Gå til innhold

Agria Dyreforsikring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skjønner det at du betalte med feil KID, men du svarer ikke på om du har mottatt en purring eller to. Så lenge KID-en er feil så har jo ikke de fått postert din betaling mot ditt kundenummer, så da må du jo ha fått en purring?

Ja jeg skjønner jo selv at de sikkert ikke skjønner hvor betalingen er fra, men det er da en sak som burde kunne fikses opp i...

Var sikkert en purring, ikke vet jeg.

Men bytter lett selskap, null stess!!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvis du ikke betalte til riktig kontonummer har ikke det noe å si,.

du dreit det ut når du skulle betale, og det er ikke agira sin feil. At du ikke sjekker hva du har skrevet for du betaler en regning er bare din egen feil

Betalte jo til riktig konto, din sopp;)

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Betalte jo til riktig konto, din sopp;)

hehehe.

du burde jo kjempe litt for den saken? sånn bare for å være vanskelig. om du bytter er det sånn at hunden din ikke kan være syk fra før av. si du skal ha skriftelig avslag med bevis på at du ikke har betalt. det kan de jo ikke bevise. deretter varsler du at du vil gå til sak mot dem

• Liker 2
Skrevet

Det hjelper jo ikke at du har betalt til riktig konto når dette er en konto hvor det går inn utallige beløp hver dag og det ikke finnes verken KID eller melding som kan identifisere beløpet slik at det kan matches mot ditt kundeforhold.

Og hvis du mener å betalt før fristen og likevel mottar både purring og annullasjonsvarsel, så burde du ha kontaktet selskapet for å høre hva dette egentlig dreier seg om før forsikringen gikk til annullasjon.

Agria, som de fleste andre selskaper, er sannsynligvis utrolig lei av kunder som har til dels svært kreative forklaringer på hvorfor det ikke har betalt etter at forsikringen er annullert og skaden har skjedd...

• Liker 7
Skrevet

Det hjelper jo ikke at du har betalt til riktig konto når dette er en konto hvor det går inn utallige beløp hver dag og det ikke finnes verken KID eller melding som kan identifisere beløpet slik at det kan matches mot ditt kundeforhold.

Og hvis du mener å betalt før fristen og likevel mottar både purring og annullasjonsvarsel, så burde du ha kontaktet selskapet for å høre hva dette egentlig dreier seg om før forsikringen gikk til annullasjon.

Agria, som de fleste andre selskaper, er sannsynligvis utrolig lei av kunder som har til dels svært kreative forklaringer på hvorfor det ikke har betalt etter at forsikringen er annullert og skaden har skjedd...

Om du betaler årsavgifta på bilen din med feil kid nr, tror du ikke det er noe som kan bli ordnet opp i da? Eller er det greit at de bare klipper skiltene av, og ferdig med den saken..?

Ikke helt sånn det fungerer. Men for all del, sleng all dritt du vil.

Har alt på mitt tørre!

• Liker 2
Skrevet

hehehe.

du burde jo kjempe litt for den saken? sånn bare for å være vanskelig. om du bytter er det sånn at hunden din ikke kan være syk fra før av. si du skal ha skriftelig avslag med bevis på at du ikke har betalt. det kan de jo ikke bevise. deretter varsler du at du vil gå til sak mot dem

Takk for det. Ja jeg vet at hunden må være frisk, men det var den også før jeg betalte til agria.. jeg fant jo ut at jeg var oppsagt da jeg ringte å hørte om råd ang hunden..

Bare syns det er en sak som burde fikses, det er ikke akkurat århundrets største feil jeg gjorde. Hvor mange er det egentlig som betaler feil kid da? siden de tydligvis ikke har kontroll på hva som er betalt og ikke..

• Liker 2
Skrevet

Om du betaler årsavgifta på bilen din med feil kid nr, tror du ikke det er noe som kan bli ordnet opp i da? Eller er det greit at de bare klipper skiltene av, og ferdig med den saken..?

Hvis jeg betaler årsavgiften på bilen min med feil KID slik at det innbetalte beløpet ikke lar seg koble til meg og min bil og jeg deretter ignorerer alle purringer etc., så ville jo selvfølgelig skiltene ha blitt klippet. Statens Vegvesen kan imidlertid ikke nekte meg å få skiltene tilbake når saken er ordnet opp i. Jeg ville imidertid sannsynligvis ha måttet betale alt av gebyrer etc. for å få brakt saken i orden, siden det i utgangspunktet er min feil.

Et forsikringsselskap derimot kan nekte å gjenoppta en forsikring som har gått til annulasjon.

Og hvis du oppfører deg på samme måten mot kundebehandlerne i Agria som du gjør her, så må jeg si at jeg forstår dem hvis de ikke er så imøtekommende som de kanskje burde være...

• Liker 17
Skrevet

Jeg syns du skal prøve å være litt ydmyk framfor å angripe dem, hvis jeg skal være helt ærlig. Ring dem framfor å sende mail. Jeg vet ikke hvordan du har opptrådd, men kan det være grunnen til at de ikke ønsker å være "samarbeidsvillige" på grunn av måten du har håndtert det? Jeg vet med meg selv at jeg strekker meg veldig langt for kunder som er rolige og beklagende - det er jo din feil. Og nå fremstiller du det litt som om det er deres feil..

Hvis det ikke ordner seg, så har du hvertfall lært å dobbeltsjekke alle regninger du betaler fra nå av - jeg lærte den bitre veien selv :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Det virker som om du (TS) misforstår litt, og ikke hører etter. KID er kundeidentifikasjon registrert på deg, slik at selskapet kan vite hvem som har betalt. Det vet du vel. Da du betalte med feil KID kan jo ikke selskapet vite at du har betalt. De får jo sikkert inn kjempemange innbetalinger hver dag, og kan ikke ha oversikt over hvilke kunder som skal betale hvilke beløp. Det er jo derfor vi har KID.

Du kan ikke regne med at du bare kan ringe og si at du har betalt, og at det skal være i orden. De har jo ikke registrert noen betaling på deg (ettersom du har skrevet feil KID), og kan ikke bare anta at du forteller sannheten. Hvis du derimot drar dit og viser fram alle dokumentasjoner på at du har betalt, og kanskje legger deg litt flat (beklage at det ble tull), vil det ganske sikkert ordne seg. Hvis ikke må du jo bare si at du går videre på det, for du har jo tross alt betalt.

Du svarer heller ikke på om du har fått purringer, og det er faktisk vesentlig i saken (selv om du tydeligvis tror at det ikke er det). Du skjønner vel at dersom du får purring så er ikke betalingen i orden? Du har garantert fått purring, og at du ikke vet om du har fått det er bare klønete av deg. Da hadde du kunnet ordne opp i det tidligere, før du mistet forsikringen.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg skjønner jo selv at de sikkert ikke skjønner hvor betalingen er fra, men det er da en sak som burde kunne fikses opp i...

Var sikkert en purring, ikke vet jeg.

Men bytter lett selskap, null stess!!

Ikke helt sånn det fungerer. Men for all del, sleng all dritt du vil.

Har alt på mitt tørre!

Nei, du har ikke det. Her er det du som har gjort alt feil. Ikke Agria.

Jurist.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk gjort omtrent samme feil som deg, TS, men det ordnet seg heldigvis for meg.

Jeg fikk purring på en regning for kommunale avgifter som jeg visste jeg hadde betalt, så jeg ringte dem mens jeg hadde nettbanken oppe og fortalte dem datoen jeg hadde betalt, summen jeg hadde betalt og alt annet de spurte om. På nettbanken viste det seg at jeg ikke hadde skrevet KID-nummer i det hele tatt, men på regningen hadde det vært KID-nummer, derfor hadde ikke det innbetalte beløpet blitt registrert.

Hun var veldig hyggelig og sa hun skulle sjekke opp i det og ringe meg tilbake neste dag.

Dagen etterpå ringte hun og fortalte at de hadde funnet pengene mine, og at alt var i orden.

Men har du mottatt purring? Grunnen til at jeg fant ut at det var noe galt med betalingen var jo at jeg fikk purring, da måtte du ha sjekket den for å få klarhet i hva som hsr skjedd. Hvis du fikk purring og ikke sjekket den har du ikke ditt på det tørre dessverre.

Men Agria klarer nok fint å sjekke at du har betalt, det er ingen heksekunst. Klarer andre det, så klarer de det også.

Jeg tipper at de heller har brukt pengene dine til å kjøpe seg noe godt på pauserommet. :rasende:

• Liker 2
Skrevet

For meg høres det ut som Agria bare er vriene og vrange her. Det går fint an og orden opp i dette når TS har bevis og utskrift fra sin bank om innbetaling og dato på overføringen. Dette har hun forøvrig tydeligvis måtte presisere et utall ganger i denne tråden. I tillegg har TS betalt før fristen og derfor ikke fått noen purringer. Det at hun ikke har fått det til tross for at Agria mener hun ikke har betalt, er jo får dårlig.

Jeg har heller ikke spesielt god erfaring med Agria sin kundeservice, men igjen, hos alle finnes både hyggelige og dårlige kundebehandlere.

TS, her hadde jeg ikke gitt meg! Du får sende inn dokumentasjon både på mail og pr post så du er sikre på at de får det. De kan vel ikke si opp forsikringen din når du tross alt har betalt selvom du skrev feil kid nr. Det går vel ikke an? Ærlig talt - her handler det om service; og alle kan skrive feil på en innbetaling. Det som bør telle er jo at pengene er betalt til rett konto - noe de altså er.

Så dette ville jeg ikke gitt meg på TS. Lykke til og stå på! Jeg heier på deg jeg :-)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg undrer meg litt over denne saken og om Ts har utelatt noen opplysninger her. Jeg var fire dager over fristen med innbetaling til Agria denne gangen. Rent sommel og sos. :sjenert:

Da fikk jeg først en sms, og noen dager etter et brev med varsel.

Jeg klarer ikke helt å se at en regning med frist i slutten av mars ikke får noen varsel om oppsigelse.

Forøvrig har jeg ikke noe negativt å utsette på Agria. De har betalt ut svært store regninger uten å kny mange ganger i min tid som hundeeier.

• Liker 2
Skrevet

At folk glemmer KID og evt. annen identifikasjon når de betaler er relativt vanlig. Siden det da ikke kan indentifiseres noen kundeforhold som beløpet skal føres på, blir det stående to åpne poster. En på kundeforholdet som kunden har ment å innbetale til og en i forbindelse med bankkontoen.

På kundeforholdet ser det da ut som premien ikke er betalt og det går ut purring og annulasjonsvarsel på vanlig måte. Her reagerer de fleste som mener å ha betalt med å ta en telefon, de fremskaffer kvittering på når beløpet ble betalt og fra hvilken konto og dermed lar det seg "matche". Problemet er løst og ingen skade skjedd.

Så har du de som er hakket sløvere. De registrerer ikke purringer og annulasjonsvarsler etc. og lar humla suse. De har jo betalt. Forsikringen går til annulasjon og de reagerer fremdeles ikke. Så skjer det en skade og når de ringer for å melde den, går det endelig opp et lys for da blir det jo klart at de ikke hadde gyldig forsikring på skadetidspunktet. Det som da veldig ofte har skjedd er at beløpet de hadde innbetalt er tilbakeført til den kontoen det kom fra (Det er nemlig det som skjer med penger som ikke hører hjemme noe sted, er betalt inn for mye etc. De blir IKKE delt ut blant de ansatte, brukt til kaffekos på pauserommet etc. ;) ) uten at kontoinnehaveren har registrert det. Ikke sjelden er slike kunder særdeles ufine og det tar ofte lang tid å få så mye rede på dem at man faktisk kan prøve å hjelpe dem. Og etter å ha blitt kalt diverse mindre flatterende ting i en halv times tid, hender det nok at serviceinntstillingen er noe påvirket også...

En forsikring som er annulert gjenopptas ikke uten videre. I et slikt tilfelle kan man vurdere å gjøre det med tilbakevirkende kraft dersom all dokumentasjon viser at noe annet ville være urimelig, men det forutsetter bl.a. at kunden er noenlunde høflig og samarbeidsvillig samt at det innbetalte beløpet ikke har blitt rukket å bli tilbakeført.

Moralen er derfor at forsikringer er noe av det man bør prioritere å betale samt sørge for å være helt sikker på at er i orden. Ansatte i forsikringsselskaper er heller ikke synske, så man bør lese nøye gjennom dokumentene man mottar for å være sikker på at det ikke har oppstått feil eller misforståelser. Vilkårene bør også leses grundig slik at man har klart for seg hva som er dekket og hva som ikke er det. Og er noe uklart, enten med betalingen eller andre ting så er det bedre med en telefon for mye enn en for lite.

• Liker 7
Skrevet

Har skrevet feil kid nr, ingenting som er galt med kontonr.. Å skrive feil kid betyr jo ikke at man har droppet å betale, pengene er på dems konto, ikke min.

Er du sikker på at dette er hele historien? Det hender at jeg taster feil KID, men da får jeg alltid opp feilmelding. KID-nummerene er laget slik at noen av sifferne er kontrollsiffer, slik at nettbanken skal reagere hvis man taster feil. Derfor er jeg litt tvilende til at du forteller hele sannheten om ditt kundeforhold med dette selskapet her nå...

• Liker 4
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Det har faktisk skjedd meg også for to terminer siden. Jeg betalte to dager for sent og innen jeg fikk purringen så stod hunden min uten forsikring. Måtte bestille en helt ny forsikring på henne for de kunne ikke bare sette henne tilbake på den gamle forsikringen og fortsette som før, så jeg måtte betale to ganger for samme termin. I tillegg var det bare en tilfeldighet som gjorde at jeg oppdaget at vi ikke hadde forsikring lenger, så vi kunne uten problemer ha gått et halvt år uten forsikring og uten å vite om det.

Har hørt om flere også hvor det har skjedd, så det lønner seg å være innmari obs! Betaler du for sent så skynd deg å ring for å hør om du fortsatt er forsikret.

Skrevet

Ingen forsikringer blir annullert som følge av at betalingen er to dager for sen i forhold til ordinær betalingsfrist. Jeg vet faktisk ikke om noen selskaper som sender ut purring en gang før det har gått minst 14 dager og da har også purringen 14 dagers betalingsfrist. Dette er regulert i forsikringsavtalelovens kapittel 5.

• Liker 7
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Ingen forsikringer blir annullert som følge av at betalingen er to dager for sen i forhold til ordinær betalingsfrist. Jeg vet faktisk ikke om noen selskaper som sender ut purring en gang før det har gått minst 14 dager og da har også purringen 14 dagers betalingsfrist. Dette er regulert i forsikringsavtalelovens kapittel 5.

Jeg regner med hun jeg vet om som det også har skjedd med stikker innom tråden her senere i dag, hun er ganske aktiv på dyretrådene. Nesten akkurat det samme skjedde med henne og hunden hennes. Vet ikke om jeg får "oute" nicket hennes, men det trengs nok ikke heller. Hennes forsikring ble også annulert på samme måte som min, men hun gikk nesten hele terminen før hun oppdaget det, og det var ikke fordi agria sa ifra men fordi hun ringte dit med et spørsmål.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med hun jeg vet om som det også har skjedd med stikker innom tråden her senere i dag, hun er ganske aktiv på dyretrådene. Nesten akkurat det samme skjedde med henne og hunden hennes. Vet ikke om jeg får "oute" nicket hennes, men det trengs nok ikke heller. Hennes forsikring ble også annulert på samme måte som min, men hun gikk nesten hele terminen før hun oppdaget det, og det var ikke fordi agria sa ifra men fordi hun ringte dit med et spørsmål.

Hvis det er slik at forsikringsselskapet bryter loven kunne dere ha tatt en telefon til tv2 hjelper deg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg som hadde tenkt å forsikre hunden min i Agira. Men med så mange dårlige erfaringer og så dårlig kundeservice så gidder jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...