Gå til innhold

Han synes det er ekkelt at jeg har vært hos gynekolog


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Oblivion

Jeg trodde Olafia-klinikken var for ungdom og byens løse fugler jeg. Syns det er helt utrolig at voksne folk benytter seg av et gratis tilbud for å sjekke underlivet sitt....

Igjen, det at folk TROR noe er ikke det samme som at det er fakta. Olafia er for alle -i alle aldre, uansett inntekt. Ta deg en tur en gang så kan det hende du får deg en overraskelse. Olafia (og andre lignende) har flere gode grunner tilå eksistere. De korter blandt annet ned ventetiden hos gynekologer og fastlegen som noen andre her klaget over. At tilbudet er gratis er bare et pluss er det ikke?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg betaler heller 150 kr for mine celleprøver hos fastlegen hvert tredje år, framfor å gå hos en gratisklinikk nederst i Trondheimsveien som hovedsaklig benyttes av ungdom som har kjønnssykdommer. Den beste grunnen til at Olafia eksisterer er vel uansett at de fanger opp målgrupper (ungdom/prostutierte) som lettere kommer seg inn til underlivsssjekk for kjønnssykdommer ved at det er gratis - ikke akkurat for å avlaste fastlegeordningen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler heller 150 kr for mine celleprøver hos fastlegen hvert tredje år, framfor å gå hos en gratisklinikk nederst i Trondheimsveien som hovedsaklig benyttes av ungdom som har kjønnssykdommer. Den beste grunnen til at Olafia eksisterer er vel uansett at de fanger opp målgrupper (ungdom/prostutierte) som lettere kommer seg inn til underlivsssjekk for kjønnssykdommer ved at det er gratis - ikke akkurat for å avlaste fastlegeordningen.

At du har fordommer og problemer med et slikt tilbud har da vitterlig ingenting med at andre ønsker å benytte seg av det. Når det står at de tar imot alle, så er det slik. Kanksje like greit at du ikke melder din ankomst dit..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen går så ofte fordi de har opplevd f.eks kreft i familien, og dermed får mer ro av å sjekke seg ofte.

Menn som ikke takler at kvinner går til gynekolog har liksom gått glipp av noe vedrørende voksenlivet, spør du meg.... :klo:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma sjekker seg minst en gang i året, så vidt jeg vet så er det ikke tilfelle med økt fare for kreft for kvinnene i familien. Men vi har opplevd at et par nære venner har dødd av kreft som ble oppdaget for sent. Bedre å være på den sikre siden spør du meg.

Merkelig oppførsel..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten min snakket om sex idag, da jeg sa jeg var så glad for at jeg gikk til gynekologen hver 6 mnd,for å se at alt sto bra til. Da ble han helt satt ut, og rar . Så spurte han hvor mange jeg hadde hatt sex med. Jeg prøvde å forklare ham at det er vanlig å sjekke at alt er bra "oppi der", men han trodde bestemt det var pga kjønnsykdommer osv..

Kjenner jeg er så forbanna! Vi er begge 30 år, er det mulig å være så trangsynt?

Fokuserer man på trangen, og det som er trangt, så er det fort gjort å bli litt trangsynt.

Gutten er glad i deg, og han har en ganske vanlig følelse som kalles for sjalusi. Da er det helt vanlig å føle ubehag i forbindelse med dama sine gynekologbesøk. Det er ikke rasjonelt, men det er reellt. Det handler om følelser. Litt sjalu gutter må jo bare tåle slikt ubehag innimellom, og de fleste tåler det uten å si noe om det. Men det er ubehag. Han ser for seg at du ligger der ren, velduftende, delikat og nyvasket, mens gynekologen glad og lykkelig jobber med arbeidsoppgavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest norah

Fokuserer man på trangen, og det som er trangt, så er det fort gjort å bli litt trangsynt.

Gutten er glad i deg, og han har en ganske vanlig følelse som kalles for sjalusi. Da er det helt vanlig å føle ubehag i forbindelse med dama sine gynekologbesøk. Det er ikke rasjonelt, men det er reellt. Det handler om følelser. Litt sjalu gutter må jo bare tåle slikt ubehag innimellom, og de fleste tåler det uten å si noe om det. Men det er ubehag. Han ser for seg at du ligger der ren, velduftende, delikat og nyvasket, mens gynekologen glad og lykkelig jobber med arbeidsoppgavene.

Vel, da kan jeg hjelpe disse sjalu mannfolka til å få litt innsikt i hva gynekologer ofte gjør:

- Du må ligge i den kleineste posisjonen noensinne, ukomfortabelt og jævlig. Gjerne med bena godt plassert oppi en kald benholderting i reneste fødestilling. Hurra for det.

- Så tar vedkommende på seg plasthansker - og bruker iskald gele for å putte inn noe, avogtil av plast - men gjerne stål, og begynner å skru opp dette verktøyet for at h*n skal kunne se inn.

Hurra for iskalde verktøy i stål som skrus fast inni skjedeåpningen - kaldt som bare faen og særdeles lite behagelig.

- De driver å kjenner litt rundt inni der, og ikke på den behagelige måten. Det er klinisk, kaldt og kleint.

- Så kommer de fantastiske bomullspinnenene for celleprøver eller hva enn de gjør inni der - og nå vet du at det skal bli ubehagelig, litt som når noen drar isopor på glass. Det er ubehagelig som bare fa....Grøss.

- Så til den fantastiske avslutningen hvor dette verktøyet fra helvetet skal ut, og de overrekker det største sanitetsbindet du noensinne har sett i de tilfeller det har begynt å blø litt underveis.

Det var ikke fullt så erotisk nå, hva?

Og btw til disse sjalu mannfolka; folk går til gynekolog for å sjekke celleforandringer og generell helse. Kreft er tross alt greit å unngå, og i den sammenhengen gir jeg blanke blaffen i paranoide og latterlige oppfatninger.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da kan jeg hjelpe disse sjalu mannfolka til å få litt innsikt i hva gynekologer ofte gjør:

- Du må ligge i den kleineste posisjonen noensinne, ukomfortabelt og jævlig. Gjerne med bena godt plassert oppi en kald benholderting i reneste fødestilling. Hurra for det.

- Så tar vedkommende på seg plasthansker - og bruker iskald gele for å putte inn noe, avogtil av plast - men gjerne stål, og begynner å skru opp dette verktøyet for at h*n skal kunne se inn.

Hurra for iskalde verktøy i stål som skrus fast inni skjedeåpningen - kaldt som bare faen og særdeles lite behagelig.

- De driver å kjenner litt rundt inni der, og ikke på den behagelige måten. Det er klinisk, kaldt og kleint.

- Så kommer de fantastiske bomullspinnenene for celleprøver eller hva enn de gjør inni der - og nå vet du at det skal bli ubehagelig, litt som når noen drar isopor på glass. Det er ubehagelig som bare fa....Grøss.

- Så til den fantastiske avslutningen hvor dette verktøyet fra helvetet skal ut, og de overrekker det største sanitetsbindet du noensinne har sett i de tilfeller det har begynt å blø litt underveis.

Det var ikke fullt så erotisk nå, hva?

Og btw til disse sjalu mannfolka; folk går til gynekolog for å sjekke celleforandringer og generell helse. Kreft er tross alt greit å unngå, og i den sammenhengen gir jeg blanke blaffen i paranoide og latterlige oppfatninger.

Bra innlegg Norah! Det kan TS vise til gubben sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, nå har du helt sikkert gitt massevis av unge jenter som gruer seg til å gå til gynekologen noe å tenke på :balltre:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min ville at jeg skulle skifte til kvinnelig gynekolog, men det har jeg sagt nei til. Jeg er 100% heterofil og liker ikke at en kvinne skal se og ta på meg der nede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min ville at jeg skulle skifte til kvinnelig gynekolog, men det har jeg sagt nei til. Jeg er 100% heterofil og liker ikke at en kvinne skal se og ta på meg der nede.

Har seksuell legning noe med hvem som skal ta på der nede under en GU??

Det fins da INGENTING seksuelt med en GU, hvorfor skulle det spille noe rolle om det er mann eller kvinne, og ikke minst; hva slags seksuelle preferanser du har. Gjelder det samme fastlege (som gjerne tar steder på kroppen din i ny og ne) eller tannleger (som er inni munnen din)?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller tannleger (som er inni munnen din)?

Jeg foretrekker kvinnelig tannlege, og synes at det er beroligende og avstressende å kjenne at brystene kommer nær meg på en myk måte. Det tar fokus vekk fra smertene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei jeg er gutt.

Hvorfor må du sjekke så ofte at alt står til bra oppi der? Hva er det som sjekkes for?, er det slik at noen ting kan dyttes ut fra sin plass?

Jeg skjønner ikke dette, og vil lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jeg er gutt.

Hvorfor må du sjekke så ofte at alt står til bra oppi der? Hva er det som sjekkes for?, er det slik at noen ting kan dyttes ut fra sin plass?

Jeg skjønner ikke dette, og vil lære.

Det finnes noe som kalles celleforandringer, som KAN være forstadiet til kreft. Dette finner man ut av ved å ta en prøve fra livmorhalsen.

Menn kan kjenne på testiklene sine for å kjenne etter kuler, unormal konsistens, ømhet o.a som kan være tegn på abnormaliteter, kvinner har ikke samme muligheten til å gjøre dette på egenhånd.

Dette er noen av grunnene til at kvinner sjekker seg, finnes garantert flere!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er gutt.

Hvorfor må du sjekke så ofte at alt står til bra oppi der? Hva er det som sjekkes for?, er det slik at noen ting kan dyttes ut fra sin plass?

Jeg skjønner ikke dette, og vil lære.

Det er ikke vanlig å sjekkes så ofte, men alt fra 1 gang i året til hvert 3. år. Da tar man celleprøvde av livmorhalsen for å sjekke for eventuell celleforandring(siden dette kan føre til kreft), innvendig ultralyd for å sjekke om alt er som det skal (se etter cyster osv) og noen velger å sjekke for kjønssykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Høres ikke ut som om han er den mest voksne personen jeg har hørt om. Han trenger nok en liten realitetskjekk!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At du har fordommer og problemer med et slikt tilbud har da vitterlig ingenting med at andre ønsker å benytte seg av det. Når det står at de tar imot alle, så er det slik. Kanksje like greit at du ikke melder din ankomst dit..

KG har jo bevist at det er en rekke voksne folk som også benytter seg av nettsiden gratiskondomer.no utelukkende ment for ungdom, så jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor jeg lar meg forbause.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG har jo bevist at det er en rekke voksne folk som også benytter seg av nettsiden gratiskondomer.no utelukkende ment for ungdom, så jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor jeg lar meg forbause.

Hvor tar du det fra at nettsiden er "utelukkende ment for ungdom"? Olafiaklinikken ble rett nok opprettet som et tiltak rettet mot prostituerte for hundre år siden, men er i dag, i likhet med gratiskondomer.no et tiltak som er ment å hindre spredning av kjønnssykdommer. Siden samfunnet har endret seg littpå hundre år er det ikke lenger bare prostituerte som har det, og det er heller ingen øvre aldergrense.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten er glad i deg, og han har en ganske vanlig følelse som kalles for sjalusi. Da er det helt vanlig å føle ubehag i forbindelse med dama sine gynekologbesøk.

Nei, det er ikke vanlig, og jeg synes ikke vi skal normalisere slike følelser. Dette er en holdning jeg aldri har vært borti annet enn her på KG, og de aller fleste menn i real-life skjønner at gynekologbesøk ikke er spesielt morsomt, men noe man må gjøre en gang i blant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Samboeren min ville at jeg skulle skifte til kvinnelig gynekolog, men det har jeg sagt nei til. Jeg er 100% heterofil og liker ikke at en kvinne skal se og ta på meg der nede.

Det er helt feil av deg å ha sexuelle følelser når du er naken med legen. Du er antagelig den eneste kvinnen i verden som er så pervers. Skam deg! ALLE kvinner i hele verden er aseksuelle når de er hos legen og kan aldri føle noe seksuelt i den situasjonen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...