Gå til innhold

Date en snill nazist.

108 stemmer

1. 1. Kunne du ha deita en snill nazist?

• Ja
      13
    • Nei
      95

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke hva dere mener er så fryktelig galt med å date en nazist? :klo: Er ikke nasjonalsosialisme kun en ideologisk retning? En person med sterke meninger? Tendenser til å være rasistiske? Hva er sååå fryktelig galt med det?

Jeg synes det er fryktelig galt, men jeg forstår ikke hvorfor folk flest synes det er fryktelig galt. Folk flest er jo både ganske nasjonalistiske og sosialistiske av seg.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nazismen har fått et dårlig rykte på grunn av holocaust.

Skrevet

Når man velger nazisme som ideologi og rettesnor, velger man ondskab og had.

Det findes ikke snilde nazister.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

At man er nazist betyr ikke at man er enig med alt Hitler sa, akkurat som at man er litt kristen ikke betyr at man er enig med alt som står i Bibelen. Det finnes gladnazister og det finnes gladkristne.

Hva i alle dager er en gladnazist?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med en, og vi har det heilt topp :) snill som et lam.

• Liker 2
Skrevet

Nei. Jeg er helt imot at noen raser skal føle seg overlegne i forhold til andre! Mennesker er mennesker! Den eneste forskjellen på oss er hvordan vi har levd og blitt oppdratt! Kunne aldri vært sammen med noen som var uenig med meg i det.

• Liker 4
Skrevet

At man er nazist betyr ikke at man er enig med alt Hitler sa, akkurat som at man er litt kristen ikke betyr at man er enig med alt som står i Bibelen. Det finnes gladnazister og det finnes gladkristne.

Er du tjukk i hodet?

Er du nazist, så faller du inn på linje med nazi ideologi. Er du kristen, så må du nødvendigvis tro at gud skapte universet, jorden og oss på seks dager, at han ofret sin eneste sønn i et område rundt Palestina for et par tusen år siden osv.

Gladnazist hva er det for noe?

Gladkristen - det er en kristen som ikke har tatt stilling til virkeligheten, det er ihvertfall min oppfattning.

AnonymBruker
Skrevet

Helt uaktuelt å date en nazist.

AnonymBruker
Skrevet

Det findes ikke snilde nazister.

Visst gjør det det. Du må ikke skjære alle over en kam. Du må ikke støtte bin Laden for å være muslim, og du må ikke støtte Hitler for å være nazist. Se på Hellas for eksempel. Nazipartiet fikk 8%. Jeg tror neppe at 8% av alle grekere støtter Hitler.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg er helt imot at noen raser skal føle seg overlegne i forhold til andre! Mennesker er mennesker! Den eneste forskjellen på oss er hvordan vi har levd og blitt oppdratt! Kunne aldri vært sammen med noen som var uenig med meg i det.

Benekter du at det finnes statistiske forskjeller mellom rasene, det være seg alt fra kroppslig fysikk til intelligens?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du kristen, så må du nødvendigvis tro at gud skapte universet, jorden og oss på seks dager, at han ofret sin eneste sønn i et område rundt Palestina for et par tusen år siden osv.

Nei, det må du ikke. Mange kristne, og de fleste kristne jeg kjenner, ser på dette som i beste fall symbolske fortellinger.

Skrevet

Visst gjør det det. Du må ikke skjære alle over en kam. Du må ikke støtte bin Laden for å være muslim, og du må ikke støtte Hitler for å være nazist. Se på Hellas for eksempel. Nazipartiet fikk 8%. Jeg tror neppe at 8% av alle grekere støtter Hitler.

Les historie, og les hva nazismen forfekter.

Nazisme bygger på princippet om at de sterke har rett til å undertrykke, udnytte og udrydde dem de, efter subjektive kriterier, anser som svake eller underlegne. Det findes ikke noe snildt i dette. Hitler eller ikke Hitler er ikke noe større poeng i den sammenheng. Nazisme er helt enkelt en ond ideologi, og støtter man slikt, er man ikke snild.

Jeg synes det er skremmende at det stadig findes mennesker som tror at nazismen kan føre noe som helst godt med seg. Det burde ikke kunde være noe diskusjonstema engang.

• Liker 6
Skrevet

Nei, det må du ikke. Mange kristne, og de fleste kristne jeg kjenner, ser på dette som i beste fall symbolske fortellinger.

Isåfall så vet de ikke hva de snakker om. Er du kristen, så tror du på gud - så enkelt er det.

At de ikke har gått gjennom materien og satt seg inn i hva livssynet de forfekter får være deres problem...

Hør litt på Sam Harris:

Skrevet

Gyllent Daggry fikk 6,8 prosent. Den stormaktsgale lederen deres, Nikolaos Michaloliakos, er åpenbart en tilhenger av den nazistiske ideologien – de forvokste, bøllete muskelbuntene han omgir seg med, har neppe satt seg særlig godt inn i saken, men de føler seg sikkert viktige.

Valget i Hellas var et typisk protestvalg, og mange av dem som valgte nazipartiet, gjorde det garantert fordi krisa har drevet dem til et punkt der de har mistet all tillit til politikerne. Det er likevel synd at så mange har tro på den oppblåste, hatefulle fjotten.

Tilbake til temaet: "Snill nazist" ser jeg på som en oksymoron på linje med "elskelig torturist", så svaret er nei. Jeg kunne ikke engang hatt en venn som var nazist.

• Liker 4
Gjest Maruwan
Skrevet (endret)

Men svaret mitt er nok likevel nei. Jeg er ei sånn ei som egentlig syns at alle verdens folkeslag burde kopulerer med hverandre så mye de vil, landegrenser burde brytes, alle må få lov til å bo der de vil og hasj blir lovlig. Selv ikke snille nazister har slike meninger.

Vi burde så absolutt kopulere.

Tilbake til temaet: "Snill nazist" ser jeg på som en oksymoron på linje med "elskelig torturist", så svaret er nei. Jeg kunne ikke engang hatt en venn som var nazist.

Så du kunne heller ikke blitt sammen med en elskverdig torturist? Hva om han/hun bare torturerte andre torturister da?

Endret av Maruwan
  • Liker 1
Gjest Hard Ride
Skrevet

Han hadde ikke vært mye nazist om han var sammen med og/eller tente på meg... Men kansje en farveblind en :gjeiper:

NN_Poster_NoTag.jpg

Minner meg om en film. Neo Ned.

AnonymBruker
Skrevet

Morsomt at du skulle spørre, du spør om så mye rart, Maruwan :) Enda rarere er vel at jeg kan svare på hvordan det er å være sammen med en "snill" nazist.

Møtte en full fyr på byen en gang, i langermet genser, bare så det er sagt helt fra start. Han var rødhåret og hvit i huden, det er relevant for det jeg skal si senere, så jeg nevner det.

Hvertfall, han fallt for meg pladask, og jeg ble sittende å prate med ham. Han virket som mannen i gata, fikk meg til å le, engasjerte meg, osv osv.

Vi utvekslet tlfnummere, og møttes på date. Også denne gangen hadde han langermed skjorte, og jeg tenkte ikke så mye over det da egentlig.

Det er litt vanskelig å sette fingeren på når det kom, men han hadde altså først litt merkelige tanker og holdninger, jeg tenkte han var anti-innvandrer, eller "hobbyrasist" som jeg kaller de som uttaler seg om hudfarger, innvandring, og blabla uten egentlig å ha helt peil på hva de motsetter seg.

Men sammen hadde vi det mye morro, jeg tenkte rett og slett ikke over enkelte ting han sa, men jeg burde tatt det alvorlig. Som at sort, gult, og brunt er stygge hudfarger, han skjønte ikke blondiner som ble brunetter, at Norge er for nordmenn osv.. Han sa det med en sarkastisk undertone, som om han slang en spøk, så jeg trodde bare han var umoden og teit, blenda av å være betatt av ham, ser dere.

Så inviterte jeg ham hjem til middag, og denne gangen kom han i en hvit skjorte. Gjennom den skjorta kunne man se at han hadde runeskrift opp og ned armene, og magen. Jeg er en ærlig sjel, og spurte rett ut "jøss, vikingtatoveringer, er det fordi du er interessert i det norrøne, eller har det noe med rasisme, nazisme å gjøre?".

Og da glapp det ut, og han brettet opp ermene, han sa "du virker som ei oppegående jente, så jeg tror du forstår". Og begynte å bable i vei som om han var selveste gjenoppstandelsen av Hitler. Jeg fikk nesten ikke ned en bit, mistet rett og slett matlysten når han eskalerte i det hine og uendelige om troen sin, vennene sine, og "det nazistiske miljøet i byen vår", som jeg ikke visste at eksisterte, men oooookay liksom.

Så joda, han var jo snill mot meg, men fortsatt en nazist, og jeg ba ham ikke ut på flere ting etter den dagen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Åja, jeg glemte å legge til at han selv trodde han var i direkte slektskap med Tor med hammeren, siden han selv hadde langt rødt hår, og skinnende hvit hud som han kallte det.

Så ja..

• Liker 3
Gjest Maruwan
Skrevet

Morsomt at du skulle spørre, du spør om så mye rart, Maruwan :) Enda rarere er vel at jeg kan svare på hvordan det er å være sammen med en "snill" nazist.

Møtte en full fyr på byen en gang, i langermet genser, bare så det er sagt helt fra start. Han var rødhåret og hvit i huden, det er relevant for det jeg skal si senere, så jeg nevner det.

Hvertfall, han fallt for meg pladask, og jeg ble sittende å prate med ham. Han virket som mannen i gata, fikk meg til å le, engasjerte meg, osv osv.

Vi utvekslet tlfnummere, og møttes på date. Også denne gangen hadde han langermed skjorte, og jeg tenkte ikke så mye over det da egentlig.

Det er litt vanskelig å sette fingeren på når det kom, men han hadde altså først litt merkelige tanker og holdninger, jeg tenkte han var anti-innvandrer, eller "hobbyrasist" som jeg kaller de som uttaler seg om hudfarger, innvandring, og blabla uten egentlig å ha helt peil på hva de motsetter seg.

Men sammen hadde vi det mye morro, jeg tenkte rett og slett ikke over enkelte ting han sa, men jeg burde tatt det alvorlig. Som at sort, gult, og brunt er stygge hudfarger, han skjønte ikke blondiner som ble brunetter, at Norge er for nordmenn osv.. Han sa det med en sarkastisk undertone, som om han slang en spøk, så jeg trodde bare han var umoden og teit, blenda av å være betatt av ham, ser dere.

Så inviterte jeg ham hjem til middag, og denne gangen kom han i en hvit skjorte. Gjennom den skjorta kunne man se at han hadde runeskrift opp og ned armene, og magen. Jeg er en ærlig sjel, og spurte rett ut "jøss, vikingtatoveringer, er det fordi du er interessert i det norrøne, eller har det noe med rasisme, nazisme å gjøre?".

Og da glapp det ut, og han brettet opp ermene, han sa "du virker som ei oppegående jente, så jeg tror du forstår". Og begynte å bable i vei som om han var selveste gjenoppstandelsen av Hitler. Jeg fikk nesten ikke ned en bit, mistet rett og slett matlysten når han eskalerte i det hine og uendelige om troen sin, vennene sine, og "det nazistiske miljøet i byen vår", som jeg ikke visste at eksisterte, men oooookay liksom.

Så joda, han var jo snill mot meg, men fortsatt en nazist, og jeg ba ham ikke ut på flere ting etter den dagen.

Åja, jeg glemte å legge til at han selv trodde han var i direkte slektskap med Tor med hammeren, siden han selv hadde langt rødt hår, og skinnende hvit hud som han kallte det.

Så ja..

Interessant! Takk for at du delte. En rasistisk ginger, skal si...

AnonymBruker
Skrevet

Interessant! Takk for at du delte. En rasistisk ginger, skal si...

Ja, meget rasistisk, hele fyren var bare helt rar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...