Gå til innhold

FlyLady


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Har vært på lista og registrert meg, men etter en uke har jeg nå meldt meg ut. Helt ærlig, må jeg ha mail som sier GÅ Å LEGG DEG? Tror de kunne kuttet pent på antall mail, de er jo virkelig med på å skape data-avhengige folk med støv på hjernen. :hoho:

:hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får jo F***** meg ikke meldt meg av mailinglista. HJELP! :evil:

Har du vente 1-2 dager fra du prøvde å melde deg av? Står i alle mailene at når du melder deg av kan det ta 1-2 dager fordi det er så lang tid yahoo bruker på å administrere en slik forespørsel når de får den. Med mindre du har en konto på yahoo og meldre deg av selv, da tror jeg at det skal gå øyeblikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -kebolle

Gaah. Flykræsj deluxe. Lenge. KG-avhengig (enda jeg har fått moderator til å slette profilen min, bruker visst tid her enda.. dog ikke fullt så mye som før...)

:riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig folkens, jeg har sendt mail for å melde meg av flylady, men får fremdeles en drøss med mail. Kan noen hjelpe?

Jeg klipper ut mailadressen "unsubscribe osv" og skriver "unsubscribe" i emnefeltet. Eller ingen ting. Andre ting jeg bør gjøre? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem her er med på dette med FlyLady? Er det mange "FlyBabies" her? Hvordan er deres erfaringer' date=' og rutiner?[/quote']

Jeg forsøkte det en stund, men fant kjapt ut at det absolutt ikke passet for meg. Noen av idéene var greie, men syntes det hele ble mer pes enn noe annet. Har funnet ut at å skrive "todo-" og "tadalister" (spesielt tadalister) hjelper meg mye, mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama
Helt ærlig folkens, jeg har sendt mail for å melde meg av flylady, men får fremdeles en drøss med mail. Kan noen hjelpe?

Jeg klipper ut mailadressen "unsubscribe osv" og skriver "unsubscribe" i emnefeltet. Eller ingen ting. Andre ting jeg bør gjøre? :roll:

100% sikker på at du sender den fra den adressen du får mailene til?

Jeg har klart å melde meg av den norske lista, uten store problemer (jo, jeg begynte å få nye maler, helt tilfeldig, etter en måneds tid, men meldte meg av igjen, og ikke hørt fra dem siden)

Det tar et døgn sånn ca, fra du sender den til det skal stoppe å komme mailer. Vet ikke hvorfor det ikke funker for deg.

For meg fungerer i alle fall rutiner. På en måte er jo det faste "to-do" lister. Jeg er ikke så flink til å gjennomføre bestandig, men jeg er flinkere nå enn før jeg oppdaga flylady i alle fall.

Men mailene, de trenger jeg ikke lenger, for de reminders-oppleggene bommer totalt på tidssonen, og alt annet kan jeg lese på nettsiden. Så jeg vurderer å melde meg av, men står der enda, bare sletter reminders automatisk, det andre hender det jeg leser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Esther

Jeg likte godt opplegget i starten, men etterhvert så fløt postkassen min over av e-post derfra og jeg klarte ikke å henge med i svingene lenger :wink:

Når "sommeren" kom og tiden for hagearbeid startet så fant jeg ut at FlyLady-gjengen må bo i blokk alle sammen, det stod ihvertfall aldri noe om å bruke tid i hagen :wink:

Men noen ting har jeg lært - i grunnen geniale ideer, det med å konsentrere seg om en sone om gangen og ikke minst det å ta en runde med svart sekk eller bærepose en gang iblant og rett og slett kaste ting som ikke brukes :) Utrolig hvor fort det fylles opp med rot og rask i et hus :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når "sommeren" kom og tiden for hagearbeid startet så fant jeg ut at FlyLady-gjengen må bo i blokk alle sammen, det stod ihvertfall aldri noe om å bruke tid i hagen :wink:

:-?

Står jo masse om hagearbeide jo? Om å bruke 15 minutter av gangen og gjøre litt hver dag for at ikke hagearbeidet skal bli så overveldende. Om at man ikke MÅ slå hele plenen på en gang om man har stor plen, og om å få ungene og hele familien til å ta 15 minutter sammen, så ser man hvor mye man får gjort på dugnad. Jeg fjerner løvetann 15 minutter av gangen, begynner faktisk å vises nå, selv om vi har utrolig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esther

Åja :oops: ... Da må det ha stått etter at jeg begynte i hagen - etter det har jeg nemlig bare slettet mailene fra FlyLady ... :wink:

Men helt klart så har det noe for seg - det at man skal bruke litt tid hver dag og ikke ta alt i skippertak er jo en nødvendig påminnelse til oss alle !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så lett da, jeg prøver å ta litt hver dag, men det hender det blir skippertak i helgene likevel. Er jo så utrolig mye som må gjøres, vi har kjøpt hus med stooor hage som ikke har fått alt det stellet den trengte før vi overtok den. Dessuten har jeg jo så mange planer for ting jeg vil gjøre og endre, så det blir mer enn bare luking og plenklipping kan du tro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å kaste litt fra kjøleskap og matskap her i går. Befriende! Er enig i at rutiner funker best. Selv om jeg har vært slapp på legge-meg rutinenen den siste uken.

Ellers har jeg faktisk laget en morgenrutine på jobb, og det får meg til å komme i gang på trøtte morgener. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå for tiden føler jeg at jeg løper etter og prøver å få gjort det som er aller mest nødvendig. Ganske slitsomt i grunnen.

Når jeg tenker meg om er det kanskje på tide å ta en Time Out og hoppe inn igjen - bare kvitte meg med følelsen av å dingle etter uten mål og mening.

Dagens Kelly-mission er ikke aktuell for meg, så dagens oppgave blir å tømme både vaskemaskin og oppvaskmaskin - og å sette dem på igjen...

Ellers er det vel egentlig slett ikke så ille. Liker å tro at jeg har fått noen bra rutiner, men innerst inne tviler jeg på at det er sant.

Jeg hopper herved rett inn igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utarbeider for tiden ferieliste. Så kanskje jeg husker å avbestille avisen, tømme kjøleskapet og søpla før jeg forlater hjemmet... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det støvsuge-stue-dag og det kan komme godt med! Jeg kan ikke fatte og begripe hvor alt støvet kommer fra - særlig det som samler seg under stuebordet.....

Føler på meg at det holder for i dag.... i tillegg til klesvask matlaging og overordnet oppsyn med oppvaskmaskinen. Da skal jeg bli fornøyd i dag også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ENDELIG mailene fra FlyLady sluttet å komme. PUH. Tok tid. Fikk egen e-post med melding: Er du heeeelt sikker på at du vil slutte? Ja, ja.

Sliter litt med kveldsrutinen, men skal ta meg litt sammen. Har funnet ut at det er bedre å gjøre deler av den enn ingen ting...

Er dere forresten klare til å starte en ny tråd for juli? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Ny tråd for juli?

Kan vi godt for min del.

Jeg har kjøpt nye støvsugerposer i dag, så jeg er klar for støvsugedagen i alle fall! Men først må vi handle, og deretter lage og spise middag da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, ny tråd blir bra :)

Kanskje vi får med en kortere og mindre overveldende tråd?

Har forresten vaska klær i dag, og mannen har skifta på senga. Han er flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...