Gå til innhold

Vist noen spør om du tror på Gud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Corto Maltese

Da Burde ateistene være de første til å innrømme at det er de selv som står for all ondskapen i verden.

Både troende og ateister står for ondskapen i verden

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det er de jo. Se deg rundt. Dop, vold, ran, kriger. Litt av en verden denne "guden" vår gir oss. Ondskapsfull gud, spør du meg.

Jeg har helt klart opplevd meget triste ting.men det gjør bare at jeg setter pris på det mer når jeg har det skikkelig bra!og når det er noe som er trist så finner vi troende styrke i Gud.jeg kan ikke skjønne hvorfor det skal være en negativ ting.

argumentene dine når ikke helt frem WildThing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lyver isteden for å forsvare troen din, så har du vel innerst inne innsett at argumentene dine ikke holder mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så du mener at 88% av verdens befolkning er skada?

JA!

Dessuten tror jeg tallet ditt ikke representerer virkeligheten. Den største voksende gruppen er forøvrig den som ikke identifiserer seg med noen av relgionene, altså ateister eller antiteister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt klart opplevd meget triste ting.men det gjør bare at jeg setter pris på det mer når jeg har det skikkelig bra!og når det er noe som er trist så finner vi troende styrke i Gud.jeg kan ikke skjønne hvorfor det skal være en negativ ting.

argumentene dine når ikke helt frem WildThing.

Forklar hvorfor uskyldige barn sulter, blir skadet, misbrukt, drevet på flukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Burde ateistene være de første til å innrømme at det er de selv som står for all ondskapen i verden.

Å med viten og vilje skade andre, eller la andre bli skadet dersom man er i stand til å hindre det (uten betydelig risiko for seg selv eller andre), er ondskapsfullt. Tro har ingenting med saken å gjøre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ateist. Driter en lang masj i hva folk tror på, men for meg blir det helt umulig å tro på noe som helst siden det er tusenvis av guder å velge mellom.

Kristne avfeier tusenvis av guder, jeg bare avfeier EN mer :P

Så når noen spør meg om jeg er kristen, så sier jeg rett og slett "nei, jeg tror ikke på noen gud"

Merkelig nok blir mange kristne da oppgitt og ser heller at jeg tror på en annen gud en ingen gud. DET ser jeg ikke logikken i. Men igjen, religion og logikk går ikke overens.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si nei selvom om du tror. Fordi det er mye bedre og lyve om det. En og blitt gjort narr av fordi du tror på Gud.

Jeg kan tenke meg at du ville gjort narr av folk som tror at julenissen o.l finnes, det går jo akkurat på det samme, det er like mye som tyder på at han finnes som at bibelens skrifter er sanne, med andre ord veldig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Ok, så du mener at 88% av verdens befolkning er skada?

personlig vil jeg si at 100% av verdens befolking er skada.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

personlig vil jeg si at 100% av verdens befolking er skada.

Joda, ingen er perfekte. Mitt poeng var å vise at det ikke nødvendigvis er slik at ateister er mindre skada enn troende.

Endret av apekatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvorfor forventer Gud tro fra oss hvis vi må oppleve masse vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvorfor forventer Gud tro fra oss hvis vi må oppleve masse vondt?

Gud "forventer" ingen ting av oss, men han ønsker veldig sterkt at vi skal tro fordi han har gitt oss liv og vil at vi skal komme til han når vi dør.

Når vi opplever mye vondt er det ikke fordi Gud gjør det mot oss, men det er menneskene i verden som har utrettet alt det vondt, og siden Gud har skapt oss med egen fri vilje går han ikke inn i menneskers hoder og stopper de med makt, selv om han kan plante en tanke om at dette burde du ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er kristne såpass intelligente at de ikke lar seg synke så dypt at de gjør narr av de som kaller seg ikke troende eller ateister.

Men jeg tror ikke at det finnes noen ekte ateister eller ikketroende.

Jeg tror at alle har en snev av tro på noe overnaturlig.

Jeg vet at mange ikke har tro på noe overnaturlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud "forventer" ingen ting av oss, men han ønsker veldig sterkt at vi skal tro fordi han har gitt oss liv og vil at vi skal komme til han når vi dør.

Når vi opplever mye vondt er det ikke fordi Gud gjør det mot oss, men det er menneskene i verden som har utrettet alt det vondt, og siden Gud har skapt oss med egen fri vilje går han ikke inn i menneskers hoder og stopper de med makt, selv om han kan plante en tanke om at dette burde du ikke gjøre.

Det er jo utvilsomt at hvis gud (i henhold til kristendommen) finnes så har jo han forårsaket det vonde, i følge kristendommen så er det jo han som har skapt mennesket med denne frie viljen som nettopp får folk til å gjøre vonde handlinger. Denne guden er jo også allmektig, men han foretrekker vel å hinte mennesker om at det de gjør ikke er rett enn å faktisk foreta seg noe nyttig med sin allmektighet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud "forventer" ingen ting av oss, men han ønsker veldig sterkt at vi skal tro fordi han har gitt oss liv og vil at vi skal komme til han når vi dør.

Hvorfor er denne troen så viktig for Gud, hvorfor i all verden kan han ikke bare demonstrere sin eksistens, og få det ut av verden én gang for alle?

Når vi opplever mye vondt er det ikke fordi Gud gjør det mot oss, men det er menneskene i verden som har utrettet alt det vondt, og siden Gud har skapt oss med egen fri vilje går han ikke inn i menneskers hoder og stopper de med makt, selv om han kan plante en tanke om at dette burde du ikke gjøre.

Det er da masse vondt som ikke skyldes menneskers handlinger. Uansett viser du her at du ikke har forstått hva argumentet handler om. Man anklager ikke Gud fordi han nødvendigvis er skyldig i å forårsake elendighet, men fordi han kan gripe inn, men velger å la være. Hvis du holder på å drukne, og jeg bare står og henger på kaia uten å gjøre noe, vil jeg si min manglende vilje til å redde deg vitner om laber moral hos meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gud "forventer" ingen ting av oss, men han ønsker veldig sterkt at vi skal tro fordi han har gitt oss liv og vil at vi skal komme til han når vi dør.

Når vi opplever mye vondt er det ikke fordi Gud gjør det mot oss, men det er menneskene i verden som har utrettet alt det vondt, og siden Gud har skapt oss med egen fri vilje går han ikke inn i menneskers hoder og stopper de med makt, selv om han kan plante en tanke om at dette burde du ikke gjøre.

Si meg, hvor har du denne informasjonen fra?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngvildSF

Hvorfor er denne troen så viktig for Gud, hvorfor i all verden kan han ikke bare demonstrere sin eksistens, og få det ut av verden én gang for alle?

Fordi ekte kjærlighet ikke er tvungen kjærlighet. Han vil leve i et godt fellesskap med oss, og det må skje basert på gjensidig tillit. Uten fri vilje vil det ikke være hverken ekte kjærlighet eller ekte tillit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi ekte kjærlighet ikke er tvungen kjærlighet. Han vil leve i et godt fellesskap med oss, og det må skje basert på gjensidig tillit. Uten fri vilje vil det ikke være hverken ekte kjærlighet eller ekte tillit.

Dette forstår jeg ikke. Jeg vet for eksempel at mine foreldre eksisterer; det er lett nok å demonstrere. Vil det si at min kjærlighet til dem ikke er ekte?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ifølge deg er 95% prosent av befolkningen på jorden dumme :skratte:

Det var en gang at majoriteten av verdens befolkning trodde at jorda var flat. Just saying.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...