AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Har flere ganger lest folk skrive her på forumet at de "ikke liker vann". Ofte i tråder som handler om Pepsi max-inntak og slikt, virker som mange drikker smaksatt drikke for å unngå å drikke rent vann. Har også hørt dette IRL, senest i går fra en kollega. Hva er dette for noe? Hvordan går det an å ikke like vann?! Det smaker jo ingenting, er bare ren smakløs væske.. Hvordan kan det være ubehagelig å drikke vann? Kan noen forklare? Mener ikke å være frekk, jeg bare skjønner det ikke. For meg blir det liksom som å si "jeg liker ikke smaken av luft".. Verken luft eller vann smaker jo noenting som helst så lenge det er rent, det er bare smakløse stoffer vi er ment å innta for å leve! 10
Gjest Tekola Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Vann smaker, jo! Jeg liker ikke lunkent vann. Kjøleskapskaldt vann er kjempegodt! Men det er veldig lurt å venne seg til å drikke mer vann og mindre smakstilsatt drikke.
Tropic Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Jeg liker ikke vann, og det er nok kanskje fordi at jo det smaker LITT. Det er ikke 100% smakløst. Jeg kan drikke vann om det er ISKALDT!! Men liker det ikke, så drikekr det sjelden Ironisk nok liker jeg veldig utvannet saft, noe kjæresten min ikke forstår da han mener det er utrolig merkelig at jeg ikek liker vann, men saften min skal være über-utvannet!
Gjest Maruwan Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 Det er ikke det at vann smaker vondt, men det er bare så sinnsykt kjedelig. Holder på å omkomme av kjedsomhet hver gang jeg drikker vann, med mindre jeg er helt sinnsykt tørst. 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 Vann smaker jo noe, akkurat som alt annet. Og alle kan jo ikke like alt. Sånn er det bare. 1
Gjest Spinell Skrevet 26. april 2012 #6 Skrevet 26. april 2012 Noen steder smaker ikke vannet like friskt (eller like "ingenting") som andre steder. Særlig der de har hardt eller veldig mineralrikt vann smaker det skikkelig "dødt" og "tungt" etter min mening. Kanskje mange som ikke liker vann er vant til den typen kranvann? Jeg liker vann så lenge det ikke er slik jeg har beskrevet over. Man kan friske det opp ved å tilsette en sitrondråpe eller ha det i en mugge med sitron- eller agurkskiver. Det kamuflerer en del av det døde preget. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #7 Skrevet 26. april 2012 TS her, mulig jeg er bortskjemt på smakløst vann siden jeg bor i en kommune som har veldig rent og friskt vann. Jeg kjenner ihvertfall ingen smak som helst For meg er kjennetegnet på vann at det ikke har smak, på en måte. Uansett er det jo ingen utpreget sterk smak på rent vann. Derfor synes jeg det er så rart at en del tydeligvis holder seg unna. Synes det er veldig merkelig å mislike vann så mye at man heller tar de uheldige helsekonsekvensene av å drikke saft, brus o.l. hver gang man er tørst.. For det ser jeg f.eks. på jobb at det er et par stykker som gjør. 2
Kladd Skrevet 26. april 2012 #9 Skrevet 26. april 2012 Kan forstå det om de som sier det bor et sted med dårlig vann. Jeg drikker så og si ikke rent vann når jeg er i feks. Oslo, synes det smaker sånn klor! Her hjemme synes jeg det er kjempegodt! Når jeg er steder hvor vannet ikke er godt, bruker jeg å ha oppi pittelitt juice for å kamuflere smaken. 1
Tropic Skrevet 26. april 2012 #10 Skrevet 26. april 2012 Fjellvann er godt ja! Det glemte jeg. Liker vannet på hytta vår myyyyye bedre!
Yme Skrevet 26. april 2012 #11 Skrevet 26. april 2012 Jeg syns vann smakte dritt da jeg var liten... Det hadde en ekkel bismak av rør og rusk. Den smaken blei borte når jeg vente meg til den, men vann smaker.
BoringMachines Skrevet 26. april 2012 #12 Skrevet 26. april 2012 Det er vel ikke vannet i seg selv som smaker? Jeg ville tro at det kom av feks sånn som hvilke rør det renner gjennom, og hvor mye "bakterier" det er i kilden vannet kommer fra. Her jeg bor er det kjempebra vann, men andre steder vet jeg at vannet smaker litt jordaktig, og det er jo ikke noe godt (naturlig nok fordi jeg ikke er spesielt glad i jord, hehe) Men jeg er litt enig med deg TS, det høres veldig rart ut at folk sier at de ikke liker vann. 1
Malleus Skrevet 26. april 2012 #13 Skrevet 26. april 2012 Det er ikke det at vann smaker vondt, men det er bare så sinnsykt kjedelig. Holder på å omkomme av kjedsomhet hver gang jeg drikker vann, med mindre jeg er helt sinnsykt tørst. Enig! Da jeg var liten sa jeg alltid at jeg ikke "likte vann". Men det er jo sant, vann smaker jo nesten ingen ting. Det var vel mer det at vann er utrolig kjedelig og nettopp uten smak. Nå drikker jeg vann oftere, but still.. vann er jo ikke en vidre spenstig drikke. Nå skal det jo nevnes at mange merker forskjell på vann i form av smak på hvor vannet kommer fra da. Noen områder har visst "bedre" vann enn andre, men sånt kjenner ikke jeg. Er visst ikke blitt en vannekspert enda.
Gjest Vodka Skrevet 26. april 2012 #14 Skrevet 26. april 2012 Jeg synes vann kan være kjempegodt. Men vannet her jeg bor nå er ikke noe særlig. Vann fra langt nord i Norge smaker best, er min erfaring i hvertfall.
Belle de Jour Skrevet 26. april 2012 #15 Skrevet 26. april 2012 Når man er vant til å drikke noe med smak hele tiden er det ikke så rart at vann blir kjedelig. Og selvfølgelig om man bor steder med dårlig vann, som jeg gjør nå. Bruker fortsatt vann som tørstedrikk, men jeg merker at jeg drikker mye mindre enn før, og kjøper mer vann med kullsyre.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 26. april 2012 #16 Skrevet 26. april 2012 Jeg er sjeleglad jeg liker vann. Jeg liker følelsen av å drikke vann. Iskaldt vann. Det føles rent og bra for kroppen. Har alltid foretrukket vann, fremfor smakstilsatte ting, som saft og juice. Kullsyre liker jeg heller ikke. Skal jeg drikke noe annet en vann, må det bli rødvin og kaffe. Det er litt smaksforskjeller på vann, men det er så lite. For meg så drikker jeg ikke vann for smakens skyld, men fordi det føles bra og tørsteslukkende. Det gjør ingen annen ting med smak i. Tvert imot. Jeg tror at de som sier "jeg liker ikke vann" bruker dette som en slags unnskyldning fordi de liker smaksatt såpass godt. 4
challenger Skrevet 26. april 2012 #17 Skrevet 26. april 2012 Det er jo ikke akkurat godt da, som du sier så smaker det jo ingenting:p Men selv drikker jeg nesten bare vann for at jeg synes at feks. brus er bortkastet..
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #18 Skrevet 26. april 2012 Jeg er heller ikke spessielt glad i vann. Her i huset smaker vannet veldig tydelig jord og det smaker Blæh! Isskaldt kildevann derimot kan vært kjempe godt. Ellers har jeg det problemet at jeg ikke har funne noe drikke jeg virkelig liker... Vann er jo ikke godt, saft er jeg heller ikke glad i. Og i hvertfall ikke drikke med Aspartam. Brus tåler jeg ikke, og juice synes jeg ofte blir for surt... Så jeg har i grunn ikke noe å drikke, og drikker heller aldri mer enn 1-2 glass med noe som helst i løpet av dagen...
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #19 Skrevet 26. april 2012 Jeg er glad i pepsi max, men jeg elsker vann også Men jeg kan forstå noen av de som ikke liker vann. Når jeg bodde i oslo, så hendte det at vannet smakte høgg. Så drakk jeg mye andre ting. Men vannet i hjembyen min er supergodt, når jeg er der så drikker jeg bare vann
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #20 Skrevet 26. april 2012 Har flere ganger lest folk skrive her på forumet at de "ikke liker vann". Ofte i tråder som handler om Pepsi max-inntak og slikt, virker som mange drikker smaksatt drikke for å unngå å drikke rent vann. Har også hørt dette IRL, senest i går fra en kollega. Hva er dette for noe? Hvordan går det an å ikke like vann?! Det smaker jo ingenting, er bare ren smakløs væske.. Hvordan kan det være ubehagelig å drikke vann? Kan noen forklare? Mener ikke å være frekk, jeg bare skjønner det ikke. For meg blir det liksom som å si "jeg liker ikke smaken av luft".. Verken luft eller vann smaker jo noenting som helst så lenge det er rent, det er bare smakløse stoffer vi er ment å innta for å leve! Vann i seg selv har ikke smak, men det som kommer ut av springen eller som er kjøpt i butikken har smak, ettersom det ikke er 100% vann. Jeg liker forøvrig vann..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå