Gå til innhold

Begynne å prøve innen sommer-tidlig høst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er ett par i midten av tjueårene som gjerne vil begynne å prøve å få barn innen sommeren-høsten,

iogmed at dette er planlagt har vi jo mulighet til å forberede oss litt..

Hørt sink og fosfor er bra å ta , pleide dere å begynne på dette i forkant?

Tenker det er jo greit å tilføre litt celle-næring når man har mulighet :fnise: , man vil jo at ting skal bli så bra som mulig... :5:

Andre ting dere gjorde for å forberede dere?

Liker å snakke med dere som har vært her før, så kanskje ventetiden går litt fortere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kvinner bør begynne å ta Folat(som er et b-vitamin) ca 3 mnd, minimum 1 mnd, før forventet prøvestart. Dette kan forebygge bl a ryggmargsbrokk. Omega 3 er også anbfalt å ta i forbindelse med graviditet.

Sink kan være lurt å ta om man har problemer med å bli gravid. Men det vet jo ikke dere enda. Fosfor har jeg aldri hørt om at man bør ta i forbindelse med graviditet.

Du trenger ikke ta annet enn folat og Omega 3(også anbefalt i forbindelse med graviditet)

Stress minst mulig med det og gjør prøvingen så naturlig som mulig. Hvis ingenting er skjedd etter 1 års prøvetid(det er ikke uvanlig å bruke så lang tid) kan dere begynne å tenke på evt tiltak for å bli gravide

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, FOLAT selvfølgelig, det er også det jeg har bestilt, har ikke bestilt fosfor :fnise:

Det passer bra, hørt sink lager bedre celler så synes det er viktig..

Ja, ingenting stress, tror ting vil gå veldig bra, mine forfedre har hatt mange barn, så tror nok og håper jeg og har god bruktbarhet.

Synes bare det er gøy å snakke om dette, er spennende,

andre ting dere gjorde i forkant?

Mer psykiske ting...

Vil at ventetiden skal gå raskt, passer bedre om et par mnd, så får bare vente!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener du regelmessig? Hvis ikke så hadde jeg begynt med det! :)

Frigjør endorfiner, minsker stress, og gjør kroppen bedre rustet til den påkjenningen det faktisk er å være gravid.

Har jobbet i treningsbransjen i mange år, og de damene som var i noenlunde god form før de ble gravide var også raskere tilbake i form etter fødsel. Tipper det har mye å si for selvfølelsen i en stressende nybakt-mamma-periode.

Ellers er det vel bare å tenke på fremtiden og glede seg? =) Jeg er supermisunnelig! Må vente i 3år før vi skal begynne:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, for svar, ja trening er jo motiverende tidsfordriv :) trener lite nå, men må trene pga. vond rygg som ikke blir bedre under en graviditet iallefall...

Tre år, er det pga. studier, eller? :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Er en spennende periode dere har foran dere :jepp:

Ja, som nevnt er jo Folat viktig. Man kan jo få tatt en blodprøve hos lege for å sjekke om du mangler noe vitaminer (siden du har så god tid). Noen tar også en GU med celleprøve hvis det er lenge siden (tas helst ikke i graviditeten).

Kose deg med det som ikke er "lov" som prøver/gravid, som deilig vin, oster, feste litt ekstra;)

Kos deg med mannen din og gled deg!

Dersom du går på p-piller hadde jeg sluttet med det allerede nå siden det kan ta litt tid å få igang syklusen. Bruke kondom/sikre perioder i mellomtiden.

Når prøveperioden er her så sier jeg bare prøv å nyt den og ikke bli utålmodig altfor fort! Ha masse sex og gjør det til en romantisk periode for deg og mannen. Plutselig er du gravid:)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, for svar :-)

Så koselig :-)

Jeg har sluttet på p-ringen for et par mnd. siden, begynt med Lady comp :-) , men den er ikke inne i syklusen min enda så blir kondom nå frem til de grønne dagene, men snart kan vi jo ha sex på de røde dagene og... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stress så mye med det. La prøvingen bli noe hyggelig i steden for testing og temping og å ligge med rumpa i været etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lett å la være å stresse.. Det kan jeg lett skrive under på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å røyk, begge to, om det er noe dere gjør! Hvis mannen røyker vil det svekke evnen hans til å befrukte deg i lang tid framover, så lurt å jobbe med å få slutt på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å røyk, begge to, om det er noe dere gjør! Hvis mannen røyker vil det svekke evnen hans til å befrukte deg i lang tid framover, så lurt å jobbe med å få slutt på det :)

Røyker IKKE... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...