Gå til innhold

De høyrevridde flokker seg rundt Anders Behring Breivik


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er uenig. Det er fullt mulig å hate Breivik og mislike Eskil Pedersen i samme åndedrag. Måten han har oppført seg på, både på Utøya 22. juli og ii media etterpå, er sterkt kritikkverdig. Om han (eller noen rundt ham) hadde hatt litt vett, ville han ha sykemeldt seg som alle andre oppegående mennesker ville gjort, og ventet med å uttale seg som politiker til sjokket og sorgen var litt mer bearbeidet.

Rolleblandingen er veldig uheldig når vi som tilskuere ikke vet om det er en privatperson eller en partileder som daglig uttaler seg i avisen. Hans gjentatte forslag om å lovbegrense ytringsfriheten er svært stygge, og han har omkring etterkant sagt noe som antyder at han uttalte seg litt overilt og kanskje ikke mente det sånn som det kunne se ut. Tvert imot har han fått med seg flere i AP på ideen om at det vil være en god ide å kneble ytringer de selv anser som uheldige. De har til og med tatt av de knappe politiressursene til å overvåke mennesker som mener noe feil på nettet. De bruker store ressurser på å lete etter nåler på høyloftet og skyter etter harmløse spurver med kostbare kanonkuler. Oppi dette klarer de å klandre FrP og store deler av befolkningen, på tvers av partitilhørighet, for hva Breivik har funnet på, helt på egenhånd. De berørte i AP burde sykemeldt seg eller trukket seg fra politikken i en periode, etter det de har vært igjennom. De er ikke overmennesker. En hvilken som helst annen arbeidstaker ville blitt sendt hjem med sykemelding og henvisning til psykolog etter noe så traumatisk, begrunnet med at vedkommende ville vært ute av stand til å gjøre en god jobb.

Bortsett fra at du mener at Arbeiderpartiet burde sykemelde seg, hva er poenget ditt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bortsett fra at du mener at Arbeiderpartiet burde sykemelde seg, hva er poenget ditt ?

At kritikken mot AP og Eskil Pedersen ikke er kamuflert støtte til Breivik, slik noen hevdet.

Selv om jeg aldri har stemt AP, har jeg heller ikke vært noen politisk motstander av dem, og jeg har aldri hatt noe imot APs opptreden før etter 22. juli. Nå ser jeg derimot helst at de forsvinner ut fra både regjering og storting. Jeg synes ikke de har håndtert krisen spesielt profesjonelt. Ikke så rart, siden de er direkte involvert, men når de har ansvaret for å styre en stat er ikke engang Utøya noen god grunn til at de burde la sin arbeidshverdag og sine avgjørelser påvirkes av personlige følelser (ikke at SVs statsråder opptrer noe bedre). Jeg har ikke sett statsministeren vår uttale seg om noe annet enn Utøya det foregående året... Hva skjedde med landets styre og stell? Hva foregår i Stortinget for tiden?. Noen som er litt mer uberørte burde ta over styringa frem til neste valg ..og jeg stemmer ikke engang på høyresiden, så det har ikke noe med det å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dagens avis kom det fram at man også i Hellas har valgt nynazister inn i parlamentet, akkurat som i Ungarn.

De ytterliggående høyrekreftene er åpenbart på frammarsj i store deler av Europa. De er voldelige og de bruker en kombinasjon av grov vold og grove trusler for å nå sine mål og for å skremme andre til taushet.

Her i Norge er ikke ABB den første drapsmannen fra høyresida som er politisk motivert. Drapet på Benjamin Hermansen og bomben mot et første mai tog for endel år siden er andre eksempler. Hadelandsdrapene ble også begått av folk fra høyresiden som var politisk motivert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dagens avis kom det fram at man også i Hellas har valgt nynazister inn i parlamentet, akkurat som i Ungarn.

De ytterliggående høyrekreftene er åpenbart på frammarsj i store deler av Europa. De er voldelige og de bruker en kombinasjon av grov vold og grove trusler for å nå sine mål og for å skremme andre til taushet.

Her i Norge er ikke ABB den første drapsmannen fra høyresida som er politisk motivert. Drapet på Benjamin Hermansen og bomben mot et første mai tog for endel år siden er andre eksempler. Hadelandsdrapene ble også begått av folk fra høyresiden som var politisk motivert.

Men hvor mange drap er utført av muslimer i Norge da? Jeg bare påpeker det fordi jeg er drittlei av alle forsøkene jeg ser på dette forumet, på å sette all islamkritikk i sammenheng med høyreekstreme. Jeg er ikke engang høyrevridd, men føler jeg blir skviset ut på den siden allikevel, av alle dere som forsøker å kneble kritikk av islam og venstresidens "humane" linje i innvandringspolitikken. Om dere åpner dere litt for kritikken, så kanskje de høyreekstreme miljøene vil roe seg ned. Vurdert det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mange drap er utført av muslimer i Norge da? Jeg bare påpeker det fordi jeg er drittlei av alle forsøkene jeg ser på dette forumet, på å sette all islamkritikk i sammenheng med høyreekstreme. Jeg er ikke engang høyrevridd, men føler jeg blir skviset ut på den siden allikevel, av alle dere som forsøker å kneble kritikk av islam og venstresidens "humane" linje i innvandringspolitikken. Om dere åpner dere litt for kritikken, så kanskje de høyreekstreme miljøene vil roe seg ned. Vurdert det?

Islamkritikk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mange drap er utført av muslimer i Norge da? Jeg bare påpeker det fordi jeg er drittlei av alle forsøkene jeg ser på dette forumet, på å sette all islamkritikk i sammenheng med høyreekstreme. Jeg er ikke engang høyrevridd, men føler jeg blir skviset ut på den siden allikevel, av alle dere som forsøker å kneble kritikk av islam og venstresidens "humane" linje i innvandringspolitikken. Om dere åpner dere litt for kritikken, så kanskje de høyreekstreme miljøene vil roe seg ned. Vurdert det?

Du stiller spørsmålet, som om du antyder at svaret foreligger som et betydelig antall politisk/religiøst/rasistisk motiverte drap begått av muslimer. Men du har ikke noe svar? Si meg, hvor mange slike drap kjenner vi til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du stiller spørsmålet, som om du antyder at svaret foreligger som et betydelig antall politisk/religiøst/rasistisk motiverte drap begått av muslimer. Men du har ikke noe svar? Si meg, hvor mange slike drap kjenner vi til?

Terrorangrep i Norge er det høyresiden som står for. De har begått flere drap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvem er denne PeeWee som stadig støtter Breiviks ideologi på nettet ?

Er det en politiker eller noe slikt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaxxy

Hører skjelden noen som klager på Che Guevara som var like ille, om ikke verre, enn ABB. Det er ikke uakseptabelt å ha den fyren på capsen og tskjorta. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører skjelden noen som klager på Che Guevara som var like ille, om ikke verre, enn ABB. Det er ikke uakseptabelt å ha den fyren på capsen og tskjorta. :forvirret:

Sammenligningen er meningsløs, all den tid Che var deltaker i en faktisk krig. Det er ikke mulig å gjennomføre en væpnet revolusjon og stå seg mot en fiende som er villig til å inngå forbund med en utenlandsk makt for å invadere ditt territorium, uten å ta liv. Det går helt enkelt ikke an. Den kubanske revolusjonen var berettiget og representerte et fremskritt for kubanere flest. Breivik kan ikke gjøre krav på den samme berettigelsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestenes gjest

Jeg begynner og bli så utrolig lei av og bli puttet i samme bås som Breivik fordi jeg deler noen av meningene hans, noe jeg gjore leeenge føre han ble norges største kjendis.

Jeg har mange utenlandske venner som og er IMOT innvandring, kan vi ikke være så snille snart og høre på de nye landsmennene våre som vil ha en fremtid her, de som jobber hardt for og få til noe, og slutte og ta inn så mye av feil type mennesker.

Kan vi ikke høre på innvandrerne våre, hva de sier?

Vi har mange kjempeflinke innvandrere, men fordi vi tar inn så mye søppel ødelegger vi jo for de vi alt har.

Hørt flere innvandrere som nå har begynt og vurdere og flytte fra landet, IKKE pga nordmenn, men pga att vi tar inn så mye søppel de alt har prøvd og flyttet ifra.

Jeg er og lei av og bli kalt uvitende av venstre radikale, som oftest viser veldig lite realistisk tankegang.

Om dere slutta og hele tiden prøve og trykke ned høyre folk med slike argumenter kunne vi i det minste hatt en saklig debatt.

Og det og hele tiden høre folk referere til Benjamin Hansen???

Hallo???

Det var 1 (ett) drap av nordmenn, hvor mange nordmenn blir ikke drept?

Nå sist ble jo nesten en politimann drept av to av våre nye landsmenn.

Dere må da snart skjønne att dere lager sinte ekstremister av oss om dere fortsetter slik, istedenfor og ha saklige debatter.

Om dere skal respektere våre nye landsmenn så mye, kan dere ikke i det minste vise oss gamle landsmenn like mye respekt?

Skal derela Breivik lykkes med og dytte oss lenger fra hverandre?

Jeg mener, vi har alt, hva, 750 000 som allerede ikke jobber her i landet (Utlendinger og norske),

la oss først få orden på dem føre vi tar inn fler vi trenger og ordne på?

Venstre folk er IKKE bedre enn høyre folk,vi er like mye verdt begge sider.

Jeg ser mye mer trakkasering av mine meninger enn av venstresiden.

Jeg mener innvandrere som kommer hit skal ha det LIKT som nordmenn, og har enda ikke møtt noen høyrefolk som er uenige. Vel, likt pluss norsk kurs.

Selv om vi er imot innvandring betyr IKKE det att vi er Brevivik sympatisører, men dere dytter oss lenger mot den kanten hele tiden.

Åpne for debatt, respekter folks synsvinkler, og la oss få lov til og være uenige uten og tillegge oss merkelige egenskaper de fleste av oss ikke har.

De aller aller fleste av oss driter langt i hudfarge og opprinnelsesland, bare de oppfører seg ordentlig.

Men det er ikke til og legge skjul på att noen grupperinger fra noen land er langt mer disponible til og drive med kriminalitet.

Per nå klarer vi ikke ta vare på de som er her, også skal vi ta inn fler?

Vi klarer jo ikke ta vare på nordmennene her i landet, så skal vi ta inn fler til og ta vare på??

Til dere venstre radikale, værsåsnill og bli kjent med utlendinger, hør hva de har og si, og ikke bare de sytende ekstremistene.

Jeg vil bare ikke att ABB skal vinne, og ødelegge for mange av mine beste venner, bare fordi de har feil etnisitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaxxy

Jeg begynner og bli så utrolig lei av og bli puttet i samme bås som Breivik fordi jeg deler noen av meningene hans, noe jeg gjore leeenge føre han ble norges største kjendis.

Jeg har mange utenlandske venner som og er IMOT innvandring, kan vi ikke være så snille snart og høre på de nye landsmennene våre som vil ha en fremtid her, de som jobber hardt for og få til noe, og slutte og ta inn så mye av feil type mennesker.

Kan vi ikke høre på innvandrerne våre, hva de sier?

Vi har mange kjempeflinke innvandrere, men fordi vi tar inn så mye søppel ødelegger vi jo for de vi alt har.

Hørt flere innvandrere som nå har begynt og vurdere og flytte fra landet, IKKE pga nordmenn, men pga att vi tar inn så mye søppel de alt har prøvd og flyttet ifra.

Jeg er og lei av og bli kalt uvitende av venstre radikale, som oftest viser veldig lite realistisk tankegang.

Om dere slutta og hele tiden prøve og trykke ned høyre folk med slike argumenter kunne vi i det minste hatt en saklig debatt.

Og det og hele tiden høre folk referere til Benjamin Hansen???

Hallo???

Det var 1 (ett) drap av nordmenn, hvor mange nordmenn blir ikke drept?

Nå sist ble jo nesten en politimann drept av to av våre nye landsmenn.

Dere må da snart skjønne att dere lager sinte ekstremister av oss om dere fortsetter slik, istedenfor og ha saklige debatter.

Om dere skal respektere våre nye landsmenn så mye, kan dere ikke i det minste vise oss gamle landsmenn like mye respekt?

Skal derela Breivik lykkes med og dytte oss lenger fra hverandre?

Jeg mener, vi har alt, hva, 750 000 som allerede ikke jobber her i landet (Utlendinger og norske),

la oss først få orden på dem føre vi tar inn fler vi trenger og ordne på?

Venstre folk er IKKE bedre enn høyre folk,vi er like mye verdt begge sider.

Jeg ser mye mer trakkasering av mine meninger enn av venstresiden.

Jeg mener innvandrere som kommer hit skal ha det LIKT som nordmenn, og har enda ikke møtt noen høyrefolk som er uenige. Vel, likt pluss norsk kurs.

Selv om vi er imot innvandring betyr IKKE det att vi er Brevivik sympatisører, men dere dytter oss lenger mot den kanten hele tiden.

Åpne for debatt, respekter folks synsvinkler, og la oss få lov til og være uenige uten og tillegge oss merkelige egenskaper de fleste av oss ikke har.

De aller aller fleste av oss driter langt i hudfarge og opprinnelsesland, bare de oppfører seg ordentlig.

Men det er ikke til og legge skjul på att noen grupperinger fra noen land er langt mer disponible til og drive med kriminalitet.

Per nå klarer vi ikke ta vare på de som er her, også skal vi ta inn fler?

Vi klarer jo ikke ta vare på nordmennene her i landet, så skal vi ta inn fler til og ta vare på??

Til dere venstre radikale, værsåsnill og bli kjent med utlendinger, hør hva de har og si, og ikke bare de sytende ekstremistene.

Jeg vil bare ikke att ABB skal vinne, og ødelegge for mange av mine beste venner, bare fordi de har feil etnisitet.

Enig! Jeg orker ikke gå inn på alt jeg mener og ikke mener, men i grove trekk kan vi si at jeg vil stoppe islamiseringen av Norge, bevare den norske kulturen her, at de som kommer hit retter seg etter vårt land og at innvandring- og asylpolitikken blir strengere. Men jeg støtter ingen form for vold på folk som har andre meninger enn det, slik skal det ikke være! Ubegripelige handlinger gjorde han. Jeg får ofte rasismekortet mot meg, men det blir så feil som det bare går an. Jeg er halvt gresk (min far er kypriot), og min kjæreste er fra Ukraina. Det er så mange flotte utlendinger i dette landet, men kanskje enda fler som ødelegger for dem og oss! Jeg hater å bli satt i bås med den hersens Breivik bare fordi noen meninger er felles.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiger

Er det noe som tilsier at Breivik har flere tilhengere enn Al-Qaida-skrullinger???

Nei? Tenkte meg det ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Breivik vil nok ikke få støtte når vi endelig får vite at han paranoid schizofren, da kommer de fleste til å le av han og muligens han vil få flere brev fra andre som er paranooid schizofren...

Han lette etter kamera i hele leiligheten sin og han gikk med munnbind, han isolerte seg, og han viser tydelige tegn på paranoia nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å bli satt i bås med den hersens Breivik bare fordi noen meninger er felles.

Jeg liker det, jeg. For da er det så tydelig at den du debatterer med er såpass på jordet at det ikke er vits å bruke mere energi på vedkommende. Jo før, jo bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestesen

Og kråkefjas illusterte akkurat det ovennevnte poeng her, viser til ingen logikk eller debattering, kun den velkjente hersketeknikken.

Uvitende er du, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At kritikken mot AP og Eskil Pedersen ikke er kamuflert støtte til Breivik, slik noen hevdet.

Selv om jeg aldri har stemt AP, har jeg heller ikke vært noen politisk motstander av dem, og jeg har aldri hatt noe imot APs opptreden før etter 22. juli. Nå ser jeg derimot helst at de forsvinner ut fra både regjering og storting. Jeg synes ikke de har håndtert krisen spesielt profesjonelt. Ikke så rart, siden de er direkte involvert, men når de har ansvaret for å styre en stat er ikke engang Utøya noen god grunn til at de burde la sin arbeidshverdag og sine avgjørelser påvirkes av personlige følelser (ikke at SVs statsråder opptrer noe bedre). Jeg har ikke sett statsministeren vår uttale seg om noe annet enn Utøya det foregående året... Hva skjedde med landets styre og stell? Hva foregår i Stortinget for tiden?. Noen som er litt mer uberørte burde ta over styringa frem til neste valg ..og jeg stemmer ikke engang på høyresiden, så det har ikke noe med det å gjøre.

Dersom du ikke har sett statsministeren uttale seg om noe annet enn Utøya det siste året så følger du enten ikke med eller så har du svært selektiv hukommelse! :filer:

Tror at opplevelsen din av hva som foregår i Storting, regjering og departementer ligger mest hos deg ig lite i realiteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dagens avis kom det fram at man også i Hellas har valgt nynazister inn i parlamentet, akkurat som i Ungarn.

De ytterliggående høyrekreftene er åpenbart på frammarsj i store deler av Europa. De er voldelige og de bruker en kombinasjon av grov vold og grove trusler for å nå sine mål og for å skremme andre til taushet.

Her i Norge er ikke ABB den første drapsmannen fra høyresida som er politisk motivert. Drapet på Benjamin Hermansen og bomben mot et første mai tog for endel år siden er andre eksempler. Hadelandsdrapene ble også begått av folk fra høyresiden som var politisk motivert.

Nå er både Ungarn og Hellas i kraftig økonomisk krise og det har ofte vært politisk polariserende. Ser ikke helt linken til Breivik i den sammenheng.

Breivik er en helt annen type enn de som begikk drapet på Benjamin eller de som begikk Hadelandsdrapene. Det var handlinger fra det tradisjonelle nynazistmiljøet.

For med framstår Anders mer og mer bare som en person som har misslyktes, har hatt en utrolig lav terskel for å føle seg krenket og fantasert opp en virkelighet hvor han for enhver pris skulle "lykkes" i å bli "stor". Det er sikkert en del i de ekstreme miljøene som ser på han som en helt, men hva slags folk har de ellers som helter...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...