Gå til innhold

Vår vei mot et liv sammen i all evighet


^me^

Anbefalte innlegg

velkommen til min nye bryllupsdagbok!dette er den 3 gangen jeg laget en bryllupsdagbok... :sjenert:

sist bryllupsdato ble forskjøvet til 2013 :)

vi fikk en liten sønn i desember så det ble ikke noe bryllup i november pga den store magen :)

men nå er vi så klar som vi kan bli!

limer inn innlegg jeg nettopp skrev i bryllupsforumet:

alle gode ting er 3!

dette blir vår 3 dato dette også..

- første dato var 11.08.08, den ble avlyst pga samlivsproblemer (i god tid heldigvis, ingenting var satt i stein)

- andre dato var 19.11.11, men denne ble forskjøvet pga graviditet og termin bare noen uker etter bryllupsdatoen.

nå er jeg der hvor jeg kan si med hånda på hjertet at dette er den perfekte tiden i vårt liv til og gifte oss!

vi har vært sammen i 10 1/2 år nå (11 1/2 på bryllupsdatoen) og har vært igjennom sinnsykt mye sammen, inkludert en fersk opplevelse med og få barn sammen, noe som har gjort oss mer sikre på at det er oss det skal være resten av livet :rodmer:

ingentng har vært mer sikkert enn nå!

i dag ble vi enige om 01. juni om det er ledig i det lokalet jeg vil ha det på. lokalet bestemmer egentlig når det blir siden det ikke er andre plasser jeg kunne tenkt meg og ha bryllupsfeiringen :rodmer:

har sendt dem mail i dag ang booking.

jeg har med tiden erfart litt og funnet ut at vi skal gifte oss i kirken :)

ting som jeg har bestemt til nå er:

- dato (kommer an på lokalet men vi har iallefall noe å gå ut i fra)

- vielseslokale (den lokale kirken)

- festlokale

- meny (hovedrett, dessert og kaker, se eget innlegg under)

- stil (farger)

- type brudekjole

- brudebukett

- strømpebånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

klippet og limt i fra min forrige dagbok:

Mine tanker og ideer:

the most important thing, THE FOOOOOOD!

når gjestene kommer får de mozell og champagne og masse frisk frukt/bær.

hovedrett blir buffet (pga mange forskjellige matproblemstillinger i familien) men ikke av den gammeldagse sorten. det blir nemlig VERDENS beste middelhavsbuffet med hjemmelaget foccaccabrød, aiolidip, forskjellige salater, scampi, kjøttboller i tomatsaus og MYE mer inkl. et utvalg av vanlige ting du finner på de fleste buffeer.

dessert blir sjokolademousse med vaniljesaus.

bryllupskaken blir hvit med røde detaljer (blomster?) på.

KAKER:

-Bryllupskaken (kjøp)

-oreokake (meg)

-vaniljekake (min kjæres yndlingskake) (svigermor)

-snickerskake (mamma)

-sommerdrøm (lokalet)

-kransekake (?)

DRIKKE:

Hovedrett:

Vin

Vann

Lovebrus/annen brus

Dessert/caketime:

Kaffe

Baileys

Fløte

Vann og brus har vi ute hele kvelden, det blir ikke servert annen alkohol enn champagne,vin og baileys av private årsaker

SPILLELISTEN

- chris medina - what are words (kirken)

- at last- aretha franklin (som first dance)

- Marvin Gaye - Lets get it on (garter removal)

- mission impossible themesong (ved påtagelse av strømpebånd)

- leann rimes - but i do love you

- leann rimes - how do i live

- alicia keys ft usher - my boo

- mariah carey - whenever you call

- shania twain - from this moment

- shania twain - your still the one

- whitney houston - my love is your love

- brian adams - everything i do, i do it for you

- R kelly - i belive i can fly

- dirty dancing - time of my life

- grease - your the one that i want

- Celine Dion - power of love

- michael buble - everything

- michael jackson - the way you make me feel

- nick lachey - this i swear

- Jessica Simpson - With You

- Elton John - can you feel the love tonight

- the platters - only you

- aurosmith - i dont want to miss a thing

- savage garden - i knew i loved you

- Nickelback - Far Away

- shakira - hips dont lie

- Mary J. Blige/U2 - One

- Angels - Robbie Williams

- Percy Sledge- When A Man Loves A Woman

- U2 - Sweetest Thing

- Dancing Queen - ABBA

- venke knutson - when the stars go blue

- AR Rahman ft pussycat dolls - jai ho

GJESTELISTE

Meg og min kjære

Min familie:

Mamma

Pappa

Lillebror

Storebror

Vivian

Anniken

Ørjan

Farmor

Mormor

Morfar

Hans familie:

Mamma

mormor

Pappa

Inger

Farmor

Lillesøster

Monica + samboer

Forlovere:

Marianne+kjæreste

Lars+kone

toastmaster/vertinne

Gjester totalt med oss: 27 stk

MUST HAVES:

Something old,

something new,

something borrowed

and something blue,

and a penny in a shoe.

Something Old... Signifies a sense of continuity, tradition and represents the link to the bride's old life and her family. Many brides would wear their mother's wedding gown or family jewelry.

Something New... Signifies hope for the future. The bridal gown can be used here, if it is purchased new - or any other new item purchased as part of the bridal attire.

Something Borrowed... You're suppose to borrow something from a friend who is happily married. Their happiness will wear off on you and bring you happiness too! Brides can borrow Jewelry or a special handkerchief from a family member or close friend.

Something Blue... Signifies fidelity, purity and love. This is why you see so many garters with blue ribbon or detailing!

A Silver sixpence in your shoe... Signifies wealth - both financial wealth and a wealth of happiness and joy.

ØNSKELISTE:

- Reise

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

forslag til leker/aktiviteter:

- lek 1:

Brudeparet sitter på hver sin stol og får uttdelt en passe stor krittavle eller ark av størrelsen A3. En person stiller spørsmål som "hva er brudens favoritt-tv-serie?" "Blir det barn i løpet av første året som gift?" "Hva er brugommens favorittdrikk?" "Hvem gjør mest husarbeid?" osv. Bruden og brudgommen skal skrive svaret på tavle/arket og vise fram til tilskuerne, målet er å teste hvor mye de vet om hverandre og hva de er enige om.

lek 2:

Tøm flasken

Antall deltakere: 5

Utstyr: 5 tåteflasker med vann e.l.

Start med å spørre om det er noen som er tørst? Finn dem som er mest tørst! Når to deltakere, som må være de som er mest tørst, har meldt seg får de hver en tåteflaske med melk, vann e.l. De skal så tømme flasken, og den som først har drukket opp vinner.

lek 3:

Marshmellow toothpick castle:

Split into teams of 2 or 3. Give each team 15 mini-marshmellows and 15 toothpicks. The team that builds the highest marshmellow structure in 10 minutes wins!

bryllupsquiz:

vi lager et ark med 20 spørsmål om brudeparet med svaralternativer på, noen spørsmål kan det være flere riktige svar på, andre bare et riktig alternativ. gjestene svarer i grupper.

etter de er ferdige får gjestene vite hva som er riktig.

den gruppen som har flest riktige svar vinner en premie!

spørsmål:

1. hvor møttes bruden og brudgommen?

2. hvilken dato ble brudeparet sammen på?

3. hvor mange år har de vært sammen?

4. når ble bruden og brudgommen født?

5. hvor har bruden og brudgommen vokst opp?

6. hvilken skole begynte brudeparet på i 1 klasse?

7. hva er brudeparets felles hobby?

8. hvor mange dyr har brudeparet?

(to be continued....)

aktivitet:

garter removal:

bruden har på seg et strømpebånd og skal sitte på en stol.

mannen skal så ta av strømpebåndet til bruden...MED TENNENE!

bruden har allerde kastet buketten til de single damene, mannen skal kaste strømpebåndet til de single mennene.

han og hun som tok i mot strømpebåndet og blomsterbuketten skal så gjøre det samme som bruden/brudgommen, bare at da skal strømpebåndet på :)

det vi kommer til å gjøre her er og bare gi blomsterbuketten/strømpebåndet til forloveren hans og hans kone :)

- og first dance selvfølgelig, der blir det som skrevet lengre oppe til etta james - at last.

- kakespising, som er standard.

- skjære av toppen på kransekaken sammen mens forloverene våre holder oss for øynene. Så mange ringer som vi tar av blir antall barn vi kommer til å få.

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

datoen blir den 01.06.13!!

lokale (og alt det som følger med) og kirke er bestilt! :)

vielsen er kl. 15.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Tips :)

Få gjestene til å skrive noen lapper om hva de tror dere gjør, hvor dere er i livet, hvor mange barn de tror dere har fått osv. om 10 år. Lappene blir så lagt i en boks og gjemt unna så får dere (brudeparet) lese de lappene på deres 10 års bryllupsdag :) Morsomt :)

Du kan også gi noen av gjestene et engangskamera å be de dokumentere bryllupet på sin måte. Morsomt å se alle bildene som er tatt når du framkaller de.

Vi skal gjøre dette til vårt bryllup neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koslig med besøk! :)

tusen takk for tips!det skal vi gjøre! :)

når skal dere gifte dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja har planlagt det meste, har kun bestilt lokalet så langt. Er jo enda en stund til så føler at jeg kan vente med alt det andre litt til. Skal dra å prøve brudekjoler med forloveren min neste helg :smilbla: det gleder jeg meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh!det hørtes gøy ut!det skal vi og, bare ikke enda :)

vet du hvilke farger du vil ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja etter å ha ombestemt meg 2-3 ganger. Veggene i lokalet er grå så da blir det lilla i ulike nyanser. + bittelitt sølv.Enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sikkert kjempe fint :) jeg vurderte det en stund, men fant ut at det ikke kom til å passe i lokalet. Skal du ha bryllupet på hotell eller har du leid et annet lokale der du må ordne alt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lokalet er en koslig cafe som nesten er skreddersydd for brylluper da det er et hvitt og lyseblått lokale i skikkelig romantisk gammelstil som er veldig inn nå :)

du ser alt jeg har funnet hvis du klikker på linkene oppe på listen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hmm... Evighet er vakkert. Jeg sa til en hørende venninne at hun er storslått og storslagen dame. Og jeg har svært sterke følelser for henne. Jeg har kjøpt en flott sommerkjole til hun. Jeg håper at hun og jeg går i en park med blomster.

Anonym poster: f60349811aea7b1c97bfc54cf877fc8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Tips :)

Få gjestene til å skrive noen lapper om hva de tror dere gjør, hvor dere er i livet, hvor mange barn de tror dere har fått osv. om 10 år. Lappene blir så lagt i en boks og gjemt unna så får dere (brudeparet) lese de lappene på deres 10 års bryllupsdag :) Morsomt :)

Du kan også gi noen av gjestene et engangskamera å be de dokumentere bryllupet på sin måte. Morsomt å se alle bildene som er tatt når du framkaller de.

Vi skal gjøre dette til vårt bryllup neste år :)

Nytt tips:

Jeg var i et bryllup hvor brudeparet fikk 12 opplevelser de skulle gjøre på samme dato som bryllupsdagen. PÅ 1 års dagen skulle de gå ut å spise bare de to. Jeg tilhørte venninegjengen, og vi skulle har akedag i februar med begge to. Det var kjempegøy. Vi grlllet mat og koste oss, til tross for bitrende kulde. Vet ikke hva annet de gjorde, men familie, kollegaer og andre slektninger og kjente fikk utdelt sin måned. Hva vi skulle gjøre var opp til oss. Brudeparet koste seg uansett. Du kan jo ta det med som et tips til f.eks forlover eller toasmaster.

Gratulerer med bryllup , forberedelser og baby. Vi feiere 5-års bryllupsdag i august-blir koselig det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen pingting! :)

ja, og i tillegg har de gjort MYE med lokalet etter disse bildene ble tatt!det er nå fylt i shabby chic ting der inne nå med eget lite rom hvor du kan kjøpe korter, gammaldagse godterier, småpynt o.l, jeg kunne ikke funnet et bedre lokale i verden tror jeg!første gang jeg var der var i en 75 års dag og da sa jeg til mannen at HER skal vi ha bryllupet, UTEN TVIL!

de gjør i tillegg alt for deg!de pynter slik du vil ha det, lager kakene, underholder og spiller musikk, lager alt som heter mat, rydder....you name it!vi trenger bare å si hva hvordan vi vil ha det og kjøpe inn bordkorter...

GENIALT!! :hoppe:

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

HUUUGE UPDATE!!

nå er det ikke lenge igjen til bryllupet gitt!!

det som er i boks er:

- kirken

- lokale (som har pådekking, mat, kaker, servering, underholdning/musikk/toastmaster og alt!)

- blomster er bestilt

- frisør/sminke

- fotograf til kirke og fotoshoot etterpå

- invitasjoner bestilt i dag fra optimalprint.no

- sanger/gitarist til kirken

- sanger til bryllupsfesten (til first dance o.l.) satt på spilleliste på spotify

- kjolen må jeg vente litt med dessverre, men har sett meg ut en og prøvd som er dyrere enn forventet og vi må se til 19 mars hvor mye mannen får igjen på skatten for å se hvor mye jeg kan bruke på kjolen...

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...