tesstess123 Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Dum som jeg var byttet jeg fra Gjensidige til Agria, fordi jeg hørte at de var ålrighte. Der gjorde jeg en kjempetabbe. De er frekke over telefonen, og påstår at vi ikke har betalt regningen vår, og dermed avsluttet vår forsikring uten å ta kontakt. Regningen er betalt, og vi har til og med bevis fra banken. Feilen som ble gjort var at jeg skrev Konto nr som kid ved en feil. At det er en god nok grunn til å si opp et abonomang er jo helt absurd! De er lite villige til å ordne opp i det hele tatt nå som de vet at vi har en syk hund, for det var jo sånn jeg fant ut at vi ikke hadde forsikring likevel. Nå sitter jeg her med syk hund, og ingen hjelp å få. Annet enn frekke komentarer fra de som jobber der! Om det er den største feilen man kan gjøre, så sier det sitt om selskapet:S
Leo Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 Hvis man ikke betaler premien i tide, så avsluttes forsikringen. Før det skjer har du imidlertid mottatt minst to purringer. Det er faktisk veldig mange som ikke betaler forsikringene sine, så selskapene kan ikke sitte å ringe rundt til alle som ikke har betalt. 10
tesstess123 Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2012 Ikke betalt i tide? betalte jo 15.03.12 og fristen var 27.03.12.. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 Men hvis du ikke betalte til riktig kontonummer har ikke det noe å si,. du dreit det ut når du skulle betale, og det er ikke agira sin feil. At du ikke sjekker hva du har skrevet for du betaler en regning er bare din egen feil 8
BoringMachines Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 Har du betalt til riktig konto da? Hvis du skrev kid feil, kan du ha bommet med kontonr også? For da har de jo ikke fått pengene. Dersom det er riktig må du bare kjempe videre og ta med bankpapirer som bevis. Da bør det gå greit. Du kan jo evnt true med anmeldelse..
Leo Skrevet 11. mai 2012 #6 Skrevet 11. mai 2012 (endret) Ja, det som er interessant er jo når Agria faktisk mottok innbetalingen. De annullerer jo ikke forsikringer på grunn av manglende betaling hvis de faktisk har mottatt innbetalingen. Og du har helt sikkert mottatt purringer før forsikringen din gikk til annullasjon. Endret 11. mai 2012 av Leo 3
tesstess123 Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 11. mai 2012 Har skrevet feil kid nr, ingenting som er galt med kontonr.. Å skrive feil kid betyr jo ikke at man har droppet å betale, pengene er på dems konto, ikke min. 2
Sol79 Skrevet 11. mai 2012 #8 Skrevet 11. mai 2012 Du må jo ha fått en purring slik at du har hatt anledning til å ringe de for å ordne opp for en stund siden? Jeg er for øvrig veldig fornøyd med Agria. 1
tesstess123 Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #9 Skrevet 11. mai 2012 Jeg har snakket med banken, fått bevis på det det er betalt. Det er betalt med rinktig kontonr, men jeg skrev også konto nr som kid ( ved en feil selfølgelig) Pengene er fortsatt hos Agria..
Leo Skrevet 11. mai 2012 #10 Skrevet 11. mai 2012 Spørsmålet er jo da når disse pengene var inne på konto hos Agria.
tesstess123 Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #11 Skrevet 11. mai 2012 Jeg skrev feil kid, jeg skrev kontonr som kid også. Men ved en feil.
tesstess123 Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #12 Skrevet 11. mai 2012 Du må jo ha fått en purring slik at du har hatt anledning til å ringe de for å ordne opp for en stund siden? Problemet er jo at jeg har betalt med feil kid, betalte før jeg skulle.. Men syns da det er noe som kan ordnes opp i, pengene står tross alt på dems konto..
tesstess123 Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #13 Skrevet 11. mai 2012 Spørsmålet er jo da når disse pengene var inne på konto hos Agria. Betalingsfrist var 27.03.12. Jeg betalte etter kl 15 den 14.03.12 og pengene gikk inn på kontoen dems den 15.03.12.
ninuska_ Skrevet 11. mai 2012 #15 Skrevet 11. mai 2012 Kan du ikke si hvilket kidnr du skrev inn (siden du har bevis fra banken) og så kan de se hvilket kontonr det kom fra (som da vil være ditt)? (Forslag ut av løse lufta - vet ikke om det går an!) 1
tesstess123 Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #16 Skrevet 11. mai 2012 Kan du ikke si hvilket kidnr du skrev inn (siden du har bevis fra banken) og så kan de se hvilket kontonr det kom fra (som da vil være ditt)? (Forslag ut av løse lufta - vet ikke om det går an!) Jo det går fint ann det:) fått alt fra banken, men agria er mer opptatt av å spare penger. Alt er sendt på mail til de.. Det står svart på hvitt. Å skrive feil kid nr burde faktisk ikke være århundrets problem, vanligvis pleier det ikke å gå ann å betale med feil kid eller.. Men men. Bare syns det er en usakelig grunn, de har jo tross alt pengene selv om jeg skrev feil kid.
tesstess123 Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #17 Skrevet 11. mai 2012 Og du har ikke mottatt noen purring? Jeg er imponert, om jeg har purring eller har jo ikke noe med saken å gjøre? Når en betalingsfrist er på 27, og man betaler 15- Har man da ikke betalt før siste frist? 2
Sol79 Skrevet 11. mai 2012 #18 Skrevet 11. mai 2012 Vi skjønner det at du betalte med feil KID, men du svarer ikke på om du har mottatt en purring eller to. Så lenge KID-en er feil så har jo ikke de fått postert din betaling mot ditt kundenummer, så da må du jo ha fått en purring? 3
tesstess123 Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #19 Skrevet 11. mai 2012 Jeg er imponert, om jeg har purring eller har jo ikke noe med saken å gjøre? Når en betalingsfrist er på 27, og man betaler 15- Har man da ikke betalt før siste frist? Beklager, jeg mener altså datoer når jeg skrev 17, og 15;)
Leo Skrevet 11. mai 2012 #20 Skrevet 11. mai 2012 Jeg er imponert, om jeg har purring eller har jo ikke noe med saken å gjøre?Jo, for hvis du har mottatt en purring, så har du fått en indikasjon på at ikke alt er som det skal og et varsel om opphør av forsikring bør få det til å ringe en bjelle. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå