge har du vært singel? Når har jeg sagt at jeg er singel?
Gjest Fasting Drue Skrevet 14. juni 2012 #3318 Skrevet 14. juni 2012 Twinklefart: hva lager du hvis du inviterer på middagsdate?
Sweet77 Skrevet 14. juni 2012 #3319 Skrevet 14. juni 2012 Når har jeg sagt at jeg er singel? Her omtrent: -Hun skal være morsom, og må gjerne tørre å skille seg litt ut. -Hun må brenne for noe - ha en hobby (hva som helst - gjerne noe sært), ikke være som "alle andre" som bare jobber 8-16 på hverdagene og fester i helgene. -Hun må helst snakke noe annet enn oslodialekt. -Hun må være glad i god mat. (ikke være redd for å smake på ting, og ikke kresen som i "liker ikke fisk, løk, og tomat") -Hun må være kulturinteressert -Hun kan ikke stemme FrP -Hun må ikke være gjerrig. -Hun må ha minst en bachelorgrad, men helst ikke i grå-mus-fagområder (satt på spissen) som medisin og jus. -Hun må kunne tåle at jeg en gang i blant ikke ønsker å ha henne med på "guttekveld". -Hun må spise masse frukt og grønt (som meg), og må ikke røyke. -Hun må akseptere og like meg for den jeg er og det jeg driver med, og ikke prøve å forandre meg (men jeg er selvfølgelig åpen for positiv påvirkning). -Hun må ikke kreve å ha meg med for at vi skal ligge å sole oss i mange timer. Dette ble en lang liste! Jeg kunne godt ha fortsatt. 2
pinar Skrevet 14. juni 2012 #3320 Skrevet 14. juni 2012 Noz! Er du fra Bærum opprinnelig, eller innflytter?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå