Gå til innhold

"Dere bør ideellt sett ha omsorgen for ett barn hver. "


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Bevis på at det fint går an å ha delt omsorg og likevel nyte godt av ene-forelder fordeler økonomisk:

Sitat dagens VG:

" Begge foreldre har før og etter samlivsbrudd forsørgeransvar. Dersom du mener at dere har delt bosted for barna, det vil si at barna bor annenhver uke hos her, skal dere ha skatteklasse 2 annethvert år. Dere bør ideellt sett ha omsorgen for ett barn hver. Da kan dere begge få skatteklasse 2 hvert år. Hvis dere har omsorgen for begge barna annethvert år skal dere ha skatteklasse 2 det året dere har omsorgen. Men da får ikke den andre forelderen fordelen av dobbelt personfradrag i skatteberegningen. Derfor er det bedre med omsorgen for et barn hver. Det er normalt vanskelig å endre dette med tilbakevirkende kraft, men du kan prøve å sende en klage.

Hilsen Dine Penger"

Syns jeg har lest her inne at noen mener dette er trygdesvindel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes nå det er viktigere hva som passer barna best enn om dette er trygdesvindel eller ikke. Jeg og min bror ble splittet pga. fordelene det gav, og den dag i dag har vi ikke kontakt fordi vi vokste opp hver for oss. Vi er fremmede for hverandre som spiser ribbe sammen en gang i året. Han kunne like godt vært nabo'n.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er lovlig, men slik jeg ser det misbruk av felleskapets goder.. og viser at staten subs. samlivsbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...