Gå til innhold

P-pille slutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! :goodbye:

Jeg og samboeren min har funnet ut at vi vil prøve å få barn, hans andre og min første. :yvonne:

Jeg slutten på pillen for en mnd siden, og holder på å gå på veggen av all ventingen :gjeiper: Jeg har gått på mercilon i 6 år og lurer nå på om mensen vil komme på forventet tidspunkt, eller vil det ta tid for å komme inn i regelmessig mens igjen? Fryktelig fortvilende å vente på at den skal komme.

Jeg tok en test for to dager siden som var negativ, men nå er jo forventet mens idag. Men kjedelig å få forhåpninger om noe annet :sjenert:

Håper noen har erfaring med dette og kan jeg meg noen svar :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har inntrykk av at dette varierer noe helt utrolig! Jeg kom inn i normal syklus 30 dager etter pilleslutt (gått på piller i 10 år), mens venninnen min fortsatt ikke har fått tilbake mensen og hun har nå ventet i 8mnd..

Tror du bare må være tålmodig og se an, selv om det nok er veldig vanskelig..

Lykke til, kos dere i prøvetiden, plutselig sitter spiren :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at dette varierer noe helt utrolig! Jeg kom inn i normal syklus 30 dager etter pilleslutt (gått på piller i 10 år), mens venninnen min fortsatt ikke har fått tilbake mensen og hun har nå ventet i 8mnd..

Tror du bare må være tålmodig og se an, selv om det nok er veldig vanskelig..

Lykke til, kos dere i prøvetiden, plutselig sitter spiren :klemmer:

Takk for svar :biggrin:

Håper jeg er mer som deg, og at det ikke tar for lang tid før det er tilbake til normalen :) Håpet vel egentlig på at den var det allerede og at jeg ble gravid på første forsøk ;):lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :biggrin:

Håper jeg er mer som deg, og at det ikke tar for lang tid før det er tilbake til normalen :) Håpet vel egentlig på at den var det allerede og at jeg ble gravid på første forsøk ;):lur:

Jeg tror nok det er uvanlig å måtte vente så lenge som venninnen min altså! Jeg håpet også på å bli gravid før jeg fikk mensen tilbake, men så ble jeg gravid etter en mens da, så er fornøyd med det (lettere å regne ut hvor langt man er på vei og sånn, pluss at noen mener forholdene ligger mer til rette dersom man har vært gjennom en vanlig syklus).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om de som tar p-piller uten å ha opphold for mens, har større problemer med å få tilbake mensen etter de slutter..?

Jeg vet ikke, men jeg har gått på pillen i mange år og har mens den uka jeg ikke spiser pillen. Jeg fikk normal mens med en gang jeg sluttet; men hadde veldig lang syklus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "spist" tre rader med piller, men hoppet over den siste for å hoppe over mens.. Det har aldri være mer enn tre ganger på rad det har skjedd, og jeg har alltid fått mens på samme tid når jeg gikk på pillen..

Men vil det ha noe å si for meg nå som jeg har sluttet på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer veldig - Sist jeg hadde opphold tok det 6mnd. Denne gangen tok det 32 dager....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig - Sist jeg hadde opphold tok det 6mnd. Denne gangen tok det 32 dager....

Takk for svar :)

Håper virkelig ikke det tar så altfor lang tid :)

Men er jo bare å nyte tiden, sex -lysten er på topp og har jo kun gått en mnd siden pille slutt, Ingen grunn til bekymring enda! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var rett inn i stabil syklus på 26 dager etter 14 år på pilla. De siste 10 årene har jeg tatt 3 brett på rad mellom hver menstrasjon, så tror ikke det har særlig stor påvirkning på om man får stabil syklus raskt eller ei.

For min del har jeg alltid gått på de sterkeste p-pillene, det er det eneste som har funket for å slippe småblødninger midt i pillebrettet. Vet ikke om det betyr at jeg har "sterk" syklus eller noe, men inbiller meg kanskje det? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg sluttet på pillen i feb/mars og fikk tilbake mensen etter ti uker.

Jeg håper jeg raskt kommer inn i regelmessig syklus, men jeg har forstått at det varierer veldig fra individ til individ.

Som skrevet over har jeg hørt om de som er blitt gravide allerede før første menstruasjon, og jeg har hørt om de som har måttet prøve i over ett år. Kroppene våre er jammen meg forskjellig.

Masse lykke til med prøvingen; du har en spennende tid foran deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...