Gå til innhold

"Jeg liker ikke vann"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har dere ikke vokst opp med å få vann til middag ol.? Man blir jo vant til da. Skjønner ikke at dere ikke er redde for tennene deres..... brus. saft og juice tærer utrolig mye på emaljen. Aner meg at vi blir den neste gebiss-generasjonen.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Vann i seg selv har ikke smak, men det som kommer ut av springen eller som er kjøpt i butikken har smak, ettersom det ikke er 100% vann.

Jeg liker forøvrig vann..

Mener du at det blir litt smak pga rør og sånn?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes vann kan være kjempegodt. Men vannet her jeg bor nå er ikke noe særlig. Vann fra langt nord i Norge smaker best, er min erfaring i hvertfall.

Vann er som regel best lenger oppe i fjellet. Fjellene i Sør-Norge f. eks. har bedre vann enn de har på lavere steder i Nord-Norge.

Gjest Mildrid
Skrevet

Bodde et år i nabobyen og der smaker vannet klor. Grusom smak. Her har vi heldigvis perfekt vann, for jeg drikker men liter daglig.

Skrevet

Jeg er sjeleglad jeg liker vann. Jeg liker følelsen av å drikke vann. Iskaldt vann. Det føles rent og bra for kroppen. Har alltid foretrukket vann, fremfor smakstilsatte ting, som saft og juice. Kullsyre liker jeg heller ikke. Skal jeg drikke noe annet en vann, må det bli rødvin og kaffe.

Det er litt smaksforskjeller på vann, men det er så lite. For meg så drikker jeg ikke vann for smakens skyld, men fordi det føles bra og tørsteslukkende. Det gjør ingen annen ting med smak i. Tvert imot.

Jeg tror at de som sier "jeg liker ikke vann" bruker dette som en slags unnskyldning fordi de liker smaksatt såpass godt.

Enig med deg!

Det finner ikke noe mer deilig som å drikke kaldt vann når man er tørst.

Det er som nytt blod i årene, fantastisk, forfriskende og ...ja jeg vet ikke hva jeg skal si...meget godt!

Jeg elsker vann, farris, øl rødvin.

Vann først :)

mmm Vann!

Gjest Carousel
Skrevet

Jeg synes vann smaker metall, kran og kjøkkenglass eller plastflaske - uansett hvor jeg er. Jeg hatet denne smaken når jeg var yngre. Etter jeg begynte å trene, innså jeg at jeg bare måtte drikke vann. Dessuten er brus dyrt i lengden, juice veldig kaloririkt, og saft skikkelig stygt :skravle:

Men jo, jeg mener det absolutt er mulig å ikke like vann :)

AnonymBruker
Skrevet

Mener du at det blir litt smak pga rør og sånn?

Vann, altså H20, er smakløst. Det er umulig å like/ikke like smaken, ettersom vann ikke har smak. Det vi drikker fra springen inneholder diverse stoffer som har blitt tilsatt for å rense vannet, og også diverse mineraler, som har smak.

Skrevet

Jeg kan også finne på å si at jeg ikke liker vann. Når man først har smakt godt fjellvann eller lignende er ikke det tullet som kommer ut fra springen like godt altså ;)

Jeg drikker jo selvsagt vann fordi da! Mest fordi det er nødvendig.. Jeg drikker så og si aldri brus, saft, juice eller kaffe. Så det er ikke fordi jeg er bedre vant med noe annet.

I motsetning til alle andre så vil ikke jeg ha vannet mitt iskaldt, men like under romtemperatur. Ja, jeg er rar :sjenert:

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg drikker vann fra springen akkurat nå og kan ikke si det er sånn kjempegodt.. :P Men er utrolig godt når man er tørst. Mye bedre enn brus og andre ting.

Skrevet

Hva med melk eller sjokolademelk?

Melk er nøytralt og har en ph på rundt 7 tror jeg. Skjokomelk er også nøytralt men inneholder mye sukker da.

Gjest badeand1
Skrevet

Melk er nøytralt og har en ph på rundt 7 tror jeg. Skjokomelk er også nøytralt men inneholder mye sukker da.

Jeg spurte hun som ikke likte forskjellige drikker. :sjenert:

Skrev innlegget rett etter hennes svar men kom visst et par innlegg etter. :fnise: Burde nok sitert.

Skrevet

Da jeg gikk på UiO gikk jeg heller tørst enn å drikke vannet der. Æsj! Men vannet her jeg bor, i Oslo, er godt. Vannet i Grimstad smaker også rart synes jeg. Men Glitre-vann i Drammen er godt. Så jeg skjønner at noen ikke liker vann selv om jeg liker det selv :)

Skrevet

:O vannet i Grimstad syns jeg smaker digg! :D

Skrevet

Vann er som regel best lenger oppe i fjellet. Fjellene i Sør-Norge f. eks. har bedre vann enn de har på lavere steder i Nord-Norge.

Ja, det har sikkert mest med det å gjøre. :)

Skrevet

:O vannet i Grimstad syns jeg smaker digg! :D

Er mulig det har blitt bedre de siste 15 åra ja :) Synes det smakte litt klor før..

Gjest _La Femme
Skrevet

Jeg elsker vann. Når det er sagt kan jeg dessverre ikke si om det er på grunn av smaken, eller på grunn av konsistensen. Kanskje en kombinasjon. Men at vann har smak, det skal være sikkert. Vann smaker jo forskjellig alt etter hvilket vann det er. Springvann i en by smaker annerledes enn springvann i en annen by. Det er flere faktorer som spiller inn på smaken; innhold av forskjellige mineraler, rensingen og rensesystemet, osv.

Skrevet

Jeg drikker kun vann når jeg trener eller rett etter trening. Vann er også veldig godt å drikke fra springen når man har pussa tenna =P

Annet enn det syns jeg det er forferdelig å drikke vann egentlig, blir en rar bismak i munnen min. Drikker saft uten sukker jeg og en Cola nå og da, overlever nok =)

Skrevet

Er mulig det har blitt bedre de siste 15 åra ja :) Synes det smakte litt klor før..

Vannet fra Rore tror jeg går til sentrum, og det er veldig godt! Drikker det as we speak :D

Men ja, man har kanskje forskjellig smak også. Jeg syns vann på flaske som Imsdal smaker veldig platt og tungt. Kjennes ikke friskt ut. Har nok også minst like mye med hva man har vokst opp med, standardene som ble satt når man var barn.

Turister som kommer hit, skulle tro de liker vannet vårt?

Skrevet

Selv drikker jeg 3 liter vann hver da :D

2 liter fyker lett når jeg er på skolen.

og kontra Pepsi Max (Noe min mor kjøper i store kvantiteter om gangen), er vann som å drikke etter 40 dager i ørkenen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...