Gå til innhold

Nok et eksempel på objektivisering av kvinner


Gjest Lilly

Anbefalte innlegg

Andre hockeyklubber har begynt å ta etter dem :) Elsker det!!

nhl_ice_girls_11.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Gjest

Jeg kunne faktisk ha funnet på å stille opp sånn på isen bare for gøy, om jeg hadde hatt venner i et slikt miljø, og hatt den rette kroppen. Ser ikke problemet her jeg.

Hvorfor skal ikke kvinner med "feil" kropp også få lov til å vise seg frem på denne måten? Hvorfor er det bare de med "riktig" kropp som skal få lov til å føle seg sexy og begjært? Ikke rart at mange kvinner sliter med selvtilliten. Både menn og kvinner er skyldige i å holde kvinner tilbake.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal ikke kvinner med "feil" kropp også få lov til å vise seg frem på denne måten? Hvorfor er det bare de med "riktig" kropp som skal få lov til å føle seg sexy og begjært? Ikke rart at mange kvinner sliter med selvtilliten. Både menn og kvinner er skyldige i å holde kvinner tilbake.

Det er sånn med menn også... Har man en uattraktiv kropp, så har man det. Ser ikke helt for meg en gjeng med damer som stikker på strippebar for å se blekfete menn med hårete mager, og seige disserumper.

Hadde Jonny Depp vært kåra til verdens deiligste mann, om han veide 120 kilo?

Akkurat ting som dette, handler ikke om kvinnediskriminering.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal ikke kvinner med "feil" kropp også få lov til å vise seg frem på denne måten?

De må gjerne vise seg fram, men jeg tror ikke det gir penger i kassa for hockeyklubbene :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likestilling er også retten til selv å velge, uten at sånne som Ottar forteller deg hva du skal mene og hva du skal velge. Og velger du feil utifra deres ståsted, så vet du ikke ditt eget beste. Eller?

Enkelte jenter gjør seg selv til objekter, og det gjør de alldeles frivillig, så får det være opp til oss andre å ikke gjøre det samme.

Spot on! Dette er kvinner som har valgt å gjøre dette helt frivillig, de tjener vel godt nok også, det finnes da også flust av menn som gjør lignende også. Det at noen kvinner liker å vise seg fram har ingenting med likestilling å gjøre, heller dårlig selvtillit hos de som mener det.

Vi lever i 2012, og fortsatt ses kvinner på som objekter:

Dette i en ishockeykamp i USA tror jeg. Symbolikken er åpenbar. Halvnakne kvinner er ute på isen og børster isen for de tøffe gutta. Her har vi "full pakke" med objektivisering av kvinner

I mine øyne så er det hundre ganger bedre at kvinner faktisk har rett til å gå halvakne, hadde det vært omvendt slik at denne praksisen hadde vært forbudt, så hadde vel feministene vært i gang igjen og krevd denne rettigheten for kvinner, det er et paradoks.

Endret av meh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

446860970_hjf8C-L-1.jpg

Det er vakre bilder fra de andre lagene også, men de orange vinner. Mye stiligere drakt, og samspillet med fargen på isen og i hallen er helt perfekt! Bedre fotograf også, eller en bedre dag for fotografen. De orange leker også hockeyspillere i måten de går på, og de fører skuffene mer som hockeykøller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Både menn og kvinner er skyldige i å holde kvinner tilbake.

Skal du ikke skylde på tyngdekraften også ettersom du er så godt i gang?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det er sånn med menn også... Har man en uattraktiv kropp, så har man det. Ser ikke helt for meg en gjeng med damer som stikker på strippebar for å se blekfete menn med hårete mager, og seige disserumper.

Hadde Jonny Depp vært kåra til verdens deiligste mann, om han veide 120 kilo?

Akkurat ting som dette, handler ikke om kvinnediskriminering.

Jo, til en viss grad så gjør det faktisk det. En mann på 120 kilo hadde ikke blitt diskriminert på samme måte som en dame på 120 kilo. Folk har selvsagt ulike preferanser og ideal, men samfunnet dømmer kvinner etter utseendet i langt større grad enn menn. To overvektige arbeidssøkende, en mann og en kvinne, søker på samme jobb. Begge er like flinke og erfarne. Hvem tror du hadde blitt avvist først? Face it, kvinner har langt flere "krav" på seg enn det menn har. Idealet for kvinner er langt smalere enn for menn. Menn har langt flere ulike idealer å strekke seg etter, hvis man kan si det slik.

Btw, ingen ser på syltynne menn som ideal, mens for mange er en syltynn og ambisiøs kvinne selve symbolet på eleganse og perfeksjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw, ingen ser på syltynne menn som ideal, mens for mange er en syltynn og ambisiøs kvinne selve symbolet på eleganse og perfeksjon.

Bullshit, dårlig selvtillit og spiseforstyrrelser hos menn blir bagatellisert og er mye vanligere enn folk flest tror. Det er også flest kvinner som ser på syltynne kvinner som idealer, de aller fleste jeg kjenner av menn foretrekker former og jeg vet at omgangskretsen min ikke er et unntak.

Endret av meh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

De må gjerne vise seg fram, men jeg tror ikke det gir penger i kassa for hockeyklubbene :)

Hvordan kan man vite det hvis man aldri har prøvd? Problemet er at man tar for gitt at alle liker det samme. Det blir like feil som å anta at alle er heterofile. Litt variasjon er vel bare positivt?! Det skal være noe for enhver smak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo, til en viss grad så gjør det faktisk det. En mann på 120 kilo hadde ikke blitt diskriminert på samme måte som en dame på 120 kilo. Folk har selvsagt ulike preferanser og ideal, men samfunnet dømmer kvinner etter utseendet i langt større grad enn menn. To overvektige arbeidssøkende, en mann og en kvinne, søker på samme jobb. Begge er like flinke og erfarne. Hvem tror du hadde blitt avvist først? Face it, kvinner har langt flere "krav" på seg enn det menn har. Idealet for kvinner er langt smalere enn for menn. Menn har langt flere ulike idealer å strekke seg etter, hvis man kan si det slik.

Btw, ingen ser på syltynne menn som ideal, mens for mange er en syltynn og ambisiøs kvinne selve symbolet på eleganse og perfeksjon.

Jeg mener at dette er lkitt skjeive holdninger som gjelder i våre media i vår tid.

Når disse hockeyjentene får spist på seg 15 kilo til, så kommer de til å bli uanstendig sexy, og jeg skulle virkerlig ønske at damer med 15 kg mer kunne vist seg og lekt seg på samme måte på isen.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 kg mer så er de feite. Jeg synes de er perfekte :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man vite det hvis man aldri har prøvd?

Du tror ikke de som står bak dette har tatt seg tid til å sjekke hva slags damer menn liker?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

15 kg mer så er de feite.

Egentlig ikke, og de hadde uansett ikke blitt styggere. Tvert imot. :)

Du tror ikke de som står bak dette har tatt seg tid til å sjekke hva slags damer menn liker?

Nei, det tror jeg faktisk ikke de har gjort. :) Finnes mange menn med ulike preferanser der ute. Hvorfor er det så vanskelig å forstå? Det å tenne på lubne damer er vel ikke merkeligere enn å tenne på slanke damer eller å være homse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...