Gå til innhold

En mann med hissig dame


Gjest Mann30år

Anbefalte innlegg

Gjest Mann30år

Hei! Jeg er mann som trenger litt råd. Spør her fordi jeg synes det er vanskelig og åpne meg opp og fortelle problemene mine til folk rundt meg.

Jeg har levd i et forhold med en kvinne nå i 5 år ca.

Vi har en datter på ca 1 år sammen.

Problemet mitt er at dama mi er rett og slett voldelig når hun blir sur.

Hun kaster glass og kniver etter meg. Hun slår meg med kjevler og alt mulig annet hun finner i kjøkkenskuffen. Hun klorer og skriker og og snakker stygt om moren min.

Moren min lider av en sykdom som er dødelig og det gjør veldig vondt når hun snakker stygt om henne. Det føles faktisk mye verre en blåmerkene og sårene hun gir meg.

Ting har flere ganger gått så langt at jeg har ringt politiet, da jeg til slutt har følt at eneste muligheten jeg har er og enten slå henne ned så hun ned så hun besvimer og roer seg ned, eller ringe politiet og få hjelp av dem. Og jeg har valgt og ringe politiet da jeg selv kommer fra en familie der vi ble oppdratt til at vold løser ingenting.

Så politiet har vært hos oss flere ganger og de har sagt til henne at det hun gjør er absolutt ikke akseptabelt og hvis det var hun som hadde de skadene som jeg har hatt når de kom så hadde de tatt meg med til fengselet med en gang. Men siden jeg er mann og egentlig mye sterkere enn henne så føler de sikkert at jeg har kontroll, også spør de meg om jeg ønsker og anmelde henne, noe jeg selvfølgelig ikke ønsker. jeg vil bare at hun skal roe seg ned.

Men jeg må ærlig talt si at når hun holder på som verst så er det veldig vanskelig og takle.

Hvis det var en mann som pratet om moren min på den måten som hun gjør, så hadde jeg og han liggi og bryti på bakken for lenge siden. Jeg føler at hun bruker styrken min og det at jeg er mann imot meg, og at siden jeg er mye større og sterkere så er det liksom greit at hun oppfører seg som hun gjør. Og det er noen ganger jeg bare vil gi opp og slå henne herfra til bloksberg, men jeg mister aldri hodet så mye at jeg skal gjøre noe så stygt.

Mye av problemet nå er at datteren min begynner og bli såpass stor at hun får med seg sånne ting som dette.

Jeg synes det er galskap og får så dårlig samvittighet av henne. Hun fortjener ikke dette i det hele tatt.

Jeg elsker dama mi og den lille søte familien vår til døden og ønsker at hun bare kunne slutte og være så gal når hun blir sur,men jeg vet ikke om hun noengang skal slutte, så kanskje det er på tide og gi opp og flytte fra hverandre.

Men jeg er rett og slett redd for og la datteren min bli boende med moren sin hvis jeg flytter.

Jeg er redd for at hun kanskje skal begynne og klikke sånn på datteren min også når jeg er borte og hun ikke kan ta det utover meg.

Jeg er redd for at moren kanskje får seg en ny mann etterhvert som kanskje er like voldelig som henne og kanskje det ender med at de har full slosskamp foran datteren min.

Hvis jeg gir opp dette, så er jeg 99,9 prosent sikker på at jeg kommer til og kreve foreldreretten. Jeg vil ikke la min datter vokse opp i en sånn miljø der vold er normalt når man blir sur.

Finnes det noen som helst her som har vært i samme situasjon?

Finnes det noen fedre her som har krevd foreldreretten til barna sine?

Jeg vet egentlig ikke om jeg spør om råd?

Kanskje jeg bare er fortvilet og trenger og få det ut..

Det eneste jeg vet 100 prosent sikkert er at jeg vil ikke la datteren min oppleve det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

Du må ta henne med deg til familievernkontoret, og ha ein eller fleire samtalar med ein terapeut der. I tillegg må ho gå i individuell terapi. Den oppførselen du beskriv er langt over alle grenser. Eg kunne aldri levd slik, men sidan det høyrest ut som om du vil, så treng dokke akutt profesjonell hjelp. Slikt vil ikkje gå over, det vil eskalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
99,9 prosent sikker på at jeg kommer til og kreve foreldreretten.

-

Det eneste jeg vet 100 prosent sikkert er at jeg vil ikke la datteren min oppleve det igjen.

Du har nå vært såpass "lur" at det foreligger en del politirapporter som gjør at du mest sannsynlig får foreldreretten, angående din datter så er ikke moren et egnet forbilde og selv om din datter ikke tar etter henne så kan det gå motsatt vei... altså hun skal ikke bli som sin mor og blir litt ekstrem i en annen retning.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lever faktisk i et forhold der du blir mishandlet av damen din. Håper du kommer deg ut og at du får foreldreretten.

Det finnes normale kvinnfolk som kunne gjerne tenkt seg en kar som deg, ikke bli i noe halveis dritt forhold.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei!

Hadde du vært en kvinne som hadde postet dette innlegget, er jeg sikker på at du hadde fått råd om å forlate ektefellen din.

Jeg vil med dette gi deg dette rådet; For din datters sikkerhet og din egen vil jeg anbefale deg til å komme deg unna så kjapt så mulig. Ta med det datteren din, anmeld henne om du må.

Du lever i et voldelig forhold. Hva om en av disse tingene hun kaster på deg treffer datteren deres. Hva da??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig du får foreldreretten for datteren deres, jeg unner virkelig ingen å vokse opp med en ustabil forelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom deg ut av forholdet, og anmeld. Så får dere ta det derfra. Hun må forstå at det hun driver med ikke er mer akseptabelt enn annen vold. Det er ren og brutal vold. Kniver for svarte!

En eller annen dag ender dette i katastrofe ved at en av dere(mest sannsynlig hun) går for langt feks. når du forsøker å hindre henne.

Ta kontakt med de rette myndigheter med hensyn til å få rettigheter til ungen din.Du burde da forhåpentligvis ha noe å slå i bordet med. mht. at politiet har vært innom. Denne dama trenger seriøst profesjonell hjelp.

Endret av Cordelia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... :( Blir kjempelei meg på dine vegne! Denne dama trenger hjelp! Og da mener jeg ikke fra deg, men fra fagpersoner. Og det beste du kan gjøre for datteren din og deg selv, er å fjerne dere fra henne. Det trenger ikke bety at forholdet brytes nødvendigvis, dersom du har tro på at dere kan få det til å fungere bare hun får hjelp for sine voldelige raserianfall. Men datteren din og du kan ikke bo sammen med henne så lenge hun er sånn! Du risikerer jo å bli drept, mann, om noe av alt dette hun kaster etter deg og slår deg med, skulle treffe helt galt. Datteren deres kan bli drept, om hun skulle havne i "skuddlinjen" her. Den risikoen kan det umulig være verdt å ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kommer *aldri* til å endre seg. Hun er syk og forstyrret, og du må være den voksne her og ta med deg barnet ditt til et sikkert sted. Er dette den oppveksten du vil gi et barn?

Hva om du hadde hatt en venninne som fortalte at mannen henns gjorde sånt med henne? At han truet henne med kniv, kastet ting etter henne og var så voldelig at polititet hadde vært på døra flere ganger?

Du hadde bedt henne forte seg ut derfra, MED ungen, for som f***.

Jeg vet ikke hvor du bor, men her et et Krisesenter for menn

På hjemmesiden står det:

Hva er vold?

Vi definerer den psykiske og fysiske volden som menn blir utsatt for som like alvorlig og undertrykkende som vold mot kvinner. Menn blir i mange tilfeller på lik linje med kvinner psykisk og fysisk mishandlet.

Mange menn opplever at den volden de står i, ikke er akseptert av samfunnet rundt dem på lik linje med kvinnene. Menn oppleves som fysisk sterke, og som den fysisk dominerende i et parforhold. De velger derfor ofte å prøve å finne en løsning selv, noe som kan vise seg å være veldig vanskelig. Situasjonen kan ofte virke håpløs, så de fortsetter å leve under de samme voldelige forholdene.

Endret av Løvetanten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I værste fall kan det ende med at DU kicker en dag- og slår tilbake e.l. DA ska du se det blir rabalder da!

Jobbet med voldsgrupper og hovedvekten var menn som levde i voldelige forhold og som hadde slått igjen EN gang. Da ble de sendt på voldsgruppe mens den gale dama ble den det var synd i.

Menn som slår kommer sjelden langt i barnefordelingssaker heller.

GÅ og redd datteren din før du drives til å gjøre noe du vil angre på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...