Gjest BM2 Skrevet 12. mai 2012 #41 Skrevet 12. mai 2012 Ville du fått dårlig samvittighet av å ligge med en mann/kvinne du visste var gift, eller i et forhold? Nei, jeg ville nok heller omtalt henne som kjære eller kjærringa.
Steinar40 Skrevet 12. mai 2012 #42 Skrevet 12. mai 2012 så lenge man har ansvar for egne handlinger - hvorfor skal man da ta ansvar for andres handlinger og eventuelt deres ansvar ovenfor noen du mest sansynligvis ikke har peiling på hvem er? Hvis man tar ansvar for egne handlinger så trenger man ikke å ta noe ansvar for andres. For da skjer det ikke noe dumt.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #43 Skrevet 12. mai 2012 Nei. Hvorfor skulle man? Det er jo helt klart den giftes' problem. Ikke mitt. Hvorfor det? Du gjør jo ikke noe galt. Det er den gifte som eventuelt gjør det. Jeg pleier å tenke på den gode gamle regelen "Gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg". Jeg vil ikke at andre skal ligge med dama mi, derfor ligger jeg ikke med dama til andre menn. 6
corrado Skrevet 12. mai 2012 #44 Skrevet 12. mai 2012 Jeg pleier å tenke på den gode gamle regelen "Gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg". Jeg vil ikke at andre skal ligge med dama mi, derfor ligger jeg ikke med dama til andre menn. Bra svar, bra tankegang 1
Cata Skrevet 12. mai 2012 #45 Skrevet 12. mai 2012 Ikke særlig grunnlag for dårlig samvittighet, for jeg kan ikke se for meg at det ville vært aktuelt. Jeg hopper ikke til sengs med noen som jeg ikke er i et forhold til (ONS er liksom ikke meg...) og jeg ville ikke hatt etforhold til noen som var gift/samboer, så det stopper der av naturlige årsaker. Når det er sagt, så mener jeg faktisk at det først og fremst er den utro parten i forholdet som bør ha dårlig samvittighet og ikke så mye den single elskeren/elskerinnen. "Den som har ringen, har ansvaret."
Gjest BM2 Skrevet 12. mai 2012 #46 Skrevet 12. mai 2012 Jeg pleier å tenke på den gode gamle regelen "Gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg". Jeg vil ikke at andre skal ligge med dama mi, derfor ligger jeg ikke med dama til andre menn. Men hva hvis mannen vilat du skal ligge med kona hans da? Poeng; Den regelen fungerer ikke noe særlig i det virkelige liv. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #47 Skrevet 12. mai 2012 Men hva hvis mannen vilat du skal ligge med kona hans da? Poeng; Den regelen fungerer ikke noe særlig i det virkelige liv. Den fungerer meget godt, men alle regler har unntak. Her nevnte du et unntak, eller i hvert fall noe som ikke er utroskap. Swingers og andre ektepar som frivillig lar ektefellen ha sex med andre er noe eget, der er det ingen som blir bedratt. 1
Anglofil Skrevet 12. mai 2012 #48 Skrevet 12. mai 2012 Tråden er ryddet for avsporinger og personangrep. Yvonne (mod)
yes2yes Skrevet 12. mai 2012 #49 Skrevet 12. mai 2012 Hvorfor det? Du gjør jo ikke noe galt. Det er den gifte som eventuelt gjør det. Jeg gjør noe galt dersom jeg med hensikt går inn for å delta i noe med et forkastelig(og meget forutsigbar) resultat i vente. Er jeg et godt menneske, bidrar jeg ikke til å skape smerte og mer lidelse for andre, uansett om jeg ikke har lovet vedkommende min tillit. For å forenkle problemstillingen: en person forteller deg at han vil stjele naboens bil, og ber deg om hjelp til å hente nøkkelen. Du synes det er ufattelig tilfredstillene å se biler i bevegelse, og kan særdeles enkelt få tak i nøkklene ettersom du har alt nødvendig utstyr. Ville du hjulpet denne mannen å stjele? Hadde en vært uskyldig i at stjelingen fant sted, når en bevisst brukte sine egne tjenster for å skaffe han utstyr til å stjele? Ta i betraktning at en synes det er iherdelig godt å se biler på veien, og denne tyven kan hjelpe deg å oppnå denne tilfredstillelsen. Jeg forventer egentlig ikke noe svar på problemstillingen, om så ikke en oppklaring i hvorfor jeg mener folk som bevisst deltar for å skape utroskap er å forakte på lik linje som den som bedrar. 3
Gjest BM2 Skrevet 12. mai 2012 #50 Skrevet 12. mai 2012 Den fungerer meget godt, men alle regler har unntak. Her nevnte du et unntak, eller i hvert fall noe som ikke er utroskap. Swingers og andre ektepar som frivillig lar ektefellen ha sex med andre er noe eget, der er det ingen som blir bedratt. Du vil bli servert makrell i tomat, så derfor gjør du det samme mot meg. jeg kaster opp... Ergo, den regelen virker ikke i praksis...
Gjest padawan Skrevet 12. mai 2012 #51 Skrevet 12. mai 2012 Jeg pleier å tenke på den gode gamle regelen "Gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg". Jeg vil ikke at andre skal ligge med dama mi, derfor ligger jeg ikke med dama til andre menn. da vil jeg driste meg til å si du er veldig naiv.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #52 Skrevet 12. mai 2012 Av respekt for meg selv hadde jeg ikke gjort det. 1
Djungelvrål Skrevet 12. mai 2012 #53 Skrevet 12. mai 2012 Jeg greier å finne min egne mann og har ikke behov for å ta andres, så smålig er jeg ikke at jeg ikke unner mine medsøstre mennene deres! 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #54 Skrevet 13. mai 2012 da vil jeg driste meg til å si du er veldig naiv. Nå går du ut i fra at jeg tror at ingen vil ligge med dama mi? Feil. Det kan selvsagt skje. Det jeg dog får er et moralsk høydepunkt, så om noen er utro mot meg kan jeg i det minste med hånda på hjertet si at jeg ikke ville gjort det samme. Jeg vil ikke synke til det nivået. Du vil bli servert makrell i tomat, så derfor gjør du det samme mot meg. jeg kaster opp... Ergo, den regelen virker ikke i praksis... Da vil jeg si du opererer med en veldig alternativ oppfatning av hva utroskap er. Du antyder at det er et trivielt spørsmål om smak, eller hva folk liker. Unnskyld meg, men jeg synes alle poengene og alt du skriver er et godt stykke ute på jordet. Jeg har ikke sett deg skrive et eneste vettugt poeng, og det er ikke bare i denne tråden. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #55 Skrevet 13. mai 2012 Ok! Det er ditt valg. Selv fikk jeg med meg ei gift 2-barnsmor hjem fra byen på fredag. Vi møttes på en bar, fant tonen og ble enige om å dra hjem til meg da begge var slitne etter en lang uke. Det endte med at vi hadde deilig sex, før hun etter en rask frokost dro hjemover. Alle er ansvarlig for egne handlinger, og jeg som singel benytter meg av mulighetene.
Gjest BM2 Skrevet 13. mai 2012 #56 Skrevet 13. mai 2012 Nå går du ut i fra at jeg tror at ingen vil ligge med dama mi? Feil. Det kan selvsagt skje. Det jeg dog får er et moralsk høydepunkt, så om noen er utro mot meg kan jeg i det minste med hånda på hjertet si at jeg ikke ville gjort det samme. Jeg vil ikke synke til det nivået. Da vil jeg si du opererer med en veldig alternativ oppfatning av hva utroskap er. Du antyder at det er et trivielt spørsmål om smak, eller hva folk liker. Unnskyld meg, men jeg synes alle poengene og alt du skriver er et godt stykke ute på jordet. Jeg har ikke sett deg skrive et eneste vettugt poeng, og det er ikke bare i denne tråden. Nei, det gjør jeg ikke. Men jeg mener at leveregelen der en skal gjøre mot andre slik en vil andre skal gjøre mot seg selv er fullstendig feilslått og naiv. JEG vil gjerne bo et år i en fangsthytte på Svalbard, så da fikser jeg jo selvfølgelig ting slik at hun som kun drømmer om et år i Sør-Amerika i stede ender opp på fangsthytten. Siden det var jo det jeg ville hun skulle gjøre for meg.... En er rett og slett ignorant om en gjør mot andre slik en vil andre skal gjøre mot seg. En skal heller finne ut hva den andre ønsker og så legge til rette for den andre sine ønsker, drømmer og behov. Din regel er ikke annet en egoistisk og snever.
Veslevimsa Skrevet 13. mai 2012 #57 Skrevet 13. mai 2012 Nei, det gjør jeg ikke. Men jeg mener at leveregelen der en skal gjøre mot andre slik en vil andre skal gjøre mot seg selv er fullstendig feilslått og naiv. JEG vil gjerne bo et år i en fangsthytte på Svalbard, så da fikser jeg jo selvfølgelig ting slik at hun som kun drømmer om et år i Sør-Amerika i stede ender opp på fangsthytten. Siden det var jo det jeg ville hun skulle gjøre for meg.... En er rett og slett ignorant om en gjør mot andre slik en vil andre skal gjøre mot seg. En skal heller finne ut hva den andre ønsker og så legge til rette for den andre sine ønsker, drømmer og behov. Din regel er ikke annet en egoistisk og snever. Så med andre ord.. om noen skal gjøre noe fint for deg, så ønsker du at de tar hensyn til dine ønsker og preferanser... da vil vel du gjøre det samme mot andre om du skal gjøre noe fint for dem?
Gjest BM2 Skrevet 13. mai 2012 #58 Skrevet 13. mai 2012 Så med andre ord.. om noen skal gjøre noe fint for deg, så ønsker du at de tar hensyn til dine ønsker og preferanser... da vil vel du gjøre det samme mot andre om du skal gjøre noe fint for dem? Nettopp! Ikke som den AB jeg svarer som tar utgangspunkt i seg selv og sine ønsker.
Lizbeth Skrevet 13. mai 2012 #59 Skrevet 13. mai 2012 Om det skulle ha skjedd, hadde jeg nok ikke hatt så dårlig samvittighet. Det er jo HAN som er i et forhold med henne? Om det var venninnen min eller lignende, ville det selvfølgelig ha vært tillitsbrudd fra min side også - og dermed dårlig selvtillit på plass. Men then again så har jeg ikke sex utenom forhold, og jeg ville aldri hatt et forhold til en som kunne hatt sex med andre enn partneren i hemmelighet.
Veslevimsa Skrevet 13. mai 2012 #60 Skrevet 13. mai 2012 Nettopp! Ikke som den AB jeg svarer som tar utgangspunkt i seg selv og sine ønsker. Men da er dere nok ikke så uenige likevel.. bortsett fra den biten om å ligge med dama/mannen til noen andre..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå