Saeria Skrevet 4. mai 2004 Forfatter #381 Del Skrevet 4. mai 2004 Hei, folkens. Takker så masse for hilsener. Dere er så greie atte! I dag var vi på materialkurs, og når vi fikk gå i magasinene hvor de hadde lagret en masse ting fikk vi se mange fine gjenstander fra yngre jernalder. Ei hyggelig dame viste og fortalte. Det var faktisk gnske så gøy. Men det beste av alt var at faglæreren som tok oss med så ut som en liten gutt på julaften. Han gliste fra øre til øre, og var helt i hundre. Han får ikke være der så ofte selv. Bare når det er prosjekter o.l. som krever det, så han holdt på å krype ut av sitt gode skinn, der han trippet og fikk lov å finne det største kleberstenskaret i samlingen. Det var nesten mer morro å se på han enn tingene. Ellers så var planen å levere selvangivelsen i dag. Har fått utsatt den. Men, neida. Kontoret var stengt pga. sortering. Må ta det i morgen i dag. Min søster kommer også hit i dag. Den yngste. Hun skal treffe han fyren fra Ålesund, og ville si hei til meg før hun dro hjem. Da bærer det avsted til busstasjonen senere i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 4. mai 2004 #382 Del Skrevet 4. mai 2004 Takk for de varmende ordene og tankene i dagboken min. Du er heldig som studerer arkeologi, men jeg skjønner dine tanker rundt det å slutte siden det ikke er mulig å få noen jobber innen det. Har selv i flere omganger hatt lyst til å studere det selv, begge foreldrene mine har den utdanningen, men ingen av dem jobber med det nå. Droppet egentlig den utdanningen siden jeg fant ut at den eneste jobben som var å få var som historie lærer eller noe slikt og det ville jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. mai 2004 Forfatter #383 Del Skrevet 4. mai 2004 Druscilla: Ja ikke sant BG er gøy! Takker deg også for hilsen. Alltid hyggelig med gjester. Idril: Så dine foreldre har utdannelse i arkeologi? Så gøy. Selv synes jeg faget er spennende, men jeg kunne ikke tenkt meg å jobbe med det. Ikke nå som jeg ser hvor få muligheter en har. Dessuten har jeg vel mer eller mindre kommet til den konklusjonen at jeg vil skape verdier, gjøre noe for andre, og derfor vurderer jeg radiografi. Saeriamannen sa i går at hvis han får fast jobb hos Vital, eller i det minste en lang kontrakt og mere lønn så syntes han jeg ikke skulle ta opp lån i det hele tatt for å gå på skolen. Han kunne betale husleia og sånn. Det er en god tanke, men jeg har ikke lyst å snylte, selv om han insisterer at han ikke synes det er å snylte. Selv tenkte jeg at hvis hans ønsker for jobb går i oppfyllelse, så kunne jeg søke lån og sette det inn på en høyrentekonto. Der kunne de stå, og så kan jeg evt. jobbe deltid ved siden av studiene. Når jeg da en gang ble ferdig kunne jeg cashe ut en stor del av lånet, eller i tilfelle renta har steget mye så kunne det brukes til egenkapital til leilighet. :D Var et tips jeg fikk av en skoleveninne som hadde en pappa som leste det i Dine penger, eller et annet økonomiblad. Nå håper jeg bare at jeg får sommerjobb, sånn at jeg kan spare til Saeriamannens julegave. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 4. mai 2004 #384 Del Skrevet 4. mai 2004 Har også hørt at det kan lønne seg å sette lånet på en høyrentekonto for slik å spare penger. Selv går jeg på attføring så jeg får jo inn penger uansett 2 ganger i måneden mens jeg studerer. Ganske deilig egentlig, men det er jo ikke alltid de pengene strekker til når man ser på utgiftene til bøker og slikt som hører med til studier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 5. mai 2004 #385 Del Skrevet 5. mai 2004 Da har jeg og min kjære vært og sett Van Helsing. Det er en underholdende film med skvettefaktor og mye humor. Kate Beckinsale er nydelig og Hugh Jackman i tillegg er jo bare enda bedre. Den er fartsfylt fra første til siste stund. De som skal se den bør være innstilt på dette, ellers vil jeg anbefale den. Den er et tydelig produkt av de som har laget the mummy filmene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. mai 2004 Forfatter #386 Del Skrevet 5. mai 2004 Da har jeg og min kjære vært og sett Van Helsing. Det er en underholdende film med skvettefaktor og mye humor. Kate Beckinsale er nydelig og Hugh Jackman i tillegg er jo bare enda bedre. Den er fartsfylt fra første til siste stund. De som skal se den bør være innstilt på dette' date=' ellers vil jeg anbefale den. Den er et tydelig produkt av de som har laget the mummy filmene.[/quote'] Så gøy! Er mannen blitt bra igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 5. mai 2004 #387 Del Skrevet 5. mai 2004 Hei! Nå er det lenge siden jeg har vært her. Beklager det! Har bare vært så mye kaos i det siste, som du vet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. mai 2004 Forfatter #388 Del Skrevet 5. mai 2004 Hei! Nå er det lenge siden jeg har vært her. Beklager det! Har bare vært så mye kaos i det siste, som du vet! Ja. Håper du føler deg bedre nå. Det jeg og Naken lurer på nå som du har tittet innom er om alven Idril kan være med oss på tur. Hun er en kjempekoselig alvejente som har thieving og trap finding skills. Kjempekoselig jente. Titt gjerne innom dagboken hennes. Ellers vil jeg bare dele ut og enda mere til deg. Etter alt styret fortjener du det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 6. mai 2004 #389 Del Skrevet 6. mai 2004 Ja, selvfølgelig kan hun bli med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. mai 2004 Forfatter #390 Del Skrevet 6. mai 2004 Da er vi en fin gruppe igjen. Har nok mine mistanker om at det er Balenciaga som har trukket i noen tråder, selv om Idril ikke kjente henne. Håper Balenciaga har det fint i USA! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. mai 2004 Forfatter #391 Del Skrevet 6. mai 2004 I dag fikk jeg den telefonen jeg hadde venta på! I neste uke, nærmere bestemt på tirsdag klokken 10, skal jeg tilbake til West Renhold for å høre hva de kan tilby meg av arbeid. Er det et ok tilbud, er det klart jeg slår til! Nå er jeg glad, fordi jeg er enda et hakk nærmere julegaven til Saeriamannen og hudpleie og noen bukser til meg selv. Jippi! Nå er det bare å vente, og å håpe på at jeg kan jobbe masse til tarifflønn. Veldig viktig det med tariff. Da vet jeg at jeg har ok betalt. resten av dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 6. mai 2004 #392 Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg pakker sakene mine og kommer slentrende bort til vertshuset ditt for å ta meg en mjød mens jeg venter på at vi skal ut på eventyr. Så bra da at det muligens ordner seg på jobbfronten for deg. Hører på Dargaard og koser meg jeg nå, før vi skal møte foreldrene til min kjære - hans mor har bursdag i dag så det forplikter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. mai 2004 Forfatter #393 Del Skrevet 6. mai 2004 Ja, bursdager forplikter. I dag får jeg besøk av min stefar som er på Haakonsvern på kurs. Kan nesten ikke si nei, til å la han komme. Tror jammen jeg pakker tingene mine, jeg også. Selv drikker jeg ikke så mye mjød, men min egne hjemmelagede cider funker fint. Jeg har ikke sett naken på en stund, men jeg skal nok få tak i henne. HUn er også en kjempejente. I tillegg til det har hun en dragevenn som kan hjelpe gruppa om et skulle bli behov for det. Ingenting er som å fly på en dragerygg! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 6. mai 2004 #394 Del Skrevet 6. mai 2004 Natti natt, sov godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. mai 2004 Forfatter #395 Del Skrevet 6. mai 2004 Det skal jeg, for et er meldt nydelig vær i morgen. 20 grader og strålende sol. Da kan jeg gå på tur i den nye Liverpoolskjorta jeg fikk av Saeriamannen i dag. Han ble så stolt når jeg tok den på, atte. Faktisk så var reservedrakten fin, og digg å ha på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 7. mai 2004 #396 Del Skrevet 7. mai 2004 *Dragevennen lister seg flau inn, fordi hun har vært borte så lenge :oops: * Jeg har liksom vært så opptatt i det siste.. (Spesielt inni hodet :-?) Ser det ser lyst ut med jobb i sommer,- så bra!! Håper det er ok betingelser! Hvordan går det med treningen for tida? Fått tak i rockering? Også treningen går tregt hos meg for tida Må vel bare innse at jeg har en downperiode for tida.. Men en vittig ting har faktisk skjedd i livet mitt nå nettopp. I går kveld fikk jeg pluttselig melding fra eksen min, (som jeg var sammen med fra jeg var 14 til jeg var 17, og forlovet med i 2 av årene ,- tidlig ute jeg!). Han skrev: "Hadde vært gøy å treffes en gang det passer. Ikke få noia,- hadde vært koselig å ha deg som venn. Har du lyst?" Først ante jeg ikke hvem meldinga var fra,- så jeg fikk noia ja! :hår: Jeg hadde en liten misstanke om hvem det kunne være,- en venn av mannen/ eksen min, som virket litt interessert, og tilbød seg å besøke meg,- da jeg flyttet fra mannen. Han er en ok type han, men aldeles ikke en jeg kunne tenke meg å bli "venn" med. (For om det var han, regnet jeg med han hadde baktanker utover platonisk vennskap). Men så fikk jeg altså sjekket nummeret, og fant ut at det var eksen. Hadde fremdeles litt "skjelven", men det var jo koselig da. Han er en bra gutt. Men rart er det! Det er 10 år siden det ble slutt, og siden vi var så utrolig close, har jeg alltid synes det er skikkelig stress å treffe på ham. Klarer ikke være meg selv.. Uansett,- jeg svarte at det hadde vært koselig å treffes,- så får vi se om det blir katastrofeflaut eller om det går bra til min trofaste Kg venninne, fra din ikke fullt så trofaste kg venninne :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 7. mai 2004 #397 Del Skrevet 7. mai 2004 Våkner opp etter en god natts søvn - du har gode senger her på vertshuset ditt Saeria. Tusler ut i det fine været for å strekke på beina. Hvordan går det ellers da? Vi var på hesteveddeløp i går, på Øvrevoll (bor 5 minutter unna). Og der så jeg en side av Berilac som jeg ikke har sett før, han tok jo helt av. Og da jeg nevnte det for ham så sa han at da skulle jeg se ham når han har satset penger på hestene også. Noen lider av fotballgalskap - han lider av hestegalskap. Da jeg nevnte det for min forlover så sa hun at slikt fint kunne dokumenteres med kamera og tas opp i talen i bryllupet. Ellers vil jeg gi på denne fine dagen som jo er starten på helgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. mai 2004 Forfatter #398 Del Skrevet 7. mai 2004 Hei! Så koselig med besøk jenter! :D Det er en stund siden sist Naken, så det er kjempekoselig å se deg. Det skal vel bli spennende å se hvordan det går med eksen. Selv har jeg også eks som jeg var vanvittig knyttet til. Ikke det at vi hadde så utrolig mye til felles, men en sinnsykt sterk tiltrekning oss i mellom rent fysisk og til dels psykisk. Enda hender det at jeg har noen rare drømmer om han. Det sa faktisk pang første gangen vi så hverandre. Synd han var forlovet. Men når alt kommer til alt så endte jeg opp med verdens beste mann, nemlig Saeriamannen! :D Og Idril har en hestegal mann! Det kan vel bringe latteren frem i bryllupet. Hvordan går tingene der? Lagt flere planer? Ordnet? Styrt? Er litt nyfiken. :oops: Ellers var jeg på en flott tur i dag. Er faktisk nesten nettopp kommet hjem. Det var steike varmt, men spennende. Vi så på gravhauger, bautaer, kirker og på Lyse kloster. Er trøtt i beina, så nå skal jeg legge meg på sofaen og kose meg med nyheter, idol, hotel cæsar og mere til. Mange klemmer til dere trofaste KG veninnner. Ja, Naken, du er fremdeles trofast. Livet har bare en tendens til å gjøre oss travle en gang i blandt. Travle med gjøremål, travle med tenking. :klem: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 7. mai 2004 #399 Del Skrevet 7. mai 2004 Hei igjen Saeria. Har ikke lagt flere planer foreløpig, har jo fått beskjed om å roe ned da han synes jeg maser :o . Uansett hva han sier så surrer det rundt i hodet på meg da. Søsteren til min kjære er utdannet make-up artist og har sagt ja til å ordne hår og sminke - hun vil bare at vi skal øve oss før selve dagen. Og det er jo greit, kan begynne lenge før hvis hun vil det. Pappa har sagt at han kan lage bryllupskaken, han regnet med at mamma'n til min kjære ville være med på det - sa da er det mer eller mindre i boks. Innbydelsene og alt som ellers kreves av trykksaker hadde jeg tenkt å ordne selv. Forloveren min er jo også i boks, og hun har fått en på jobben sin til å tegne kjole til meg (må finne på en liten ting til ham når den er ferdig - kanskje en flaske vin???) Når jeg ser på det sånn så er jeg faktisk på god vei, tatt i betraktning at jeg har 2 år på meg. Det er deilig, er en aldri så liten kontrollfrik så jeg liker å ha oversikten. Får besøk nå etterpå av et vennepar av oss, hvor hun synger og han spiller gitar. Tenkte å høre med dem om de kunne tenke seg å synge og spille i kirken. Jeg gleder meg faktisk veldig mye uansett hvor kjip verden ellers kan være. :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. mai 2004 Forfatter #400 Del Skrevet 8. mai 2004 Du er jo litt heldig som har familie som kan ordne litt bryllupsting for dere. Jeg skulle gjerne hatt en make-up artist i ermet. Og en som tegnet kjole. Men så har jeg jo funnet et par kadidater til drømmekjolen alt. Men det viktigste er vel at dere gleder dere til å bli mann og kone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå