sebastianen Skrevet 27. april 2012 #41 Skrevet 27. april 2012 Men du sa jo tidligere at det ikke er noe å kritisere, for vi har det jo tross alt så bra. Jojo, men husk på at her var det noe som gikk utover en man kan putte i sekken "svak gruppe" da er det lov å bli moralsk forarget.
Gjest Maruwan Skrevet 27. april 2012 #42 Skrevet 27. april 2012 (endret) Hva slags land er Norge? Et i-land. Nei, vi er faktisk ikke et industri-land. Vi er i all hovedsak en råvareprodusent på linje med de fleste u-land. Endret 27. april 2012 av Maruwan
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #43 Skrevet 27. april 2012 Jeg synes ikke Norge er perfekt men etter å ha bodd noen andre steder har jeg fått øynene opp for hvor godt vi faktisk har det. Det er ikke perfekt, men det kan det heller ikke være, for det som utgjør Norge er jo mennesker. Ingen mennesker er perfekte, hverken oss godtfolk eller de som prøver å styre landet. Sånn er're bare !
Rainbow Skrevet 27. april 2012 #44 Skrevet 27. april 2012 Jeg er veldig glad for at vi har en veldferdsstat. Hadde ikke den fungert (som den faktisk ofte gjør, det er de tilfellene der det går dårlig man hører om, ikke de tusenvis av gangene det går bra), hadde jeg ikke fått noe hjelp da jeg jobba så hardt på jobben min at jeg ble syk. Nå får jeg økonomisk hjelp mens jeg prøver å bli frisk igjen og støtte så jeg kan komme raskest mulig tilbake i arbeidslivet. Hadde det ikke vært sånn at man får penger når man faktisk er syk hadde jeg sannsynligvis jobbet meg ihjel. Ja, det er mange som utnytter systemet, men det er flere som får en sårt tiltrengt hjelp i en vanskelig situasjon. Jeg har vært et menneske som sier ja for ofte og gjør alt for å gjøre en bra jobb, noe som førte meg ut i utbrentheten. Men jeg skal tilbake, og jeg er så glad for at staten gjør det mulig å få hjelp til å klare det!
Gjest Maruwan Skrevet 27. april 2012 #45 Skrevet 27. april 2012 Jeg er veldig glad for at vi har en veldferdsstat. Hadde ikke den fungert (som den faktisk ofte gjør, det er de tilfellene der det går dårlig man hører om, ikke de tusenvis av gangene det går bra), hadde jeg ikke fått noe hjelp da jeg jobba så hardt på jobben min at jeg ble syk. Nå får jeg økonomisk hjelp mens jeg prøver å bli frisk igjen og støtte så jeg kan komme raskest mulig tilbake i arbeidslivet. Hadde det ikke vært sånn at man får penger når man faktisk er syk hadde jeg sannsynligvis jobbet meg ihjel. Ja, det er mange som utnytter systemet, men det er flere som får en sårt tiltrengt hjelp i en vanskelig situasjon. Jeg har vært et menneske som sier ja for ofte og gjør alt for å gjøre en bra jobb, noe som førte meg ut i utbrentheten. Men jeg skal tilbake, og jeg er så glad for at staten gjør det mulig å få hjelp til å klare det! Problemet med velferdsstaten, sånn jeg ser det, er at det gir et alibi til noen og enhver om å legge seg opp i ting de ikke har noe med, i hovedsak andre menneskers privatliv. "Det er mine skattepenger som skal betale for..." er jo et velkjent argument i Norge. Med velferdsstaten følger også folkehelse-fascismen: Voksne mennesker får ikke gjøre som de vil med sine egne kropper.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå