Gå til innhold

Omsorgsovertakelse i nær familie.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Velger å være anonym her.

Jeg er voksen (nærmere 30 enn 20 iallefall) og har en tante som har barn i barnehage- og skolealder. Etter lang tid med forsøk på tiltak i hjemmet har de nå blitt tatt fra foreldrene og plassert i beredskapshjem hos et av hennes søsken.

Vi er i utgangspunktet en sammensveiset familie, men dette ser jeg går hardt utover hele familien, spesielt min mormor og såklart mamma som jeg da har nærmest forholdt til av de i familien.

Familien blir delt og jeg har vanskelig for å forholde meg til flere.. Beslutningen om overtakelsen er jo gjort med tanke på barnas beste, mens jeg samtidig tenker at det sitter en mor og en far uten barna sine, så selv om de har fått mange tilbud og ikke tatt i mot er det ikke greit for dem heller akkurat nå..

Er det noen som har noen erfaringer rundt slike situasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor blir familien delt? Er det fordi man er uenig i beslutningen?

Jeg har en venninne som ble plassert hos et nært familiemedlem. Hun og hennes søsken hadde det mye bedre der de ble plassert, og det var ingen som stilte noe spørsmålstegn med det.

Altså, her er det barna som skal komme først, og er din tante og onkel uskikket som foreldre så skal dere bare være glad for at barna har blitt plassert i nær familie, de kunne ha fått en helt annen fosterfamilie et godt stykke fra dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...