Gå til innhold

Dere som er sammen med en som jobber på offshore..


Gjest Lillemeg

Anbefalte innlegg

Gjest Lillemeg

Hvordan har det/går det med dere, hvor lenge er han ute/inne? og har det noengang vært noe problem for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vr ute i 14 dager, inne i 4 uker. Det var ikke noe problem, bare at det viste seg at fyren var alkoholavhengig og drakk 4 uker i strekk før han dro offshore. Det ble uaktuellt for meg, og jeg dumpet ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, jeg!

Han jobber tre uker og er hjemme tre uker. Det går bra med OSS to, som oss sammen, når vi er sammen. Problemet er at vi er så sjeldent sammen, fordi når han er hjemme er det jo andre ting han må ta seg av. Vi har lite tid til hverandre, og jeg er forferdelig ensom når han er borte.... Det tærer litt på forholdet merker jeg! Samtidig vil jeg ikke ha noen andre enn han, så jeg venter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Min kjæreste er ute 2 uker og inne 3-4 uker. Det går strålende med oss, for ham er det en jobb han trives med, og for meg er det alenetid, noe jeg setter pris på.

Vi har vært sammen i 4 år. Om vi ikke hadde vært så lenge sammen hadde det nok vært vanskeligere. Vi har ikke barn heller, men tror nok det kommer til å gå fint allikevel når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

2-4 i teorien, i virkeligheten er han mer borte pga kurs, samling, ekstrauker osv.

Gift i ... husker ikke i farta år, eldste unge er søtten, har fire!

Det går aldeles på skinner, vi har hatt problemer som alle andre, men ikke relatert til at han jobber borte. Mer innkjøring, som på at han faktisk ikke har FRI i fire uker..! :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jobber som sjømann. Liker det veldig dårlig, men det er jobben hans og han trives med det, så da må jeg bare godta det :)

Han skal i teorien ha fire uker på og fire uker av, men i det siste har det vært mye på grunn av mangel på mannskap. Så han var borte fra begynnelsen av februar til slutten av april. Var UTROLIG deilig å få han hjem igjen ja!!

Visst man bare aksepterer at sånn er det, da går det egentlig helt fint med forholdet. Og er man flink å holde kontakten også er det ikke noe problem, sånn egentlig. Helt grusomt å være fra hverandre så lenge, men ekstra deilig å treffe hverandre igjen, og man får muligheten til å savne hverandre. Bare sunt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To uker på, fire av, funker helt greit. Vi har vært gift et halvt liv, og har halvvoksne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fizbo

Han er 4 uker på og 4 uker av.

Syns det er helt greit!

Klart jeg savner han, men er ikke det litt godt også da?

Å kjenne at man savner noen?

Noen ganger kan det være skikkelig ille, men vi kan heldigvis snakkes på facebook/telefon hver dag.

Vi blir jo akkurat som nyforelsket hver gang han kommer hjem :D

Nå har vi bare vært sammen siden litt før jul, så kan jo godt hende jeg blir lei av dette etterhvert..

Men jeg setter stor pris på alenetid, og det får jeg med den jobben han har - så det passer meg perfekt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Samboeren min har 2-4 turnus, og dette går veldig, veldig bra! Vi har vært sammen i nærmere tre år, og det er ingen problem med at han jobber turnus. Vi får kjenne på savnet, og vi får masse tid sammen når han er hjemme. Jeg er fortsatt nyforelsket, og det er en herlig følelse! Jeg tror man må innstille seg på det om man skal "holde ut" i lengden. Ja, man går glipp av mye sammen, slik som bryllup, fester og andre store happenings - men slik er det bare. Det er dager hvor ingenting går min vei, og jeg aller helst vil komme hjem til han, og han er ikke hjemme. Kjedelig, men han er en telefon eller Facebook-samtale unna. Han stortrives også i jobben, og jeg kunne aldri "tatt fra ham den gleden" ved å være negativ til jobben hans. Jeg visste hvilken jobb han hadde omtrent før vi ble kjent, så jeg har egentlig ingenting jeg skulle ha sagt. Det er herlig å telle ned dager til han kommer hjem igjen. En uke igjen idag!<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har to-fire-turnus. Jeg må innrømme at jeg synes det er vanskelig til tider, jeg trives ikke med å være alene så lenge av gangen. Men vi har jo kjempemye tid sammen når han er på fri, så det veier opp for det negative. Samtidig er det litt godt å ha litt alenetid i arbeidsperioden siden han er her hele tiden når han har fri.

Vi har vært sammen i 6,5 år og han har jobbet offshore i fem av dem. Vi har mange bekjente og venner som jobber slik, det er ganske vanlig her vi er fra. Det eneste negative med det er at det er vanskelig å få samlet gjengen siden alle gutta har forskjellig turnus.

Jeg tenker litt på det for fremtiden, at jeg evt blir "alenemor" en tredel av året. Men den tid den sorg, det er jo mange som takler den problemstillingen fint :babysmokk:

Endret av Anna Svingtrapp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...