Gå til innhold

Er så forbanna


Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Nå ble jeg forvirret, du fremstår som du hater mennesker men det som kjennetegner et menneske er hat?, og du er ikke menneske?

Jeg har følt hat og det har vært rettet mot mennesker men jeg synes generelt jeg er et godt menneske til tider likevel. Selv om jeg kan være litt trollete.

Er enig med deg at mennesker er "det svake leddet" her på jorden, hvis det er det du vil fram til. Vi har ødelagt mye og verre blir det nok.

Dersom jeg er et menneske, hater jeg mennesker. Dersom jeg ikke er et menneske, kan jeg ikke hate de, men se på de som stakkarslige og mislykkede. Menneskene greide rett og slett ikke den store oppgaven de fikk da de ble plassert på jorden, nemlig å ta vare på hverandre. Mission failed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom jeg er et menneske, hater jeg mennesker. Dersom jeg ikke er et menneske, kan jeg ikke hate de, men se på de som stakkarslige og mislykkede. Menneskene greide rett og slett ikke den store oppgaven de fikk da de ble plassert på jorden, nemlig å ta vare på hverandre. Mission failed.

Ja, vi har feilet. Vi har ikke tatt vare på hverandre, på dyrene,plantene eller jorda generelt.

Men er du et menneske da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror TS har røyka seg en bønne... Høres sånn ut i måten første innlegget ble formulert på... sier jeg uten og ha lest hele tråden.

Smoke til ya choke TS!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror TS har røyka seg en bønne... Høres sånn ut i måten første innlegget ble formulert på... sier jeg uten og ha lest hele tråden.

Smoke til ya choke TS!

Der tar du nok skammelig feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, vi har feilet. Vi har ikke tatt vare på hverandre, på dyrene,plantene eller jorda generelt.

Men er du et menneske da? :)

Jeg håper jo ikke det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jo ikke det da...

Hva håper du at du er da? En plante? eller kanskje en utenomjordisk?

Du må se å dna-teste deg og finne det ut, det er jo spennende hvis du er en alien. Da må du fortelle oss her på kg resultatet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Yoda

"Forræderiet" skjer nå en faller hen i sine tanker..

Sufi and Zen Parables - Sounds of Silence

Four monks decided to meditate silently without speaking for two weeks. By nightfall on the first day, the candle began to flicker and then went out. The first monk said, "Oh, no! The candle is out." The second monk said, "Aren't we not suppose to talk?" The third monk said, "Why must you two break the silence?" The fourth monk laughed and said, "Ha! I'm the only one who didn't speak."

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva håper du at du er da? En plante? eller kanskje en utenomjordisk?

Du må se å dna-teste deg og finne det ut, det er jo spennende hvis du er en alien. Da må du fortelle oss her på kg resultatet.

Vil aldri ta en sånn test, for vil bli voldsomt styr hvis de finner ut at jeg ikke er et vanlig menneske.

Passer f.eks. på at hvis jeg må ta en blodprøve, at de bare får teste det konkrete de ser etter der og da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg er et menneske, hater jeg mennesker. Dersom jeg ikke er et menneske, kan jeg ikke hate de, men se på de som stakkarslige og mislykkede. Menneskene greide rett og slett ikke den store oppgaven de fikk da de ble plassert på jorden, nemlig å ta vare på hverandre. Mission failed.

Faktisk ett ganske interessant filosofisk spørsmål: Kan man hate mennesker, om man ikke selv er ett menneske, og isåfall, hvordan skal man finne det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så... du misliker mennesker fordi en av egenskapene våre er hat, og så lager du et innlegg om hvor mye du hater/misliker mennesker? Hater du deg selv også, da? Og alle du kjenner?

Det var jo oppløftende tankegang.

Endret av OhSerendipity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit trolletråd. Hadde den enda vært morsom kunne den vært artig i snikksnakk-forumet. :rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Faktisk ett ganske interessant filosofisk spørsmål: Kan man hate mennesker, om man ikke selv er ett menneske, og isåfall, hvordan skal man finne det ut?

Setter pris på din seriøse kommentar. Jeg vet ikke hvordan man skal finne det ut. Både fødselsattest og foreldrenes utsagn kan være forfalsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Så... du misliker mennesker fordi en av egenskapene våre er hat, og så lager du et innlegg om hvor mye du hater/misliker mennesker? Hater du deg selv også, da? Og alle du kjenner?

Det var jo oppløftende tankegang.

Jeg har ikke sagt at jeg hater mennesker, men at de er en mislykket rase. Også har jeg sagt at det finnes unntak. Også har jeg sagt at jeg ikke anser meg selv som en del av menneskeheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har jeg sagt at jeg ikke anser meg selv som en del av menneskeheten.

Hate to break it to you....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bry seg, dette er da bare et semi-intellektuelt 14tiss menneske som føler tvang til å skulle seg ut fra resten, og få respons på det i samme slengen.

Uansett hvor mye vi ønsker at vi er individer, har egenart osv, så er dette en umulighet. Finnes unntak, a la Romulus og Remus, men er du vokst opp med mennesker rundt deg, så er du som alle andre, uansett.

Gjorde en artig observasjon når jeg tok det siste året på videregående i en annen by. Alle de samme persontypene jeg var vandt til i min klasse de 2. første årene, var i den nye klassen, bare pakket inn annerledes!

Spesielt nå, hvor storparten av verden er globalisert, er vi mer homogenisert enn noensinne.

Bare spis din programmerte selvgodhet, eller ta deg en bolle om du vil. :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Hvorfor bry seg, dette er da bare et semi-intellektuelt 14tiss menneske som føler tvang til å skulle seg ut fra resten, og få respons på det i samme slengen.

Uansett hvor mye vi ønsker at vi er individer, har egenart osv, så er dette en umulighet. Finnes unntak, a la Romulus og Remus, men er du vokst opp med mennesker rundt deg, så er du som alle andre, uansett.

Gjorde en artig observasjon når jeg tok det siste året på videregående i en annen by. Alle de samme persontypene jeg var vandt til i min klasse de 2. første årene, var i den nye klassen, bare pakket inn annerledes!

Spesielt nå, hvor storparten av verden er globalisert, er vi mer homogenisert enn noensinne.

Bare spis din programmerte selvgodhet, eller ta deg en bolle om du vil. :klemmer:

Jeg velger å overse ditt behov for å være nedlatende. Dette er en menneskelig svakhet.

Og ellers så tar du jo opp noe av hovedproblemet med menneskeheten, nemlig behovet for å være lik andre, og mene det andre like, og mene det som er populært å mene. Dette gjør menneskene ute av stand til å ta vare på de som faller utenom det som er politisk og moralsk korrekt. Så du bekrefter egentlig bare det jeg har sagt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg velger å overse ditt behov for å være nedlatende. Dette er en menneskelig svakhet.

Og ellers så tar du jo opp noe av hovedproblemet med menneskeheten, nemlig behovet for å være lik andre, og mene det andre like, og mene det som er populært å mene. Dette gjør menneskene ute av stand til å ta vare på de som faller utenom det som er politisk og moralsk korrekt. Så du bekrefter egentlig bare det jeg har sagt tidligere.

*mene det andre mener skulle det stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine

Hei TS. Jeg har også lurt på om jeg ikke er et menneske, men bare kledd meg i en menneskedrakt, altså inkarnert som menneske. Var redd jeg var djevelen en periode. Og tenkte kanskje jeg var engel også. Men jeg vet ennå ikke. Og aliens synes jeg er bare skremmende, så føler ikke slektskap der heller.Jeg har aldri vært psykotisk og aldri brukt narkotika, men likevel har jeg sånne tanker. Og jeg kan omtrent ikke kunnet åpne munnen og snakke om det jeg har på hjertet, og det jeg brenner for, uten at folk har misforstått og blitt sinte på meg. Rart. Men dette har endret seg litt den senere tid. Men ta ikke verden alvorlig, TS. Den er fucked, tvil aldri på det. Men vi er ikke av denne verden, vi er I denne verden. Og det gjelder alle sjeler. Men det er ikke alle som har kontakt med sjelen, og da har de heller ikke kontakt med guden eller gudinnen i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei TS. Jeg har også lurt på om jeg ikke er et menneske, men bare kledd meg i en menneskedrakt, altså inkarnert som menneske. Var redd jeg var djevelen en periode. Og tenkte kanskje jeg var engel også. Men jeg vet ennå ikke. Og aliens synes jeg er bare skremmende, så føler ikke slektskap der heller.Jeg har aldri vært psykotisk og aldri brukt narkotika, men likevel har jeg sånne tanker. Og jeg kan omtrent ikke kunnet åpne munnen og snakke om det jeg har på hjertet, og det jeg brenner for, uten at folk har misforstått og blitt sinte på meg. Rart. Men dette har endret seg litt den senere tid. Men ta ikke verden alvorlig, TS. Den er fucked, tvil aldri på det. Men vi er ikke av denne verden, vi er I denne verden. Og det gjelder alle sjeler. Men det er ikke alle som har kontakt med sjelen, og da har de heller ikke kontakt med guden eller gudinnen i seg.

Takk, Stine, for ditt betydningsfulle innlegg. Det er tydeligvis flere av oss som er plassert her av en eller annen grunn. Jeg har akkurat samme erfaring som deg med det jeg brenner for, og det føles som en stor byrde å ha et oppdrag på jorden. Men kanskje i det store og hele så er det meningsfullt. Psykologer har sagt at jeg er psykotisk, og det får jeg bare akseptere. Ingen vits å i motsi det.

Ja, verden er fucked, men det er smertefullt å se på hvor mange liv som blir ødelagte av menneskers svakhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...