Gå til innhold

Prøvende


Vaffelhjerte

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Er ei frisk jente på 25.

Men og min sambo har prøvd siden rett før jul å bli gravide og denne gangen var jeg sikker på at vi hadde klart det. Hadde riktignok ikke testet positivt på en hjemmetest, men har følgende symptomer:

Oppblåst

Konstant trøtt og småsulten

Ømme bryst

Kommer også en melkelignende væske ut av brystene når jeg klemmer på de.

MEN! I dag fikk jeg mensen (tror jeg), er ikke helt 100% sikker på om det er ordentlig mensen ettersom jeg som regel har ganske kraftige blødninger og så langt i dag har det vært moderat.

Noen som kan gi meg noen forslag på hva det evt kan være osv...

Vi har veldig lyst til å bli gravide så er også redd for at det psyken min som lurer kroppen til å tro at den er gravid.

Mvh Vaffelhjerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maria_Marihøne

Jeg ville begynt med å ta en test. Hvis den er positiv kan det være en spontanabort, men trenger ikke nødvendigvis å være det ettersom enkelte gravide opplever blødninger tidlig i svangerskapet.

Ellers så er det vanlig at man opplever "fantomsymptomer" når man har et sterkt ønske om å bli gravid. Og det kan føles ganske frustrerende.

Men ta en test først og fremst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, sykluskluss etter pilleslutt, blødning som arter seg litt annerledes enn vanlig, bruker litt lengre tid på å komme i gang, du som husker litt feil fra tidligere sykluser, kjemisk graviditet.... Men tenker du på graviditet er ikke friskt blod et godt tegn.

Man har aldri så mye symptomer som da man forsøker å bli gravid. Det vanligste er faktisk å ikke kjenne noe som helst før positiv test.

Hva med å kjøpe en haug med tester fra billigetester eller e-bay. Da kan du teste i det du føler at du er gravid, i stedet for å gå og kjenne på symptomer. (samme hormon som gir positiv test som gir symptomer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

Droppet og ta en test ettersom det ikke er tvil lenger om at det er mensen.

Noe frustrerende er det jo at man får fantomsymptomer, men det er bare å fortsette med prøvingen :)

Når det gjelder kluss i forbindelse med p-piller burde det være over for lengst, ettersom det er iallefall 2 1/2 år siden jeg tok siste pillen. (vi har ikke prøvd så lenge altså)

Mvh Vaffelhjerte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har trøbbel med sykluser, så anbefaler jeg å få henvisning av lege videre til gynekolog :) Det kan være at dere behøver hjelp.

Lykke til med prøvingen, håper dere lykkes snart og at alt går bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...