Gå til innhold

Vi kan ikke bli offisielt sammen enda


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Spinell

Jeg skjønner ikke helt logikken i det med at han vil være snill, hensynsfull og ikke såre noen, som er nevnt med ulike ord av ganske mange her.

Burde han ikke i så tilfelle holdt seg unna damer i det hele tatt?

Er det snilt og hensynsfullt å være sammen med noen i hemmelighet til et "passende" tidspunkt? Sannsynligheten er stor for at det før eller siden vil komme fram at de har holdt på i skjul i lengre tid. Er det pent å holde exen for narr på den måten, da? Og er det snilt mot TS, som må "holdes i skjul"?

Den gangen min ex ble min ex var det jeg som gikk. Etter en tid fant han seg ny kjæreste, men turte ikke fortelle noe til meg av samme grunn som over. Jeg ble faktisk veldig glad da noen fortalte meg at han hadde truffet noen. Endelig slapp jeg å bekymre meg for at han ville ha meg tilbake.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Gi ham litt tid. Han er nok en snill mann som ikke vil såre noen.

Eh... Han sårer sin nåværende kjæreste???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... Han sårer sin nåværende kjæreste???

Akkurat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... Han sårer sin nåværende kjæreste???

Men hun er jo ikke helt kjæresten hans. Og han har antagelig kjent eksen veldig mye lenger enn henne han nå dater. Å verne om noen som har betydd mye for en er veldig lurt og empatisk, og så lenge han spiller med åpne kort overfor trådstarter, og gir henne valget mellom å date i smyg i et halvt års tid til eller å gå, så sårer han vel ikke da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, da det ble slutt mellom meg og eksen (han tok initiativet) brukte jeg good tid på å komme offentlig med den nye kjæresten. Jeg hadde ikke noe lyst til å såre han, og jeg ville ha den første tiden litt i fred. I tillegg trengte jeg litt tid jeg også, hadde jo akkurat kommet ut av et langt forhold! Det betyr ikke at jeg ikke var seriøs med han nye, for det er jeg! Det er han jeg ønsker å leve resten av livet mitt med :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men hun er jo ikke helt kjæresten hans. Og han har antagelig kjent eksen veldig mye lenger enn henne han nå dater. Å verne om noen som har betydd mye for en er veldig lurt og empatisk, og så lenge han spiller med åpne kort overfor trådstarter, og gir henne valget mellom å date i smyg i et halvt års tid til eller å gå, så sårer han vel ikke da!

Det kommer for en dag før eller senere at de har holdt på siden kun en mnd etter bruddet, det vil nok såre Eksdama mer å vite at han ikke engang kunne være ærlig mot henne enn om at han har ny dame. Det å vite at han har ny dame vil svi, men det vil gjøre at hun innser løpet er kjørt og går raskere videre, selvom det garantert vil gjøre vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette minner meg litt om eksen min og den nye kjæresten hans. Han dumpet meg til fordel for henne, selvfølgelig uten å si et ord om det til meg. Har hørt i ettertid hvor engstelig han var for at jeg skulle finne ut om forholdet, og prøvde å drøye så lenge som mulig med å gjøre det offisielt.

Men jeg viste allerede fra dagen det ble slutt at han hadde en annen :fnise:

Det kommer nok ut uansett. Han gjør heller ingen tjeneste til eks-dama, det hjalp i alle fall meg å komme over fyren. Han har jo allerede såret henne ved å gjøre det slutt, hvorfor skal han såre deg i tillegg?

Er man ikke klar for å gå inn i et nytt forhold, lar man være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar for han at du forstår at han ikke vil såre eksen, men at du ikke er interessert i å være i et nesten-forhold. Han må ta et valg, enten ved å såre deg, eller ved å såre eksen. Man kan ikke gjøre alle til lags. True story!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår han litt, det gjør jeg. Når jeg traff min nåværende kjæreste ventet jeg rundt to måneder før det ble noe offentlig - av respekt for eksen, siden det gikk veldig kort tid mellom bruddet og til jeg traff min nye. Så at han vil vente litt for å være snill, det synes jeg bare er godt tenkt av han, og det viser at han er en som bryr seg! :) Vær tolmodig så skal du se at dette blir bra det! :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min ville heller ikke at vi skulle være sånne superoffentlige med en gang vi ble sammen. Dette var fordi han ville fortelle eksen sin selv at han hadde blitt sammen med meg. Det var lenge siden det ble slutt mellom de, men hun hadde lyst på han tilbake og da ville han heller si det til henne enn at hun skulle finne det ut på facebook/hånd i hånd på butikken etc. Syns det er helt greit jeg. Og snilt gjort av kjæresten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge var de sammen?

Når en nylig har vært i et brudd, kan det være greit med litt tid før en går helt all in med en ny en. Jeg skjønner at han ønsker å vente litt med å offentliggjøre det nye forholdet, men høsten syns jeg var litt lenge til.

Gi det en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. De var sammen i 3 år, vi har datet i 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell

Da synes jeg ærlig talt det er på høy tid at dere kan være offisielle! Det betyr, hvis ting har gått for seg i "riktig rekkefølge" at det er mer enn tre måneder siden det ble slutt med den forrige kjæresten, og da bør det ikke nødvendigvis komme som noe sjokk på noen at man har fått ny kjæreste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo han som ble dumpa, han har absolutt ingen forpliktelser ovenfor henne lenger. Jeg tror han bare holder på deg i hemmelighet for å se hva som skjer videre med dere. Jeg hadde ikke funnet meg i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo han som ble dumpa, han har absolutt ingen forpliktelser ovenfor henne lenger. Jeg tror han bare holder på deg i hemmelighet for å se hva som skjer videre med dere. Jeg hadde ikke funnet meg i det.

Han kan jo ha respekt for henne og hennes følelser selv om han ikke har noen forpliktelser ovenfor henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han kan jo ha respekt for henne og hennes følelser selv om han ikke har noen forpliktelser ovenfor henne.

Selvfølgelig, men jeg syns ikke han skal vente med å bli sammen med noen han har lyst til bare fordi hun plutselig ombestemte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dater en mann, og fordi han møtte meg kun 1 mnd etter bruddet med eksen sin (hun gikk) , så kan vi ikke bli offisielt sammen på leenge.. Jeg har spurt når det kommer til å skje, og han har sagt at det kanskje skjer iløpet av sommeren/høsten. Eksen hans er kjempelei seg, hun vil ha ham tilbake. Derfor vil han ikke såre henne med å gjøre noe offisielt før hun har gått videre.

Skal jeg finne meg i dette? Jeg er forelska, og jeg vil være med ham, men jeg har lyst ting skal være offisielt.. at jeg kan gjøre alt med ham uten å skjule det :(

Uoffisiell betyr at han ikke har bestemt seg enda. Husk at mannen er i en veldig turbulent følesesmessig situsajon.

Du bør absolutt vente litt du også. Roe dere ned litt. Bruk kondom. Se om dere fortsatt passer sammen når han og dere har stabilisert dere littegrann.

Jeg tror forresten dere vet mer hva dere vil, og om det funker etter sommerferien. Hvis han velger deg som feriekjæreste, og det funker på heltid ett par uker, så har dere ett fint utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, men jeg syns ikke han skal vente med å bli sammen med noen han har lyst til bare fordi hun plutselig ombestemte seg.

Et brudd kan da være veldig tungt for begge parter uavhengig av hvem som valgte å gjøre det slutt. Vi kjenner jo tross alt ikke bakgrunnen for deres forhold og hvorfor det ble slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et brudd kan da være veldig tungt for begge parter uavhengig av hvem som valgte å gjøre det slutt. Vi kjenner jo tross alt ikke bakgrunnen for deres forhold og hvorfor det ble slutt.

Er det slutt så er det slutt. Velger man å dra fra noen kan man faktisk ikke forvente at det andre menneske skal vente med å få kjæreste, uansett grunnen til at man drar.

Man har ingen forpliktelser ovenfor eksen sin, men mindre det er barn inne i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...