AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #61 Skrevet 28. april 2012 Du overdriver ikke du? Det er ingen her som har snakket om en haug dater samtidig. Jeg ser ikke noe galt i å treffe flere og bli kjent i virkeligheten, om man for eksempel har møtt hverandre på nettet. Det er ikke alltid lynet slår ned første gangen, vet du. Eh, jo? Jeg har lest overskriften, og hovedinnlegget, og svarene. Tråden handler jo nettopp om å date en haug folk samtidig, Hvis du ikke synes det å date tre forskjellige i løpet av noen timer er å date en haug folk samtidig, så beviser du egentlig bare mitt poeng. Men egentlig tror jeg tråden hadde fått litt andre svar hvis den hadde vært vinklet sånn: "Synes du det er greit at daten din har vært på date med to andre tidligere på dagen?" 3
Gjest Eurodice Skrevet 28. april 2012 #62 Skrevet 28. april 2012 Eh, jo? Jeg har lest overskriften, og hovedinnlegget, og svarene. Tråden handler jo nettopp om å date en haug folk samtidig, Hvis du ikke synes det å date tre forskjellige i løpet av noen timer er å date en haug folk samtidig, så beviser du egentlig bare mitt poeng. Men egentlig tror jeg tråden hadde fått litt andre svar hvis den hadde vært vinklet sånn: "Synes du det er greit at daten din har vært på date med to andre tidligere på dagen?" Jeg vil nå ikke si at tre personer er en hel haug. Men å ha avtale/date med tre på samme dag, blir i overkant, synes jeg, og ikke noe jeg ville ha gjort.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #63 Skrevet 28. april 2012 Jeg klarer ikke forstå at så mange klarer å være interessert i så mange forskjellige på en gang? Eller dater dere bare hva som helst i håp om at det kanskje vil oppstå interesse? 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #64 Skrevet 28. april 2012 Jeg tror det kommer veldig an på jeg. For mitt vedkommende så er jeg i en sånn situasjon hvor jeg ikke er interessert i noen, men er på en datingside. Hvis det skulle bli sånn at flere derfra inviterer meg på date for å bli kjent/finne ut av om dette kan være noe (tidlig, før vi har skrevet de kjedsommelige mailene lenge), så ser jeg ikke på det som noe problem om man dater flere i samme periode. Men om man velger å fortsette å treffe en av dem flere ganger og det oppstår interesse så mener jeg det blir feil å møte flere samtidig. Det samme hvis man møter den man dater irl og faktisk møtes på date fordi man er interessert. Stor forskjell på hva man legger i begrepet "dating" og hvor langt det har gått.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #65 Skrevet 28. april 2012 Hvis jeg møter ene daten klokken 14.00, den andre daten klokken 17.00, drar hjem og gjør meg klar for 3 date klokken 20, er det frekt det? Det kan da vel ikke gjøre noe i og med at man tross alt bare dater i håp om å finne drømmepartneren? Er det forskjell på om menn eller kvinner gjør dette? Det er ikke frekt. Fy faen så heldig du er som kan gjøre slik! Det er greit både om en mann og om en kvinne gjør det.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #66 Skrevet 28. april 2012 Forteller man til datene at man har flere samme dag? If they ask. Yes.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #67 Skrevet 28. april 2012 Du kan ikke kreve at hun skal møte bare deg, ene og alene. Hun kan ikke stte livet sitt på "vent" og kanskje gå glipp av drømmemannen fordi DU har bestemt at hun bare skal date deg. Riktig.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #68 Skrevet 28. april 2012 det sier utrolig mye om seriøsiteten til en person om man nærmest løper fra date til date. Ja, det viser at han ser seriøs, og vil sjekke ut markedet, og ikke bare gå for det første og beste. Det viser at han har respekt for sin egen tid, og ikke vil sette livet sitt på vent på grunn av en person han ikke vet noenting om. For meg ville det vært utelukkende positivt om jeg fikk vite at daten min også dater andre. Det viser at han har respekt for sin egen tid, og selvrespekt er en forutsetning for respekt for andre.
_Aries Skrevet 29. april 2012 #69 Skrevet 29. april 2012 Ja, det viser at han ser seriøs, og vil sjekke ut markedet, og ikke bare gå for det første og beste. Det viser at han har respekt for sin egen tid, og ikke vil sette livet sitt på vent på grunn av en person han ikke vet noenting om. For meg ville det vært utelukkende positivt om jeg fikk vite at daten min også dater andre. Det viser at han har respekt for sin egen tid, og selvrespekt er en forutsetning for respekt for andre. Det er stor forskjell på å søke en partner og gå på dater, og det å godta det første og beste man finner. Sånn som du skriver det med "respekt for egen tid" virker det som at du har begrenset med tid for å finne "den rette". Det er langt viktigere og vise respekt for seg selv og daten og å gi det hele den tiden man trenger. Dessuten så ser jeg ikke helt poenget med å ta med noen på en "person han ikke vet noenting om" som du sier.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #70 Skrevet 29. april 2012 Ja, det viser at han ser seriøs, og vil sjekke ut markedet, og ikke bare gå for det første og beste. Det viser at han har respekt for sin egen tid, og ikke vil sette livet sitt på vent på grunn av en person han ikke vet noenting om. For meg ville det vært utelukkende positivt om jeg fikk vite at daten min også dater andre. Det viser at han har respekt for sin egen tid, og selvrespekt er en forutsetning for respekt for andre. Det kommer vel litt an på hvordan man ser det. Jeg synes det er fint om en person har et avslappet forhold til det å finne en partner, og koser seg med den ene daten så lenge det er interesse, kanskje har lengre opphold mellom hver nye osv. Selv er jeg i den situasjonen at jeg har vært på date med én, antagelig skal treffe ham igjen, men ikke føler at det kan bli kjempeseriøst. Flere andre oppegående og interessante menn har tatt kontakt, så jeg vil gjerne treffe disse også. Ikke på samme dag - det er for strevsomt for meg, gitt, men jeg ser ikke noe galt i å ha førstedater med flere innen et kort tidsrom. Faktisk ser jeg ikke noe galt i å date en ny selv om en har et uforpliktende forhold på gang med en annen heller
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #71 Skrevet 29. april 2012 Faktisk ser jeg ikke noe galt i å date en ny selv om en har et uforpliktende forhold på gang med en annen heller Må legge til at sikker sex, åpenhet om hva en legger i forholdet (også når det gjelder å treffe andre) osv er en selvfølge for meg... ser at jeg kanskje virker "løs", men det har jeg faktisk aldri vært, med 7 partnere totalt i en alder av 34. Har vært i et forhold i nesten ti år.
Steinar40 Skrevet 29. april 2012 #72 Skrevet 29. april 2012 Må legge til at sikker sex, åpenhet om hva en legger i forholdet (også når det gjelder å treffe andre) osv er en selvfølge for meg... ser at jeg kanskje virker "løs", men det har jeg faktisk aldri vært, med 7 partnere totalt i en alder av 34. Har vært i et forhold i nesten ti år. Man ser ihvertfall hvor viktig det er å avklare dette på forhånd. Hadde folk hatt moral og oppdragelse så hadde det selvfølgelig ikke vært nødvendig, men det har altså ikke folk i dag.
Gjest HunterLady Skrevet 29. april 2012 #73 Skrevet 29. april 2012 Jeg ville aldri gjort det. Synes det virker desperat og en smule upassende.
kaffemor Skrevet 29. april 2012 #74 Skrevet 29. april 2012 Nå har jeg ikke lest hele tråden, men er forsåvidt ok det Ts. Jeg synes det høres veldig slitsomt ut men
Anglofil Skrevet 30. april 2012 #75 Skrevet 30. april 2012 Tråden er ryddet for avsporinger. Yvonne (mod)
Gjest Eurodice Skrevet 30. april 2012 #76 Skrevet 30. april 2012 Man ser ihvertfall hvor viktig det er å avklare dette på forhånd. Hadde folk hatt moral og oppdragelse så hadde det selvfølgelig ikke vært nødvendig, men det har altså ikke folk i dag. Kunne du utdype hva du mener med dette, og kommer du innunder kategorien "folk"?
Gjest Bandit Skrevet 30. april 2012 #77 Skrevet 30. april 2012 Jeg synes det vitner om desperasjon og/eller usikkerhet når man dater mange samtidig. Jeg foretrekker å holde fokus på EN av gangen, da dette vil sørge for at jeg vil være bedre rustet til å ta bedre beslutninger. Blir det flere å holde styr på samtidig, blir det så mye bakgrunnsstøy at evnen til å treffe riktige beslutninger ville vært svekket. Er jeg bare en av mange og jeg føler det som innspillingen av ungkarskvinnen, vil det være uaktuelt uansett. 1
Steinar40 Skrevet 30. april 2012 #78 Skrevet 30. april 2012 Kunne du utdype hva du mener med dette, og kommer du innunder kategorien "folk"? Er ikke dette åpenbart? Hadde folk hatt moral og oppdragelse så hadde de forstått at man bare dater EN av gangen, og innrettet seg deretter. Folk er da mannfolk og kvinnfolk. Med andre ord mennesker. Og så vidt jeg vet hører jeg fortsatt til arten menneske, ja
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå