Gå til innhold

Venninne gifter seg til penger, ikke kjærlighet..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om 2 uker gifter min venninne seg til "hytte, hus, båt, vaskehjelp, og alle lommepengene jeg kan drømme om" som hun sier.

Helt siden vi var små hadde hun et sterkt ønske om å finne en mann som kunne ta vare på henne. Både jeg og hun vokste opp i vanskelige hjem, hun verre enn meg. Ofte satt vi og gråt på lekeplassen og hun så på meg og sa "en dag skal jeg gifte meg med en bra mann som de på film, bli rik og ha masse penger, og aldri snakke med foreldrene mine igjen!!". Vi var bare 8-9 år den gangen, men lærte hva problemer og manglende foreldreansvar var.

Vi vokste opp som det jeg vil si ansvarsfulle og flotte unge damer, vi hadde vårt nære vennskap, vi gikk ut av skolen samtidig. Jeg valgte skole og studier videre, min venninne tok seg jobb på butikk og var fornøyd med det. Gutter kom, og gutter gikk, hjerter knuste og hjerter grodde, slikt skjer.

Så fikk min venninne en beilier av mildt sagt høyt kaliber. Ikke bare er det en vellykket foretningsmann, han er en helt fantastisk mann mot både min venninne og oss vennene rundt henne. Jeg husker da venninnen min begynte å gå ut med ham, ofte sendte hun sms eller ringte for å fortelle om hvor vellykket, rik, og flott han var på den måten. Hun var mest imponert over verdiene og pengene. Han har oppvartet henne helt fantasisk, og da han fridde med den største steinen jeg har sett, så sa hun ja. Hun er min nærmeste og beste venninne, og flere ganger har jeg sagt at hun må avbryte bryllupet dersom hun ikke elsker ham, det er ikke rettferdig for ham. Hun sier at hun ikke elsker ham, men er veldig glad i ham, og at forholdet er bra så lenge han elsker henne, og han virker lykkelig med det.

Han tror hun elsker ham, hun spiller den svært hengivne, sjenerte, skjønne kjæresten veldig bra. Hun blir overrasket og protesterer om han kjøper noe til henne eller bruker penger på henne, mens hun rett etterpå sender sms til meg der det står hvor lett det var å få ham til å kjøpe det og det til seg.

Jeg skal være forloveren hennes, og som hennes bestevenninne, forlover og alt, er jeg redd jeg hjelper henne til hennes livs største feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da, det er en vanskelig situasjon. Enten burde du ta det opp med henne på en seriøs måte, eller så må du som de sier, "foralltid tie" eller noe.. :) Det er hennes valg, og hun er voksen nok til å ta ansvar for dette selv. Det er lov å ha en mening, men hun må ta valget =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjipt ut for deg å stå der og late som alt er bra.

Men det er ikke så mye du gjør, det er mange andre måter å leve på som jeg reagerer på mer enn denne. Folk må ta ansvar for sin egen lykke, men du virker som en god venninne å ha hvis det ikke skulle bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heidi

Hun er rett og slett griseheldig. Hun har rett på 50% av alle eiendeler om det blir skilsmisse, og det blir det jo trolig her.

Det er så typisk norsk å være så politisk korrekt i alt. Mulig hun er kynisk, men hvem ville ikke gjort det samme i hennes situasjon?

Kan jo også hende dette utvikler seg til kjærlighet etterhvert. Og hvis ikke, ja så har hun i det minste sikret seg en skikkelig rikdom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk gifter seg av forskjellige årsaker. For henne er dette viktigere enn kjærligheten, så la henne være!

Damer fra østen kommer jo til Norge for å finne "kjærligheten", for de er det viktigere med et bra hjem og stabil økonomi enn å finne 'the one'.

I gamle dager valgte man heller ikke ektemann/dame ut i fra kjærlighet, men av økonomi, familie, status ol.

Å kunne gifte seg med en man virkelig elsker ser jeg heller på som en luksus som vi "rike" (vesten) kan ta oss råd til. Om du hadde bodd i Somalia hadde du nok kanskje også valgt mann ut ifra økonomi og status, enn kjærlighet.

MEN, det jeg synes er viktig er at han er klar over det, og ut ifra det du skriver virker det jo som han er det. Så lenge hun ikke lurer han på noen måte ser jeg ikke problemet med å gifte seg med han, hun elsker han kanskje ikke, men hun sa jo selv at hun er glad i han, og han gjør henne jo tydeligvis lykkelig!

Så lenge begge er lykkelige, la de være! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hun gifter seg vel til kjærlighet, men hun gjengjelder den ikke.

Vanskelig å ha noen bestemt oppfatning av hva du skal gjøre.

Hun har jo fortalt deg hvor landet ligger, og det blir feil av henne å spille rollen som forelsket når hun ikke er det. Hun fører jo et menneske bak lyset på denne måten. Likevel; det har skjedd før at følelser utvikles over tid, og hun er jo glad i mannen.

Eller er det kun pengene hun er glad i?

Hvis det siste er riktig, og hun på noen måte bekrefter det så tror jeg jammen at jeg hadde stilt plassen min som forlover til disposisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er rett og slett griseheldig. Hun har rett på 50% av alle eiendeler om det blir skilsmisse, og det blir det jo trolig her.

Det er så typisk norsk å være så politisk korrekt i alt. Mulig hun er kynisk, men hvem ville ikke gjort det samme i hennes situasjon?

Kan jo også hende dette utvikler seg til kjærlighet etterhvert. Og hvis ikke, ja så har hun i det minste sikret seg en skikkelig rikdom.

Hun har rett på 50 % av det de felles har skapt sammen, men det han hadde før hun kom inn i bildet er også det han tar med seg ut av forholdet også. Er heldigvis ikke så enkelt å gifte seg til penger her i landet

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er glad i ham, men elsker ham ikke, sier du.

Men med den bakgrunnen hun har er det slett ikke sikkert hun kan elske - på den måten at hun kjenner det selv. I så fall er det lettere for henne å fokusere på noe som liger lengre ute - som materielle ting.

Tror ikke du bør sammenlikne med deg selv, selv om dere begge har hatt en vanskelig bakgrunn, for mennesker reagerer så veldig forskjellig.

Om han elsker henne, så kan det hende han etterhvert kommer gjennom "muren" hennes også. Ikke sikkert dette er så ille for henne som du tenker, ser du...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for deres synspunkt og vinkler på dette :)

Jeg vil bare min bestevenninnes beste, og som forlover er det ekstra viktig for meg at dette faktisk blir hennes livs viktigste dag.

Og jeg unner henne all mulig lykke. Hun finner den materiellt, det har hun ikke lagt skjul på overfor meg, hun er glad i fyren, men ser kanskje enda mer lykke i verdiene hans.

Men gjør dette henne lykkelig, og han er jo lykkelige med henne, så er det hva jeg vil for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Stemora til venninna mi giftet seg kun med pappan hennes fordi han har mye penger. Hun behandler barna hans som dritt og barna får nesten ikke være alene med pappan sin uten at stemora begynner å furte. Hun er grunnen til at min venninne ikke er så mye med pappan sin og det eneste han føler han kan gjøre er å gi penger og dyre ting til datteren sin for at hun skal ha det bra, selv om hun vil ha pappan sin.

Venninna mi omtaler henne som en gold-digger og sier selv at dama giftet seg med han kun pga dyre gaver, ferier, penger osv osv.

Det er dessverre ingenting å gjøre noe med. Håper egentlig at han finner ut av det etterhvert. "kjærligheten gjør en blind" som man sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemora til venninna mi giftet seg kun med pappan hennes fordi han har mye penger. Hun behandler barna hans som dritt og barna får nesten ikke være alene med pappan sin uten at stemora begynner å furte. Hun er grunnen til at min venninne ikke er så mye med pappan sin og det eneste han føler han kan gjøre er å gi penger og dyre ting til datteren sin for at hun skal ha det bra, selv om hun vil ha pappan sin.

Venninna mi omtaler henne som en gold-digger og sier selv at dama giftet seg med han kun pga dyre gaver, ferier, penger osv osv.

Det er dessverre ingenting å gjøre noe med. Håper egentlig at han finner ut av det etterhvert. "kjærligheten gjør en blind" som man sier.

Men nå har jo ikke han barn da, så da går det jo greit. Og i ditt tilfelle hadde det nok ikke hjulpet om hun dama giftet seg pga kjærlighet, hun hadde nok vært bitch da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig dumt om hun ikke gifter seg av kjærlighet, men det at de gifter seg synes jeg ikke har noen betydning. De er jo sammen uansett så hva betyr det egentlig å få det på papiret? Er jo ikke akkurat slik at man behandler hverandre annerledes etter å ha giftet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...