Gå til innhold

Date en snill nazist.

108 stemmer

1. 1. Kunne du ha deita en snill nazist?

• Ja
      13
    • Nei
      95

Fremhevede innlegg

Gjest JosefK78
Skrevet

Du tenker på ei sånn glad nazist, ei som nynner på 'alle fugler små de er' mens hun skipper bortover fortauet mot sitt nazist møte, iført hvit sommer kjole og svastika prydet hårbånd, ei som mest ble nazist for de hadde de beste uniformene men synest det var litt trist med de jødene, du tenker på ei sånn nazist, viss så, så er svaret fortsatt nei

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Gjest Maruwan
Skrevet

Flere som har trodd, det. :ler:

nei.

Hmmmm....synd. Kjenner nemlig ingen nazi-berter selv. Men har sett ei og annen i sånne filmer fra 2. verdenskrig og syns de alltid virker så artige. Eva Braun, for eksempel. Snasen dame.

Skrevet

Fysj, så trangsynte dere er. Er dere ikke uenige med typene deres i noe fra før av da? Mora mi er kristen mens faren min er ateist, har gått bra det så langt.

Om det er noen som er trangsynte, så er det kanskje den snille nazisten?

Det er stor forskjell på å være nazist og det å være krsiten. Jeg er villig til å se det pene i religion, derimot kan jeg ikke se det pene i nazisme.

Når det er sagt, kunne jeg ikke blitt sammen med en som var så religiøs at han/hun ble med med kristene sammenkomster (paralell mot nazileirene du beskrev). Jeg kunne heller ikke blitt sammen med for eksempel en kommunist.

Jeg og min nåværende partner er uenige ting. Men det er på en litt mindre skala enn rasediskusjoner.

Nazisme fører også med et syn på homofile og kvinner som jeg ikke er helt enig med. Det hadde blitt et stort problem.

• Liker 6
Gjest badeand1
Skrevet

Hmmmm....synd. Kjenner nemlig ingen nazi-berter selv. Men har sett ei og annen i sånne filmer fra 2. verdenskrig og syns de alltid virker så artige. Eva Braun, for eksempel. Snasen dame.

Tenker du på filmen Schindlers liste nå?

• Liker 1
Skrevet

Men hva om han var skikkelig skikkelig snill da? Ikke da heller?

Fortell meg; hvordan kan en som kaller seg nazist og har det mennskesynet i det hele tatt kvalifiseres som "skikkelig snill"?

For meg hadde det selvfølgelig vært HELT uaktuelt å tilbringe noe som helst tid med noen som har et slikt menneskesyn. "Snill" i denne sammenheng må jo bety ikke-voldelig, for hvis man mener at enkelte mennskearter ikke har livets rett, så er man pr definisjon ikke "skikkelig snill" vel...?

• Liker 7
Gjest Maruwan
Skrevet

Du tenker på ei sånn glad nazist, ei som nynner på 'alle fugler små de er' mens hun skipper bortover fortauet mot sitt nazist møte, iført hvit sommer kjole og svastika prydet hårbånd, ei som mest ble nazist for de hadde de beste uniformene men synest det var litt trist med de jødene, du tenker på ei sånn nazist, viss så, så er svaret fortsatt nei

Ja, der naila du det virkelig. Pluss.

• Liker 1
Skrevet

Absolutt ikke, og mine politiske meninger er litt på kanten for enkelte. Men nazist er alt for drøyt, til og med for meg.

• Liker 1
Gjest Maruwan
Skrevet

F.eks.

Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Nei, vettu hva! :skratte:

Jeg tenker på Rasister jeg! Ikke nazister.. Herregud. Isåfall blir svaret nei. :ler:

Endret av Mortem
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne aldri datet en person som hadde et slikt syn, uansett hvor snill han ellers måtte være. Vil samtidig si at jeg ikke syns det er mye sniltover tankegangen om at Norge er for nordmenn, for det er egentlig en veldig egoistisk holdning å ha. Hvem er nordmann, og hvem skal bestemme hvem som er nodmenn? Er det vi som har slekt så langt tilbake som man kan komme,d er ingen er av utenlands opprinnelse? eller er det de som er født her i landet? En tankegang som ikke passer sammen med mitt syn på de tingene, og jeg anser akkurat den biten for veldig viktig.

• Liker 2
Skrevet

Om det er noen som er trangsynte, så er det kanskje den snille nazisten?

Det er stor forskjell på å være nazist og det å være krsiten. Jeg er villig til å se det pene i religion, derimot kan jeg ikke se det pene i nazisme.

Når det er sagt, kunne jeg ikke blitt sammen med en som var så religiøs at han/hun ble med med kristene sammenkomster (paralell mot nazileirene du beskrev). Jeg kunne heller ikke blitt sammen med for eksempel en kommunist.

Jeg og min nåværende partner er uenige ting. Men det er på en litt mindre skala enn rasediskusjoner.

Nazisme fører også med et syn på homofile og kvinner som jeg ikke er helt enig med. Det hadde blitt et stort problem.

Litt som indremisjonen altså...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han hadde ikke vært mye nazist om han var sammen med og/eller tente på meg... Men kansje en farveblind en :gjeiper:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei takk. Foretrekker å stange hodet i veggen på nettet fremfor irl.

• Liker 2
Gjest Skitten pique
Skrevet

Jeg tenker på Rasister jeg! Ikke nazister.. Herregud. Isåfall blir svaret nei. :ler:

Hva er forskjellen? :fnise:

Gjest Maruwan
Skrevet

Artig. Så du kunne vært sammen med en rasist, men ikke en nazist? Trodde liksom det var akkurat den biten folk ikke likte med nazister.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Der er det jo fine mannfolk også. Jeg hadde en uskyldig crush på ralph fiennes da jeg var yngere. Han var heit i den filmen. Men jeg vil fortsatt ikke strekke meg lengere enn sinnasex :ler:

Ralph-as-Amon-Goeth-ralph-fiennes-17323788-299-249.jpg

• Liker 2
Gjest Tidssone
Skrevet

Det kunne ha blitt interessant. Jeg er fra Pakistan.

• Liker 6
Gjest badeand1
Skrevet

Artig. Så du kunne vært sammen med en rasist, men ikke en nazist? Trodde liksom det var akkurat den biten folk ikke likte med nazister.

Altså.. jeg veit egentlig ikke. Kan ikke si bastant nei og ikke bastant ja, så..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...